Rozkłady jazdy
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Rozkłady jazdy
Nie zapomnij, że zaczęła się kampania wyborcza
Re: Rozkłady jazdy
I super okazja dla kontrkandydata, żeby temu politykowi potem wytknąć, jak często te tramwaje na danej linii są i że więcej sensu by miało mniej linii, a częściej
Tyle, że póki co w tej kampanii temat komunikacji miejskiej niemal wcale się nie pojawia, poza absurdalnym pomysłem kandydata PiS-u. I jakoś tak nie bardzo zanosi się, by miało się to zmienić.
Tyle, że póki co w tej kampanii temat komunikacji miejskiej niemal wcale się nie pojawia, poza absurdalnym pomysłem kandydata PiS-u. I jakoś tak nie bardzo zanosi się, by miało się to zmienić.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Stały bywalec
- Posty: 460
- Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015
Re: Rozkłady jazdy
Od środy Z13 wydłużone do placu Dąbrowskiego! – z profilu MPK.
Re: Rozkłady jazdy
Miesiąc temu mówili, że nie ma autobusów na wydłużenie. Zmiana na plus bo umożliwi wygodniejszą przesiadkę na linię 4 i 13.
Re: Rozkłady jazdy
Pudło, częstotliwość i liczba brygad bez zmian. Czy ja wiem, czy z punktu widzenia czasu przejazdu to wydłużenie? Jeśli nawet (nie sprawdzałem), to niewielkie.
Re: Rozkłady jazdy
To dlaczego od razu nie skierowano tej zetki na plac Dąbrowskiego?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Rozkłady jazdy
Podobno przerwy maja być krótsze, ale no to i tak pozostaje pytanie czemu tak nie zrobiono od początku.
Coz najważniejsze że teraz nastanie normalność, choć w tej sytuacji nie wiem czy nie lepiej 4 lub 13 skrócić na Radiostacje, bo po co to pchać na Widzew?
Coz najważniejsze że teraz nastanie normalność, choć w tej sytuacji nie wiem czy nie lepiej 4 lub 13 skrócić na Radiostacje, bo po co to pchać na Widzew?
Re: Rozkłady jazdy
Znaczy tak generalnie, trasa na Widzew daje lepszą możliwość przesiadki, szczególnie z 4. Przy 13 jest przesiadka na pl. Dąbrowskiego, ale przy 4... albo biegniesz spod Fabrycznego na plac Dąbrowskiego, albo biegasz między przystankami na skrzyżowaniu Narutowicza/Kopcińskiego (a tam szczególnie daleka jest odległość na przystanek autobusowy w kierunku północnym, i tak musi być, bo bliżej skrzyżowania nie ma na to miejsca - kiedyś będą tam musieli zrobić przystanek A+T, dopiero wtedy problem się rozwiąże). A tak, jest chyba lepsza przesiadka przy Tuwima. Też dosyć upierdliwa, bo trzeba z kolei po schodach chodzić, ale przynajmniej oszczędza nie tylko czekania na światłach, lecz także dochodzenia od przystanku do skrzyżowania. Poza tym tam wzdłuż Tuwima jest taka kładka dla pieszych na podwyższeniu, dzięki czemu tych schodów nie ma wcale tak dużo.
Fakt, że tym trudno uzasadnić wyjeżdżanie tylu dodatkowych wozokilometrów. Przy Z13 będzie na pl. Dąbrowskiego całkiem przyzwoita przesiadka, tramwaj->Z13 może być w zasadzie drzwi w drzwi, Z13->tramwaj będzie nieco gorsze, ale do przeżycia (o ile przystanku końcowego nie wyznaczą mu na Sterlinga przy skrzyżowaniu z Jaracza, tylko znajdzie się on przy Narutowicza). Z 4 - jak napisałem - będzie gorzej, ale też można to przeżyć, obecne przesiadki z Z13 na tramwaje też nie są jakieś super.
W ogóle to w relacji w kierunku północnym mogliby to Z13 wpuścić na przystanek tramwajowy przy skrzyżowaniu marszałków. On jest dostosowany do obsługi A+T, dotąd żaden autobus z tego nie korzystał, ale... to nie znaczy, że nie mógłby. A akurat teraz to by się przydało.
Fakt, że tym trudno uzasadnić wyjeżdżanie tylu dodatkowych wozokilometrów. Przy Z13 będzie na pl. Dąbrowskiego całkiem przyzwoita przesiadka, tramwaj->Z13 może być w zasadzie drzwi w drzwi, Z13->tramwaj będzie nieco gorsze, ale do przeżycia (o ile przystanku końcowego nie wyznaczą mu na Sterlinga przy skrzyżowaniu z Jaracza, tylko znajdzie się on przy Narutowicza). Z 4 - jak napisałem - będzie gorzej, ale też można to przeżyć, obecne przesiadki z Z13 na tramwaje też nie są jakieś super.
W ogóle to w relacji w kierunku północnym mogliby to Z13 wpuścić na przystanek tramwajowy przy skrzyżowaniu marszałków. On jest dostosowany do obsługi A+T, dotąd żaden autobus z tego nie korzystał, ale... to nie znaczy, że nie mógłby. A akurat teraz to by się przydało.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Rozkłady jazdy
Przesiadka z Z13 na 4 też będzie wygodniejsza, wystarczy pokonać jedno przejście dla pieszych (na Dąbrowę na skrzyżowaniu Narutowicza/Kopcińskiego, do Centrum na marszałkach).
Wpuszczanie Z13 na przystanek tramwajowy na marszałkach to niedźwiedzia przysługa dla pasażerów, ponieważ wtedy autobus nie będzie mógł skorzystać z buspasa przed skrzyżowaniem i czas przejazdu się wydłuży.
Dlaczego nie wytrasowano Z13 od razu na plac Dąbrowskiego? Mogę tylko przypuszczać, że obawiano się większych opóźnień. Przy trasie na Sarnią można było zrobić kilka minut postoju wyrównawczego, teraz już takiej możliwości nie będzie. Coś za coś.
4 na pewno nie będzie skrócona do Radiostacji, bo nie będzie spięcia z 75ABC, które to zastępuje 4 na Dąbrowskiego.
Wpuszczanie Z13 na przystanek tramwajowy na marszałkach to niedźwiedzia przysługa dla pasażerów, ponieważ wtedy autobus nie będzie mógł skorzystać z buspasa przed skrzyżowaniem i czas przejazdu się wydłuży.
Dlaczego nie wytrasowano Z13 od razu na plac Dąbrowskiego? Mogę tylko przypuszczać, że obawiano się większych opóźnień. Przy trasie na Sarnią można było zrobić kilka minut postoju wyrównawczego, teraz już takiej możliwości nie będzie. Coś za coś.
4 na pewno nie będzie skrócona do Radiostacji, bo nie będzie spięcia z 75ABC, które to zastępuje 4 na Dąbrowskiego.
Re: Rozkłady jazdy
Ale 13 chyba by było można. I tak w 2/3 trasy pokrywa się ono z 9.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Rozkłady jazdy
To fakt, spięcie z Z13 i tak będzie już na pl. Dąbrowskiego. Ja jednak bym się wstrzymał na razie. Może gdy rozpocznie się na dobre rok akademicki napełnienia na 13 na wschodnim odcinku się poprawią.
Re: Rozkłady jazdy
Dużo się nie poprawią. Oprócz 9AB doszło 4 i 13, a jeszcze zapowiadano dodatkowo kursy ŁKA między Widzewem a Fabrycznym. Podaż w tej relacji się tak poprawiła, że nie wiem czy popyt nadąży
Re: Rozkłady jazdy
Oczywiście informacji, a tym bardziej rozkładu na stronie MPK brak.Intermodalny pisze:Od środy Z13 wydłużone do placu Dąbrowskiego! – z profilu MPK.
Re: Rozkłady jazdy
I już wiemy. Nie ma postoju na Placu Dąbrowskiego - autobus od razu rusza w drogę powrotną. Postój tylko na Niższej.
Re: Rozkłady jazdy
Czyli, jak rozumiem, zawraca tak, jak zawracało 58 podczas zamknięcia Fabrycznego?
Plus taki, że skomunikowanie z 13 w obu kierunkach może odbywać się w ramach jednego przystanku A+T - w przypadku przesiadki w kierunku centrum/Teofilowa konieczne jest tylko przejście na przystanek w przeciwnym kierunku.
Minus - przenoszenie opóźnień z kursu na pl. Dąbrowskiego na kurs w kierunku Niższej.
Plus taki, że skomunikowanie z 13 w obu kierunkach może odbywać się w ramach jednego przystanku A+T - w przypadku przesiadki w kierunku centrum/Teofilowa konieczne jest tylko przejście na przystanek w przeciwnym kierunku.
Minus - przenoszenie opóźnień z kursu na pl. Dąbrowskiego na kurs w kierunku Niższej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Rozkłady jazdy
58 to tak zawracało od 1986 roku do przeniesienia autobusów na Dworzec Fabryczny Później, podczas przebudowy Fabrycznego oczywiście też.
Re: Rozkłady jazdy
Naprawdę? Wydaje mi się, że widziałem zdjęcia - sprzed przeniesienia autobusów po raz pierwszy na Fabryczny - z autobusami 58 mającymi postój pod tym "mostem" Teatru Wielkiego nad Sterlinga...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Rozkłady jazdy
Chodziło mi o sam przebieg trasy. Postój to co innego, na Narutowicza kiedyś były tylko przystanki tramwajowe i nocne przecież.
Re: Rozkłady jazdy
Zmiana częstotliwości Z72 z 24 na 40 w szczycie.
Rozumiem, że Olechowska to nie centrum miasta ale skoro normalnie jeździ tam autobus co 12 w szczycie, oferowanie zetki co 40 to nieporozumienie.
Kiedy planowany jest powrót 72 na stałą trasę i czemu jeszcze nie teraz skoro cała trasa jest przejezdna? (Jeżdżą tam Z72 i B)
Rozumiem, że Olechowska to nie centrum miasta ale skoro normalnie jeździ tam autobus co 12 w szczycie, oferowanie zetki co 40 to nieporozumienie.
Kiedy planowany jest powrót 72 na stałą trasę i czemu jeszcze nie teraz skoro cała trasa jest przejezdna? (Jeżdżą tam Z72 i B)
Re: Rozkłady jazdy
Normalnie to autobus był tam co 12 min. dlatego, że jego trasa biegła przez dwa osiedla i zahaczała o centrum miasta. Ulica Olechowska była niejako przelotem i na tym ewentualnie mieszańcy mogli skorzystać. To że tam autobus był co 12 min. nie znaczy, że na Olechowskiej było takie zapotrzebowanie. Większość zatrzymań kończyła się bez wymiany pasażerów. Teraz kilka razy jechałem tym Z72 to był w zasadzie całkowicie pusty. Nie wiem, może nie ma tam też potrzeby na autobus co 24 minuty... Pewnie ta decyzja nie wzięła się z niczego...
Autobus 72 nie wraca na razie na stałą trasę, bo wjazd na Tomaszowską dla linii B jest jedynie "warunkowy" (formalnie prace tam się jeszcze nie zakończyły). Natomiast po otwarciu Tomaszowskiej ma się rozpocząć modernizacja ulicy Olechowskiej od Tomaszowskiej do rzeki Olechówki, więc i tak jakiś objazd będzie musiał być.
Autobus 72 nie wraca na razie na stałą trasę, bo wjazd na Tomaszowską dla linii B jest jedynie "warunkowy" (formalnie prace tam się jeszcze nie zakończyły). Natomiast po otwarciu Tomaszowskiej ma się rozpocząć modernizacja ulicy Olechowskiej od Tomaszowskiej do rzeki Olechówki, więc i tak jakiś objazd będzie musiał być.