Strona 122 z 123

Re: Rozkłady jazdy

: czw 06:47, 25 sty 2024
autor: TramMomentyStudenta
Ogólnie to wiecie, źle zrobili raczej, że zrezygnowali z 8B, bo wydłużenie 16 jest KONSEKWENCJĄ usunięcia wariantu 8B.

Re: Rozkłady jazdy

: czw 12:27, 25 sty 2024
autor: szymon5444
Wydłużenie 16, to raczej skutek głosów studentów, którzy chcą tym jeździć, ale tylko w wybranych kursach, bo w pozostałych godzinach napełnienia nie są wysokie.

Re: Rozkłady jazdy

: czw 13:17, 25 sty 2024
autor: MoBilny
Za co ta nienawiść do 16? :lol: Czy ktoś z piszących ucierpiał w niej? 8B powstało po części w wyniku likwidacji 13. Kiedyś była 14 w relacji Szczecińska- Dąbrowa . Jeszcze pamiętam. Może niech wrócą taką 14.
Dziwna sprawa,że Retkinia ma 10,12,18 oraz obecną 14 i tak mało im. Może z 14 na Teofilów, utworzyć 16 w relacji Retkinia /Karolew- Mickiewicza- PC- Piotrkowska- Pabianicka - Paderewskiego- Kurczaki. Można pomyśleć o 18 weekendy Retkinia- Radiostacja. I napewno więcej 15.

Re: Rozkłady jazdy

: czw 13:24, 25 sty 2024
autor: Jordi
Otworzą Legionów i co jest ważniejsze?


Sprawne połączenie Chojen-Rudy-Rokicia z Politechniki, WAM, Gdańską, UŁ, Rondem Solidarności, Lumumbowem co 7,5/10 minut?

Czy linia co 15/20 minut dla mało kogo z Teofilowa i Chojnen tylko w wybranych godzinach (7-8, 15-17) dla studentów, którzy mają jak na Łódź dobrą przesiadkę na Mickiewicza, a Chojny mają sprawne 52+8 jak chcą jechać na Teofilów?


Raczej prosta odpowiedź skoro ta 16 od zmian siatki jest zapchajdziurą co 30-40 minut lub Zetką :roll:


Już kilka lat temu pisałem, za te 16 co 30 minut w robocze lepiej dać 8A Teofilów-DTC jako dodatek do 8B Teofilów-Zarzew. Naprawdę na Kochanówkę 2 linie co 15 to przesada jak na Stoki. A na Politechniki podstawa to od 20 lat 15-17(15A) co 7,5/10 minut.

Re: Rozkłady jazdy

: pt 07:34, 26 sty 2024
autor: TramMomentyStudenta
Jordi pisze:
czw 13:24, 25 sty 2024
Już kilka lat temu pisałem, za te 16 co 30 minut w robocze lepiej dać 8A Teofilów-DTC jako dodatek do 8B Teofilów-Zarzew. Naprawdę na Kochanówkę 2 linie co 15 to przesada jak na Stoki. A na Politechniki podstawa to od 20 lat 15-17(15A) co 7,5/10 minut.
Z wyjątkiem ostatnich dwóch lat. Chociaż 17 nie wiem czy w pierwszej fazie pandemii nie była też zawieszona.
Swoją drogą od tych około dwóch lat 16 jest co 15 minut.
A po drugie, 15A zaczęło istnieć dopiero w 2012 roku. Wcześniej było 46 i na pewno nie tak regularnie jeżdżące jak 15A/17.
15A też miało swoje gorsze lata. W epizodzie przebudowy W-Z (jakoś w 2013, 2014?) jakiś czas nie przejeżdżały tramwaje przez wiadukt na Żeromskiego.

Co do Legionów, prawdopodobny, a niemal pewny jest taki scenariusz, że spośród linii jeżdżące po Politechniki jedna pojedzie do Ikei, ale tak jak mówię, do jesieni nie ma co w zasadzie liczyć na przełom, że nagle będziemy mieli 15 i 17 jadące równolegle. Uważam, że punktem zwrotnym - o ile będzie wystarczająca kadra* - będzie wrzesień bądź październik. Aha, jeszcze się kłania potencjalne zamknięcie Rzgowskiej, a to by oznaczało, że 15 wraca na Dąbrowę. Wtedy 16 będzie takim nie wiadomo co.

Wiele przed nami ciekawych rzeczy w 2024, w tym już oznaczona w jednym miejscu gwiazdka (*) - czyli tak obstawiam że na październik kolejne gigantyczne podwyżki cen biletów. Pewnie o jakieś 20-25% zależnie od sytuacji. Swoją drogą w lipcu prawdopodobnie wrócą osobne bilety 60-minutowe (przypuszczalnie za 6,80 bądź ewentualnie równe 7), ale moim zdaniem Migawkom też musi się nieźle dostać. Wszak 40-minutowy bilet obecnie kosztuje 4,40, a od lipca będzie to już standardowe 5,60 czyli jakieś 25% więcej.

To tyle.
Narobiłem offtopu, przepraszam.
Powinien chyba być jakiś jeden temat wielowątkowy na tym Forum :lol:

Re: Rozkłady jazdy

: pt 11:23, 26 sty 2024
autor: MoBilny
Jeśli zamkną na 5 lat Rzgowską,to i tak 15 będzie najlepsza do widelca na Paderewskiego. Może zdecydują się na nakładkę lub drugi widelec pod Bankową dla 6, już tej na Doły. Nie chcę nic krakać,ale ulice takie jak Tuszyńska ,Unicka , Piaseczna lub Wysockiego po ich remoncie mogą być użyte jako ulice objazdowe dla Zetek czy 52,56,70,75AB,bo remont torowiska Rzgowskiej wymusi zamknięcie lub zawężenie któregoś pasu ruchu dla aut i wykorzystywanie dla tranzytu jednego z nich w obu kierunkach.

Re: Rozkłady jazdy

: pt 19:30, 26 sty 2024
autor: domino
szymon5444 pisze:
śr 12:01, 24 sty 2024
Jeśli po nowym torowisku na Wojska Polskiego pojedzie jedna linia tramwajowa, co w kontekście obsługi na przykład Kochanówki wygląda słabo, to chyba lepiej byłoby nie wydłużać 16, a zaoszczędzone brygady wysłać na przykład na skrócony wariant linii 6 do Kościuszki/Mickiewicza.
Pamiętaj, że nie tylko chodzi o brygady ale przede wszystkim o tabor dwukierunkowy, który obecnie jest potrzebny również na innych liniach.

Re: Rozkłady jazdy

: pt 19:31, 26 sty 2024
autor: domino
TramMomentyStudenta pisze:
czw 06:47, 25 sty 2024
Ogólnie to wiecie, źle zrobili raczej, że zrezygnowali z 8B, bo wydłużenie 16 jest KONSEKWENCJĄ usunięcia wariantu 8B.
Po otwarciu zaj. Chocianowice, planują przywrócić 8B.

Re: Rozkłady jazdy

: ndz 12:46, 28 sty 2024
autor: TramMomentyStudenta
Ale wtedy może się okazać, że 16 nie będzie nikomu potrzebna, szczególnie jeśli planują powrót 15 i 17 na stałej trasie (bądź nawet gdyby 15 jeździła na Dąbrowę zamiast na Kurczaki w konsekwencji ewentualnego zamknięcia Rzgowskiej).
Przekonamy się jesienią.

Re: Rozkłady jazdy

: ndz 18:56, 28 sty 2024
autor: Jordi
Jeśli to prawda, że tylko 15 ma najpierw wrócić na Politechniki, bo ktoś sobie wymyśla 12 przez Kilińskiego, Pomorską i Gdańską, to nie wiem co mu do głowy strzeliło. Takie ploty chodzą ogólnie po zajezdniach... :shock: :evil:

Zawiesić 16 (bo stanie się praktycznie niepotrzebna), 15-17 powrót na stałe trasy, 12 z 18 dalej tak jak kursuje - jedyne logiczne wyjście.

Re: Rozkłady jazdy

: pn 15:46, 29 sty 2024
autor: TBO
Obstawiam, że do otwarcia Chocianowice 15 nie wróci na Kurczaki. Jedynie 17 może wróci do Ikea. 16 nie jest zła ,bo zastępuje trochę dwa w jednym 5 i 15.
Sporo zamiesza w maju wydzielenie 45 z 6.

Re: Rozkłady jazdy

: czw 19:07, 01 lut 2024
autor: TramMomentyStudenta
Jordi pisze:
ndz 18:56, 28 sty 2024
Jeśli to prawda, że tylko 15 ma najpierw wrócić na Politechniki, bo ktoś sobie wymyśla 12 przez Kilińskiego, Pomorską i Gdańską, to nie wiem co mu do głowy strzeliło.
Bo niestety 12 przez Kilińskiego i pl. Wolności to był pierwotny objazd obowiązujący niecały miesiąc, do zawalenia się kamienicy na Kilińskiego i tak całe dwa lata 12 z 18 były dublami. Chociaż gdyby mieli zawiesić 18 na wakacje letnie, co jest moim zdaniem rekordowo prawdopodobne, to lepiej żeby 12 pozostała na obecnej trasie chociaż do końca sierpnia/września.

Re: Rozkłady jazdy

: pt 10:25, 02 lut 2024
autor: geograf
"Łódź: Piątka na Kurczaki, szóstka na Doły, 45 do Zgierza"

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 81824.html

Re: Rozkłady jazdy

: pt 16:04, 02 lut 2024
autor: TBO
Już widzę te 5ke. Skrzyżowanie Kilińskiego-Przybyszewskiego to roboty do czerwca góra. No i postój na przełomie lutego i marca ,bo zima zaatakuje.

Re: Rozkłady jazdy

: pn 11:16, 05 lut 2024
autor: geograf
Artykuł zabawny, bo tak naprawdę ma sprawiać wrażenie, że coś się dzieje, są plany, będą zmiany i będzie dobrze.
Jednocześnie żadnych konkretów co do dat.

Re: Rozkłady jazdy

: pn 15:39, 05 lut 2024
autor: MoBilny
Po woli i 3 szykuje się do powrotu na Widzew. Może dopiero wtedy rzeczywiście 5 wróci na Kurczaki.
16 według tablic jest także na objeździe na Kurczakach i Kochanowce. Tak więc w przypadku powrotu 15 na Kurczaki, zmieni trasę.
Analogicznie 6 według tablic nie jest linią do Zgierza ,jak podają jego mieszkańcy.
Pytanie czy starczy też taboru na 43A i 45. Tramwaj do Konstantynowa niby w lipcu 2024. 45 podejrzewam ok maja.

Re: Rozkłady jazdy

: pt 15:28, 01 mar 2024
autor: Jordi
Szok.

Od 3 marca wraca w niedziele takt 20 na 62.

Od 4 marca:

- szczyt 15 na 52
- takt 15 od 6 do 17 na 55 :o
- szczyt 30 na 93


Jednak da się jak idą wybory :P

Zmniejszono co prawda 86 z 11-12 na 15, ale i tak zysków jest więcej. Oby w tym roku 65, 80 i 83 też wróciły z szczytami :)

Re: Rozkłady jazdy

: pt 17:05, 01 mar 2024
autor: emilek12
dodatkowo linia 87 na wspólnym odcinku powraca do taktu 20-minutowego przez cały tydzień, lecz będzie kilka przerw 40-minutowych, a linia 89 w tygodniu w szczycie porannym i popołudniowym co 24 min

Re: Rozkłady jazdy

: pn 16:36, 04 mar 2024
autor: mig
Jordi pisze:
pt 15:28, 01 mar 2024
Szok.

Od 3 marca wraca w niedziele takt 20 na 62.

Od 4 marca:

- szczyt 15 na 52
- takt 15 od 6 do 17 na 55 :o
- szczyt 30 na 93


Jednak da się jak idą wybory :P

Zmniejszono co prawda 86 z 11-12 na 15, ale i tak zysków jest więcej. Oby w tym roku 65, 80 i 83 też wróciły z szczytami :)
Jaki ma to związek z wyborami, poza koincydencją czasową? Zwolniły się brygady z 86 to przerzucono je na inne linie, ot cała magia.

Ponadto w ostatnich miesiącach zwiększono częstotliwość m. in. 62, 64AB czy 73, wydłużono 75AB. Pojawią się wolne zasoby to będą kierowane na miasto - niezależnie od politycznego kalendarza.

Re: Rozkłady jazdy

: sob 12:16, 09 mar 2024
autor: Jordi
No jakby patrzeć na propagandówkę lodz.pl, to nie sposób pomyśleć, że te na szybko otwierane trasy na Placu Wolności i WojPol plus wielkie pisanie niusów (wrzucanie w przypominajki, blisko 2 dni jako główne info na stronie) o zwiększaniu taktów nie było decyzją polityczną ;)

Ale dzięki za wyjaśnienia :)