Krańcówki Chojny po nowemu.
Krańcówki Chojny po nowemu.
Zamiast słów fragment z MPZP:
Znika obecna krańcówka autobusowa po południowej stornie torów kolejowych. Powstać ma jedna pętla A+T na miejscu obecnej pętli tramwajowej.
nowa krańcówka tramwajowa będzie pętlą wewnętrzną (jak zlikwidowania pętla na Julianowie)
Wycofali się z chybionego pomysłu tramwaju na ul. Śląskiej.
Znika obecna krańcówka autobusowa po południowej stornie torów kolejowych. Powstać ma jedna pętla A+T na miejscu obecnej pętli tramwajowej.
nowa krańcówka tramwajowa będzie pętlą wewnętrzną (jak zlikwidowania pętla na Julianowie)
Wycofali się z chybionego pomysłu tramwaju na ul. Śląskiej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
Tramwaj na Śląskiej to jak dla mnie nie ma szans się pojawić niby krótki odcinek ale tam nie ma na to miejsca. Trzeba byłoby wyburzyć budynki między Niższą a Kilińskiego (północna strona ulicy Śląskiej). Wprowadzając tory na jezdnie razem z autami mija się z celem bo tramwaje utkną w korkach.
Jedyna sensowna opcja to byłaby przebudowa Śląskiej na tym odcinku przesunąć jezdnię na południe tak, żeby na północnej części były tory ale trzeba byłoby dobrze połączyć z pętlą Niższa/Śląska i najlepiej wspólny przystanek.
Jak dla mnie nie opłaca się budować nowych torów w tym miejscu ale przydałaby się jakaś komunikacja miejska czyli autobus kursujący co 10 - 15 minut wystarczyłoby wydłużyć linie autobusowe kończące obecnie trasę na dworcu Chojny.
Ogólnie co do projektu to ciekawy bo wszystko będzie w jednym miejscu a obecnie między tramwajem a autobusami są tory kolejowe a szlabany są dosyć często zamykane.
Jedyna sensowna opcja to byłaby przebudowa Śląskiej na tym odcinku przesunąć jezdnię na południe tak, żeby na północnej części były tory ale trzeba byłoby dobrze połączyć z pętlą Niższa/Śląska i najlepiej wspólny przystanek.
Jak dla mnie nie opłaca się budować nowych torów w tym miejscu ale przydałaby się jakaś komunikacja miejska czyli autobus kursujący co 10 - 15 minut wystarczyłoby wydłużyć linie autobusowe kończące obecnie trasę na dworcu Chojny.
Ogólnie co do projektu to ciekawy bo wszystko będzie w jednym miejscu a obecnie między tramwajem a autobusami są tory kolejowe a szlabany są dosyć często zamykane.
to nie ten problem Linia z dala od środka sporego osiedla. W tym problem. Tramwaj jest potrzebny na Broniewskiego gdzie kursują zapchane autobusy.eDragon55 pisze:Tramwaj na Śląskiej to jak dla mnie nie ma szans się pojawić niby krótki odcinek ale tam nie ma na to miejsca.
Ale była już kiedyś. Od pętli tramajowej Chojny ulicą Śląską do Młynka kursował autobus 61. Zastanów się czemu od wielu, wielu lat już tędy nie jeździ a kursuje trasą przez centra dwóch blokowisk.eDragon55 pisze: Jak dla mnie nie opłaca się budować nowych torów w tym miejscu ale przydałaby się jakaś komunikacja miejska czyli autobus kursujący co 10 - 15 minut wystarczyłoby wydłużyć linie autobusowe kończące obecnie trasę na dworcu Chojny
Po wybudowaniu A1 i wyrzuceniu TIRów z DK14 spokojnie można będzie zwęzić Broniewskiego do dwóch pasów w każdym kierunku i na środku wybudować tramwaj. Można nawet będzie zlikwidować jeden pas do skrętu w lewo w Rzgowską (autobus może skręcać z torowiska) albo zakazać skrętu w Rzgowską całkowicie (i autobus dalej skręcałby z torowiska, dodatkowo mielibyśmy wspólny przystanek AT w kierunku zachodnim).
A po wyburzeniu jednej kamienicy przy skrzyżowaniu Paderewskiego/Rzgowska (południowo-zachodni narożnik) można by rozsunąć jezdnie (dalej miejsce jest) i zrobić PAT na całym ciągu Broniewskiego-Paderewskiego.
A po wyburzeniu jednej kamienicy przy skrzyżowaniu Paderewskiego/Rzgowska (południowo-zachodni narożnik) można by rozsunąć jezdnie (dalej miejsce jest) i zrobić PAT na całym ciągu Broniewskiego-Paderewskiego.
Podpis.
Można to zrobić znacznie lepiej.
Tramwaj z Kurczaków przekierować pod torami nie Rzgowską ale wycelować w Kilińskiego. Przystanki tramwajowe przy stacji ŁKA Chojny jednocześnie obsługujące budowany obok hipermarket.
Potem tramwaj jedzie do RI i skręca w lewo w Broniewskiego do Rzgowskiej.
Następny element - linia tramwajowa w ulicy Broniewskiego od Niższej do Rzgowskiej.
Na RIK zwykłe rozjazdy plus dodatkowy trzeci tor dla skręcających w relacji SW.
Na Broniewskiego pomiędzy Kilińskiego a Rzgowską centrum przesiadkowe - 4 torowe jak pod Centralem.
Skręty:
Niższa-Broniewskiego-ŚR: WS i WN
Kilińskiego-Broniewskiego - WS, WN
Rzgowska - Paderewskiego - Broniewskiego: - NW i NE.
Aby mieć relacje z Kurczaków (CZMP) do Śmigłego-Rydza to potrzeba zachować tory na Rzgowskiej jak obecnie i dać na ostatnim w/w skrzyżowaniu jako minimum przejazd NS i relację skrętną SE.
Razem powstają takie relacje tras tramwajowych:
Kurczaki/CZMP - Kilińskiego - Broniewskiego - Rzgowska i dalej w kier. Pl. Niepodległości.
Niższa - Broniewskiego - Rzgowska i dalej w kier. Pl. Niepodległości
Pabianicka (IKEA) - Paderewskiego - Broniewskiego - Kilińskiego i dalej na północ.
Kurczaki/CZMP - Kilińskiego - Broniewskiego - ŚR i dalej na północ
Kurczaki/CZMP - Kilińskiego - Broniewskiego - Paderewskiego - al. Politechniki i dalej na północ / albo dalej Pabianicka jak obecnie 16....
Na północ do Broniewskiego nie ma nic cennego. Wyburzenia ruder, przesunie ciąg jezdni - nowa zabudowa handlowousługową z dogodnym przejście pieszym od Broniewskiego (środek odcinka Kilińskiego - Rzgowska) w głąb osiedla Czerwony Rynek.
Tramwaj z Kurczaków przekierować pod torami nie Rzgowską ale wycelować w Kilińskiego. Przystanki tramwajowe przy stacji ŁKA Chojny jednocześnie obsługujące budowany obok hipermarket.
Potem tramwaj jedzie do RI i skręca w lewo w Broniewskiego do Rzgowskiej.
Następny element - linia tramwajowa w ulicy Broniewskiego od Niższej do Rzgowskiej.
Na RIK zwykłe rozjazdy plus dodatkowy trzeci tor dla skręcających w relacji SW.
Na Broniewskiego pomiędzy Kilińskiego a Rzgowską centrum przesiadkowe - 4 torowe jak pod Centralem.
Skręty:
Niższa-Broniewskiego-ŚR: WS i WN
Kilińskiego-Broniewskiego - WS, WN
Rzgowska - Paderewskiego - Broniewskiego: - NW i NE.
Aby mieć relacje z Kurczaków (CZMP) do Śmigłego-Rydza to potrzeba zachować tory na Rzgowskiej jak obecnie i dać na ostatnim w/w skrzyżowaniu jako minimum przejazd NS i relację skrętną SE.
Razem powstają takie relacje tras tramwajowych:
Kurczaki/CZMP - Kilińskiego - Broniewskiego - Rzgowska i dalej w kier. Pl. Niepodległości.
Niższa - Broniewskiego - Rzgowska i dalej w kier. Pl. Niepodległości
Pabianicka (IKEA) - Paderewskiego - Broniewskiego - Kilińskiego i dalej na północ.
Kurczaki/CZMP - Kilińskiego - Broniewskiego - ŚR i dalej na północ
Kurczaki/CZMP - Kilińskiego - Broniewskiego - Paderewskiego - al. Politechniki i dalej na północ / albo dalej Pabianicka jak obecnie 16....
Na północ do Broniewskiego nie ma nic cennego. Wyburzenia ruder, przesunie ciąg jezdni - nowa zabudowa handlowousługową z dogodnym przejście pieszym od Broniewskiego (środek odcinka Kilińskiego - Rzgowska) w głąb osiedla Czerwony Rynek.
Jedno nie wyklucza drugiego. Zwłaszcza że na Rzgowskiej między Paderewskiego a Dachową tramwaj i tak nie ma przystanków - wyszłoby tylko z korzyścią dla mieszkańców.
Po północnej stronie Broniewskiego na wysokości "Białego Kościoła" powiedzmy ważny jest tylko budynek dawnego kina Roma, reszta spokojnie może iść pod buldożer (a i sam budynek kina też można by zburzyć, tam się nic nie dzieje). W zamian za to można wybudować (jak starczy miejsca) nowy piętrowy budynek handlowy, coby najemcy obecnych budek nie płakali, że tracą miejsca pracy.
Sam z siebie tramwaj przez Broniewskiego do Śmigłego-Rydza też miałby sens, można by pokusić się wtedy o przekierowanie obecnej 7 przez Niższą, Broniewskiego, Kilińskiego dla polepszenia oferty komunikacyjnej tego rejonu.
Możliwości rozwoju transportu w tej części miasta jest sporo, tylko potrzeba odważnego (i pieniędzy), który się za to weźmie.
Po północnej stronie Broniewskiego na wysokości "Białego Kościoła" powiedzmy ważny jest tylko budynek dawnego kina Roma, reszta spokojnie może iść pod buldożer (a i sam budynek kina też można by zburzyć, tam się nic nie dzieje). W zamian za to można wybudować (jak starczy miejsca) nowy piętrowy budynek handlowy, coby najemcy obecnych budek nie płakali, że tracą miejsca pracy.
Sam z siebie tramwaj przez Broniewskiego do Śmigłego-Rydza też miałby sens, można by pokusić się wtedy o przekierowanie obecnej 7 przez Niższą, Broniewskiego, Kilińskiego dla polepszenia oferty komunikacyjnej tego rejonu.
Możliwości rozwoju transportu w tej części miasta jest sporo, tylko potrzeba odważnego (i pieniędzy), który się za to weźmie.
Podpis.
STUDI pisze:
eDragon55 napisał:
Jak dla mnie nie opłaca się budować nowych torów w tym miejscu ale przydałaby się jakaś komunikacja miejska czyli autobus kursujący co 10 - 15 minut wystarczyłoby wydłużyć linie autobusowe kończące obecnie trasę na dworcu Chojny
Ale była już kiedyś. Od pętli tramajowej Chojny ulicą Śląską do Młynka kursował autobus 61. Zastanów się czemu od wielu, wielu lat już tędy nie jeździ a kursuje trasą przez centra dwóch blokowisk.
No właśnie linia 61 nie jest zbyt popularna i rzadko jeździ. Gdyby linia 69 jeździła przez Śląską to byłoby inaczej tą linią jeździ dużo osób i kursuje co 10 minut a na Broniewskiego między Kilińskiego a Rzgowską mógłby powstać tramwaj.
Szkoda, że nie można przedłużyć tramwaju z Chojen na Kurczaki trzeba byłoby jakoś obejść wiadukt a to na pewno nie jest proste i tanie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
1 tunelem podobnym do tego na Retkini, takim pod torami PKP,powinna wyjechać na Rzgowską i dalej na Kurczaki, może CZMP. Odtworzenie torowiska na Broniewskiego jest kłopotliwe. No chyba, że coś by dało torowisko od strony kina ROMA, tylko co z tranzytem kołowym. Trasa Śląska to chyba upadła?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BULL, łącznie zmieniany 1 raz.