Zaciekawiły mnie propozycje związane z budową torowisk na Dąbrowskiego, na Widzewie i Kopcińskiego.MPK-Łódź pisze:Budżet obywatelski to wydzielona część budżetu miasta, o której przeznaczeniu mogą decydować mieszkańcy i mieszkanki Łodzi
Podobnie jak w zeszłym roku, w tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego zadecydujemy o przeznaczeniu 40 mln złotych. Na zadania lokalne przeznaczono 30 mln zł – po 6 mln zł na każdą z dawnych dzielnic miasta, a na zadania ogólnomiejskie – 10 mln zł.
Więcej informacji na stronie: http://budzet.dlalodzi.info
Głosowanie trwa od 19 do 27 września do godziny 18:00 w przypadku głosowania w punktach do tego wyznaczonych, zaś do północy w przypadku głosowania przez internet.
Poniżej prezentujemy projekty Budżetu Obywatelskiego związane z komunikacją miejską. Zachęcamy do oddawania swoich głosów, a dzięki temu wspierania komunikacji miejskiej w Łodzi!
BAŁUTY:
B0014 – Budowa chodnika łączącego ulicę Szmaragdową z przystankiem Strykowska – Stasia
B0082- Stowarzyszenie Rozwoju Łodzi- Modernizacja przystanków tramwajowych przy ul. Wojska Polskiego między ul. Głowackiego a al. Palki
B0144- Przystanek MPK Wielkopolska CKU ( Wielkopolska 72)
GÓRNA:
G0001 - Przedłużenie linii tramwajowej na Dąbrowę Przemysłową
G0022 - wyniesienie 2 przystanków Rzgowska-Lecznicza i Rzgowska-Piaseczna
POLESIE:
P0009 - remont chodników i montaż nowych wiat przystankowych na pętli Zdrowie
WIDZEW:
W0006 - Bezkolizyjny autobus na Przybyszewskiego- wykonanie wspólnego pasa autobusowo- tramwajowego od wiaduktu w ciągu Przybyszewskiego do ul. Lodowej
W0007 - Tramwaj na Przybyszewskiego- doprowadzenie drugiej linii tramwajowej na Widzew- Wschód i Olechów- Janów
W0044 - Przystanek ul.Wodna- ul.Nawrot i korekta tras linii autobusowych 74, 74A, 74B, 80 i 83 (2)
PROJEKTY OGÓLNOMIEJSKIE:
L0005 - Tramwaj na Kopcińskiego na odcinku od ul. Narutowicza do Ronda Solidarności - dokumentacja projektowa
L0006 - Tramwaj niskopodłogowy dla Łodzi. Modernizacja dwóch wagonów tramwajowych typu Konstal 805 z wstawieniem członu niskopodłogowego
L0009 - skrócenie czasu przejazdu komunikacji miejskiej, przeprogramowanie OSSR
L0011 - Przywrócenie do ruchu liniowego niskopodłogowych tramwajów Cityrunner oraz PESA Tramicus
L0017 - uruchamianie systemu informacji pasażerskich dla pasażerów komunikacji autobusowej
L0018 - tablice informacyjne na łódzkich tramwajach
L0026 - nadanie priorytetu komunikacji miejskiej na centralnym odcinku trasy ŁTR
L0063 - Przystanki na dwa tramwaje Zielona i Struga
L0068 - Remont tramwajów linii 43
L0084 przystanek Manufaktura
L0087 zielone torowisko ŁTR
L0099 / L0098 / L0097 / L0096 / L0095 / L0094 - Tramwaj linii 3 bez opłat
Z tym ostatnim były przecież jakieś plany związane również z przeniesieniem pętli Strykowskiej bliżej ŁKA.
Na Widzewie również, by były lepsze możliwości poprowadzenia tras.
Na przemysłowej Dąbrowie była nawet kiedyś zaczęta budowa torowiska, z planowaną pętlą w okolicach obecnej autobusowej Dąbrowskiego/Puszkina, ale chyba nigdy nie powstała.
Oczywiście nawet od wybrania tych projektów do realizacji i budowy jeszcze daleko, ale to pokazuje, że mieszkańcy myślą o rozwoju sieci tramwajowej.
Myślą także o taborze tramwajowym. Mało jest w ogóle zadań typowo związanych z autobusami.
Ludziom przeszkadza wysoka podłoga, a i chyba modernizacje w formie Woltanów. Chcą niskiej podłogi, dlatego zgłoszenie powrotu Citków i Pes oraz niski człon w Konstalach.
Ciekawa też opcja tablic informacyjnych w pojazdach. Może to coś w stylu tablic, o których wspominałem wcześniej.