Trójkąt POW

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Trójkąt POW

Post autor: BULL »

Czemu gotowy odcinek POW nie jest używany jak awaryjna pętla-trójkąt?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

O to samo można się zapytać jeśli chodzi o gotowy już odcinek Kilińskiego.

To chyba kwestia tego, że generalnie MPK jest bardzo niechętne jeśli chodzi o manewrowanie tramwajami na skrzyżowaniach. Z ostatnich lat kojarzę tylko jeden taki przypadek, gdzie wykorzystywano skrzyżowanie Pomorska/Konstytucyjna (a więc ze wszystkich stron torowiska wydzielone), i zdarzyło się jeszcze, zdaje się, zawracać podbijarkę torową na Kopernika/Żeromskiego, ale to nie tramwaj liniowy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Był też przypadek trójkątowania linii 12 na skrzyżowaniu ulic Kościuszki/Zielona, gdy był chyba jakiś bieg i zatrzymanie na Zielonej. Tramwaj jechał od Stoków, przejechał Zachodnią, cofnął na ŁTR i pojechał prosto.

Ale faktycznie MPK robi to nie chętnie i rzadko.
Mateusz

EA-1 8-)
XboXC
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pt 19:20, 05 mar 2010
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: XboXC »

Fragment na Kilinskiego czy POW nie jest oficjalnie dopuszczony do ruchu. Więc formalnie nie można tam wjechać. Musiałyby sie odbyć testy dopuszczeniowe, a po co skoro przy otwieraniu calej trasy owe testy należałoby powtórzyć. Z resztą nie od MPK zależy czemu nie tylko od ZDiT. Czemu wy wszyscy zganiacie każdą pierdółkę na MPK?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Bo ZDiT nie wyznacza doraźnych objazdów, gdy jest jakaś awaria bądź zatrzymanie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Aver
Niemowa
Posty: 9
Rejestracja: wt 21:34, 15 paź 2013
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Aver »

Jak był remont skrzyżowania Kościuszki Mickiewicza też jakiś tramwaj wjechał na Kościuszki. Potem musiał cofać w Zieloną.
XboXC
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pt 19:20, 05 mar 2010
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: XboXC »

Nie wyznaczają ale zarządzają infrastrukturą
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Ale tu często nie chodzi o infrastrukturę, bo nawet jeśli jest możliwość wykonania takiego manewru, a objazdy są niekorzystne, to i tak zarządza się objazd. Liczne przykłady nawet ze skrzyżowaniem Konstytucyjna/Pomorska albo pętlą Radiostacja (cofanie przez pętlę), kóre mogłyby być wykorzystywane, a nie są. Pamiętasz tramwaj "Radia Łódź" na Noc Muzeów?
Chodzi po prostu o kreatywne myślenie przy zarządzaniu nagłych objazdów. Tak samo jest z autobusami. Albo nie widzą tych możliwości, albo nie chcą podejmować takich niekonwencjonalnych decyzji.
Mateusz

EA-1 8-)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Dziś podobno 43 miało zawracać na węźle Pomorska/Konstytucyjna, ale nie wiem czy zdążyło w czasie zatrzymania.
XboXC
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pt 19:20, 05 mar 2010
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: XboXC »

Chodzi o wiele kwestii. Co do POW - nie da sie bo jest obecnie wylaczone z ruchu (fizycznie sie da, ale tu chodzi o przepisy).
Co do skrzyzowan innych - np. Konstytucyjna. Owszem da sie, ale nie robi sie tego z wielu powodow. Chocby ze motorniczemu samemu nie wolno cofac bez zabezpieczenia innego czlowieka. A nikt nie bedzie stal i pilnowal tam wagonów. Do tego wiele zwrotnic zjazdowych nie nadaje sie to eksploatowania w druga strone (najazdowo).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez XboXC, łącznie zmieniany 2 razy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Co do cofania, to po otwarciu WZ były przecież przypadki że motorniczy wjechał w zły tor na preselekcji, i cofał. Ale rozumiem że robił to nielegalnie i jako oficjalny objazd takiego rozwiązania zastosować się nie da.

Asekurować manewry może pracownik z nadzoru ruchu. A w przypadku tramwajów z pulpitem manewrowym, nikogo nie potrzeba.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A w przypadku tramwajów z pulpitem manewrowym, nikogo nie potrzeba.
W konstalu w zasadzie potrzeba wysadzić pasażerów bo siłą rzeczy jedzie się z otwartymi drzwiami
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

No tak, ale często i przy normalnym zawracaniu na pętli wyrzuca się ludzi, bo ma się postój i przerwę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ