Obsada nocnych linii autobusowych
Czyli że co, stare wozy są dużo bardziej awaryjne i dochodzi przez to do przypadków typu brak dwóch nocnych pod rząd?
A swoją drogą - przecież w nocy zajezdnie są pełne niewykorzystywanych w danym momencie autobusów. Jeśli nawet coś padnie - to powinien jak najszybciej wyjeżdżać następny pojazd. Jeśli nie ma kierowców na rezerwie - to powinni natychmiast zabrać kierowcę z popsutego autobusu osobówką na zajezdnię. Czy w ostateczności, jak nie ma kto tego zrobić, nawet zamówić mu taksówkę, byle zastępstwo jak najszybciej wyjechało. A wóz zastępczy powinien rozpocząć kurs od przystanku, na którym poprzedni autobus padł (chyba że już minęło tyle czasu, że jest bliżej następnego kursu, niż tego poprzedniego) - właśnie ze względu na to, że na przystankach czekają ludzie, i jeśli ten kurs nie zostanie w ogóle wykonany, to łącznie czekać będą godzinę.
A swoją drogą - przecież w nocy zajezdnie są pełne niewykorzystywanych w danym momencie autobusów. Jeśli nawet coś padnie - to powinien jak najszybciej wyjeżdżać następny pojazd. Jeśli nie ma kierowców na rezerwie - to powinni natychmiast zabrać kierowcę z popsutego autobusu osobówką na zajezdnię. Czy w ostateczności, jak nie ma kto tego zrobić, nawet zamówić mu taksówkę, byle zastępstwo jak najszybciej wyjechało. A wóz zastępczy powinien rozpocząć kurs od przystanku, na którym poprzedni autobus padł (chyba że już minęło tyle czasu, że jest bliżej następnego kursu, niż tego poprzedniego) - właśnie ze względu na to, że na przystankach czekają ludzie, i jeśli ten kurs nie zostanie w ogóle wykonany, to łącznie czekać będą godzinę.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Łatwiej jest według MPK, wystawić nowsze wozy. Może coś w tym jest, bo np. wysyłając trupy typu 11xx, trzeba się liczyć z tym, że mogą paść. Tym bardziej, że mrozy im nie służą. Z nowymi wozami jest mniej problemu. A i w przypadku podobnych skarg łatwiej się wytłumaczyć. Nie wiem tylko, czy Mastero i Citaro są też tak bardzo awaryjne, czy to tylko właśnie zmiana na "zamknięcie ust". No i dlaczego nie można wysłać Conecto z 2010 roku. Też są złe?
Wiesz, wystawienie rezerwy, czy wożenie kierowcy do innego wozu też sporo zabiera czasu, jeszcze zależy gdzie wystąpi dana awaria. A jak kierowca pojedzie, to kto przypilnuje wozu? Z NR bywa różnie.
Jak padną dwa na raz, albo jeden po drugim, to cieżko w nocy je od razu zastąpić i wypuścić w inny rejon miasta rezerwę.
Nowe wozy to trochę niwelują.
Wiesz, wystawienie rezerwy, czy wożenie kierowcy do innego wozu też sporo zabiera czasu, jeszcze zależy gdzie wystąpi dana awaria. A jak kierowca pojedzie, to kto przypilnuje wozu? Z NR bywa różnie.
Jak padną dwa na raz, albo jeden po drugim, to cieżko w nocy je od razu zastąpić i wypuścić w inny rejon miasta rezerwę.
Nowe wozy to trochę niwelują.
Mateusz
EA-1
EA-1
Conecto z 2013 roku to ostatnie wozy kupione na własność, a takie mają w większości się pojawiać z NS.pawlak pisze:Może nie szkoda Conecto bo leasing
Co do rezerwy nocnej to chyba jest jedna albo dwie na całe miasto.
Wiele razy się zdarzało, że dana brygada w ogóle nie wyjeżdżała, bo nie było kierowcy. Kto wie, może w tym przypadku było podobnie, a kolejna doznała awarii. Prawdy nikt nie powie, a na kontrole na nocy nie ma co liczyć.
Poczekajmy do wiosny, pewnie wtedy wszystko wróci do normy.
Mat pisze:Szkoda, że nie czytasz wcześniejszych postów.pawlak pisze:Skoro tak dbają by nic się nie popsuło to Volvo też powinno wylecieć z obsługi nocnych.
Okej. W innym wątku doczytałem, że Volvo zniknęło. Prawidłowa decyzja. Przynajmniej większe bezpieczeństwo dla prowadzącego (w wozach z zabudowaną kabiną) i pasażera (monitoring).
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Czy rzeczywiście zniszczenia na liniach nocnych są większe niż na dziennych? Rozumiem podwyższone ryzyko kursów w weekendy - noce pt/sob i sob/nd gdy autobusy pełne są podpitych ludzi wracających z imprez, ale w tygodniu raczej jest spokojniej niż na dziennych brygadach.
PS jakie przeguby będą szły na N1 i N2 w weekendy? 18xx czy 17xx?
PS jakie przeguby będą szły na N1 i N2 w weekendy? 18xx czy 17xx?
Mat pisze:Łatwiej jest według MPK, wystawić nowsze wozy. Może coś w tym jest, bo np. wysyłając trupy typu 11xx, trzeba się liczyć z tym, że mogą paść. Tym bardziej, że mrozy im nie służą. Z nowymi wozami jest mniej problemu. A i w przypadku podobnych skarg łatwiej się wytłumaczyć. Nie wiem tylko, czy Mastero i Citaro są też tak bardzo awaryjne, czy to tylko właśnie zmiana na "zamknięcie ust". No i dlaczego nie można wysłać Conecto z 2010 roku. Też są złe?
Wiesz, wystawienie rezerwy, czy wożenie kierowcy do innego wozu też sporo zabiera czasu, jeszcze zależy gdzie wystąpi dana awaria. A jak kierowca pojedzie, to kto przypilnuje wozu? Z NR bywa różnie.
Jak padną dwa na raz, albo jeden po drugim, to cieżko w nocy je od razu zastąpić i wypuścić w inny rejon miasta rezerwę.
Nowe wozy to trochę niwelują.
Conecta z 2010 nie maja pelnej kabiny. Dopiero Solary 2011 ja posiadaja i kazde nastepne. Glownym aspektem jest kabina i monitoring dla bezpieczenstwa. Volva 7000 i Jelcze 25xx przejely prace czesto calodzienne , choc w tygodniu to nie jest odczuwalne bo nocnych jest tylko kilknascie prac a po pt/sob i sob/nd nie ma az tylu brygad do obsady
Nowe autobusy w Łodzi jeżdżą nocą. W starszych zamarzały drzwi
W mroźne noce po Łodzi kursują najnowsze autobusy, część ma zamontowane darmowe Wi-Fi. Starsze nie mogą jeździć w mroźne dni, bo zamarzają w nich drzwi.
Gdy temperatura w nocy spada poniżej minus 10 stopni, MPK wysyła na trasy najnowsze autobusy, niektóre wyposażone w Wi-Fi. A to znaczy, że nie kursują one przez cały następny dzień, tylko przez połowę. Zatem tylko część dziennych pasażerów może korzystać z darmowego internetu podczas jazdy. Połowę dnia kursują autobusy, które dawniej jeździły głównie na liniach nocnych.
Dlaczego MPK faworyzuje pasażerów nocnych, choć jest ich znacznie mniej niż dziennych?
Bo starsze autobusy, które zwykle kursowały nocą ze względu na duże zagrożenie aktami wandalizmu, są zawodne. Pisaliśmy o tym na początku stycznia, gdy jeden z pasażerów prawie godzinę (od godz. 3.50) oczekiwał w centrum miasta w niedzielną noc na autobus N7 przy temperaturze minus 15 stopni. Ostatecznie zdecydował się na podróż taksówką.
Nie przyjechał, bo zamarzły drzwi
MPK wyjaśnia, że dwa autobusy linii nr N7 nie przyjechały pod rząd z powodu awarii, które miały miejsce w podobnym czasie, choć na dwóch krańcach miasta. Jednemu, który jechał ulicą Brzezińską, zamarzły drzwi. Do tego z opony zaczęło uchodzić powietrze, więc autobus odholowano do zajezdni. Zastępczy podstawiono o godz. 4.12, ale jeden kurs już wypadł.
Drugi autobus linii N7 zepsuł się na krańcówce przy alei Wyszyńskiego. Również przymarzły w nim drzwi. Chociaż zwykle z taką awarią pogotowie techniczne radzi sobie w terenie, tym razem akcja rozmrażania nie powiodła się ze względu na silny mróz. Autobus trzeba było odholować. Tak wypadł drugi kurs z rozkładu linii N7.
Ostatecznie MPK musiało się z tego tłumaczyć Zarządowi Dróg i Transportu. A ZDiT wiceprezydentowi Łodzi Ireneuszowi Jabłońskiemu, który z kolei musiał udzielić wyjaśnień radnemu Sebastianowi Bulakowi (PiS), zainteresowanemu sprawą zmarzniętego mężczyzny.
W nocy jeżdżą nowe autobusy
Aby pasażerowie nie musieli długo marznąć w kolejne noce, MPK postanowiło skierować na nocne linie autobusy kupione w latach 2015, 2014 i 2013. Bo im nowsze, tym mniej zawodne. Jednak kierowcy MPK, którzy do tej pory mieli je pod opieką, są zawiedzeni. Pojazdy nie mogą już być do nich przypisane, a w nocy prowadzą je głównie osoby wynajęte z tzw. spółdzielni pracy, prowadzonej przez Związek Zawodowy Kierowców i Motorniczych.
- Nie są to doświadczone osoby, więc zarysowują lusterka w dopiero co kupionych autobusach - mówi kierowca MPK. - Do tego jeśli autobus wyposażony w Wi-Fi kursuje w nocy, to w dzień pasażerowie nie mogą już z niego korzystać, a przecież jest ich więcej niż w nocy. Darmowe Wi- Fi to projekt z budżetu obywatelskiego i powinien służyć jak największej liczbie łodzian.
Przewoźnik zaznacza, że autobusy z lat 2015 i 2014 nie mają Wi-Fi.
- Najnowsze autobusy, które są wyposażone w darmowy internet, pochodzą z 2013 roku. Stąd tylko część autobusów kursujących w nocy ma zamontowane Wi-Fi - tłumaczy Sebastian Grochala, rzecznik MPK. - Zresztą, autobusy, które jeżdżą w nocy, kursują również na zmianie porannej albo popołudniowej. Na pewno w nocy pasażerów jest mniej niż w ciągu dnia, jednak mają oni znacznie mniejsze możliwości dojazdu i powrotu z pracy, bo nocne autobusy w dni robocze kursują co godzinę. Dlatego zależy nam, by wszystkie kursy były realizowane.
Radny Bulak zapytał władze Łodzi, ilu kursów autobusów nocnych do tej pory nie realizowano i w jaki sposób to kontrolowano.
''Na tych liniach kontrole punktualności nie były przeprowadzane. Zakres usług przewozowych, realizowanych na liniach dziennych, jest tak duży, że zasadne było skoncentrowanie kontroli na liniach o największym popycie - tłumaczy radnemu wiceprezydent Jabłoński.''
http://www.dzienniklodzki.pl/komunikacja/mpk-lodz/a/nowe-autobusy-w-lodzi-jezdza-noca-w-starszych-zamarzaly-drzwi,9326781/