ITS dla pasażerów komunikacji miejskiej
ITS dla pasażerów komunikacji miejskiej
Uruchomiono stronę rozklady.lodz.pl Z ciekawostek pojawiła się linia K
Wersja mobilna chyba trochę mniej dopracowana (przede wszystkim układ strony i nie działają niektóre funkcje).
Sama strona bardzo fajna. Z nowości to oprócz linii K, są także np. rezerwy (godzina wyjazdu) i pracownicze.
(@mig, jedna rozbieżność między stroną, a rozpiską brygad. R24 według strony nie jest obstawiana w niedziele )
Sama strona bardzo fajna. Z nowości to oprócz linii K, są także np. rezerwy (godzina wyjazdu) i pracownicze.
(@mig, jedna rozbieżność między stroną, a rozpiską brygad. R24 według strony nie jest obstawiana w niedziele )
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 2 razy.
Mateusz
EA-1
EA-1
Re: ITS dla pasażerów komunikacji miejskiej
Kontynuując wątek z http://forum.buslodz.pl/viewtopic.php?p=180678#p180678
Parametry zapytania - http://imgur.com/a/ZSgq8 (z 2090 jako "grupa kontrolna")
I odpowiedź - http://imgur.com/a/KIEjl
Przy czym jest całkiem możliwe że żaden z nich w tej chwili nie jest załączony, ale jak jeździły to było tak samo
Jeszcze nigdy nie udało mi się ich znaleźć przez system. Taki szybki przykład (z usługi z rozklady.lodz.pl, no ale usługa od mybusa ma te same dane):Jesteś pewien z tymi 1620 i 2699?
Parametry zapytania - http://imgur.com/a/ZSgq8 (z 2090 jako "grupa kontrolna")
I odpowiedź - http://imgur.com/a/KIEjl
Przy czym jest całkiem możliwe że żaden z nich w tej chwili nie jest załączony, ale jak jeździły to było tak samo
Re: ITS dla pasażerów komunikacji miejskiej
Bardziej mi chodziło o to czy na pewno zamontowali im sterownik R&G, to, że nie ma ich w systemie to ja wiem
Re: ITS dla pasażerów komunikacji miejskiej
Tak, 1620 ma 5000P i komplet tablic ze starą czcionką. 2699 ma pełen komplet taki jak w Woltanach - tej obrzydliwej czcionki z przodu nie da się pomylić z niczym innym (za to dobrze komponuje się ze stylistyką frontów).
Moje początkowe pytanie wzięło się z tego, że myślałem, że podajesz ciekawostki na podstawie CNR R&G i że tam te wozy są. Swoją drogą, podejrzewam że dointegrowanie Novamedii (a może i Zgierza też) to kilka dni informatycznej roboty. Nie współpracujecie z uczelniami?
Moje początkowe pytanie wzięło się z tego, że myślałem, że podajesz ciekawostki na podstawie CNR R&G i że tam te wozy są. Swoją drogą, podejrzewam że dointegrowanie Novamedii (a może i Zgierza też) to kilka dni informatycznej roboty. Nie współpracujecie z uczelniami?
Re: ITS dla pasażerów komunikacji miejskiej
Wymaga to nie tylko informatycznej "miękkiej" roboty, ale i dostarczenia sterownika pośredniczącego i prac zarówno po stronie R&G jak i Pixela i Novamedii. Rozwiązanie jest podobne do tego zastosowanego w Swingach czyli sterownik Pesy -> sterownik R&G -> ITS. Nie da się tego zrobić bez udziału producentów.
Re: ITS dla pasażerów komunikacji miejskiej
^^ To się zgadza. Nasuwa się więc tylko pytanie po co montowali coś innego niż R&G Swoją drogą które pojazdy mają Pixela? Eliny itp. z klapkowymi wyświetlaczami?
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: ITS dla pasażerów komunikacji miejskiej
Niektóre M6S mają Pixela jeszcze z czasów MKT. Eliny mają R&G.
Re: ITS dla pasażerów komunikacji miejskiej
Tak, choćby 324 i na pewno coś jeszcze. Moim zdaniem MPK (poza oczywiście wagonami w spadku) niepotrzebnie swego czasu wpakowało się w inne wynalazki i to w dosłownie parę sztuk, tak to nie byłoby problemu. Na szczęście ostatnie modernizacje pokazują, że się z tego wycofują
Re: ITS dla pasażerów komunikacji miejskiej
A po co? Novamedia już wysyła jakieś tam informacje do swojego serwera. Wystarczy zaczaić się na tamten serwer, wyciągnąć dane, przeformatować je (najprawdopodobniej trzeba by też odgadnąć właściwy numer kursu w bazie R&G na podstawie danych z Novamedii) i wrzucić na serwer R&G. Jeśli binarny interfejs dla pojazdów pozwala na wypchnięcie danych dla kilkunastu pojazdów na raz, jest fajnie. Jeśli nie - serwer pośredniczący musiałby tworzyć większą pulę połączeń, albo R&G musiałoby dorobić jakiś przyjazny interfejs.Wymaga to nie tylko informatycznej "miękkiej" roboty, ale i dostarczenia sterownika pośredniczącego i prac zarówno po stronie R&G jak i Pixela i Novamedii. Nie da się tego zrobić bez udziału producentów.
Zero nowych urządzeń (poza kawałkiem miejsca na którymś serwerze) i jeśli są protokoły - minimalna ilość współpracy z firmami.
W przypadku Zgierza podobnie, przy czym tam można wręcz doinstalować dodatkową aplikację na tablecie.
A co do Pixela to jest w którymś M6S i w jakimś wozie z Koro, ale Koro włączać do ITS na 2 miesiące chyba nie ma sensu.
Re: ITS dla pasażerów komunikacji miejskiej
M6S mają tylko kasowniki Pixela i jest to tylko 324. Wyświetlacze są firmy Brose.
Re: ITS dla pasażerów komunikacji miejskiej
Nie sądzę by R&G wzięło na siebie odpowiedzialność za układ jaki proponujesz bo za dużo zależy tu od Novamedii.px33 pisze:A po co? Novamedia już wysyła jakieś tam informacje do swojego serwera. Wystarczy zaczaić się na tamten serwer, wyciągnąć dane, przeformatować je (najprawdopodobniej trzeba by też odgadnąć właściwy numer kursu w bazie R&G na podstawie danych z Novamedii) i wrzucić na serwer R&G.Wymaga to nie tylko informatycznej "miękkiej" roboty, ale i dostarczenia sterownika pośredniczącego i prac zarówno po stronie R&G jak i Pixela i Novamedii. Nie da się tego zrobić bez udziału producentów.
Oczywiście Koro nigdy nie było brane pod uwagę przy instalowaniu nowych sterowników, myślę, że gdyby nadal obsługiwali 58/58A pewnie nic by się w tej kwestii nie zmieniło.
Re: ITS dla pasażerów komunikacji miejskiej
Przecież w takim układzie odpowiedzialność spoczywa głównie na adapterze, no i jest dość rozmyta.
Poza tym chyba lepiej mieć nieco zawodne rozwiązanie niż zupełny brak informacji
Poza tym chyba lepiej mieć nieco zawodne rozwiązanie niż zupełny brak informacji