Ale to trwa już trzeci rok! Więc bardzo wątpię by Twoja teoria była słuszna. Poza tym przypominam, że 84 zostało wydłużone wraz z 74 i wraz z likwidacją 97 i to przede wszystkim przez 97 zostało tak puszczone, by utrzymać relację Rąbienia itd. z Teofilowem. Skracanie 84 do tej nowej krańcówki, gdzie by musiało zjeżdżać z Wojska Polskiego już przy Romanowskiej, nie zajeżdżając do Aleksandrowa i pod 74, jest bez sensu.Solar pisze:[...] Jak to drugie, to wychodziłoby że 84 jest docelową linią dla mieszkańców Zielonego Romanowa, tylko póki co nie ma jak tam wjechać i stąd to kryterium uliczne w Aleksandrowie.
Nowe linie
Mateusz
EA-1
EA-1
Linia 84 jest w całości w strefie miejskiej, od początku jej wydłużenia do ul. Poselskiej w Aleksandrowie. Zgodnie z treścią porozumienia międzygminnego Aleksandrów w ogóle nie ponosi kosztów utrzymania tej linii. Podobnie jest z resztą na linii 69 wydłużonej do Janika w Konstantynowie. Tutaj też w całości strefa miejska i Konstantynów nie dokłada się do kursów.
Do nowej krańcówki chyba zostanie skierowane 84 na zasadzie wjazdu kieszeniowego, albo może jak ktoś wspominał nowa linia. Wydłużanie tam np. 78A jest wg mnie bez sensu.
Do nowej krańcówki chyba zostanie skierowane 84 na zasadzie wjazdu kieszeniowego, albo może jak ktoś wspominał nowa linia. Wydłużanie tam np. 78A jest wg mnie bez sensu.
Kuba pisze:Do nowej krańcówki chyba zostanie skierowane 84 na zasadzie wjazdu kieszeniowego, albo może jak ktoś wspominał nowa linia. Wydłużanie tam np. 78A jest wg mnie bez sensu.
Choć kieszeniowy trochę bez sensu bo przebicie od pętli do Konstantynowskiej jest, a stamtąd już rzut kamieniem do Poselskiej i midi ostatecznie się przeciśnie (choć skręt z Konstantynowskiej w osiedle może lekko problematyczne, ale kiedyś było 97 i się dało a to było maxi). Ostatecznie z nowej pętli jest dość blisko do 74.
Też rozmyślałem nad wjazdem kieszeniowym, bo to na pierwszy rzut oka wydawało by się logiczne.
Ale to będzie dodatkowe kika minut do rozkładu i szczerze mówiąc jest to niekorzystne dla pozostałych pasażerów z poza rejonu nowej trasy. Tym bardziej 84. Wysiadając na nowej krańcówce i idąc na pieszo na Poselską, przy dobrych wiatrach jest szansa, że będziesz przed autobusem .
Ale to będzie dodatkowe kika minut do rozkładu i szczerze mówiąc jest to niekorzystne dla pozostałych pasażerów z poza rejonu nowej trasy. Tym bardziej 84. Wysiadając na nowej krańcówce i idąc na pieszo na Poselską, przy dobrych wiatrach jest szansa, że będziesz przed autobusem .
Mateusz
EA-1
EA-1
97 zawracało na terenie stacji benzynowej na Konstantynowskiej. Na osiedle od północnej strony wjeżdżał dawniej PKS na linii numer 507 (jeśli dobrze pamiętam) ale tę trasę obsługiwały najczęściej minibusy.pawlak pisze:Choć kieszeniowy trochę bez sensu bo przebicie od pętli do Konstantynowskiej jest, a stamtąd już rzut kamieniem do Poselskiej i midi ostatecznie się przeciśnie (choć skręt z Konstantynowskiej w osiedle może lekko problematyczne, ale kiedyś było 97 i się dało a to było maxi). Ostatecznie z nowej pętli jest dość blisko do 74.
Jeszcze jedna kwestia. Chodzi o przystanki przy skrzyżowaniu ulic Wojska Polskiego i Romanowskiej. Jak jest usytuowany przystanek na Wojska Polskiego przy Romanowskiej w kierunku Aleksandrowa? Za czy przed ul. Romanowską?
Jest ten nowy przystanek na ul. Romanowskiej w kierunku północnym, a z tego co pamiętam, przystanek w kierunku centrum jest też na Wojska Polskiego za ul. Romanowską. Jeśli nie będą ruszać tych przystanków to trochę to dziwne. Gdyby mieli puszczać tam jakąś linię tylko do tej nowej krańcówki, to ta linia wracając przystawała by i na tym nowym przystanku i kilkanaście metrów dalej za skrętem. Więc po co ten nowy przystanek?
Jest ten nowy przystanek na ul. Romanowskiej w kierunku północnym, a z tego co pamiętam, przystanek w kierunku centrum jest też na Wojska Polskiego za ul. Romanowską. Jeśli nie będą ruszać tych przystanków to trochę to dziwne. Gdyby mieli puszczać tam jakąś linię tylko do tej nowej krańcówki, to ta linia wracając przystawała by i na tym nowym przystanku i kilkanaście metrów dalej za skrętem. Więc po co ten nowy przystanek?
Mateusz
EA-1
EA-1
To samo rozmyślałem już w roku ubiegłym. Stary przystanek na Aleksandrowskiej to jeśli dobrze pamiętam jeszcze z czasów linii 42 (wiata przynajmniej). Długo nowy był zafoliowany, ale w końcu go uruchomiono. Ciężko przewidzieć czy nowa linia zatrzyma się na obu - możliwe, że tak bo takie usytuowanie, że przystanek na Romanowskiej jest jednak pewien kawałek od Aleksandrowskiej. Obecne koncepcje są różne: 72 może stawać i na Politechniki (pętla) i na Wróblewskiego-Politechniki a 89 staje na Liściasta-Zgierska, ale już na Zgierskiej przy Liściastej nie.
EDIT:
Zrobiłem jeszcze jeden rekonesans na Zielony Romanów. Gdyby na siłę dać 84 na Poselką, ale przed Romanowską i osiedle Zielony Romanów to dałoby radę - skrzyżowanie jest wystarczająco duże na mini. Wystarczyło by nieco uporządkować parkowanie na tym odcinku osiedlowym - auta stają i w zatoce ale i z przeciwnej strony zmniejszając dostępną szerokość. Choć oczywiście wątpliwe takie rozwiązanie: raz że po coś tę pętlę budowali by coś na niej krańcowało, dwa że Vero raczej przejdą do historii i kupią coś większego.
EDIT:
Zrobiłem jeszcze jeden rekonesans na Zielony Romanów. Gdyby na siłę dać 84 na Poselką, ale przed Romanowską i osiedle Zielony Romanów to dałoby radę - skrzyżowanie jest wystarczająco duże na mini. Wystarczyło by nieco uporządkować parkowanie na tym odcinku osiedlowym - auta stają i w zatoce ale i z przeciwnej strony zmniejszając dostępną szerokość. Choć oczywiście wątpliwe takie rozwiązanie: raz że po coś tę pętlę budowali by coś na niej krańcowało, dwa że Vero raczej przejdą do historii i kupią coś większego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez pawlak, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nowe linie
Uruchomienie linii 54B i 58B do CKD http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 52467.html
Re: Nowe linie
Trochę się zastanawiam, czy oznaczenie tych wariantów szpitalnych jako "B" jest do końca dobre. Fakt, że patrząc na jadący autobus z literką "B" można, znając te zmiany, skojarzyć, że oba warianty podjeżdżają pod CKD. Tylko, że robi nam się jeszcze większy bałagan z nowymi liniami wariantowymi. Dopiero co znikło 69B i 62A, teraz okazuje się że to drugie wraca, a zamiast tego doszły jeszcze dwie linie "B". Na rozkładzie 54 to będzie jakiś pogrom. 4 warianty krańcówek docelowych i jeszcze teraz "B". Ciekawe czy chociaż to będzie jeden rodzaj kursu, tzn. kursy "B" podjeżdżające pod CKD będą tylko jeździły np. do Natolina czy do POD "Polanki". Musi to być jakoś rozdzielone.
Mateusz
EA-1
EA-1
Re: Nowe linie
Zgadzam się. Znowu robi się bajzel dopiero co po dużym zwycięstwie z 62, 65 i 69. Za to 55A do Della nie ma... Bajzel w oznaczeniach jak widać się nie kończy a już miałem nadzieje że idzie dobra zmiana.
Co do 54 wystarczyłoby wszystkie letnie kursy 54A dać do Polanki a wszystkie zimowe do Nowosolnej i w miarę możliwości wszystkie 54 zwykłe do Lipin.
Co do 54 wystarczyłoby wszystkie letnie kursy 54A dać do Polanki a wszystkie zimowe do Nowosolnej i w miarę możliwości wszystkie 54 zwykłe do Lipin.
Re: Nowe linie
Oznaczenia wariantów są rzeczywiście na odwal. Niby 65A zlikwidowali, a nadal są 2 warianty linii 65: do Terminala i do Plocka. Niby to tylko 1 przystanek różnicy ale jednak różnica jest. To samo z 55 - powinno być 55 na Janów i 55A do Olechowa ale po co?
Re: Nowe linie
Jak 58B rozumiem, tak 54B ani wcale.
Po co tworzyć chyba już piąty wariant tej linii, wydłużając jej przebieg i mnożąc tak warianty, że pasażerowie się pogubią...?
58B to z kolei świetna decyzja, o ile dojdzie do uporządkowania na tej linii i jej wariantach.
Możnaby się pokusić o coś takiego, że:
58 (Plac Dąbrowskiego/Dw. Fabryczna -> Janów)
58A (Plac Dąbrowskiego/Dw. Fabryczna -> Skalna)
58B (Plac Dąbrowskiego/Dw. Fabryczna -> CKD)
Czyli w sumie niewiele się zmienia w przebiegu, poza dodaniem wjazdu na teren CKD przez linię 58B (zamiast beznadziejnego wracania na trasę ulicą Mazowiecką). Więc CKD dostaje 58B, a do tego niedaleko ma przystnaek 58 (tego na Janów), a wraz z otwarciem Niciarnianej po Czechosłowackiej będzie już normalnie jeździło 54/54A (i jego podwarianty).
Ja byłem co prawda zwolennikiem podciągnięcia linii 86 pod CKD, bądź też wyodrębnienia 86 (Wyszyńskiego -> CKD) oraz 86A (Wyszyńskiego -> Plac Dąbrowskiego/Uniwersytecka/Dw. Fabryczna), gdzie 86 przejęłaby 1/3 kursów aktualnego 86, reszta by poszła na 86A. Przebieg trasy od Uniwersyteckiej to raczej Narutowicza, Konstytucyjna, Pomorska, CKD (krańcówka) i spowrotem tak jak jechało do CKD, ewentualnie może wracać do centrum Czechosłowacką i potem Małachowskiego. Do tego warto by doliczyć dwa przystanki, sądzę że byłyby niedaleko siebie umiejscowione, tj. przystanek przy stacji ŁKA Stoki i przystanek na terenie CKD.
Jakby miasto było stać, to zawsze można dobudować odnogę tramwajową (reaktywacja krańcówki Przemyska?) i puścić tam 15/15A i 12A.
Po co tworzyć chyba już piąty wariant tej linii, wydłużając jej przebieg i mnożąc tak warianty, że pasażerowie się pogubią...?
58B to z kolei świetna decyzja, o ile dojdzie do uporządkowania na tej linii i jej wariantach.
Możnaby się pokusić o coś takiego, że:
58 (Plac Dąbrowskiego/Dw. Fabryczna -> Janów)
58A (Plac Dąbrowskiego/Dw. Fabryczna -> Skalna)
58B (Plac Dąbrowskiego/Dw. Fabryczna -> CKD)
Czyli w sumie niewiele się zmienia w przebiegu, poza dodaniem wjazdu na teren CKD przez linię 58B (zamiast beznadziejnego wracania na trasę ulicą Mazowiecką). Więc CKD dostaje 58B, a do tego niedaleko ma przystnaek 58 (tego na Janów), a wraz z otwarciem Niciarnianej po Czechosłowackiej będzie już normalnie jeździło 54/54A (i jego podwarianty).
Ja byłem co prawda zwolennikiem podciągnięcia linii 86 pod CKD, bądź też wyodrębnienia 86 (Wyszyńskiego -> CKD) oraz 86A (Wyszyńskiego -> Plac Dąbrowskiego/Uniwersytecka/Dw. Fabryczna), gdzie 86 przejęłaby 1/3 kursów aktualnego 86, reszta by poszła na 86A. Przebieg trasy od Uniwersyteckiej to raczej Narutowicza, Konstytucyjna, Pomorska, CKD (krańcówka) i spowrotem tak jak jechało do CKD, ewentualnie może wracać do centrum Czechosłowacką i potem Małachowskiego. Do tego warto by doliczyć dwa przystanki, sądzę że byłyby niedaleko siebie umiejscowione, tj. przystanek przy stacji ŁKA Stoki i przystanek na terenie CKD.
Jakby miasto było stać, to zawsze można dobudować odnogę tramwajową (reaktywacja krańcówki Przemyska?) i puścić tam 15/15A i 12A.
Re: Nowe linie
Jaki jest sens tworzenia nowego wariantu 58B, jak do szpitala dojeżdża już 58A?
Chyba że oznaczenie 58A zostawią tylko kursom na Janów. I to by miało sens.
Pamiętam dyskusję tu na forum o możliwości przejazdu autobusu przez teren CKD zamiast jazdy na około, i raczej nie wydawało się to realne, było dużo komplikacji. A tu niemożliwe staje się możliwym.
Chyba że oznaczenie 58A zostawią tylko kursom na Janów. I to by miało sens.
Pamiętam dyskusję tu na forum o możliwości przejazdu autobusu przez teren CKD zamiast jazdy na około, i raczej nie wydawało się to realne, było dużo komplikacji. A tu niemożliwe staje się możliwym.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Nowe linie
Jeśli stosujemy aktualny sposób wariantowania, to główne 58 powinno jeździć na Janów, 58A na Saneczkowa/Skalna, a 58B do CKD.
A jeśli inaczej, to zmieńmy też 69, 70, 99.
A jeśli inaczej, to zmieńmy też 69, 70, 99.
Re: Nowe linie
A mi się wydaje, że 58A może zostać w obecnej formie nie ruszone. 58B wzmocni dosyć ważną relację 58. Ostatnio jak byłem na zdjęciach w rejonach ulic Niciarniana, Małachowskiego, Konstytucyjna to się nasłuchałem dyskusji okolicznych mieszkańców, jak narzekali na Z12, które wtedy jeszcze nie miało tego przystanku przy Niciarnianej. Ludzie bardzo potrzebowali tego dojazdu chyba ze względu na jakąś szkołę. I okazuje się, że 58 mimo podobnej relacji, nie spełnia ich wymagań. Raz to częstotliwość, dwa to podobno zawodność KORO. Jeśli MPK przejmie tą linię, to mieszkańcy powinni być zadowoleni z 58B.
Mateusz
EA-1
EA-1
Re: Nowe linie
No właśnie, do kiedy KORO ma umowę na obsługę linii 58? Jakiś czas temu w prasie pisano o przejęciu tej linii przez MPK.
Re: Nowe linie
To dlaczego jakiś czas temu w prasie pojawiały się informacje o protestach mieszkańców przeciwko zastąpieniu Koro prez MPK, bo Koro niby miało być dużo mniej zawodne od MPK?Mat pisze:dwa to podobno zawodność KORO.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)