Nowe linie
Re: Nowe linie
Ja tylko mówię, co słyszałem. Z resztą wtedy jak byłem, to się to potwierdziło, jedno 58 wypadło, z jednego pasażerowie musieli się przesiadać do drugiego, był straszny tłok, a później nie można było doczekać się jakiegoś 58 w drugim kierunku. Nie wiem, czy tak jest często. Podobno rano są problemy.
W sumie MPK nawet jak zawodzi to szybciej zrekompensuje utrudnienia i podstawi autobus, niż KORO.
W sumie MPK nawet jak zawodzi to szybciej zrekompensuje utrudnienia i podstawi autobus, niż KORO.
Mateusz
EA-1
EA-1
Re: Nowe linie
Przejęcie 58 przez MPK przyniosłoby mieszkańcom więcej korzyści:
- niskopodłogowy tabor,
- sprzedaż biletów przez kierowców,
- biletomaty,
- klimatyzacja (w znacznej części autobusów).
- niskopodłogowy tabor,
- sprzedaż biletów przez kierowców,
- biletomaty,
- klimatyzacja (w znacznej części autobusów).
Re: Nowe linie
^^ A przynajmniej autobusy, w których jest więcej niż 2 okna uchylane. Naprawdę, jazda 58/58A w okresie letnim to zgroza, zwłaszcza w tłoku, albo jak jakiś nieładnie pachnący jegomość dzieli się swoim zapachem z innymi pasażerami, a takich niemało ze Stoków.
Re: Nowe linie
Jednak mimo tych zalet jakie oferuje MPK (wymienionych powyżej) mieszkańcy nie chcą, aby linię przejęło MPK. Niestety ZDiT będzie musiał ich chyba uszczęśliwić na siłę.
Re: Nowe linie
Podobno zgierski przewoźnik będzie obsługiwał 58 i 58A tylko do końca roku.
Re: Nowe linie
Niestety to prawda.
Re: Nowe linie
Dlaczego niestety? Jak chcą się bawić w podwykonawców/firmy zewnętrzne, to niech to będzie tak jak w Warszawie czy Wrocławiu - wymaganie nowego taboru i stosowanie się do standardów KM panujących w danym mieście - t.j. sprzedaż biletów przez kierowców, biletomaty itp. A tak firma KORO wozi starymi, w większości wysokopodłogowymi gratami. Do tego rozkład jazdy tej linii to też fikcja - kiedyś zaobserwowałem autobus 58A odjeżdżający z Janowa chyba z 5 minut przed rozkładowym czasem. Zmiana przewoźnika na MPK na pewno wyjdzie tej linii na dobre.
Re: Nowe linie
Monopol MPK na wszystkie linie też nie wyjdzie na dobre. Powinno się zacząć wprowadzać ajentów.
Re: Nowe linie
Nie podobno, tylko to wiadomo już od kilku lat, i kilka lat temu było na ten temat głośno w mieście dyskutowane.domino pisze:Podobno zgierski przewoźnik będzie obsługiwał 58 i 58A tylko do końca roku.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Nowe linie
Wielkie szkoda. DB O405 były najlepsze produkowane autobusy na świecie. Niezawodne, wytrzymałe. Bardzo dłużo miejsc siedzących, ponadto wygodnych. Fakt, mogły by mieć więcej tych okien do otwierania, ale takie w Niemczech po prostu były i nadal są standardy.
Wolę lepiej w gorącym autobusie siedzieć, jak w nowoczesnym stać i dać się nadmuchiwać jakimś sztucznym, nieświerzym powietrzem..
Wolę lepiej w gorącym autobusie siedzieć, jak w nowoczesnym stać i dać się nadmuchiwać jakimś sztucznym, nieświerzym powietrzem..
Re: Nowe linie
Nowa linia autobusowa połączy wschodnią i zachodnią część łódzkiego Radogoszcza. Autobusy zaczną kursować 8 sierpnia.
Nowa linia autobusowa na Radogoszczu to efekt konsultacji transportowych, przeprowadzonych na przełomie 2015 i 2016 r.
- Jednym z postulatów na Radogoszczu było uruchomienie autobusu, który połączy Radogoszcz Wschód, gdzie jest ośrodek zdrowia i szkoły z Radogoszczem Zachodem, na którym również są szkoły oraz stacja kolejowa. Rozwiązanie, które możemy szybko wprowadzić, to połączenie dwóch linii autobusowych (84 i 89 - red.) w jedną. Będzie ona kursować co 20-25 minut, czyli znacznie częściej niż linia 89, która jeździła co 50 minut - mówi Tomasz Bużałek z Biura Strategii Miasta.
Nowa linia, już po szyldem „89”, zacznie kursować w poniedziałek, 8 sierpnia. Na razie tylko pilotażowo, przez 3 miesiące. Nowa część trasy przebiegać bowiem będzie przez ul. Nastrojową, a część jej mieszkańców nie życzy sobie autobusu pod oknami. Dlatego też przez 3 miesiące rada osiedla oraz Inicjatywa na Rzecz Przyjaznego Transportu będą zbierać uwagi mieszkańców Radogoszcza.
Źródło: lodz.naszemiasto.pl
Nowa linia autobusowa na Radogoszczu to efekt konsultacji transportowych, przeprowadzonych na przełomie 2015 i 2016 r.
- Jednym z postulatów na Radogoszczu było uruchomienie autobusu, który połączy Radogoszcz Wschód, gdzie jest ośrodek zdrowia i szkoły z Radogoszczem Zachodem, na którym również są szkoły oraz stacja kolejowa. Rozwiązanie, które możemy szybko wprowadzić, to połączenie dwóch linii autobusowych (84 i 89 - red.) w jedną. Będzie ona kursować co 20-25 minut, czyli znacznie częściej niż linia 89, która jeździła co 50 minut - mówi Tomasz Bużałek z Biura Strategii Miasta.
Nowa linia, już po szyldem „89”, zacznie kursować w poniedziałek, 8 sierpnia. Na razie tylko pilotażowo, przez 3 miesiące. Nowa część trasy przebiegać bowiem będzie przez ul. Nastrojową, a część jej mieszkańców nie życzy sobie autobusu pod oknami. Dlatego też przez 3 miesiące rada osiedla oraz Inicjatywa na Rzecz Przyjaznego Transportu będą zbierać uwagi mieszkańców Radogoszcza.
Źródło: lodz.naszemiasto.pl
Re: Nowe linie
Witam Wszystkich Forumowiczów! Mój post nr 1.
Niestety, linia 89 wg proponowanym przebiegu: os. Radogoszcz-Wschód, Nastrojowa, Zgierska, Okulickiego, 11-ego Listopada i dalej po trasie 84/84A, omija spore i rozbudowane w ostatnich latach os. Liściasta, stanowiąc swego rodzaju protezę. Czy faktycznie potencjalny pasażeropotok na odcinku dwóch Radogoszczy jest aż tak duży, że wymaga indywidualnego połączenia, czy też powstanie nowego 89 to jedynie efekt działania paru lokalnych krzykaczy (kazus linii 62A)?
Jakie są korzyści wynikające z utworzenia ww. linii?
- połączenie dwóch dużych osiedli,
- dojazd w okolice Helenówka i do st. kolejowej os. Radogoszcz-Zachód, połączenie Wschodu z Aleksandrowem,
- potencjalna oszczędność: 1 linia zamiast 2,
A jakie wady?
- utrudnienie dojazdu do szkół, cmentarza, miejsc pracy na Teofilowie, ZUS-u dla mieszkańców os. Liściasta. Argument ten nie miałby znaczenia, gdyby linia 73 jeździła z przyzwoitą częstotliwością wzorem lat ubiegłych (5x/h) i zapewniała optymalne przesiadki.
- potencjalne korki na Zgierskiej (w poszczególnych godzinach) i ryzyko opóźnień już na starcie trasy.
- czy rzeczywiście trasa os. Zachód-os. Wschód może generować potoki pasażerów wymuszające powstanie nowego połączenia? Pytam z ciekawości, po prostu nie wiem.
Czy poprzez nowe 89 nie tworzy się kolejnej linii socjalnej dla cioć/babć/emerytek w ramach programu łączenia rodzin obu Radogoszczy? Każde z ww. osiedli zdaje się funkcjonować niezależnie, każde ma odrębne szkoły, sklepy, obiekty sportowe... Czy tego rodzaju postulat pojawił się nagle, czy zawsze był zgłaszany, ale nieuwzględniany przez ZDiT?
Reforma w obrębie os. Radogoszcz Zach./Wsch./Liściasta jest niezbędna, ale mam wątpliwości co do kierunku, w jakim miałaby ona podążać...
Niestety, linia 89 wg proponowanym przebiegu: os. Radogoszcz-Wschód, Nastrojowa, Zgierska, Okulickiego, 11-ego Listopada i dalej po trasie 84/84A, omija spore i rozbudowane w ostatnich latach os. Liściasta, stanowiąc swego rodzaju protezę. Czy faktycznie potencjalny pasażeropotok na odcinku dwóch Radogoszczy jest aż tak duży, że wymaga indywidualnego połączenia, czy też powstanie nowego 89 to jedynie efekt działania paru lokalnych krzykaczy (kazus linii 62A)?
Jakie są korzyści wynikające z utworzenia ww. linii?
- połączenie dwóch dużych osiedli,
- dojazd w okolice Helenówka i do st. kolejowej os. Radogoszcz-Zachód, połączenie Wschodu z Aleksandrowem,
- potencjalna oszczędność: 1 linia zamiast 2,
A jakie wady?
- utrudnienie dojazdu do szkół, cmentarza, miejsc pracy na Teofilowie, ZUS-u dla mieszkańców os. Liściasta. Argument ten nie miałby znaczenia, gdyby linia 73 jeździła z przyzwoitą częstotliwością wzorem lat ubiegłych (5x/h) i zapewniała optymalne przesiadki.
- potencjalne korki na Zgierskiej (w poszczególnych godzinach) i ryzyko opóźnień już na starcie trasy.
- czy rzeczywiście trasa os. Zachód-os. Wschód może generować potoki pasażerów wymuszające powstanie nowego połączenia? Pytam z ciekawości, po prostu nie wiem.
Czy poprzez nowe 89 nie tworzy się kolejnej linii socjalnej dla cioć/babć/emerytek w ramach programu łączenia rodzin obu Radogoszczy? Każde z ww. osiedli zdaje się funkcjonować niezależnie, każde ma odrębne szkoły, sklepy, obiekty sportowe... Czy tego rodzaju postulat pojawił się nagle, czy zawsze był zgłaszany, ale nieuwzględniany przez ZDiT?
Reforma w obrębie os. Radogoszcz Zach./Wsch./Liściasta jest niezbędna, ale mam wątpliwości co do kierunku, w jakim miałaby ona podążać...
Re: Nowe linie
Wkradł się błąd, linia będzie miała nr 84/84A.volvofan pisze:
Nowa linia, już po szyldem „89”, zacznie kursować w poniedziałek, 8 sierpnia.
Re: Nowe linie
Dokładniej to będzie tak:
84 - Poselska (Aleksandrów) -> Szczecińska (Cmentarz)
84A - Romanowska -> Szczecińska (Cmentarz)
89 - Świtezianki -> Szczecińska (Cmentarz)
84 - Poselska (Aleksandrów) -> Szczecińska (Cmentarz)
84A - Romanowska -> Szczecińska (Cmentarz)
89 - Świtezianki -> Szczecińska (Cmentarz)
Re: Nowe linie
Podana przez Yakuzziego wersja brzmi jak kiepski żart. Wychodzi na to, że łódzka komunikacja, która z założenia ma być w pierwszej kolejności korzystna dla łodzian, zmienia się w PKS dla ościennych gmin. Nie neguję faktu połączenia Aleksandrowa z Łodzią, ale dlaczego odbywa się to np. kosztem mieszkańców Liściastej?
Skoro 89 nie będzie dojeżdżać do Aleksandrowa, dlaczego nie puścić 89 po trasie: Świtezianki, Nastrojowa, Zgierska, 11-ego Listopada (wjazd kieszeniowy na pętlę), Liściasta, św. Teresy (nowe osiedle) i dalej: a) jak obecne 89 przez Pojezierską i Tesco b) jak obecne 84/84A przez św. Teresy i dalej do Szczecińskiej?
Wówczas mielibyśmy doskonałe połączenie obu dużych osiedli, os. Liściastej, nowych bloków i Instytutu Medycyny Pracy na Teresy. Problem dublowania na dłuższym odcinku linii 84/84A i 89 zostałby rozwiązany. Powstałaby, co prawda, bardzo powyginana linia, ale przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie projektuje komunikacji publicznej wyłącznie w linii prostej. Czas przejazdu także nie wzrósłby znacząco.
Skoro 89 nie będzie dojeżdżać do Aleksandrowa, dlaczego nie puścić 89 po trasie: Świtezianki, Nastrojowa, Zgierska, 11-ego Listopada (wjazd kieszeniowy na pętlę), Liściasta, św. Teresy (nowe osiedle) i dalej: a) jak obecne 89 przez Pojezierską i Tesco b) jak obecne 84/84A przez św. Teresy i dalej do Szczecińskiej?
Wówczas mielibyśmy doskonałe połączenie obu dużych osiedli, os. Liściastej, nowych bloków i Instytutu Medycyny Pracy na Teresy. Problem dublowania na dłuższym odcinku linii 84/84A i 89 zostałby rozwiązany. Powstałaby, co prawda, bardzo powyginana linia, ale przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie projektuje komunikacji publicznej wyłącznie w linii prostej. Czas przejazdu także nie wzrósłby znacząco.
Re: Nowe linie
Nie, 89 kasują. Natomiast 84 i 84 A pojadą na Radogoszcz Wsch.Yakuzzi pisze:Dokładniej to będzie tak:
84 - Poselska (Aleksandrów) -> Szczecińska (Cmentarz)
84A - Romanowska -> Szczecińska (Cmentarz)
89 - Świtezianki -> Szczecińska (Cmentarz)
Re: Nowe linie
Będzie tak jak pisze Yakuzzi
Re: Nowe linie
Czyli nic nie wiadomo na pewno, jeśli chodzi o 89.
Jeżeli komunikacja na Liściastej po zmianach to aż taki problem, to można było zostawić to 89, skracając je do Żabieńca, przy obecnej trasie.
Skoro te 2/3 miesiące to ma być okres próbny, to wtedy byśmy zobaczyli czy to 89 ma sens.
Jeżeli komunikacja na Liściastej po zmianach to aż taki problem, to można było zostawić to 89, skracając je do Żabieńca, przy obecnej trasie.
Skoro te 2/3 miesiące to ma być okres próbny, to wtedy byśmy zobaczyli czy to 89 ma sens.
Mateusz
EA-1
EA-1
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Nowe linie
Ja bym 59 wydłużył do 11 Listpada i tyle, a co do 89 - zostawił bez zmian lub skierował przez Sowińskiego i Łagiewnicką do Świtezianek nawet przez Nastrojową, ale w obu kierunkach.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Nowe linie
Ewentualnie można wydłużyć wspólny odcinek 73 i 79 o Liściastą. 79 mogłoby kursować później Al. Włókniarzy do skrzyżowania Sikorskiego/Zgierska i dalej do Świtezianki. Częstotliwość na wspólnym odcinku 12/20. Na Al. Włókniarzy za Zgierską jest zatoczka, w której mógłby być przystanek aby ułatwić przesiadkę na tramwaj (swoją drogą to chyba pozostałość po 89 sprzed lat).