Nowe linie

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Nowe linie

Post autor: Taker »

Mieszkańcy Gadki Starej i Starowej Góry nie chcą już autobusu?
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Nowe linie

Post autor: STUDI »

pawlak pisze: Ale akurat 53 to przegięcie. Odcinek wspólny do Zjazdowej a dalej wielki burdel. W przypadku 60tki to tylko to ex 56 jest problemem. Niestety, numerków zabrakło...
Nie trzeba było przywrarać numerów 4x. A jak już to 3x.
Wtedy nie byłoby problemem schodzić w dół z numerami autobusów do 40.

Zresztą 98 jest wolne. 73 będzie wolne a jako tymczasowej można było nadać numer 59A na te kilka miesięcy to nie problem.

Ja bym poszedł dalej w sumie 61 to będzie bardziej Zgierska linia. Nadać jej "ich" numer. Przecież ona biegnie praktycznie po za Łodzią to w czym problem? Jest jakiś problem dla pasażerów ze zgierską 6 tką? Nie ma.

A wtedy bezproblemowo:
53A -do Nowosolnej, 53Bdo Brzezin.
67 - do Łukaszewskiej
88 - do Kalonki i Skoszew
73 - 60 wariant do Centralnej
98 to ta linia lotniskowa.
61 to ta do Skotnik choć może i nawet 66A wystarczy bo z niczym nie koliduje i mamy jeszcze 61 wolne.

Dało się?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Nowe linie

Post autor: px33 »

Co do łączonych linii miejskich - może uda się to zaplanować tak, że w najbardziej obciążonych kursach szczytowych przegubowiec będzie robił kurs łączony 51+61 (jeśli nie mylę numerów). Dzięki temu można by uniknąć konieczności przesiadki wtedy, kiedy sprawiłaby największą niedogodność, a jednocześnie mieć przez pozostały czas rozdzielone linie dla lepszego dopasowania taboru.
Takie kursy można by też oznaczać na rozkładach i tablicach z adnotacją "Dalszy kurs jako linia 61 do Zgierza" i na tablicach "ŁAGIEWNIKI | DALEJ JAKO 61". W Hamburgu takie rozwiązanie jest stosowane na niektórych liniach dość często.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nowe linie

Post autor: Kpc21 »

W Niemczech można nawet spotkać autobusy jadące z dwoma numerami jednocześnie, wtedy numer jest łamany. Ale system R&G czegoś takiego nie obsłuży, mamy za mało znaków na numer linii. No i mało to czytelne, bo jak mamy dwie trzycyfrowe linie, to wychodzi nam już z tego siedmioznakowy numer linii. A że zdarzają się w Niemczech również i linie autobusowe o numerach czterocyfrowych, to być może są nawet numery o dziewięciu znakach.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Nowe linie

Post autor: STUDI »

px33 pisze: że w najbardziej obciążonych kursach szczytowych przegubowiec będzie robił kurs łączony 51+61 (jeśli nie mylę numerów). Dzięki temu można by uniknąć konieczności przesiadki wtedy, kiedy sprawiłaby największą niedogodność, a jednocześnie mieć przez pozostały czas rozdzielone linie dla lepszego dopasowania taboru.
Ale powód podzielenia zdarza się w szczytowych kursach, czyż nie?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Nowe linie

Post autor: px33 »

Ale system R&G czegoś takiego nie obsłuży, mamy za mało znaków na numer linii. No i mało to czytelne, bo jak mamy dwie trzycyfrowe linie, to wychodzi nam już z tego siedmioznakowy numer linii. A że zdarzają się w Niemczech również i linie autobusowe o numerach czterocyfrowych, to być może są nawet numery o dziewięciu znakach.
W Hamburgu na tablicy w drugiej linii i w SDIP po prostu jest informacja "Weiter als 179". U nas też da się to wprowadzić, jako wirtualny kierunek (też od razu na tablice i do SDIP). A że wirtualny kierunek będzie do wirtualnego przystanku, to ten wirtualny przystanek może dostać zapowiedź typu "Następny przystanek Łagiewniki. Pojazd kontynuuje kurs jako linia 61 do Skotnik".
Łamane oznaczenie przydałoby się na choince, jeśli jakimś cudem zostanie wprowadzona do autobusów.
Ale powód podzielenia zdarza się w szczytowych kursach, czyż nie?
Wydaje mi się, że celem tej zabawy jest to, żeby przegubowce nie jeździły przez cały dzień na wioski. Ale z kolei zwykle znajdą się wiodące kursy, które będą w stanie zapełnić przegubowca i w przypadku których rezygnacja z przesiadki i zapewnienie absolutnego skomunikowania da znaczącą korzyść i w takich kursach można zrealizować taką opcję.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nowe linie

Post autor: Kpc21 »

Jednak da się skręcać dużym autobusem z Okulickiego w Zgierską i odwrotnie :) I to nawet przegubowcem.

https://www.facebook.com/trafficmpklodz ... 4717510620
Autobusy kierowane objazdem przez al. Włókniarzy Zgierska, Okulickiego do 11 Listopada.

Ruch zostanie wznowiony za zgodą służb miejskich.

Przepraszamy za utrudnienia.
No ale nie mieli alternatywy, wybór był albo skręcać autobusem ze Zgierskiej w Okulickiego, albo całkowicie odciąć Rad. Zachód od autobusów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Nowe linie

Post autor: domino »

Kpc21 pisze:Jednak da się skręcać dużym autobusem z Okulickiego w Zgierską i odwrotnie :) I to nawet przegubowcem.

https://www.facebook.com/trafficmpklodz ... 4717510620
Autobusy kierowane objazdem przez al. Włókniarzy Zgierska, Okulickiego do 11 Listopada.

Ruch zostanie wznowiony za zgodą służb miejskich.

Przepraszamy za utrudnienia.
No ale nie mieli alternatywy, wybór był albo skręcać autobusem ze Zgierskiej w Okulickiego, albo całkowicie odciąć Rad. Zachód od autobusów.
Linia 89 kursuje tam codziennie http://www.expressilustrowany.pl/lodz/a ... ,11792490/
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nowe linie

Post autor: Kpc21 »

No tak. Ale tam, przynajmniej początkowo, miały jeździć tylko Vero. Chyba że to zmienili. No i teraz jeździły tam przegubowce, a kiedyś MPK robiło problem ze skierowaniem przez to skrzyżowanie jakiegokolwiek autobusu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Re: Nowe linie

Post autor: Mat »

A jak na 89 wypadnie od święta przegub? Przecież też nie ma z tym problemu, więc i w tej sytuacji awaryjnej nie było.
Mateusz

EA-1 8-)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Nowe linie

Post autor: kuba_łódź »

Przypomnę, że przynajmniej raz przegub z rezerwy wyjechał na 90B ;) Zgierska/Okulickiego to pikuś przy Gajcego/Rataja.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nowe linie

Post autor: Kpc21 »

Ciekawie może być, jak na tej zasadzie przeguby będą trafiać na linie takie jak 85 po reformie :)

W ogóle aż dziwi, że zdecydowali się to puścić Szklaną, nawet przy 12-metrowcach. To wąska uliczka o wysokim stopniu osiedlowości (i strefa zamieszkania), a mogą być sytuacje, że autobusy będą się na niej mijać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nowe linie

Post autor: Jordi »

Kpc21 pisze:No tak. Ale tam, przynajmniej początkowo, miały jeździć tylko Vero. Chyba że to zmienili. No i teraz jeździły tam przegubowce, a kiedyś MPK robiło problem ze skierowaniem przez to skrzyżowanie jakiegokolwiek autobusu.
Nie do końca. Pozwolenie miały Vero i Mastero, bo z 12-metrowców mają one wysokie zawieszenie. Conecto też ma wysokie zawieszenie. Z Solarkami, Mercami i Volvo jest gorzej.

Przy autobusach z niższym zawieszeniem po prostu trzeba tam bardzo uważać i jechać wolno i ostrożnie, a MPK zawsze miało swoje "fanaberie" w różnych kwestiach :P Ma nawet do dziś takowe (np. wonty o mieszaną obsługę 1 i 7 wieczorami w robocze "po co, na co itd")
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Nowe linie

Post autor: kuba_łódź »

Czy kierowcy nie mogą tam po prostu podnosić autobusów na poduszkach ? Po coś chyba one są...
ZEA1-7700
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: pn 00:23, 19 sty 2015
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowe linie

Post autor: ZEA1-7700 »

kuba_łódź pisze:Czy kierowcy nie mogą tam po prostu podnosić autobusów na poduszkach ? Po coś chyba one są...
Tak się robi, bez tego szorujesz przodem i tyłem.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Nowe linie

Post autor: domino »

Być może wkrótce w rejonie Olechowa peronów znów będzie jednak więcej. – Zgłosiliśmy się do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego z propozycją uruchomienia nowych przystanków kolejowych, ponieważ zauważamy potrzebę obsługi powstającej nowej strefy przemysłowej przy ul. Jędrzejowskiej – powiedział nam bowiem Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi.
– ZDiT jest zainteresowany każdą formą komunikacji zbiorowej. Planujemy rozwój obsługi tych terenów również we własnym zakresie [komunikacją autobusową] – mówi przedstawiciel Zarządu. – W tym wypadku ŁKA wyraziła gotowość do uruchomienia kursów na Olechów. Po dalszych rozmowach znane będą bardziej szczegółowe informacje dotyczące kierunków [relacji] czy nowych przystanków – dodaje.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 58968.html
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Nowe linie

Post autor: domino »

Samorządy Łodzi i Konstantynowa Łódzkiego porozumiały się w sprawie uruchomienia nocnego połączenia autobusowego pomiędzy miastami. Zgodnie z zapowiedzią łódzkiego ZDiT linia N2B zostanie utworzona w noc z 31 sierpnia na 1 września. Jednocześnie autobusy kursujące na trasie dzisiejszego N2 otrzymają nowe oznaczenie N2A zgodne z obowiązującym od roku standardem dla linii wariantowych.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 59430.html
Intermodalny
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015

Re: Nowe linie

Post autor: Intermodalny »

Czy to powielany błąd w artykule czy N2B naprawdę będzie zawracał przy Wyszyńskiego i wracał się do Juszczakiewicza?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Nowe linie

Post autor: px33 »

A jak inaczej ma jechać żeby zapewnić obsługę pętli Wyszyńskiego/Retkinia po stałej trasie?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nowe linie

Post autor: Kpc21 »

Ja bym się spodziewał, że pojedzie do Konstantynowa przez Maratońską i Sanitariuszek. Ale, jak teraz patrzę, z pętli Retkinia przez Juszczakiewicza 300 metrów bliżej - i pewnie to zadecydowało. Plus to, że trasa przez Brus przebiega przez bardziej zaludnione obszary.

Logiczniejsze wydawałoby się wydłużenie N7 - ale ono wcale logiczniejsze nie jest, bo N7 do pętli Retkinia jedzie dłużej, niż N2.

Można by też było skierować kursy N2 do Konstantynowa prosto Wyszyńskiego do pętli tramwajowej, co by minimalnie skróciło trasę i uniknęłoby się dwukrotnego przejazdu tą samą ulicą. I w kierunku Konstantynowa w sumie trochę bez sensu, że tego nie zrobiono. Ale w kierunku przeciwnym - do Łodzi - lepiej było tego nie robić, bo zaburzyłoby to takt - kursy z Konstantynowa nie odjeżdżałyby ani z pętli, ani z przystanków na Kusocińskiego o "tych, co zawsze" godzinach. A poza tym na kursach z Konstantynowa na Kusocińskiego należałoby wybierać przystanki po drugiej stronie ulicy. Byłoby z tego za dużo zamieszania.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ