Nowe linie
Dla STUDIego powinien jeździć co 10-15 min. by zachęcić do KM. Jasne, że to by zachęciło bardziej, ale czy by było opłacalne, jak większość kursów jechała by na pusto? No i trzeba wtedy zaangażować więcej brygad, bo z powietrza się nie wezmą.
Rozumiem, że jak nie było autobusu tam w ogóle, to było lepiej i wtedy ludzie byli zachęceni do zbiorkomu. Bo jeśli nie to znaczy, że jest (nawet na razie niewielka, ale zawsze) poprawa.
Trzeba się zapytać mieszkańców (którzy się domagali tam jakiejś linii), czy lepiej jak autobus jeździ rzadko (trzeba sobie dopasować kursy, ale czasami będzie pasował), czy jak nie jeździ.
Rozumiem, że jak nie było autobusu tam w ogóle, to było lepiej i wtedy ludzie byli zachęceni do zbiorkomu. Bo jeśli nie to znaczy, że jest (nawet na razie niewielka, ale zawsze) poprawa.
Trzeba się zapytać mieszkańców (którzy się domagali tam jakiejś linii), czy lepiej jak autobus jeździ rzadko (trzeba sobie dopasować kursy, ale czasami będzie pasował), czy jak nie jeździ.
Mateusz
EA-1
EA-1
mig pisze:A kto powiedział, że ta linia ma do czegokolwiek przekonywać?
A przekonają linie wprowadzone zamiast obecnych, które będą takimi dowozówkami typu 5 - 10 kursów na dobę? Tak ma wyglądać poprawa oferty komunikacyjnej?
Kończąc pracę o rożnych porach (tak, wiem na państwowym to widząc wychodzących z pracy można zegarki regulować - ale u "prywatnego" to jest różnie niema stałej pory początku i końca pracy) to niestety ale to nie jest "oferta" do skorzystania. Czyli co to ma być - usługa socjalna dla tych co nie stać na samochód, tak?
A najlepsze to że jak się spóźnisz bo poprzedni środek transportu miał opóźnienie i niestety ale do następnego kursu jest tylko 5 godzin to naprawdę można polubić MPK.
-
- Stały bywalec
- Posty: 460
- Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015
Może to nie do końca odpowiedni temat, ale trudno, z przyczyny braku dokładniejszych informacji wrzucam tutaj.
Może to nic nowego i gdzieś już o tym jest wzmianka, ale dla mnie osobiście to ciekawostka. Na Romanowie została wyremontowana i wydłużona ul. Romanowska. Nowe chodniki, wjazdy, odwodnienie i... przystanki autobusowe wraz z nowiutką krańcówką autobusową z dwoma stanowiskami . Nazwa krańcówki chyba powinna brzmieć Zielony Romanów lub Romanów. Trasa od ul. Wojska Polskiego do krańcówki przy osiedlu to ok. 1,5 km.
Nie mam pojęcia, czy będzie tam kursowała jakaś nowa linia (np. 78B, czy może zostanie tam wydłużona jakaś linia z Teofilowa) czy np. będzie to na zasadzie wjazdu kieszeniowego np. 78. Wnioskuję jednak, że chodzi tu o linię MPK, ze względu na osiedle (PKSu tu raczej nie skierują), a poza tym przy pętli stoi znak zakazu wjazdu z tabliczką pod spodem "Nie dotyczy MPK".
Dojazd jest od ul. Wojska Polskiego. Ok. 60 m od tej ulicy, na ul. Romanowskiej jest ustawiony przystanek w kierunku północnym.
Dalej za skrętem są następne dwa przystanki, po jednym w każdą stronę, a przy osiedlu Zielony Romanów jest krańcówka.
Lepiej to widać na mapie (wybaczcie jakość, robione na szybko).
Pozwoliłem sobie wrzucić tutaj trochę zdjęć (niestety te są wykonane telefonem, ale aparatem też zrobiłem ) by nie wyszło zaraz, że kłamię i byście mogli trochę zobaczyć jak to wygląda .
Legenda: niebieski - wyremontowana trasa, fioletowy - nowa trasa i krańcówka, czerwony - punkty zdjęć.
Zdjęcia krańcówki, miejsce oznaczone na mapie liczbą 1.
Zdjęcia przystanków na ul. Romanowskiej, miejsce na mapie oznaczone liczbą 2, widok w kierunku zachodnim.
Zdjęcie ul. Romanowskiej, około 200-300 metrów od ul. Wojska Polskiego, widok w kierunku południowym.
Zdjęcie przystanku na ul. Romanowskiej przed ul. Wojska Polskiego, około 200 metrów od Wojska Polskiego, widok w kierunku północnym, miejsce wykonania zdjącia oznaczone na mapie liczbą 3.
Co o tym myślicie ?
Może to nic nowego i gdzieś już o tym jest wzmianka, ale dla mnie osobiście to ciekawostka. Na Romanowie została wyremontowana i wydłużona ul. Romanowska. Nowe chodniki, wjazdy, odwodnienie i... przystanki autobusowe wraz z nowiutką krańcówką autobusową z dwoma stanowiskami . Nazwa krańcówki chyba powinna brzmieć Zielony Romanów lub Romanów. Trasa od ul. Wojska Polskiego do krańcówki przy osiedlu to ok. 1,5 km.
Nie mam pojęcia, czy będzie tam kursowała jakaś nowa linia (np. 78B, czy może zostanie tam wydłużona jakaś linia z Teofilowa) czy np. będzie to na zasadzie wjazdu kieszeniowego np. 78. Wnioskuję jednak, że chodzi tu o linię MPK, ze względu na osiedle (PKSu tu raczej nie skierują), a poza tym przy pętli stoi znak zakazu wjazdu z tabliczką pod spodem "Nie dotyczy MPK".
Dojazd jest od ul. Wojska Polskiego. Ok. 60 m od tej ulicy, na ul. Romanowskiej jest ustawiony przystanek w kierunku północnym.
Dalej za skrętem są następne dwa przystanki, po jednym w każdą stronę, a przy osiedlu Zielony Romanów jest krańcówka.
Lepiej to widać na mapie (wybaczcie jakość, robione na szybko).
Pozwoliłem sobie wrzucić tutaj trochę zdjęć (niestety te są wykonane telefonem, ale aparatem też zrobiłem ) by nie wyszło zaraz, że kłamię i byście mogli trochę zobaczyć jak to wygląda .
Legenda: niebieski - wyremontowana trasa, fioletowy - nowa trasa i krańcówka, czerwony - punkty zdjęć.
Zdjęcia krańcówki, miejsce oznaczone na mapie liczbą 1.
Zdjęcia przystanków na ul. Romanowskiej, miejsce na mapie oznaczone liczbą 2, widok w kierunku zachodnim.
Zdjęcie ul. Romanowskiej, około 200-300 metrów od ul. Wojska Polskiego, widok w kierunku południowym.
Zdjęcie przystanku na ul. Romanowskiej przed ul. Wojska Polskiego, około 200 metrów od Wojska Polskiego, widok w kierunku północnym, miejsce wykonania zdjącia oznaczone na mapie liczbą 3.
Co o tym myślicie ?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz
EA-1
EA-1
Nie wiedziałem, że za zmodernizowanym w zeszłym roku odcinkiem niebieskim już tyle zrobili fioletowego Co do puszczenia jakieś linii niech się wypowie ktoś kto posiada lepsze informacje (deklaracja puszczenia linii była już dawno). Dziś zbadam temat w terenie
Ja bym stawiał jednak na 84 w wariancie, ale to subiektywna ocena.
Ja bym stawiał jednak na 84 w wariancie, ale to subiektywna ocena.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez pawlak, łącznie zmieniany 1 raz.
Czyli co? Część kursów do Poselskiej, część do Zielonego Romanowa i oprócz tego 84A do Szczecińskiej?pawlak pisze:Ja bym stawiał jednak na 84 w wariancie, ale to subiektywna ocena.
No nie wiem czy mimo tych dwóch stanowisk, ta pętla nie byłaby trochę za mała na wszystkie kursy 96. Chyba, że mówimy o kursach w wariancie.Graficzny pisze:A tam nie miało być przypadkiem wydłużone linia 96?
Mateusz
EA-1
EA-1
Jeśli byśmy nie ruszali kursów z obecnego 84 (bo za bardzo nie można, mieszkańcy Aleksandrowa by stracili), to zostaje wydłużenie 84A. Ale i tu trzeba będzie coś dodać bo obecne brygady chyba nie starczą.
Osobiście wydaję mi się, że bardziej by tu mogło wchodzić w grę 78A, przy czym nie wiem, czy skierowanie wszystkich kursów czy części. Obawiam się, że może właśnie powstać coś w stylu ostatniego 90B, czyli jakieś 78B.
Jest też opcja linii 97. Może mają zamiar ją reaktywować. Częstotliwość by zależała od trasy, a gdzie by ona miała jeździć to też nie mam pojęcia.
Osobiście wydaję mi się, że bardziej by tu mogło wchodzić w grę 78A, przy czym nie wiem, czy skierowanie wszystkich kursów czy części. Obawiam się, że może właśnie powstać coś w stylu ostatniego 90B, czyli jakieś 78B.
Jest też opcja linii 97. Może mają zamiar ją reaktywować. Częstotliwość by zależała od trasy, a gdzie by ona miała jeździć to też nie mam pojęcia.
Mateusz
EA-1
EA-1
Według rozkładów na stronie MPK 84 nie ma granicy strefy taryfowej przy Szatonii jak 78. Ktoś się orientuje czy to błąd strony, czy zaplanowane działanie? Jak to drugie, to wychodziłoby że 84 jest docelową linią dla mieszkańców Zielonego Romanowa, tylko póki co nie ma jak tam wjechać i stąd to kryterium uliczne w Aleksandrowie. Zwłaszcza, że to jeden przystanek, coś jak 50 w Gadce Starej - wyjeżdża za granicę miasta, ale bez zmiany strefy, bo dowozi do łódzkiego cmentarza. Tak więc otwarcie Romanowskiej oznaczałoby przetrasowanie przede wszystkim 84.
No i jest tam chyba wystarczająca liczba mieszkańców żeby dostali cały wariant 78A bezpośrednio do centrum. Lepiej ich od początku przyzwyczajać do trochę lepszych standardów, może zostawią samochody na wyjazdy biznesowe i wycieczki za miasto, a do podróżowania po Łodzi wykorzystają komunikację miejską
No i jest tam chyba wystarczająca liczba mieszkańców żeby dostali cały wariant 78A bezpośrednio do centrum. Lepiej ich od początku przyzwyczajać do trochę lepszych standardów, może zostawią samochody na wyjazdy biznesowe i wycieczki za miasto, a do podróżowania po Łodzi wykorzystają komunikację miejską
Graficzny pisze:No chyba. Było też mówione, że trasa ma prowadzić dalej Rojną i jakoś na ten Romanów.
Jedyna opcja z Rojnej Szczecińską, Aleksandrowską, Romanowską, ale to spory kawałek, korkogenny. Rojna i Toeplitza to za duży ugór
Solar pisze:Według rozkładów na stronie MPK 84 nie ma granicy strefy taryfowej przy Szatonii jak 78. Ktoś się orientuje czy to błąd strony, czy zaplanowane działanie?
Też jestem zdziwiony (bo dziś o tym rozmyślałem), ale 84 nie ma zmiany strefy od Szatonii. Wykaz: http://www.mpk.lodz.pl/showarticleslist.action?category=1267&Aktualna+taryfa