Nowe linie
Nowe linie
Wiem, że zakładanie kolejnego tematu to poszerzanie bałaganu na forum, ale brakuje takiego o nowych liniach, które co jakiś czas są uruchamiane. Chodzi o stałe trasy, dlatego temat o chwilowych zmianach uznaję za nieodpowiedni. Proponuję wątek ogólny, nie tak jak niektóre tematy o jednej linii.
Jeśli moderator uzna inaczej to niech skasuje temat i przeniesie posty do odpowiedniego
A okazją do założenia tego wątku jest uruchomienie od 1 kwietnia nowej linii autobusowej 90B, czy jak kto woli dodanie nowego wariantu.
Przebieg trasy:
ROKICIŃSKA – Rokicińska, Gajcego, Rataja – RATAJA
RATAJA – Rataja, Gajcego, Rokicińska – ROKICIŃSKA
Będzie kursowała we wszystkie dni tygodnia, obsadzana taborem midi, czyli Vero.
Na razie cisza na stronach ZDiTu i MPK.
A oto nowa pętla.
Skromnie .
Jeśli moderator uzna inaczej to niech skasuje temat i przeniesie posty do odpowiedniego
A okazją do założenia tego wątku jest uruchomienie od 1 kwietnia nowej linii autobusowej 90B, czy jak kto woli dodanie nowego wariantu.
Przebieg trasy:
ROKICIŃSKA – Rokicińska, Gajcego, Rataja – RATAJA
RATAJA – Rataja, Gajcego, Rokicińska – ROKICIŃSKA
Będzie kursowała we wszystkie dni tygodnia, obsadzana taborem midi, czyli Vero.
Na razie cisza na stronach ZDiTu i MPK.
A oto nowa pętla.
Skromnie .
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz
EA-1
EA-1
A można wiedzieć, skąd ta informacja?
Bo wierzyć mi się nie chce, że MPK godzi się na taką pętlę, która jest nierównym, nieutwardzonym trawnikiem...
Nie mówiąc o tym, że o wiele lepszą trasą byłoby Gajcego-Szeliburg Zarembiny do granicy z Bedoniem (tam Vero dałoby radę zawrócić cofając się - jest całkiem sporo miejsca).
Wjeżdżałoby prawie centralnie w osiedle, a Rataja to tak naprawdę 3 chałupy... I z tych domów do Szeliburg Zarembiny mieliby 300 metrów...
No i faktycznie jak 90, to będzie marniutka częstotliwość. Podejrzewam maks kilka kursów dziennie. Lepsze byłoby wrzucenie choćby co drugiego 82A dalej po prostu...
Bo wierzyć mi się nie chce, że MPK godzi się na taką pętlę, która jest nierównym, nieutwardzonym trawnikiem...
Nie mówiąc o tym, że o wiele lepszą trasą byłoby Gajcego-Szeliburg Zarembiny do granicy z Bedoniem (tam Vero dałoby radę zawrócić cofając się - jest całkiem sporo miejsca).
Wjeżdżałoby prawie centralnie w osiedle, a Rataja to tak naprawdę 3 chałupy... I z tych domów do Szeliburg Zarembiny mieliby 300 metrów...
No i faktycznie jak 90, to będzie marniutka częstotliwość. Podejrzewam maks kilka kursów dziennie. Lepsze byłoby wrzucenie choćby co drugiego 82A dalej po prostu...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 3 razy.
Jak dla mnie słaby pomysł z tą linią. Myślę, że było przynajmniej kilka alternatywnych rozwiązań:
- wydłużenie 82A
- wjazd kieszeniowy 91, 91A, 91B, byłoby to niewielkie wydłużenie trasy
W postaci alternatywy z 91 czy 82 to 90B służyć by miało tylko osobom, które wsiądą między Malowniczą a Gajcego. Przy tak marnej częstotliwości 90B to chyba najgorsze rozwiązanie choć fakt - bezpośrednie i zapewnia wreszcie komunikację na nieskomunikowanej części Gajcego.
- wydłużenie 82A
- wjazd kieszeniowy 91, 91A, 91B, byłoby to niewielkie wydłużenie trasy
W postaci alternatywy z 91 czy 82 to 90B służyć by miało tylko osobom, które wsiądą między Malowniczą a Gajcego. Przy tak marnej częstotliwości 90B to chyba najgorsze rozwiązanie choć fakt - bezpośrednie i zapewnia wreszcie komunikację na nieskomunikowanej części Gajcego.
Jordi pisze:A można wiedzieć, skąd ta informacja?
Bo wierzyć mi się nie chce, że MPK godzi się na taką pętlę, która jest nierównym, nieutwardzonym trawnikiem...
Nie mówiąc o tym, że o wiele lepszą trasą byłoby Gajcego-Szeliburg Zarembiny do granicy z Bedoniem (tam Vero dałoby radę zawrócić cofając się - jest całkiem sporo miejsca).
Wjeżdżałoby prawie centralnie w osiedle, a Rataja to tak naprawdę 3 chałupy... I z tych domów do Szeliburg Zarembiny mieliby 300 metrów...
No i faktycznie jak 90, to będzie marniutka częstotliwość. Podejrzewam maks kilka kursów dziennie. Lepsze byłoby wrzucenie choćby co drugiego 82A dalej po prostu...
Info potwierdzam.
-
- Stały bywalec
- Posty: 371
- Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
- Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana
Jeśli już to 90B ma kursować i ma to obsługiwać Vero, to najlepsza trasa byłaby właśnie przez Szelzburg-Zarębiny, Skrzatów i Taborową, nawet bezpostojowo., Obsłużyłoby o wiele lepiej(tj. wjechałoby znacznie głębiej) osiedle i autobusy nie musiałby sobie psuć zawieszenia na takiej "pętli" jak tu zaprezentowano.
Tak naprawdę problem komunikacji za torami, to włąśnie brak pętli w rejonie skrzyżowania Rataja/Gajceo. Stąd mamy ucięte 82A i teraz pojawi się zapchaj dziura 90B.
Tak naprawdę problem komunikacji za torami, to włąśnie brak pętli w rejonie skrzyżowania Rataja/Gajceo. Stąd mamy ucięte 82A i teraz pojawi się zapchaj dziura 90B.
Na Szelburg-Zarembiny zamontowano niedawno progi zwalniające, i to takie dość wysokie. Mam wrażenie, że Vero byłoby za niskie na te progi.
Poza tym, Szelburg-Zarembiny kończy się dziurawą, nieutwardzoną jezdnią, efekt przejazdu równiarki utrzymuje się mniej więcej do pierwszego deszczu. Vero by tam nie dało rady.
"Pętla" z pierwszego postu to też jakiś żart, tam to może zawracać najwyżej traktor (ale taki prawdziwy ), poza tym zbliża się przetarg na 17 nowych midibusów, po wycofaniu Vero MPK nie wyśle raczej nowych midibusów na taki gnój. Po lepszej ulewie autobusy by się tam zakopywały. Podsumowując, taka linia po prostu nie ma racji bytu. I mówi to mieszkaniec Andrzejowa.
PS I myślę, że to na 99,9% żart primaaprilisowy (mimo, że do Prima Aprilis został jeszcze tydzień).
Poza tym, Szelburg-Zarembiny kończy się dziurawą, nieutwardzoną jezdnią, efekt przejazdu równiarki utrzymuje się mniej więcej do pierwszego deszczu. Vero by tam nie dało rady.
"Pętla" z pierwszego postu to też jakiś żart, tam to może zawracać najwyżej traktor (ale taki prawdziwy ), poza tym zbliża się przetarg na 17 nowych midibusów, po wycofaniu Vero MPK nie wyśle raczej nowych midibusów na taki gnój. Po lepszej ulewie autobusy by się tam zakopywały. Podsumowując, taka linia po prostu nie ma racji bytu. I mówi to mieszkaniec Andrzejowa.
PS I myślę, że to na 99,9% żart primaaprilisowy (mimo, że do Prima Aprilis został jeszcze tydzień).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_łódź, łącznie zmieniany 2 razy.
Wątpię, żeby to był żart, MPK raczej nigdy (przynajmniej nie pamiętam) nie żartowało z uruchomienia jakiejś linii czy zmian tras. To dezorientuje.
Wydłużone 82A lepiej by komunikowało ten rejon z autobusami z Janowa i tramwajami. Ale wtedy Vero już nie pojedzie na 82A, a mini tabor widocznie nie jest tam wskazany.
Wydłużone 82A lepiej by komunikowało ten rejon z autobusami z Janowa i tramwajami. Ale wtedy Vero już nie pojedzie na 82A, a mini tabor widocznie nie jest tam wskazany.
Mateusz
EA-1
EA-1
Tylko że całe 82 w dni robocze jest obsadzone przegubami, które niezbyt mają tam gdzie zawrócić. Bez jakiejś utwardzonej pętli nie da rady. Chyba, że byłoby to na tej zasadzie, że gdy na pętlę na Szaniawskiego wjedzie przegubowiec na 82A, będzie tam już czekało Vero jadące na tę "pętlę" przy Rataja. Trasa mogłaby być: Szaniawskiego-Gajcego-Taborowa-Skrzatów-Szelburg-Zarembiny-Gajcego-Rataja. Autobus objeżdżałby całe osiedle, a nie tylko kilkaset metrów Gajcego i Rataja. Ulice są na tyle szerokie, że Vero się zmieści. Jedyny problem to dosyć wąski skręt z Taborowej w Skrzatów: https://goo.gl/maps/i5tQ1zzBTz72, ale skoro mieszczą się tam śmieciarki i szambiarki, to z Vero nie będzie problemu.
Parę miesięcy temu, może jeszcze w zeszłym roku, ZDiT zabrał kolegę dosłownie z rezerwy, żeby sprawdzić trasę długim wozem. Mówił właśnie, że kazali mu jechać jak 82A, dalej za torami i skręcić w dosyć małą uliczkę, co się nie udało i był trochę problem z powrotem. Zapewne już wtedy kombinowali coś z wydłużeniem.
Może ten placyk jakoś utwardzą przed 1 kwietnia.
A że Vero nie wjedzie na dziurawą gruntówkę, nie powiedziałbym. Ono powinno dać radę wjechać tam, gdzie niejedna osobówka miałaby problemy. Przypominam że to jest podwozie od Mercedesa Vario.
A że Vero nie wjedzie na dziurawą gruntówkę, nie powiedziałbym. Ono powinno dać radę wjechać tam, gdzie niejedna osobówka miałaby problemy. Przypominam że to jest podwozie od Mercedesa Vario.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Widzę, że jeszcze linii nie uruchomiono, a niektórzy już narzekają. Jeśli przebieg trasy będzie taki jaki podał Mat to i tak okoliczni mieszkańcy będą mieli bliżej do autobusu niż obecnie. Może z czasem zmienią trasę, o ile będzie taka możliwość. Trzeba się cieszyć na początek z tego co jest.
Co do pomysłów skomunikowania z 82, 90 - jest tutaj o tyle problem, że wystarczy, aby choć jeden przejazd był zamknięty i przesiadkę szlag trafi. Trzeba też pamiętać o planowanym remoncie Rokicińskiej, gdzie będą korki i opóźnienia. Dlatego chyba lepiej, że rzadko, bo rzadko, ale jednak będzie bezpośredni dojazd np. do tramwajów na Rokicińskiej.
Co do pomysłów skomunikowania z 82, 90 - jest tutaj o tyle problem, że wystarczy, aby choć jeden przejazd był zamknięty i przesiadkę szlag trafi. Trzeba też pamiętać o planowanym remoncie Rokicińskiej, gdzie będą korki i opóźnienia. Dlatego chyba lepiej, że rzadko, bo rzadko, ale jednak będzie bezpośredni dojazd np. do tramwajów na Rokicińskiej.
82A nie da rady wydłużyć ze względu na ciasne skrzyżowanie Rataja z Gajcego, na którym nie mieszczą się kursujące tam przegubowce. W dni robocze będzie skomunikowanie z 82/82A, w dodatku w miarę możliwości kursy są tak ułożone by minimalizować ryzyko trafienia na zamknięty przejazd na Gajcego.
Na początek będzie 8 par kursów każdego dnia.
Temat generalnie istnieje od lat i jest stale sygnalizowany przez mieszkańców na różnych spotkaniach, konsultacjach, a także przez Radę Osiedla, więc nie załatwił tego ot tak sobie żaden tam "radny" czy ktoś "ważny".
Na początek będzie 8 par kursów każdego dnia.
Temat generalnie istnieje od lat i jest stale sygnalizowany przez mieszkańców na różnych spotkaniach, konsultacjach, a także przez Radę Osiedla, więc nie załatwił tego ot tak sobie żaden tam "radny" czy ktoś "ważny".
Kpc21 pisze:Może ten placyk jakoś utwardzą przed 1 kwietnia.
A że Vero nie wjedzie na dziurawą gruntówkę, nie powiedziałbym. Ono powinno dać radę wjechać tam, gdzie niejedna osobówka miałaby problemy. Przypominam że to jest podwozie od Mercedesa Vario.
Ja tylko przypomnę, że już 3 lata od początku eksploatacji osie pękały na trasie 62, która wtedy w 90% była w dobrym stanie "asfaltowym". Dziś nie ma praktycznie dnia bez awarii choćby jednego busika - i to nie drzwi, z którymi jest spory problem, ale ostatnio jest sporo awarii związanych z układem pod podłogą (osie, koła itp itd).
Czyli jednak utwardzą jakoś "na szybko" tę pętlę? To dobrze.
No i wyszło 8 kursów tak jak obstawiałem
Co do tego, że ktoś im załatwił, to wątpię. Od lat czyta się w różnych mediach, że tam mieszkańcy długo walczą o jakikolwiek autobus.