Nowe linie

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowe linie

Post autor: eDragon55 »

Wątpię, żeby to była któraś z powyższych propozycji. Tylko kwestia czy 14 wraca na Retkinię tylko w weekendy czy w całym tygodniu. Nie wiem na ile to aktualne ale jeszcze w listopadzie mówiono o dodatkowej linii na ŁTR, a najbardziej pasowałaby 7 z Niższej. Na Kilińskiego 1 i 5 byłyby wystarczające i do tego 4 przez Kopcińskiego i Śmigłego-Rydza.
Najwięcej niespodzianek będzie z autobusami bo już niektóre te z wyjawionych już zaskakują ale niestety negatywnie a to jeszcze nie wszystko.
Za kilka dni powinno się wszystko wyjaśnić bo zgadywaniem siatki nie odkryjemy.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Nowe linie

Post autor: domino »

mig pisze:Radogoszcz - jak już wspomniał Pawlak 59 bez zmian (choć Domino dobrze zasłyszał o relacji 11 Listopada - Świtezianki ale wycofano się z tego), 99 pojedzie p. Liściastą, Zgierską, Kniaziewicza, Hipoteczną, a potem z pominięciem Centrum czyli Kasprzaka, 1 Maja/Więckowskiego, Żeromskiego, Struga i dalej obecną trasą. 73 i 79 połączono tworząc dziwnego zawijasa ze Świtezianki przez Sikorskiego, Włókniarzy, Pojezierską, ks. Brzóski, Limanowskiego, Kasprzaka, Drewnowską, Zachodnią do pl. Wolności. Częstotliwość niższa niż 12 (24?). Dla Radogoszcza Zachodu będzie to nie do przyjęcia, zostaną dwie linie z czego żadna nie dowiezie do Centrum.
W zamian za wyrzucenie 99 z centrum, powinni wyciągnąć 65 po Sikorskiego i Włókniarzy do 11 Listopada.
Awatar użytkownika
michalzgierz1989
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: śr 13:05, 13 lut 2013
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Re: Nowe linie

Post autor: michalzgierz1989 »

Macie już jakieś informacje jakie linie będą podjeżdżały pod Giełdę Kwiatową i Zoologiczną na równej obecnie są tam 62,62A,68, 75 i 93, a jak komunikacja w tamtym rejonie będzie wyglądała po zmianach
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Nowe linie

Post autor: BB93 »

Gdzieś wyżej było napisane, że 62 będzie miało takt 12/20. 68 skrócone do Ikei od strony Łaskowic i Chocianowic. Myślę, że 93 zostanie w podobnym kształcie jak jest teraz. Przestrzenną i Ekonomiczną mają obsługiwać nowe linie.
Em82
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: pt 20:19, 06 sty 2017

Re: Nowe linie

Post autor: Em82 »

64 nie na Janów? To dokąd? Nie mówcie tylko że przez Widzewską pod Cm. Zarzew / Lodowa... A w ogóle to będzie jedno 64 czy na Grembachu warianty? Co pojedzie Niciarnianą od Przybyszewskiego do Piłsudskiego? Czy linia 75 zostaje jak jest czy może przez Widzewską od Lodowej (jeśli nie 64 tamtędy)
Na Stoki zostawią 12 i czy dojdzie tam coś jeszcze? 46, 41, 43 bez zmian? Jakie takty tych podmiejskich?
Ostatnio zmieniony pt 20:48, 06 sty 2017 przez Em82, łącznie zmieniany 1 raz.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nowe linie

Post autor: Jordi »

michalzgierz1989 pisze:Macie już jakieś informacje jakie linie będą podjeżdżały pod Giełdę Kwiatową i Zoologiczną na równej obecnie są tam 62,62A,68, 75 i 93, a jak komunikacja w tamtym rejonie będzie wyglądała po zmianach
62 po Demokratycznej 12/20
Linia z Chojen po Ekonomicznej do Ikei (z raczej niezbyt powalającym taktem)
Linia z Chojen po Przestrzennej do Ikei (z lepszym raczej taktem, bo inaczej mieszkańcy ich rozniosą)
Linia z Chojen po śladzie 75 na parking SAPA przy Granicznej (75 ma ruszać z Szpitala CZMP podobno)
93 chyba zostanie.
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Nowe linie

Post autor: Taker »

To znaczy, że nowe numery wejdą. Ale chyba nie 20-40
Wolne będzie 94 i jest 97.
68 z Ikea ale chyba do Konstantynowa (Spółdzielcza)?
75 z Ustronej do Chojen? obecna trasa
70A CZMP -DW. FABRYCZNY 70B CZMP-DW. WIDZEW
97 PTAK-Chojny 97A Gadka Stara-Chojny (bo 4 × 70 i to A do D to absurd)
31 Chojny-Ikea (dawna trasa 62A do Ekonomicznej) przez Starorudzką Rudzką
31A Chojny-Ikea(dawna trasa 68 do Pabianickiej)
Ostatnio zmieniony pt 22:08, 06 sty 2017 przez Taker, łącznie zmieniany 2 razy.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Nowe linie

Post autor: pawlak »

Zobaczymy co z numeracją wymyślono. Ostatnie wieści były coś o numerowaniu typu 70A, 70B, 70C (czyli bez 70) i im większa literka tym dłuższa trasa. Bodajże na Wieżowcach o tym było.

Co do tej Giełdy to 3/5 utrafione a 1/5 jest też ok, ale drobne przycięcie z tym. Gdyby Jordi nie wyedytował posta to bym powiedział że 4/5 nie 3/5.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nowe linie

Post autor: Jordi »

Że po Kosynierów? Wszystkie 3 nowe mają jechać przez Kosynierów i wspólnie mieć takt 12 lub 15. A numer podobno jeden z literkami ;)

Ani 94, ani 97 - prawdopodobnie "ukradną" numer innej linii.

68 po prostu rozdzielono na dwie linie z zmianą trasy na Chojnach. Z Ikei pojedzie Chocianowicką dalej jak 68 do Wyszyńskiego. Żaden KŁ - nawet na konsultacjach w KŁ mówiono, że 68 odpada.
Ostatnio zmieniony pt 22:06, 06 sty 2017 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Nowe linie

Post autor: domino »

mig pisze: 73 i 79 połączono tworząc dziwnego zawijasa ze Świtezianki przez Sikorskiego, Włókniarzy, Pojezierską, ks. Brzóski, Limanowskiego, Kasprzaka, Drewnowską, Zachodnią do pl. Wolności. Częstotliwość niższa niż 12 (24?).
Skoro "79" ma być kolejną linią z Świtezianki do pl. Wolności, to powinno pojechać bezpośrednio przez Nastrojową - były postulaty o wprowadzenie tu innych relacji. Na Nastrojowej zostaną niebawem wyznaczone dodatkowe 2 przystanki, ponieważ zainteresowanie linią 89 wzrosło i mieszkańcy chcą lepszej dostępności do autobusu.
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Nowe linie

Post autor: Taker »

75 bez kursu Ustronna, a z CZMP, to wychodzi 70A, tyle że na Widzew, coś jak 15 i 15A.
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Nowe linie

Post autor: Arinera »

79 w takiej relacji, jak proponowana na forum nie przejdzie.
Dwie linie z Radogoszcza Wschodu (59 i 79) na Plac Wolności? Likwidacja 99, skrócenie 65 i sprowadzenie linii do jakiegoś kryterium ulicznego? Pomyślcie sami, czy to ma w ogóle sens.

Nie ma opcji, żeby mieszkańcy zaakceptowali tego rodzaju zmiany, a piszę jedynie o północnych osiedlach.

Rozdzielanie 70 na wariant do dworca Fabrycznego i na Widzew? Nie ma to jak popsuć świetną linię.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Nowe linie

Post autor: domino »

pawlak pisze:ZTCW 69A prawie bez zmian.
Czyli 69A nie wróci na dawną trasę, to jak pojedzie?
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Nowe linie

Post autor: Kazik »

pawlak pisze:Nie pojedzie. 59 bez zmian.
Co jest zaprzeczeniem jednej z idei nowej siatki. Tyle się mówi o likwidacji/zmianie tras autobusów dublujących tramwaje, a dlaczego nie zmienia się 59? Wg kryteriów przyjętych ta linia powinna kończyć maks. przy Bałuckim Rynku. Trochę tu niekonsekwencji.
Z kolei 70(A,B) zanim wiceprez. Stępień przeforsował buspasy na Kopcińskiego, kursowała co 12 minut. Wg moich codziennych doświadczeń między Zarzewem a skrzyż. Marszałków obecny takt da się trochę okroić, ale do 10 minut, a nie 12 i pod warunkiem funkcjonowania 2 linii tramwajowych z Dąbrowy/Niższej na Narutowicza.
Przypomnę też, że migawka już kiedyś kosztowała 88 zł, a od tamtego czasu trochę się więcej zarabia, a i energia nieco podrożała. Za to w 20 minut dało się przejechać dalej...
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Nowe linie

Post autor: Taker »

Ta mega dowozówka na Chojny za 62A,68,75 to nie pojedzie czasami dookoła Os. Kurczaki? Też było coś o tym w tych planach.
Jeśli skrócą 70 i 70B do Chojen, masa ludzi będzie zawiedzionych, bo zabiera się im dogodny dojazd do Centrum.
Natomiast w przypadku opcji 70A CZMP 70B Gadka Stara 70C Ptak to wg mnie, robienie jeszcze większego bałaganu.
Nadałbym 70B i 70C po prostu nowe wolne numery. I tak podjeżdźając na pętle, kierowca będzie miał wgrane wszystkie linie
XboXC
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pt 19:20, 05 mar 2010
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowe linie

Post autor: XboXC »

Tylko ze brakuje cyferek. Jedyne rozwiazanie to zrobic renumeracje 1xx. Wtedy można zlikwidowac to ustrojstwo jakim są warianty A B... i zrobić normalne nowe linie - 101, 102 103 itd. Za duże miasto mamy na dwucyfrową numeracje
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Nowe linie

Post autor: STUDI »

XboXC pisze:Tylko ze brakuje cyferek. Jedyne rozwiazanie to zrobic renumeracje 1xx. Wtedy można zlikwidowac to ustrojstwo jakim są warianty A B... i zrobić normalne nowe linie - 101, 102 103 itd. Za duże miasto mamy na dwucyfrową numeracje
A miejsca w wiatach staczy na dziesiątki rozkładów jazdy? Na samej Palki z osiem rozkładów jazdy dla uwaga aż dwóch relacji przejazdu w kierunku południowym.

Cyferek nie brakuje. Wolny jest 98, będzie na jesieni wolny numer 73 i mamy jeszcze 30 - 39.
Ostatnio zmieniony sob 11:40, 14 sty 2017 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Nowe linie

Post autor: pawlak »

Problemem na tą chwilę są tylko te ustrojstwa z 53 i 60 - to jest już dramat.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Nowe linie

Post autor: STUDI »

pawlak pisze:Problemem na tą chwilę są tylko te ustrojstwa z 53 i 60 - to jest już dramat.
Czy ja wiem? Idea łączenie w jeden numer jest OK, nie mnożymy kartek z rozkładami na przystankach czynić je nieczytelnymi nawet w większym stopniu niż te kolumny z czasami przejazdu. Na odcinkach gdzie te linie maja wspólna trasę ułatwiamy pasażerom zapamiętanie jaką linią.

Problem jest gdzie indziej. Brniemy w model że podmiejskie za wszelką cenę muszą pełnić role linii miejskich. Powinniśmy robić na peryferiach zbiorcze dworce dla podmiejskich linii wtedy problem podmiejskich znika,

Wymyśliliśmy węzeł na Łagiewnikach. Mógłby być na Sikawie i w Nowosolnej. Robimy mocną jednę linie 53 do Nowosolnej. Na Sikawie mamy węzeł z linią 64. Z niego wyprowadzamy kierunki Łukaszewska i Kalonka/Skoszewy. Wtedy dowóz do szkoły przestanie być kieszeniowym wjazdem. W Nowosolnej - robimy linię Jugosłowiańska - Janów. Mamy tam trzy linie miejskie - 53 (często kursujące), 54 i 90. Podmiejskie niech tam startują. Przecież wręcz pewnym jest że wsiadający w Lipinach nie wolałby autobus jadące po trasie 53. Pętla Janów nadaj się na dworzec dla podmiejskich. w kierunku Brzezin i Ludwikowa.

Na Strykowskiej nie ma takiego węzła a całość komplikuje dowózówka do zakładów. Tu jest problem chyba ze zbudować wraz pętle tramwajowa przy ŁKA porządną pętle autobusową oraz dać relację po Inflanckiej na zachód.

Gdyby jednak pomyślano nie byłoby tej konieczności 53, 60.... Postawiliśmy na inny model. Niestety konsekwencją będzie albo horror z rozkładami papierowymi na przystankach albo literki i pozostawienie dwucyfrowych numerów. Niestety do końca kadencji nie ma szans na przemodelowanie. Musi się diametralnie zmienić "władza" bo ta będzie uparcie trwać przy swoich dogmatach.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Nowe linie

Post autor: pawlak »

STUDI pisze:
pawlak pisze:Problemem na tą chwilę są tylko te ustrojstwa z 53 i 60 - to jest już dramat.
Czy ja wiem? Idea łączenie w jeden numer jest OK, nie mnożymy kartek z rozkładami na przystankach czynić je nieczytelnymi nawet w większym stopniu niż te kolumny z czasami przejazdu. Na odcinkach gdzie te linie maja wspólna trasę ułatwiamy pasażerom zapamiętanie jaką linią.
Ale akurat 53 to przegięcie. Odcinek wspólny do Zjazdowej a dalej wielki burdel. W przypadku 60tki to tylko to ex 56 jest problemem. Niestety, numerków zabrakło...
ODPOWIEDZ