Praca w MPK/ZDiT
Re: Praca w MPK/ZDiT
Fakt na wtorek zostały prawie same ranki lub szczytówki (ja w tygodniu mogę dopiero po południu zaczynać).
Środa i Czwartek jeszcze dają trochę wyboru Już sobie zaklepałem conieco.
Środa i Czwartek jeszcze dają trochę wyboru Już sobie zaklepałem conieco.
Re: Praca w MPK/ZDiT
Decyzją ZDiT odwołano pomiary 3-5 października z powodu przeciągających się remontów. Ponoć zagrożone są też pomiary 10-12 października.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Praca w MPK/ZDiT
Taaa, to se zaplanowali tych pomiarów, w końcu wyjdzie, że pomiary wypadną na samiutkie weekendy, gdy nie jeździ m.in. 11A, 12A, 16, 17, 64, 75, 77. Tam już nie zmierzą
Re: Praca w MPK/ZDiT
Myślę, że prędzej będzie podpisany jakiś aneks do umowy i pomiary zostaną przeniesione o 1-2 tygodnie.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Praca w MPK/ZDiT
No, to chyba byłoby najrozsądniejsze. A nie mogli od razu zrobić tego np. od 16 do 29 października i od 4 do 10 listopada? Okienko od 30.10. do 3.11. jest wymuszone zwiększoną liczbą pasażerów (to jest akurat typowe dla okolic 1.11.) i wtedy raczej nie ma co myśleć o badaniach zakończonych pomyślnie.
Re: Praca w MPK/ZDiT
Via Vistula odwołuje "Wielkie liczenie pasażerów" z powodu niedostarczenia przez ZDiT kompletu dokumentów niezbędnych do badania.
Czyli co? Badań nie będzie?
Czyli co? Badań nie będzie?
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Praca w MPK/ZDiT
A nie umieją wysłać części swoich kontrolerów do liczenia, tylko musi to robić zewnętrzna firma? Chyba łatwiej zaoszczędzić. Gorzej z ankietami.
Re: Praca w MPK/ZDiT
A w 10 dzisiaj po południu nadal leciały reklamy liczenia na tablicach SIP.
No ale pewnie dopiero po zjeździe do zajezdni będą w stanie to wyłączyć.
No ale pewnie dopiero po zjeździe do zajezdni będą w stanie to wyłączyć.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Praca w MPK/ZDiT
Części swoich czyli czyich?Kontrolerzy biletów są pracownikami MPK, a MPK ma umowę z miastem w której jest konkretnie zapisane za co operator jest odpowiedzialny i jakie ma zadania do wykonania.TramMomentyStudenta pisze:A nie umieją wysłać części swoich kontrolerów do liczenia, tylko musi to robić zewnętrzna firma? Chyba łatwiej zaoszczędzić. Gorzej z ankietami.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Praca w MPK/ZDiT
No dobrze. Części kontrolerów z MPK, rzecz jasna. Ale czy nie można byłoby zrobić takiego aneksu do umowy, w której byłoby wyraźnie napisane, że dodatkowym zadaniem w takim i takim czasie byłoby liczenie pasażerów w ramach takiej a takiej akcji? I za to zadanie byłoby dodatkowo płacone, w przypadku robienia ankiet to ileś tam za ankietę. Samo liczenie pasażerów to chyba raczej dodatek płacony od godziny.
Re: Praca w MPK/ZDiT
A jak w takim razie działało liczenie pasażerów przez autobusy? I czemu nie można tego wykorzystać? Pamiętam, jak były kiedyś dni, że na danej linii jeździł jeden typ taboru "bo liczenie pasażerów".
Re: Praca w MPK/ZDiT
A to nie jest tak, że ta akcja ręcznego liczenia pasażerów dotyczy tramwajów?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Praca w MPK/ZDiT
Nie, zgodnie z warunkami zamówienia, liczenie obowiązuje na wszystkich liniach autobusowych i tramwajowych, w tym działających w ramach porozumień międzygminnych. To znaczy obowiązywało skoro umowa została zerwana.
Re: Praca w MPK/ZDiT
Dlaczego nie skorzystano z funkcji dostępnej w autobusach, tylko zaplanowano liczenie ręczne?
Czy tu nie ma niegospodarności?
Czy tu nie ma niegospodarności?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Praca w MPK/ZDiT
Ten system liczenia mamy bodaj w 2 partiach autobusów z ostatnich lat, z czego w tej 1, starszej partii podobno działa to nie za dobrze - przy tłoku potrafi policzyć, że wysiadło 8-10 osób zamiast prawidłowo 16-20 - to samo z wsiadającymi. Zgłaszano ten problem, ale ponoć niewiele da się z tym zrobić...
Re: Rozkłady jazdy
No wczoraj czytałem że w Poznaniu też słabo. Nie ma chętnych bo zarobki słabe czy dlatego że praca ciężka (różne godziny)?
Re: Rozkłady jazdy
To i to, plus wydaje mi się, że forma kursu, który praktycznie uniemożliwia pracę w jego czasie (a sam swoje kosztuje i kandydaci nic w trakcie nie dostają) a trwa dość długo.
Re: Rozkłady jazdy
A czy może ktoś wyjaśnić te braki kierowców dokładniej?
Ile kierowców brakuje, zarobki, płaca itd? Może nie koniecznie pod tym wątkiem, tylko w odpowiednim. Albo priv też chętnie przyjmę.
Ile kierowców brakuje, zarobki, płaca itd? Może nie koniecznie pod tym wątkiem, tylko w odpowiednim. Albo priv też chętnie przyjmę.
Re: Rozkłady jazdy
Otóż to. Te wozokilometry są potrzebne w innych rejonach miasta, a potrzeb jest sporo, są zarówno linie jak i całe osiedla potrzebujące wsparcia, jak wspomniane przez Ciebie Stare Rokicie czy choćby linia 85 czy weekendowe 75.Jordi pisze:Dzisiaj osiedle mające bodaj 7 tysięcy mieszkańców - dość zwarte ma:
2 linie tramwajowe co 12 minut
2 linie autobusowe w szczycie co 12 minut
obrzeżem (większość osiedla do 1km) linię 54 w szczycie co 20 minut
To naprawdę jest dużo. Większe od Stoków (około 10 tysięcy ludzi) północne Rokicie (Franciszka-Prądzyńskiego) ma:
2 linie co 24 w szczycie, w tym 1 nonstop spóźniona (77) i tylko w robocze - weekend samo 63 co 40 minut...
totalnym obrzeżem (dla 50% mieszkańców nawet 2km dojścia) tramwaje (11, 17, 41) i autobus 50.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Swoją drogą @mig, wiesz ile brakuje kierowców i motorniczych? Bo w niektórych miastach to już ogromny problem się robi... Skoro ledwo starcza u nas na obsługę, to też chyba nie jest różowo :/
Co do kadr, liczb nie znam, poza jedną, na tramwajach w dni robocze jest kilka-kilkanaście zjazdów na brak zmiany, nie wiem czy na porannej zmianie są wszystkie brygady wystawiane ale chyba tak. Na chwilę obecną gorzej jest z motorniczymi, kierowcy też są cały czas potrzebni ale sytuacja nie jest tak krytyczna.
Generalnie moim zdaniem o kierowcę będzie łatwiej, ponieważ kierowca ma na miejscu alternatywne miejsca pracy, a motorniczy żeby zmienił pracodawcę pozostając w zawodzie musi wyjechać do innego miasta.
Druga sprawa to czas trwania kursu. Szkolenie na motorniczego trwa dłużej niż na kierowcę, a zmienne godziny, w których się on odbywa, uniemożliwiają jednoczesną pracę. Co z tego, że MPK w znacznej części kredytuje kurs skoro trzeba na starcie mieć środki by z czegoś żyć przez kilka miesięcy? Kolega dostał się ostatnio na kurs na motorniczego, powiedzieli mu, że zacznie pracę w... listopadzie Czyli praktycznie pół roku nie będzie miał źródła utrzymania.
Trzecia sprawa to lepsze zarobki i warunki pracy na tym samym stanowisku w innych miastach lub, w przypadku kierowców autobusów, w innych firmach niekoniecznie spoza Łodzi, stąd też spora grupa osób po przepracowaniu w naszym MPK jakiegoś czasu rezygnuje z pracy.
Jak dla mnie biorąc pod uwagę jaka to trudna i wymagająca praca prowadzący powinien na starcie zarabiać minimum 3000 na rękę, tymczasem na razie jest często tak, że ludzie pracujący już parę lat w firmie rzadko kiedy taki pułap osiągają.