Praca w MPK/ZDiT

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Praca w MPK/ZDiT

Post autor: Jordi »

Fakt na wtorek zostały prawie same ranki lub szczytówki (ja w tygodniu mogę dopiero po południu zaczynać).

Środa i Czwartek jeszcze dają trochę wyboru ;) Już sobie zaklepałem conieco.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Praca w MPK/ZDiT

Post autor: Jordi »

Decyzją ZDiT odwołano pomiary 3-5 października z powodu przeciągających się remontów. Ponoć zagrożone są też pomiary 10-12 października.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Praca w MPK/ZDiT

Post autor: TramMomentyStudenta »

Taaa, to se zaplanowali tych pomiarów, w końcu wyjdzie, że pomiary wypadną na samiutkie weekendy, gdy nie jeździ m.in. 11A, 12A, 16, 17, 64, 75, 77. Tam już nie zmierzą :lol:
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Praca w MPK/ZDiT

Post autor: BB93 »

Myślę, że prędzej będzie podpisany jakiś aneks do umowy i pomiary zostaną przeniesione o 1-2 tygodnie.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Praca w MPK/ZDiT

Post autor: TramMomentyStudenta »

No, to chyba byłoby najrozsądniejsze. A nie mogli od razu zrobić tego np. od 16 do 29 października i od 4 do 10 listopada? Okienko od 30.10. do 3.11. jest wymuszone zwiększoną liczbą pasażerów (to jest akurat typowe dla okolic 1.11.) i wtedy raczej nie ma co myśleć o badaniach zakończonych pomyślnie.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Praca w MPK/ZDiT

Post autor: Jordi »

Via Vistula odwołuje "Wielkie liczenie pasażerów" z powodu niedostarczenia przez ZDiT kompletu dokumentów niezbędnych do badania.

Czyli co? Badań nie będzie?
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Praca w MPK/ZDiT

Post autor: TramMomentyStudenta »

A nie umieją wysłać części swoich kontrolerów do liczenia, tylko musi to robić zewnętrzna firma? Chyba łatwiej zaoszczędzić. Gorzej z ankietami.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Praca w MPK/ZDiT

Post autor: Kpc21 »

A w 10 dzisiaj po południu nadal leciały reklamy liczenia na tablicach SIP.

No ale pewnie dopiero po zjeździe do zajezdni będą w stanie to wyłączyć.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SCEL
Stały bywalec
Posty: 280
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Praca w MPK/ZDiT

Post autor: SCEL »

TramMomentyStudenta pisze:A nie umieją wysłać części swoich kontrolerów do liczenia, tylko musi to robić zewnętrzna firma? Chyba łatwiej zaoszczędzić. Gorzej z ankietami.
Części swoich czyli czyich?Kontrolerzy biletów są pracownikami MPK, a MPK ma umowę z miastem w której jest konkretnie zapisane za co operator jest odpowiedzialny i jakie ma zadania do wykonania.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Praca w MPK/ZDiT

Post autor: TramMomentyStudenta »

No dobrze. Części kontrolerów z MPK, rzecz jasna. Ale czy nie można byłoby zrobić takiego aneksu do umowy, w której byłoby wyraźnie napisane, że dodatkowym zadaniem w takim i takim czasie byłoby liczenie pasażerów w ramach takiej a takiej akcji? I za to zadanie byłoby dodatkowo płacone, w przypadku robienia ankiet to ileś tam za ankietę. Samo liczenie pasażerów to chyba raczej dodatek płacony od godziny.
ZEA1-7700
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: pn 00:23, 19 sty 2015
Lokalizacja: Łódź

Re: Praca w MPK/ZDiT

Post autor: ZEA1-7700 »

A jak w takim razie działało liczenie pasażerów przez autobusy? I czemu nie można tego wykorzystać? Pamiętam, jak były kiedyś dni, że na danej linii jeździł jeden typ taboru "bo liczenie pasażerów".
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Praca w MPK/ZDiT

Post autor: Kpc21 »

A to nie jest tak, że ta akcja ręcznego liczenia pasażerów dotyczy tramwajów?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1622
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Praca w MPK/ZDiT

Post autor: kuba_bed »

Nie, zgodnie z warunkami zamówienia, liczenie obowiązuje na wszystkich liniach autobusowych i tramwajowych, w tym działających w ramach porozumień międzygminnych. To znaczy obowiązywało skoro umowa została zerwana.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Praca w MPK/ZDiT

Post autor: Kpc21 »

Dlaczego nie skorzystano z funkcji dostępnej w autobusach, tylko zaplanowano liczenie ręczne?

Czy tu nie ma niegospodarności?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Praca w MPK/ZDiT

Post autor: Jordi »

Ten system liczenia mamy bodaj w 2 partiach autobusów z ostatnich lat, z czego w tej 1, starszej partii podobno działa to nie za dobrze - przy tłoku potrafi policzyć, że wysiadło 8-10 osób zamiast prawidłowo 16-20 - to samo z wsiadającymi. Zgłaszano ten problem, ale ponoć niewiele da się z tym zrobić...
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Praca w MPK/ZDiT

Post autor: mig »

nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Rozkłady jazdy

Post autor: nowy1212 »

No wczoraj czytałem że w Poznaniu też słabo. Nie ma chętnych bo zarobki słabe czy dlatego że praca ciężka (różne godziny)?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Rozkłady jazdy

Post autor: px33 »

To i to, plus wydaje mi się, że forma kursu, który praktycznie uniemożliwia pracę w jego czasie (a sam swoje kosztuje i kandydaci nic w trakcie nie dostają) a trwa dość długo.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Rozkłady jazdy

Post autor: Graficzny »

A czy może ktoś wyjaśnić te braki kierowców dokładniej?
Ile kierowców brakuje, zarobki, płaca itd? Może nie koniecznie pod tym wątkiem, tylko w odpowiednim. Albo priv też chętnie przyjmę.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Rozkłady jazdy

Post autor: mig »

Jordi pisze:Dzisiaj osiedle mające bodaj 7 tysięcy mieszkańców - dość zwarte ma:

2 linie tramwajowe co 12 minut
2 linie autobusowe w szczycie co 12 minut
obrzeżem (większość osiedla do 1km) linię 54 w szczycie co 20 minut

To naprawdę jest dużo. Większe od Stoków (około 10 tysięcy ludzi) północne Rokicie (Franciszka-Prądzyńskiego) ma:

2 linie co 24 w szczycie, w tym 1 nonstop spóźniona (77) i tylko w robocze - weekend samo 63 co 40 minut...
totalnym obrzeżem (dla 50% mieszkańców nawet 2km dojścia) tramwaje (11, 17, 41) i autobus 50.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Swoją drogą @mig, wiesz ile brakuje kierowców i motorniczych? Bo w niektórych miastach to już ogromny problem się robi... Skoro ledwo starcza u nas na obsługę, to też chyba nie jest różowo :/
Otóż to. Te wozokilometry są potrzebne w innych rejonach miasta, a potrzeb jest sporo, są zarówno linie jak i całe osiedla potrzebujące wsparcia, jak wspomniane przez Ciebie Stare Rokicie czy choćby linia 85 czy weekendowe 75.

Co do kadr, liczb nie znam, poza jedną, na tramwajach w dni robocze jest kilka-kilkanaście zjazdów na brak zmiany, nie wiem czy na porannej zmianie są wszystkie brygady wystawiane ale chyba tak. Na chwilę obecną gorzej jest z motorniczymi, kierowcy też są cały czas potrzebni ale sytuacja nie jest tak krytyczna.
Generalnie moim zdaniem o kierowcę będzie łatwiej, ponieważ kierowca ma na miejscu alternatywne miejsca pracy, a motorniczy żeby zmienił pracodawcę pozostając w zawodzie musi wyjechać do innego miasta.
Druga sprawa to czas trwania kursu. Szkolenie na motorniczego trwa dłużej niż na kierowcę, a zmienne godziny, w których się on odbywa, uniemożliwiają jednoczesną pracę. Co z tego, że MPK w znacznej części kredytuje kurs skoro trzeba na starcie mieć środki by z czegoś żyć przez kilka miesięcy? Kolega dostał się ostatnio na kurs na motorniczego, powiedzieli mu, że zacznie pracę w... listopadzie :roll: Czyli praktycznie pół roku nie będzie miał źródła utrzymania.
Trzecia sprawa to lepsze zarobki i warunki pracy na tym samym stanowisku w innych miastach lub, w przypadku kierowców autobusów, w innych firmach niekoniecznie spoza Łodzi, stąd też spora grupa osób po przepracowaniu w naszym MPK jakiegoś czasu rezygnuje z pracy.

Jak dla mnie biorąc pod uwagę jaka to trudna i wymagająca praca prowadzący powinien na starcie zarabiać minimum 3000 na rękę, tymczasem na razie jest często tak, że ludzie pracujący już parę lat w firmie rzadko kiedy taki pułap osiągają.
ODPOWIEDZ