Strona 4 z 4

Re: Rozkłady jazdy

: pt 10:47, 29 cze 2018
autor: Graficzny
A na ile aktualnie można liczyc m/w na starcie, z najgorszą kategorią podatku? Jako motorniczy i kierowca?

Re: Rozkłady jazdy

: pt 11:20, 29 cze 2018
autor: Wojtek94
Graficzny pisze:A na ile aktualnie można liczyc m/w na starcie, z najgorszą kategorią podatku? Jako motorniczy i kierowca?
Na czysto około 2600/2700 w zależności od ilości dni i godzin weekendowych czy nocnych za co masz dodatek i odlicz od tego lekko ponad 200 zł raty za kurs. Pierwsza umowa na 3 miesiące, później podwyżka i dalej dwie umowy po 7 miesięcy i osiągasz już konkretną stawkę na stanowisku ;)

Re: Rozkłady jazdy

: pt 11:31, 29 cze 2018
autor: nowy1212
No zarobki nie są niby złe, choć wg mnie powinny trwać starania, by podnieść do 3000 zł, ale z drugiej strony to dzisiaj ofert pracy coraz więcej, a tam nie ma problemu z punktami socjalnymi, godziny pracy ma sie stałe, a stresu też mniej.

Z ciekawości są motorniczowie z Ukrainy albo kierowcy?

Re: Rozkłady jazdy

: pt 13:11, 29 cze 2018
autor: Kpc21
Na pewno kurs na motorniczego trwa dłużej? Kierowca autobusu musi nie tylko zrobić kat. D (na przegubowce wystarcza samo D, czy wymagane jest D+E?), ale jeszcze tę kwalifikację wstępną, i potem ją co ileś lat odnawiać. A dla motorniczych jest tylko kurs na motorniczego, i tyle - nie ma żadnych kwalifikacji wstępnych.

Re: Rozkłady jazdy

: pt 15:37, 29 cze 2018
autor: Wojtek94
nowy1212 pisze:No zarobki nie są niby złe, choć wg mnie powinny trwać starania, by podnieść do 3000 zł, ale z drugiej strony to dzisiaj ofert pracy coraz więcej, a tam nie ma problemu z punktami socjalnymi, godziny pracy ma sie stałe, a stresu też mniej.

Z ciekawości są motorniczowie z Ukrainy albo kierowcy?
Na obecnym kursie jest murzynka i będzie to ewenement nie wiem czy nie na skalę Polski nawet ;)

Re: Praca w MPK/ZDiT

: pt 16:48, 29 cze 2018
autor: Graficzny
Kpc21 pisze:Na pewno kurs na motorniczego trwa dłużej? Kierowca autobusu musi nie tylko zrobić kat. D (na przegubowce wystarcza samo D, czy wymagane jest D+E?), ale jeszcze tę kwalifikację wstępną, i potem ją co ileś lat odnawiać. A dla motorniczych jest tylko kurs na motorniczego, i tyle - nie ma żadnych kwalifikacji wstępnych.
W Niemczech wystarcza D, bo przegubowy autobus traktuję się w sumie jako jednoczęściowy pojazd. Więc na terenie Polski chyba będzie podobnie.
Ten kurs trwa ok. 3,5 mies., w czym jednocześnie się robi prawo jazdy. Kwalifikacje odswierza się co 5 lat.
Wojtek94 pisze:
nowy1212 pisze: Z ciekawości są motorniczowie z Ukrainy albo kierowcy?
Na obecnym kursie jest murzynka i będzie to ewenement nie wiem czy nie na skalę Polski nawet ;)
A jeżdżą też "niemcy"? xD

Re: Praca w MPK/ZDiT

: pt 20:23, 29 cze 2018
autor: Kpc21
Graficzny pisze:W Niemczech wystarcza D, bo przegubowy autobus traktuję się w sumie jako jednoczęściowy pojazd. Więc na terenie Polski chyba będzie podobnie.
Też tak mi się wydaje, ale gdzieś się z taką informacją o D+E na jakichś forach spotkałem, więc sam już nie wiem.
Ten kurs trwa ok. 3,5 mies., w czym jednocześnie się robi prawo jazdy. Kwalifikacje odswierza się co 5 lat.
A jak to wygląda na motorniczego?
A jeżdżą też "niemcy"? xD
Ale w sensie tacy bardziej południowi "Niemcy"?

Za wiele takich to u nas raczej nie ma, a jak się trafią, to prędzej jacyś Erasmusi czy inni studenci, niż ktoś, to miałby tu pracować.

Re: Praca w MPK/ZDiT

: pt 20:38, 29 cze 2018
autor: Graficzny
Kpc21 pisze:
Ten kurs trwa ok. 3,5 mies., w czym jednocześnie się robi prawo jazdy. Kwalifikacje odswierza się co 5 lat.
A jak to wygląda na motorniczego?
A jeżdżą też "niemcy"? xD
Ale w sensie tacy bardziej południowi "Niemcy"?

Za wiele takich to u nas raczej nie ma, a jak się trafią, to prędzej jacyś Erasmusi czy inni studenci, niż ktoś, to miałby tu pracować.
Tego to nie wiem.

Nie, takie "prawdziwe" z zachodu. Tyle że korzenie polskie. Wiem, może dziwnie brzmi, ale jednak. :D

Re: Praca w MPK/ZDiT

: ndz 20:11, 01 lip 2018
autor: SCEL
Kpc21 pisze:
Graficzny pisze:W Niemczech wystarcza D, bo przegubowy autobus traktuję się w sumie jako jednoczęściowy pojazd. Więc na terenie Polski chyba będzie podobnie.
Też tak mi się wydaje, ale gdzieś się z taką informacją o D+E na jakichś forach spotkałem, więc sam już nie wiem.
Jak rozmawiałem kiedyś z kierowcami starszymi stażem, to według ich słów dawniej faktycznie na przeguba trzeba było mieć D+E ale jak zaczęły się pojawiać autobusy typu pchacz to ktoś pomyślał, że w sumie to wychodzi, że przyczepa napędza pojazd i zniesiono wymóg posiadania D+E, a przegubowca zaczęto traktować jako jeden pojazd.

Re: Praca w MPK/ZDiT

: pn 06:52, 09 lip 2018
autor: Graficzny
Pytanie na śniadanie.. :lol:

Przy ogłoszeniach do pracy jako kierowca autobusu czy motorniczy jest wymóg m. in. "wykształcenie średnie, mile widziane średnie techniczne". Czy występowały w ostatnim czasie też wyjątki, że zostały pracowniki przyjęte z niższym wykształceniem lub patrzą na to inaczej, jeżeli kandydat jest obcokrajowcem?

Re: Praca w MPK/ZDiT

: sob 15:17, 21 lip 2018
autor: Kuba
ZDiT prowadzi obecnie nabór na pracownika zajmującego się SIP i tworzeniem rozkładów jazdy:
http://zdit.uml.lodz.pl/files/job_offer ... 20ZDiT.pdf

Re: Praca w MPK/ZDiT

: czw 20:03, 23 maja 2019
autor: mig
http://zdit.uml.lodz.pl/files/job_offer ... k%20II.pdf
Ktoś chętny na sprawdzenie się w pracy przy sygnalizacji świetlnej?