Re: Rozkłady jazdy
: pt 10:47, 29 cze 2018
A na ile aktualnie można liczyc m/w na starcie, z najgorszą kategorią podatku? Jako motorniczy i kierowca?
Na czysto około 2600/2700 w zależności od ilości dni i godzin weekendowych czy nocnych za co masz dodatek i odlicz od tego lekko ponad 200 zł raty za kurs. Pierwsza umowa na 3 miesiące, później podwyżka i dalej dwie umowy po 7 miesięcy i osiągasz już konkretną stawkę na stanowiskuGraficzny pisze:A na ile aktualnie można liczyc m/w na starcie, z najgorszą kategorią podatku? Jako motorniczy i kierowca?
Na obecnym kursie jest murzynka i będzie to ewenement nie wiem czy nie na skalę Polski nawetnowy1212 pisze:No zarobki nie są niby złe, choć wg mnie powinny trwać starania, by podnieść do 3000 zł, ale z drugiej strony to dzisiaj ofert pracy coraz więcej, a tam nie ma problemu z punktami socjalnymi, godziny pracy ma sie stałe, a stresu też mniej.
Z ciekawości są motorniczowie z Ukrainy albo kierowcy?
W Niemczech wystarcza D, bo przegubowy autobus traktuję się w sumie jako jednoczęściowy pojazd. Więc na terenie Polski chyba będzie podobnie.Kpc21 pisze:Na pewno kurs na motorniczego trwa dłużej? Kierowca autobusu musi nie tylko zrobić kat. D (na przegubowce wystarcza samo D, czy wymagane jest D+E?), ale jeszcze tę kwalifikację wstępną, i potem ją co ileś lat odnawiać. A dla motorniczych jest tylko kurs na motorniczego, i tyle - nie ma żadnych kwalifikacji wstępnych.
A jeżdżą też "niemcy"? xDWojtek94 pisze:Na obecnym kursie jest murzynka i będzie to ewenement nie wiem czy nie na skalę Polski nawetnowy1212 pisze: Z ciekawości są motorniczowie z Ukrainy albo kierowcy?
Też tak mi się wydaje, ale gdzieś się z taką informacją o D+E na jakichś forach spotkałem, więc sam już nie wiem.Graficzny pisze:W Niemczech wystarcza D, bo przegubowy autobus traktuję się w sumie jako jednoczęściowy pojazd. Więc na terenie Polski chyba będzie podobnie.
A jak to wygląda na motorniczego?Ten kurs trwa ok. 3,5 mies., w czym jednocześnie się robi prawo jazdy. Kwalifikacje odswierza się co 5 lat.
Ale w sensie tacy bardziej południowi "Niemcy"?A jeżdżą też "niemcy"? xD
Tego to nie wiem.Kpc21 pisze:A jak to wygląda na motorniczego?Ten kurs trwa ok. 3,5 mies., w czym jednocześnie się robi prawo jazdy. Kwalifikacje odswierza się co 5 lat.
Ale w sensie tacy bardziej południowi "Niemcy"?A jeżdżą też "niemcy"? xD
Za wiele takich to u nas raczej nie ma, a jak się trafią, to prędzej jacyś Erasmusi czy inni studenci, niż ktoś, to miałby tu pracować.
Jak rozmawiałem kiedyś z kierowcami starszymi stażem, to według ich słów dawniej faktycznie na przeguba trzeba było mieć D+E ale jak zaczęły się pojawiać autobusy typu pchacz to ktoś pomyślał, że w sumie to wychodzi, że przyczepa napędza pojazd i zniesiono wymóg posiadania D+E, a przegubowca zaczęto traktować jako jeden pojazd.Kpc21 pisze:Też tak mi się wydaje, ale gdzieś się z taką informacją o D+E na jakichś forach spotkałem, więc sam już nie wiem.Graficzny pisze:W Niemczech wystarcza D, bo przegubowy autobus traktuję się w sumie jako jednoczęściowy pojazd. Więc na terenie Polski chyba będzie podobnie.