Strona 2 z 5

: sob 10:39, 15 kwie 2006
autor: morton
O Lodowej ja też nic nie słyszałem. Nie oznacza to jednak, ze neguje ten pomysł.
A rzeczywiscie byly plany przedłuzenia torów tramwajowych za wiadukt i budowy pętli przy Puszkina.

: sob 11:49, 15 kwie 2006
autor: szymon5444
Owszem, takie plany, że nawet tory były połozone. Co ciekawe przed wjazdem na wiadukt na Dąbrowskiego, przed remontem torów znajdował sie krzyżak, który krzyżwał tory biegnące na wiadukt, i do dołu tj. obecnej pętli. Za czasów socjalizmu, Dąbrowa przemysłowa dobrze prosperowała, to był sens tramwaju. Teraz już, a moze jeszcze go nie ma. Tym niemniej zlecałbym, zmianę obsługi taborowej linii 69... i 77. Zresztą przydałaby się tam dodatkowa linia.
Co do 7, to sądzę, że jest ona potrzebna na Niższą. Jechałem Z7 i było zatłoczone, aż do Ronda Broniewskiego. Jednakowoż druga linia na Przybyszewskiego, jest jak najbardziej potrzebna. 3 jako jedyna i bardzo awaryjna linia jest nie wystarcząca. Zresztą co 7-8 min i to często w stadach, na Warszawską to zdecydowanie za dużo. Można by zaoszczędzić na tej linii i to sporo. Jeśli o mnie chodzi, to można by ją nawet skierować na Koziny, w wersji 3A. Na Warszawskiej i Kozinach, częstotliwość wynosiłaby 10 min. Natomiast 7 przedłużyć prosto Legionów do Zdrowia.
Innym pomysłem jest, by zwiększyć częstotliwość linii 46 na odcinku w Łodzi. To jest mogła by kursować co 10 min w szczycie z Chocianowic do Warszawskiej. I do Ozorkowa tak jak teraz. Linia 15 mogłaby zostac okrojona do 7-8 min. Daje to kilka brygad wolnych. Tak czy inaczej jest potrzeba większa obsługa Przybyszewskiego i Politechniki. Można by dać linie 16 trasą: Augustów-Rokicińska-Puszkina-Przybyszewskiego-Piotrkowska-Czerwona-
Politechniki-Żeromskiego-Kopernika-Gdańska-Legionów-Włókniarzy-Limanowskiego do Żabieńca. Z początku myślałem tylko o Lodowej, ale to się mija z celem.
Jeśli nie, to proponuje zrobić taką linię jak 18 dawniej, która dowiezie pasażerów do Piotrkowskiej, gdzie się przesiądą dalej na tramwaje półnoć-południe.

: sob 13:15, 15 kwie 2006
autor: SZAUTER
Co do 3 to wogóle odpada zmniejszenie częstotliwości bo i przy tej co teraz jest często panuje duży tłok już na Łagiewnickiej. Co do 46 to MKT raczej nie dało by rady dawać więcej brygad bo już teraz ledwo wiąża koniec z końcem. Co do 3 na Przybyszewskiego to nie jest tak źle wcale. Zatłoczona zbyt nie jest no chyba że ja tego nie zauważam ale trase 3 to prawie codziennie pokonuje w różnych jej odcinkch i o różnych porach dnia i moge śmiało stwierdzić że 7 na Lodowej wcale potrzebna nie jest. Lepiej żeby została na Śmigłego bo zdarza się że nie przyjedzie 14 lub 13 i wtedy jest problem. Pozatym pozaszczytem zbyt długo było by trzeba czekać na tramwaj który by praktycznie co 20 min jechał a nie co 10-15. A 3 nawet jeżeli nie przyjedzie to następna zdoła zebrać pasażerów którzy na Placu Reymonta i tak w większości wysiadają i to w takiej ilości że miejsca siedzące zostają. Z tego też względu 7 lepiej niech zostanie tak jak jeździ bo i tak nic nie zmieni.

: sob 13:44, 15 kwie 2006
autor: szymon5444
3 co 10 minut sobie na Warszawskiej absolutnie poradzi. Na Przybyszewskiego w szczycie duzo ludzi podróżuje, dlatego coś by się tam przydało.

: sob 13:52, 15 kwie 2006
autor: rkplodz
moim zdaniem:

15 to już okrojona do 7,5 min (no poza godz. 7 do 9).
3 na Warszawskiej bywa zatłoczona, 7,5 min jest akutrat myślę, ew. możnaby pomyśleć o międzyszczycie.
7 ostatnio ilekroć jeżdżę to prawie do końca są ludzie a ilekroć ma objazd na Lodową - jest puściutkie.
46 to można pomyśleć o zwiększeniu ilości brygad dopiero po ew. zakupie Tatr.

: sob 13:58, 15 kwie 2006
autor: SZAUTER
szymon5444 pisze:3 co 10 minut sobie na Warszawskiej absolutnie poradzi. Na Przybyszewskiego w szczycie duzo ludzi podróżuje, dlatego coś by się tam przydało.

Dobrze przydało by się coś ale na Trasie Augustów - Pl. Reymonta. Zauważ że 3 jest zatłoczona na przybyszewskiego ale robi się puściutka na Pl. Reymonta a potem znów tłok od Centralu. Więc 7 na trasie Lodowa-Śmigłego nic nie pomoże bo ludzie i może podjada 7 do Śmigłego ale i tak potem będą na 3 czekać bo niczym innym na Pl. Reymonta nie dojadą. A 7 puścić do Placu Reymonta to bezsens totalny już. A tak jak jest teraz jest ok czyli dobrze i jakoś nikt na to nie narzeka bo w przeciwnym razie MPK by coś zrobiło tzn mogli by częstotliwość 3 zwiększyć.

: sob 23:55, 15 kwie 2006
autor: Nordland
SZAUTER pisze:
szymon5444 pisze:3 co 10 minut sobie na Warszawskiej absolutnie poradzi. Na Przybyszewskiego w szczycie duzo ludzi podróżuje, dlatego coś by się tam przydało.

Dobrze przydało by się coś ale na Trasie Augustów - Pl. Reymonta. Zauważ że 3 jest zatłoczona na przybyszewskiego ale robi się puściutka na Pl. Reymonta a potem znów tłok od Centralu. Więc 7 na trasie Lodowa-Śmigłego nic nie pomoże bo ludzie i może podjada 7 do Śmigłego ale i tak potem będą na 3 czekać bo niczym innym na Pl. Reymonta nie dojadą. A 7 puścić do Placu Reymonta to bezsens totalny już. A tak jak jest teraz jest ok czyli dobrze i jakoś nikt na to nie narzeka bo w przeciwnym razie MPK by coś zrobiło tzn mogli by częstotliwość 3 zwiększyć.
W oparciu o to dochodzę do wniosku że poprzedni układ był lepszy pod niektórymi względami - na Przybyszewskiego były co najmniej 3 linie - teraz pod domem mam tylko "trójkę" i przez to nieraz przechodzę gehennę próbując dostać się do szkoły - często zdarza się, że któraś "trójka" po prostu... nie przyjeżdża :?

: ndz 08:08, 16 kwie 2006
autor: SZAUTER
Zawsze można sobie podreptać kawałek. Praktycznie na całej przybyszewskiego oprócz odcinka Między Śmigłego a Kilińskiego ma alternatywe w postaci autobusu 96 do Śmigłego i 5 na odcinku Kilińskiego - Pl. Reymonta skąd sa inne tramwaje Obrazek

: ndz 14:05, 16 kwie 2006
autor: Nordland
SZAUTER pisze:Zawsze można sobie podreptać kawałek. (...)
To absurdalny argument. W takim razie po co w ogóle Łodzi komunikacja miejska? Przecież można sobie podreptać :twisted: Komunikacja chyba jest po to, żeby nie trzeba było dreptać, czyż nie? ;) (mieszkam na rogu Kilińskiego/Przybyszewskiego i czasem sobie robię spacerek na pl. Reymonta - zdrowie przede wszystkiem ;) )

: ndz 16:40, 16 kwie 2006
autor: szymon5444
No tak, ale ja nigdzie nie powiedziałem, że chce 7 na Przybyszewskiego. Istotnie linia do Zarzewa mija się z celem, ponieważ nie pojedzie dalej na Widzew, gdzie jedzie sporo pasażerów. Linia 96 nie jest żadną alterantywą. Bowiem jedzie podobnie jak 55... zatłoczone już ze samego Janowa. 96 cały czas, ponieważ jedzie do ścisłego centrum, i obsługuje atrakcyjne części miasta.

: ndz 19:40, 16 kwie 2006
autor: SZAUTER
No 7 praktycznie tez ma przystanki do Jaracza bardzo zbliżone do 96. Dalej już mniej ale też się mijają blisko.

: czw 22:07, 20 kwie 2006
autor: w.o.d.z.i.r.e.j
Być może należałoby przekroczyć magiczną liczbę "15" i
utworzyć nową linię tramwajową o numerze 16 (lub 3A)?
Proponowana trasa:
Lodowa/Cmentarz Zarzew - Przybyszewskiego,
Plac Reymonta, Piotrkowska -
- Pl. Niepodległości/D. H. Universal.

Trasa krótka, ale mamy dodatkową linię tramwajową na Przybyszewskiego, na odcinku Kilińskiego - Lodowa.
Z pewnością skorzystają z niej osoby chcace dostać się na Cmentarz Zarzew, do Domu Opieki Społecznej na Przybyszewskiego 255/267, bądź do megasamu Carrefour.

Proponuję częstotliwość co 10 min. w szczycie, oraz poza godzinami szczytu co 20 minut... Linię mogłyby obsługiwać "solówki".

: pt 17:42, 21 kwie 2006
autor: rkplodz
no ja bym proponował ograniczyć do 10 min. w szczycie, poza 3 wystarczy spokojnie.

: pt 18:33, 21 kwie 2006
autor: morton
Po co komu taka linia? Na cmentarz ludzie jezdza raz w roku a poza dniem Wszystkich Swietych spokojnie radza sobie 3,55,69,77,96. Do Carrefoura mozna dojechac 3 a z pl. Niepodległości darmobusem. Jesli chcesz zwiekszyc czestotliwosc 3 miedzy cmentarzem a pl. Reymonta to nie mozna puscic bisa jedynie po tym krotkim odcinku ale trzeba dac linie dajaca jakies sensowne polaczenie.

: pt 21:16, 21 kwie 2006
autor: przemeqq
Kilka dni temu pofatygowałem się i napisałem maila do MPK odnośnie skrętu ze Srebrzyńskiej w al.Włókniarzy.Niestety,odpowiedź jaką dostałem miłośników komunikacji pewnie nie usatysfakcjonuje Obrazek

: pt 22:16, 21 kwie 2006
autor: Aleksej
Takimi sprawami zajmuje sie ZDiT nie MPK.

Aleksej

: ndz 01:50, 23 kwie 2006
autor: szymon5444
Morton, przede wszystkim gratuluję wiedzy na temat odwiedzania przez łodzian cmentarzy. Taka linia ma sens, ale do Augustów. Akurat supermarket jako argument na powołanie kolejnej linii na tym odcinku jest słaby. Dużo ludzi jeżdzi tam darmobusami, tramwajem garstka. Sporo ludzi wysiada koło cmentarza, to fakt, ale kierują się oni na osiedle mieszkalne. Wątpie, czy ludziom by się chciało zasuwac taki kawał od przystanku przed samą pętlą na Lodową (tym tuż po skręcie). Poza tym 3 już od pierwszego przystanku jest zatłoczona. Trzeba też wziąć pod uwagę spora awaryjność linii 3, co oznacza, że na Przybyszewskiego nie ma w tedy tramwaju. Argumentowanie tego odcinka liniami autobusami jako istotną podporą dla 3, też nie na miejscu jest. Linie z Janowa jadą już od dłuższego czasu zatłoczone, toteż nie wspomogą 3. Tramawaj szybko przejedzie ten odcinek. Sądze, że dawna 18 rozwiąże problem i to nieżle. W przyszłości, gdyby potrzeba, można by ją wydłużyc do ewentualnej pętli przy Ikei za Chocianowicami. Jednak proponowałbym ograniczyć częstotliwość 3 na Warszawskiej.

: ndz 09:06, 23 kwie 2006
autor: morton
szymon5444 pisze:przede wszystkim gratuluję wiedzy na temat odwiedzania przez łodzian cmentarzy.

Moze nie mam racji? W takim razie moze powiesz jak czesto TY odwiedzasz cmentarz?

: ndz 14:59, 07 maja 2006
autor: matej
jako mieszkaniec zarzewa mówie ze przydało by sie połączenie Przybyszewskiego >smigłego rydza i dalej jak 13 lub 7 lub skrecic w piłsudckiego

: pn 14:49, 08 maja 2006
autor: krzychu_zarzew
Można tak zrobić,co prawda byłoby dublowanie 96,ale ono jest strasznie zapłoczone i na pewno przyda się tej linii odciążenie. Ja jestem za dodatkowym tramwajem na Przybyszewskiego, ale żeby nie było ze szkodą dla innych,bo nie wiadomo czy po zabraniu 7 ze Śląskiej 13 sobie da radę,no chyba żeby zwiększyć częstotliwość na niej, a ograniczyć na 3.
Przy czym 3 miałaby pomoc tylko do Śmigłego Rydza, a dalej nic, więc pomysł z dawną 18 jest dobry. Na Kozinach tramwaj MUSI zostać,ponieważ nie da się jej zastąpić autobusami. Na Cmentarnej i Srebrzyńskiej nie ma chyba aż tyle miejsca, aby zrobić zatoczki dla przystanków autobusowych, a w okolicy 1.11 jest tam bardzo duży ruch.