Strona 5 z 5

: wt 15:10, 30 lip 2013
autor: geograf
Kpc21 pisze:Wiadomo, że nie zawsze da się nazwać przystanek od jakiegoś obiektu, bo nie zawsze jakiś w pobliżu jest. Ale nie zmienia to faktu, że nazwy przystanków w Krakowie są jednoczłonowe, a jeśli to tylko możliwe, pochodzą od obiektów.
Nie tylko w Krakowie...
Kpc21 pisze:Tymczasem w Łodzi mamy takie absurdy jak
Oj, żeby tylko ten absurd.
A dwie różne nazwy na tej samej ulicy ale w przeciwnych kierunkach? Doprawdy, jest to hiperpoprawność i dezorientacja dla kogoś, kto nie zna okolicy (np. ktoś wysiada przy Piasecznej, ale już wsiada na Leczniczej etc.).
Dwuczłonowe nazwy przystanków w Łodzi to koszmar.

: śr 07:05, 31 lip 2013
autor: kuba_bed
Kpc21 pisze:Tymczasem w Łodzi mamy takie absurdy jak przystanek Hipermarket na Brzezińskiej (bez wzmianki co to za hipermarket) i znajdująca się przy tym samym hipermarkecie, nawet lepiej z niego dostępna (szczególnie w kierunku centrum) pętla o nazwie Stokowska. Ale Ikea na miejsce w nazwie krańcówki już zasłużyła, i to mimo tego, że jest to tylko jeden ze sklepów w wielkiej galerii.

Wydała kasę na budowę pętli to ma nazwę swojego sklepu w nazwie przystanku.

: śr 09:32, 31 lip 2013
autor: Kpc21
A pętlę Stokowska kto wybudował? MPK czy M1?

: sob 11:56, 26 kwie 2014
autor: eDragon55
O tym jak było, gdy były łuki dla tramwaju na skrzyżowaniu Włókniarzy - Srebrzyńska można przeczytać tu:
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lodz-na-wlokniarzy-wjazdu-nie-ma-2125.html

Źle zrobiono, że usunięto te łuki bo to uatrakcyjniłoby na pewno linię 7, gdyby jechała ze Śląskiej przez ŁTR (tak jak obecnie objazdem) i zamiast kończyć trasę na Kozinach jechałaby dalej na Teofilów mogłaby przejąć wiele pasażerów linii 2, która obecnie jest bardzo często zatłoczona.

: sob 08:11, 01 sie 2015
autor: BULL
Na dobrą sprawę 7 mogliby aktywować, jak 14 puścili w
drodze konieczności ŁTRem.

: pn 16:22, 03 sie 2015
autor: STUDI
BULL pisze:Na dobrą sprawę 7 mogliby aktywować, jak 14 puścili w
drodze konieczności ŁTRem.

Po co? Na kilka dni zamotać ludziom w głowach?

: pt 20:53, 07 sie 2015
autor: BULL
Dałoby radę torowisko wzdłuż Makro przesunąć na środek ulicy? Wtedy skręt w Włókniarzy nie byłby aż tak kuriozalny jak do 1991. Skręt na Retkinię i Teofilów na upartego by się zmieścił. Likwidacja pętli Koziny byłaby
konieczna. Auta mogłyby także podobnie skręcać. Na 1 listopada tramwaje miałyby pętle uliczną Cmentarna-Srebrzyńska-Włókniarzy-Legionów.

: pt 21:50, 07 sie 2015
autor: hax
Nie ma nic kuriozalnego w dawnej relacji skrętnej Srebrzyńska <-> Włókniarzy.

Można by było ewentualnie przy skrzyżowaniu odsunąć na południe tory na Srebrzyńskiej, przebudować przystanki na Włókniarzy i mielibyśmy wygodne relacje skrętne na Teofilów i w stronę Dworca Kaliskiego.

: pn 11:32, 10 sie 2015
autor: STUDI
BULL pisze:Likwidacja pętli Koziny byłaby konieczna.
Nie trzeba likwidować pętli. Za się dwutor pociągnać do torów na Al. Włókniarzy.
BULL pisze: Na 1 listopada tramwaje miałyby pętle uliczną Cmentarna-Srebrzyńska-Włókniarzy-Legionów.
Zapominasz że od drugiej strony czyli z Teoiflowa też by co niektórzy chcieli dojechać na Stary Cmentarz. Linia cmentarna - Szczecinska, Aleksandrowska, Al. Włókniarzy, Srebrzyńska, Pl. Wolności, Kilińskiego, Przybyszewskiego, Zarzew.

Re: Linia tramwajowa nr 7

: pn 17:28, 04 mar 2019
autor: BB93
Wybaczcie za odkop, ale to chyba najbardziej zbliżony temat do mojego pytania.

Chodzi mi o trasę linii 7A, która ponoć istniała siedem lat temu (tak mówi tytuł tego zdjęcia: http://gtlodz.eu/img-po_7_latach_powrot ... 39562.html). Nie mam konta na gtlodz, więc nie widzę komentarzy a chodzi mi o trasę istniejącej ok. 2012 roku linii 7A. Są to czasy, w których już jak najbardziej interesowałem się komunikacją, ale nie pamiętam tej linii.

Jaką kursowała trasą i jaki był cel powstania tej linii?

Re: Linia tramwajowa nr 7

: pn 18:00, 04 mar 2019
autor: Kuba
Sam już dokładnie nie pamiętam, ale wystarczyło chwilę poszukać w "Archiwum komunikatów" na stronie MPK i wypluło coś takiego:
http://mpk.lodz.pl/rozklady/wholemessag ... cleId=5321

Re: Linia tramwajowa nr 7

: pn 18:06, 04 mar 2019
autor: BB93
Dzięki za odpowiedź. Czyli skracanie jakiejś linii (oznaczonej wariantem A) w niektórych kursach tylko do Legionów/Włókniarzy zamiast na Zdrowie już kiedyś było ;)

Re: Linia tramwajowa nr 7

: pn 18:09, 04 mar 2019
autor: eDragon55
Podczas remontu torowiska na Kopcińskiego uruchomiono skrócony wariant linii 7. Zmiany dotyczyły tras linii 7, 9 i 13.
Linia 7 kursowała z pętli Śląska (teraz Dąbrowa Niższa) przez Niższą, Śmigłego-Rydza, Piłsudskiego, Kościuszki, Zieloną, Legionów, Konstantynowską na pętle Zdrowie. Linia 7A była skrócona do pętli Legionów/Włókniarzy i kursowała tylko w dni robocze w międzyszczycie. W godzinach szczytu kursowała tylko linia 7 co 10 minut, w międzyszczycie linia 7 co 20 minut i 7A również co 20 minut.

Linia 9 kursowała z Augustów przez Rokicińską, Piłsudskiego, Kilińskiego, Pomorską, Legionów, Cmentarną, Srebrzyńską na Koziny (co 20 minut), a linia 13 była skrócona do Radiostacji.

Re: Linia tramwajowa nr 7

: wt 06:00, 23 kwie 2019
autor: sayan696
7 ma potencjał, zamiast budować kretyński tunel pod Inflancką, to za te pieniądze wybudować należy tunel pieszo rowerowo tramwajowy pod Al Włókniarzy i pod torami i odbudować linię na Złotno, które się rozrasta, oczywiście z jednoczesnym remontem torowiska do Zachodniej. Złotno miałoby świetne połączenie z centrum, tylko krótki odcinek bez wydzielonego torowiska.

Re: Linia tramwajowa nr 7

: wt 11:58, 23 kwie 2019
autor: BB93
Przecież tunel na Inflanckiej jest już przyklepany. 7 powinna pojechać na Teofilów po dobudowie łuków Srebrzyńska/Włókniarzy aby wzmocnić 2 i 8 w relacji PC - Teofilów.

Re: Linia tramwajowa nr 7

: pt 19:54, 21 cze 2019
autor: STUDI
BB93 pisze:Przecież tunel na Inflanckiej jest już przyklepany.
Idiotyzm jakich mało. (A raczej jakich wiele w tym mieście za rządów niekompetentnych włodarzy) Wywalenie w błoto ogromu kasy tak jak innym kretynizmem jak dwa wiadukty nad niczym na Śmigłego-Rydza.
Sama trasa tramwajowa jest skrajnie nieatrakcyjna bo omija gęsta zabudow3 a tramwaje utykają na zakorkowanej Franciszkańskiej. No ale Łódź - wywalimy ogrom kasy na niepotrzebny tunel, zlikwidujemy kolejne trasy bo brak kasy a tramwaj jak się wlókł tak nadal będzie się wlókł i generował korki. Do tego decyzję o wagonikach nie dłuższych niż 30m czyli nienadających się na podstaw3 transportu na skrajnie niewydolnej sieci tramwajowej.

Re: Linia tramwajowa nr 7

: śr 12:01, 26 lut 2020
autor: Pacyfik
Hm... tak, przez długie lata linie wariantowe oznaczano literką "A" - przypuszczam, że za wzór posłużył sposób "adresowania" nieruchomości ( ulica "xx", "xxA" itd. ). I od siebie dodam: komu to przeszkadzało?! Intelektualistom.
Natomiast, co do "7": jeśli miałaby zostać sama na Kozinach, to wystarczy jednotor z dobrze ulokowaną mijanką ( już kiedyś pisałem... ). A jeśli ma być dwutor, to "kłania się" wydłużenie... I tu należy zrobić analizę techniczno- ekonomiczną i ewentualnie na coś się zdecydować: 1) na Manię ( Złotno? ), 2) na Teofilów ( Żabieniec? ), 3) na Retkinię? ( przypuszczam, że wątpię ).
Jednak realistycznie rzecz ujmując, pozostanie tak jak jest: linia jedna, tory dwa - oraz oczywiście "zawrotna" częstotliwość... Chyba, że przetrasuje się tam np. 45, jak już znowu będzie funkcjonować ( i po konsultacjach ze Zgierzem, a nie metodą "faktów dokonanych" - okej? ). Aha, tunel pod Inflancką to bzdura ekonomiczna oraz ekologiczne "dziadostwo", ale - pieniądze z UE można przytulić, gdy się coś doda do stanu sprzed "rewki" i to jest istota sprawy ( a ludziom propaganda przekaże, że integrujemy MPK z ŁKA wicie rozumicie... Owszem, ale dlaczego tak prostacko - i z rozwalaniem przyrody?! Bo przecież wystarczy przetrasować któryś wariant "60" i zrobić przystanki z przejściem dla pieszych przez Infl. ) I tym "optymistycznym" akcentem: dzień dobry Państwu!

Re: Linia tramwajowa nr 7

: śr 08:53, 01 kwie 2020
autor: Tomba
Co do linii 7 to najlepiej krańcówkę połączyć z Włókniarzy. Głupio, że odcięto tory na Legionów.
Obecnie zawieszono 7.Ja bym ją odwiesił i puścił jak obecną 6. Za to wyprostowałbym 6 bez tego kółka tylko Zachodnią i dał na Teofilów.