Torowisko Wróblewskiego-Czerwona i trasa dawnej linii 20
Torowisko Wróblewskiego-Czerwona i trasa dawnej linii 20
Na ulicy Cerwonej i Wróblewskiego tramwaje kursowały do 2000 roku.
Ostatnią linią która tam jeździła była linia "20". Kursowała ona po trasie: Śląska – Niższa, Śmigłego-Rydza, Przybyszewskiego, Piotrkowska, Czerwona, Wólczańska, Wróblewskiego, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Włókniarzy, Limanowskiego, Aleksandrowska – Szczecińska
Czy w dzisiejszych czasach taka linia miała by sens? Szukam wszystkich informacji na temat tego torowiska oraz tej linii, zdjęcia, rozkłady jazdy, filmy, jakie było jej zapełnienie. Będę wdzięczny za wszystkie informacje.
Pozdrawiam
Ostatnią linią która tam jeździła była linia "20". Kursowała ona po trasie: Śląska – Niższa, Śmigłego-Rydza, Przybyszewskiego, Piotrkowska, Czerwona, Wólczańska, Wróblewskiego, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Włókniarzy, Limanowskiego, Aleksandrowska – Szczecińska
Czy w dzisiejszych czasach taka linia miała by sens? Szukam wszystkich informacji na temat tego torowiska oraz tej linii, zdjęcia, rozkłady jazdy, filmy, jakie było jej zapełnienie. Będę wdzięczny za wszystkie informacje.
Pozdrawiam
Re: Torowisko Wróblewskiego-Czerwona i trasa dawnej linii 20
Oferta połączeń w "osi południowej" miasta jest obecnie dosyć kiepska - i coś więcej na pewno by się przydało.
Choć ja widziałbym tu raczej jakąś linię, i nowe torowisko, z wykorzystaniem śladu dawnej kolei scheiblerowskiej. Rejon Księżego Młyna się rozwija - a jest słabo skomunikowany.
Choć ja widziałbym tu raczej jakąś linię, i nowe torowisko, z wykorzystaniem śladu dawnej kolei scheiblerowskiej. Rejon Księżego Młyna się rozwija - a jest słabo skomunikowany.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Torowisko Wróblewskiego-Czerwona i trasa dawnej linii 20
Dzisiaj przy okazji wydłużenia al. Kościuszki, szkoda że nie znaleziono kasy i brakło pomysłu, by tory tramwajowe pociągnąć od Żwirki dalej chociaż do Wólczańskiej,(bo Hale) W ten sposób ominiemy większy odcinek Piotrkowskiej i nie trzeba by było rozwalać wlotu w Czerwoną. Na Politechniki tory są fatalne. Tak dwa w jednym by zrobiono. Dałbym dodatkowo skręt od RLL.
Ostatnio zmieniony sob 14:58, 31 gru 2016 przez Taker, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Torowisko Wróblewskiego-Czerwona i trasa dawnej linii 20
Trochę staro się poczułem, bo doskonale pamiętam tą trasę chociaż dla mnie ostatnim liniowym tramwajem, który z niej korzystał była linia turystyczna 0. W jednym z sezonów korzystała ona z tego torowiska co było niejako pożegnaniem tego odcinka. Wykorzystywana była także jako objazd przy budowie ŁTR. Później odcięto łuki z Piotrkowskiej w Czerwoną. Jeśli chodzi o rozkłady jazdy to mam rozkład 20 z czasów, gdy kursowała jeszcze na Retkinię. Co do frekwencji to można tylko podejrzewać, że pewnie studenci PŁ z Teofilowa, okolic Górniaka i Dworca na Chojnach z niej korzystali. Linia mogła być też popularna w dojazdach z PŁ na Dw. Kaliski. Z drugiej strony, sądzę, że przed reformą w 2001 roku przeprowadzano jakieś badania napełnienia i linia 20 nie wypadła dość dobrze, więc postanowiono nie odtwarzać połączenia w tej relacji.
Re: Torowisko Wróblewskiego-Czerwona i trasa dawnej linii 20
Ja pamiętam czasy jak 20 chodziła z Chojen Broniewskiego Rzgowska. I nie jestem pewien, ale chyba bokiem Górniaka do Wólczańskiej i chyba Wróblewskiego. Tory za Górniakiem niedawno usuwali
Re: Torowisko Wróblewskiego-Czerwona i trasa dawnej linii 20
Na pewno jakby odbudowano torowisko na Wróblewskiego i Czerwonej to dobrze jakby pojechała linia w takim kształcie bo połączyłaby duże osiedla z Piotrkowską (wygodna przesiadka na ŁTR) i Politechniki. Po za tym odbudowa tego torowiska znacznie ułatwiłaby objazd dla linii, które jeżdżą przez Piotrkowską. Ostatnimi liniami, które jechały przez Czerwoną i Wróblewskiego to linie 2 i 3 w 2007 i 2008 roku ale to był objazd podczas przebudowy ŁTR.
Re: Torowisko Wróblewskiego-Czerwona i trasa dawnej linii 20
Co do filmików, wystarczy przeszukać YouTube https://www.youtube.com/watch?v=TXL4x_bwmOE
Re: Torowisko Wróblewskiego-Czerwona i trasa dawnej linii 20
Ja to bym puścił tramwaj dalej do JPII. i tam pętla
Re: Torowisko Wróblewskiego-Czerwona i trasa dawnej linii 20
Możliwe, że tramwaj wróci na ulicę Czerwoną i Wróblewskiego ale na pewno nie stanie się to w najbliższych latach. Zarząd Inwestycji Miejskich zamierza ogłosić w czerwcu przetarg na stworzenie koncepcji przyszłej przebudowy układu drogowego na odcinku pokrywającym się z dawnym przebiegiem linii. Rezerwa terenowa pod torowisko ma być po południowej stronie ulicy Czerwonej i Wróblewskiego (czyli odwrotnie jak teraz).
Nieużywane torowisko na Wróblewskiego między Politechniki, a Jana Pawła II nie będzie reaktywowane, więc pewnie zostanie usunięte.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 55492.html
Nieużywane torowisko na Wróblewskiego między Politechniki, a Jana Pawła II nie będzie reaktywowane, więc pewnie zostanie usunięte.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 55492.html
Re: Torowisko Wróblewskiego-Czerwona i trasa dawnej linii 20
A jeszcze za Gierka była koncepcja by tę trasę wydłużyć do Bratysławskiej.XboXC pisze:Ja to bym puścił tramwaj dalej do JPII. i tam pętla
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Torowisko Wróblewskiego-Czerwona i trasa dawnej linii 20
Nie wiem, czy w temacie. Dlaczego miasto nic nie zrobi z kawałkiem torowiska przecinającym torowisko w al. Politechniki? Przecież teraz czas, w ciągu którego tramwaj może ruszyć, nie przekracza 10 sekund w cyklu. To jest totalne dno. Dziś trzy tramwaje w stronę Ronda Lotników Lwowskich musiały odstać tylko dlatego, że jest bardzo krótki czas na możliwość wyjechania ze skrzyżowania. Co więcej, 15 przyjechała, jak zapalało się pionowe, ta musiała odstać 2,5 minuty, zaraz za nią przyjechała 17, która w sumie zrobiła dodatkowe 4,5 minuty opóźnienia, potem 16, która w sumie narobiła opóźnienie (przez jedno skrzyżowanie) 6,5 minuty. Dlaczego się nikt nie odważy w dyskusji napisać wprost o tym skrzyżowaniu? W dodatku jest za krótki przystanek i do drugiego tramwaju już nikt nie wsiądzie, zanim nie odjedzie pierwszy - to pisałem właśnie w tym panelu dyskusyjnym, oczywiście odpowiedzi nie dostałem, jak dotąd - post jest z piątku bodajże.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: Torowisko Wróblewskiego-Czerwona i trasa dawnej linii 20
To jest łódzki syndrom.
Przypominam, że torowisko w Tuwima przecinające Kościuszki i Kilińskiego też przecinało czynne trasy kupę lat, podobnie jak tor kolejowy i zjazd do rampy przy Kilińskiego, czy nawet wciąż fizycznie istniejący, nieczynny od lat 90. zjazd Warszawska x Łagiewnicka w stronę dawnej pętli na Bema.
Co zrobiono? Ot, zaspawano rowki i po problemie. Jakie to proste...
Być może nie chcą rozgrzebywać asfaltu i towarzyszących torowisk, bo a nóż okazałoby się, że trzeba wymienić większy kawałek, a przecież wszystko jeździ, a że łapie opóźnienia... Trudno.
Problem od lat istnieje na sieci łódzkich tramwajów, niestety. Nie dba się na bieżąco o infrastrukturę, a stare torowiska w miejscach, gdzie nie można mówić o żadnym sentymencie (jakie to niedorzeczne!) po prostu "lubią" leżeć w asfalcie czy bruku jeszcze 20, 30, 40 lat po zaprzestaniu eksploatacji... :/
Przypominam, że torowisko w Tuwima przecinające Kościuszki i Kilińskiego też przecinało czynne trasy kupę lat, podobnie jak tor kolejowy i zjazd do rampy przy Kilińskiego, czy nawet wciąż fizycznie istniejący, nieczynny od lat 90. zjazd Warszawska x Łagiewnicka w stronę dawnej pętli na Bema.
Co zrobiono? Ot, zaspawano rowki i po problemie. Jakie to proste...
Być może nie chcą rozgrzebywać asfaltu i towarzyszących torowisk, bo a nóż okazałoby się, że trzeba wymienić większy kawałek, a przecież wszystko jeździ, a że łapie opóźnienia... Trudno.
Problem od lat istnieje na sieci łódzkich tramwajów, niestety. Nie dba się na bieżąco o infrastrukturę, a stare torowiska w miejscach, gdzie nie można mówić o żadnym sentymencie (jakie to niedorzeczne!) po prostu "lubią" leżeć w asfalcie czy bruku jeszcze 20, 30, 40 lat po zaprzestaniu eksploatacji... :/
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: Torowisko Wróblewskiego-Czerwona i trasa dawnej linii 20
Torowisko na Czerwonej/Wróblewskiego powinno być odbudowane, chociażby jako trasa awaryjna na wypadek zablokowania ŁTR.
Re: Torowisko Wróblewskiego-Czerwona i trasa dawnej linii 20
Niedługo I tak będzie lepiej z objazdem bo zrobią Kilińskiego-Przybyszewskiego więc objazd będzie Kilińskiego.
Stsd nie wiem czy to teraz aż tak ważna inwestycja.
Stsd nie wiem czy to teraz aż tak ważna inwestycja.