Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Bros pisze:Jak już wcześniej wspomniałem dopóki nie jeździły po Zakładowej to wjeżdżały od Przybyszewskiego (tak przynajmniej jest zaznaczone na planie miasta z 1990 r.).

Tak dawnych czasów nie pamietam, jednak trzeba pamietać, ze na planach miasta tez występują błedy.
Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Bros »

Ja tez tego nie pamietam dlatego własnie napisałem ze tak było zaznaczone na planie miasta z 1990 roku. Kiedys coś słyszałem ze na Zakładowej nie było drogi asfaltowej az do momentu powstania parafii na Olechowie.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

To ciekawe, bo 75 i 82 jeżdziło Zakładowa co najmniej od lat 80-tych.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Rozmawiałem kilka lat temu ze znajomym rodziców, który opowiadał mi, że mieszkał na Zakładowej w pobliżu Transmisyjnej chyba od ok. 1979 r. do momentu budowania osiedla. Potem musiał się przeprowadzić, bo jego chałupę musieli zburzyć do celów budowy bloków. Na początku lat '80 moi rodzice byli u nich w odwiedzinach i mówią, że droga była już wtedy asfaltowa, a 82 jeździło przez Dąbrowę przem., Tomaszowską, Olechowską, Zakładową do Dyspozytorskiej.

@Bros: wątpię żeby specjalnie asfaltowali drogę, bo budują kościół. Tym bardziej, że trzeba wjechać trochę w osiedle, a wtedy uliczki na osiedlu były z betonowych płyt, więć dojazd marny. Do dzisiaj widzi się opieszałość władz. Po ponad 15-tu latach wstawili latarnie na drodze do kościoła. Wcześniej np. zimą było ciemno... Poza tym przed budową osiedla już tam szkoła na była, więc pewnie w miarę przyzwity dojazd już był. Może chodziło Ci o to, że wówczas poszerzyli ulicę w związku z budową osiedla ???

@morton: o "75" nic nie słyszałem - może się pomyliłeś, może o 72 myślałeś, a może tylko jedna linia wtedy tam jeździła ???

Jesli chodzi o Olechów i czasy wspołczesne to ja daję takie pomysły:
Obrazek Tory tramwajowe wybudować Rokicińską i Hetmańską.
Obrazek Rozbudować Zagłoby, Książąt Polskich, zaasfaltować Przybyszewskiego i pociągnąć linie następująco wg rysunku:
Obrazek

Dodam, że przebieg ulicy nowo-Książąt Polskich wyznaczyli niejako sami ludzie. Jest tam już dosyć szeroka droga (miejscami), tyle że z piasku. Ludzie tym sposobem jadą na skróty do ul. Zagłoby i dalej do Maćka z Bogdańca. Ruch jest niewielki, ale droga-ścieżka jest. Widać ją nawet na mapach satelitarnych w Google. Obrazek
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Kuba pisze:@morton: o "75" nic nie słyszałem - może się pomyliłeś, może o 72 myślałeś, a może tylko jedna linia wtedy tam jeździła ???

Nie, nie pomyliem sie. Wtedy (1982) 75 jezdzilo na trasie: Rokicinska (tor kol.) - Rokicinska, Puszkina, Przybyszewskiego, Augustów, Zakładowa, Olechowska, Tomaszowska, Dąbrowskiego, Gojawiczyńskiej - Felinskiego. W 1984 zmieniono troche trase: ..., Dąbrowskiego, Lodowa, Wedmanowej, Śląska, Kruczkowskiego - Felinskiego. Natomiast w 1982 72 jeżdzilo z pl. Dąbrowskiego na Dąbrowe (Felinskiego/Gojawicznska) przez Narutowicza, Tramwajowa, Tuwima, Przedzalniana, Milionowa, Prominskiego (ob. Rydza-Śmigłego), Broniewskiego, Felinskiego. Dopiero w 1984 linia ta przybrałą współcześniejszy kształt. Zaczynała na Lodowej przy cmentarzu, nastepnie: Lodowa, Dabrowskiego, Gojawiczynskiej, Felinskiego, Broniewskiego, Kilinskiego, Dabrowskiego, Rzgowska, pl. Niepodległosci, Piotrkowska, Czerwona, Skrzywana - Politechniki.

Co do mapki: Pomysl nie najgorszy. Widze mały problem: czy da sie skrecic z al. Ksiazat Polskich w Rokicinska w lewo? tak jak chcesz aby skrecalo 85.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

pomysł z 55 popieram, ale 96 napewno nie p. Przybyszewskiego. Już lepiej żeby robiło "koło" przez Zakładową. Po co nagle skracać linię?
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

@morton: Wydłużona Książąt Polskich to taki mój plan - ale pewnie dałoby się gdyby dobrze przystosować istniejące skrzyżowanie. Chodzi mi o okolicę przyst. Rokicińska 156. Tam za Rokicińską na północ jest taka mała uliczka, która prowadzi do stacji benzynowej i dlatego w tym miejscu postawili światła. Wystarczy od południa wybudować drogę i jest skrzyżowanie w kształcie "+" Przeszkód nie ma w budowie drogi, bo w zasadzie tam na razie tylko drzewa. A jeśli chodzi i Zagłoby, to w mojej wersji właściwie w ogóle nie trzeba by było jej dobudowywać, bo drogi krzyżowałyby się w miejscu gdzie obecnie ta ulica się kończy.

Sami możecie zobaczyć: mapka i zdjęcie satelitarne.
Ta żółtawa ścieżka na zdjęciu, powyżej skrzyżowania Książąt Polskich/Przybyszewskiego i pomiędzy osiedlem i szklarnią, to właśnie ta droga, którą ludzie sami wyjeździli między łąkami i drzewami, aby skrócić sobie drogę. Wystarczy porobić plany mniej więcej według tej drogi-ścieżki i jest zachodnia droga, która odciążyłaby Hetmańską od tych autobusów.

@Adrian: nie wiem czemu tak zrobiłem. Sam często jeżdżę tą linią i osobiście mi by pasowało gdyby tak nie jeździła, ale żal mi tej linii. Taka długa. Zawsze to z 5-10 minut krócej by było...
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ale pomyśl o tych, co mieszkają przy Zakładowej. Jest to chyba najbardziej oblegana linia Olechowa, a ty ją chcesz ograniczać. Ja np.: chciałbym, żeby 70 jechała prosto Rydza, a nie przez moherową Tatrzańską, ale myślę o innych Obrazek.

Jeżeli twoje projekty ulic miałyby być realizowane to napewno powstanie wydłużona al. Książąt Polskich, a krótki fragment Przybyszewskiego kiedyś przy okazji, więc nawet jakbyś się uparł na skróconą trasę 96 to i tak szybko by to nie nastąpiło Obrazek.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Wiem - czasem sam sobie się dziwię. Niby sam jestem na nie z tym swoim pomysłem 96, ale coś podkusiło żeby go zamieścić. W wolnej chwili usunę ją z mojego rysunku. Obrazek
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Pomysły na komunikację na Olechowie/Janowie uważam za dobre, tylko przydałoby się schować pod ziemię tą kosmiczną rurę oddzielającą osiedla. 85 może skręcać w Hetmańską i jechać na osiedle Olechów Wschód (obecnie w budowie). 96 ze skróconą trasą to ukłon w stronę kierowców, jadą przecież nawet 65 minut, to chyba najdłuższa linia w mieście.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

O właśnie - o tym nie pomyślałem. Gdyby 85 wydłużyć Hetmańską i Zakładową do dawnej pętli Gajcego lub Andrzejów ???
Zauważyłem, że dużo ludzi na krańcówce Janów przesiada się z 85 na co kolwiek innego i jadą te kilka przystanków żeby dojechać na Zakładową, a po za tym - osiedle się rozbudowywuje i z czasem samo 82 na Zakładowej w pobliżu Transmisyjnej może nie wystarczyć.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Bo 85 kończy na początku osiedla. Wydłużenie jak najbardziej wskazane
przemeqq

Post autor: przemeqq »

A czy ktoś słyszał o budowie linii tramwajowej do Centrum Zdrowia Matki Polki?
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Kuba pisze:Wiem - czasem sam sobie się dziwię. Niby sam jestem na nie z tym swoim pomysłem 96, ale coś podkusiło żeby go zamieścić. W wolnej chwili usunę ją z mojego rysunku. :)

Wg mnie 96 tą trasa bylo by fair. Po pierwsze krótsza trasa dla kierowcow. Po drugie w tej sytuacji jest do niego taka sama droga dla mieszkancow Zakldowej i Zagłoby ;)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

A dla mnie nie i zdania nie zmienie. Pozatym prędzej wydłużą al. Książąt Polskich nich wyremontują ten krótki odcinek Przybyszewskiego. Pozatym tramwaj może jechać nową al. Ksiażąt Polskich, a dokładnie bliżej Maćka z Bogdańca, dalej Przybszewskiego do Hetmańskiej i jeszcze gdzieś dalej, tylko ja tu nie wiem gdzie - myślę o Transmisyjnej w okolicach Zakładowej, bo tam już stoją bloki.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Adrian pisze:Kiedyś chyba, jeszcze przed budową gierkówki jeździły tamtędy tramwaje

ROTFL

Co do pomysłu: miejsce na tory jest. Tramwaj nie musi cały czas jechać Rzgowska, może np. skrecic w Paradną i mieć pętle przed wejściem do szpitala od strony Paradnej. Trzeba by zbudować 6 przystankow (Rzgowska/Kurczaki(Strazacka), Rzgowska/Sternfelda(Kos. Gd.), Paradna/Rzgowska (x2)) no i pętle. Ciekawe obiekty na trasie: Carrefour, CZMP i Stawy Jana. Wg mnie wystarczyłoby wydłużyć 6. Powód? jezdzi czesciej niz 5, do tego przez Piotrkowska/Kosciuszki. 15 zostawię w spokoju studentom ;)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Co do szpitala Matki Polki to ja naprawdę nie widzę potrzeby budowy tam tramwaju. Dość duża część pracowników szpitala mieszka na osiedlu obok. Pozostała część, jak i ci z magazynów z okolic Ustronnej, dojeżdzają na Chojny i inne, rzadko dalej oddalone osiedla (np. na Dąbrowę). Ludzie z osiedla przy CZMP mają też samochody. Linia tramwajowa do centrum tu nie pomoże - jest 70 i ma taką trasę, że zgarnia najwięcej osób - dojeżdza do wielu LO, na UŁ (na osiedlu mieszka sporo studentów), a gdy ktoś z innego miasta chce się dostać do szpitala, dojedzie tam spod dworca. Stawy Jana co roku są zamykane z powodu zanieczyszczeń, pozatym nie jest to taki obiekt dla którego warto budować nowe odcinki dla tramwajów. Skrzyżowanie Rzgowska/Paradna jest znowu bardzo kolizyjne. Carrefour ma linie bezpłatne i rozwozi klientów po popularnych trasach, a nie na Piotrkowską, czy Kościuszki.

Odnośnie Olechowa:
Jak wiadomo osiedle Olechów buduje się na południe, więc niedorzeczna jest likwidacja kursowania linii 96 przez Zakładową. Nawet jak by tak miało być to chyba powinno też tamtędy pojechać 98 - też ma długą trasę z Nowego Józefowa, z Maratońskiej zresztą też biorąc pod uwagę korki na Mickiewicza i Piłsudskiego. Wtedy pozostawimy na Zakładowej 72 i 82 Obrazek.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.
Piotrek

Post autor: Piotrek »

Do Tuszyna tramwaj jechał przez Rudę. na Rzgowkiej Tramwaje nie jechały dalej niż dziś.

ale do szpitala pryjeżdżają nie tylko pracownicy i ludzie z innych miast, a dojazd do bezpośredniego centrum miasta takiej instytucji by sie na pewno przuydał.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

SZPITAL CZMP - Rzgowska, Broniewskiego, Kilińskiego, Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki, Zachodnia, Drewnowska, Klonowa, Lutomierska, Wielkopolska, Aleksandrowska, Traktorowa, Św. Teresy - SZCZECIŃSKA (CMENTARZ) Obrazek.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Adrian pisze:Co do szpitala Matki Polki to ja naprawdę nie widzę potrzeby. 1/2 pracowników mieszka na osiedlu obok. Pozostała część na Chojnach i innych, żadko dalej oddalonych osiedli. Linia do centrum tu nie pomoże. Jak ktoś przyjedzie z innego miasta do jedzie 70-tką. Stawy Jana co roku są zamykane z powodu zanieczyszczeń, pozatym nie jest to taki obiekt dla którego warto budować nowe odcinki dla tramwajów. Skrzyżowanie Rzgowska/Paradna jest natomiast bardzo kolizyjne.

To nie ma być linia tylko dla pracowników. Poza tym te rejony nie mają bezpośredniego połaczenia z Centrum (jest 70 ale na około i nie wszędzie się nią dojedzie)

Mój pomysł:
Obrazek
ODPOWIEDZ