Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Post autor: krzychu_zarzew »

Witam,
Zakładam ten temat ponieważ kiedyś na stronie ,,Łódzkie tramwaje wczoraj i dziś " natrafiłem na projekty rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej.Były plany wydłużenia linii z Augustów na Olechów jak również wiele innych.A może ktoś zna jeszcze inne plany?? Nie mam
pewności czy ten temat jest wart dyskusji, ale po prostu chcę wiedzieć
jak miał wyglądać układ linii tramwajowych w Łodzi.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Na pewno były plany wydłużenia linii na ul. Dąbrowskiego na Dąbrowe Przemysłową. Były też nie dokończone inwestycje w Pabianicach (os. Buaj). Planowano równierz zbudować linię tramwajową na Lublinek przez Waltera-Janke. Jeśli nasze lotnisko będzie się dalej tak rozwijać jak obecnie linia tramwajowa była by tam naprawde na miejscu Obrazek

Reszty planów sobie nie przypominam
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp.

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Pewnie ,że temat jest wart nadania biegu. Na pewno ktos słyszał cos nowego i sie chetnie podzieli informacją. Ja nic nowego po za tym co napisano wyżej nie słyszałem.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

były kiedyś plany połączenia Smulska z miastem (tzn. przebicie się orzez Popiełuszki i dalej w osiedle) ale na jakichś skromnych planach się zdecydowanie skończyło.
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Post autor: krzychu_zarzew »

Oprócz trasy na Olechów miała też biec trasa dalej Rokicińską (od Zakładowej do granicy miasta),czyli w obecnych warunkach do Andrzejowa. I było też coś o linii na Olechów od strony Dąbrowy Obrazek .
BartStep
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: czw 19:36, 25 sie 2005
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: BartStep »

nie tylko byy plany, ale nawet wzięto się za budowę. Np Waltera Janke - daszki na wiadukcie, dajel mosty tramwjaowe nad Jasieniem.

Poza tym... od dawien dawna były rozmaite plany. W latach dwudziestych sporo się działo. Np. planowano linię od rzeźni na cmentarz (obecnie w 95% zlikwidowany) przy Pięknej bodajże. Dworzec Kaliski też chciano skomunikować z miastem, puszczając doń linię po ul. Więckowskiego, a potem śladem dzisiejszej Włokniarzy pod dworzec (to nieco wczesniej niz te lata 20).

O linii na Przędzlnianej już nawet nie wspominam.

Pozdrawiam
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

z takich dawnych no to choćby linia do Brzezin:)
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

47? Obrazek Gdyby powstała ta linia to tramwaje podmiejskie docierałyby już chyba do każdych większych miejscowości przy Łodzi.
Gość

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Post autor: Gość »

Witam wszystkich!

Znalazlem sie tutaj przez przypadek, szukalem tej samej informacji. Widzialem kiedys chyba na tej samej stronie plan rozbudowy linii tramwajowych. Niestety strona jest zamknieta. Moze ktos z Was ma jakiegos skana??? Najbardziej utkwilo mi w pamieci przedluzenie torow od krancowki na dabrowskiego przez gielde samochodowa i jeszcze jakos na Olechow.

Bardzo podoba to forum, lece sie zarejestrowac.

Pozdrawiam
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Post autor: krzychu_zarzew »

Kolejne dwie inwestycje to :
- budowa linii na al.Sikorskiego i Świtezianki od Zgierskiej na Radogoszcz Wschód.
- drugi tor na Łagiewnickiej (Bema-Warszawska) i polączenie tej linii z linią na al.Sikorskiego
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Gość

Post autor: Gość »

Marcin pisze:Strona zamknięta, ale webarchive jest. :D

http://web.archive.org/web/20041101013144/www.cyf-kr.edu.pl/lodzkietramwaje/ciekawostki24.htm

Voila... :D

Super. Dzieki :D
wujekcybul
Niemowa
Posty: 1
Rejestracja: ndz 14:34, 21 maja 2006
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Kontakt:

Post autor: wujekcybul »

Szkoda, ze nie zrealizowano tych planow. Budowa torów na ul. Dąbrowskiego od ul. Tomaszowskiej do ul. Zakładowej i przedluzenie torow z Augustow do Hetmanskiej znacznie ulatwiloby komunikacje z Olechowem.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Rzeczywiście plany zarąbiste a bardzo niewiele z tego zrealizowano a ile skaskowano?? Ale te plany to by była piekna sprawa. Nigdy nie słyszałem by miała byc budowana zajezdnia na Smulsku, drugi tor do mnie do Aleksandrowa lub modernizacja linii 43 bis z pętlą. Szkoda ,że władze wolą wydawać kasę na jakieś bezsensowne wyjazdy, spotkania i nie przemyślane inwestycje, iż nie ma ludzi którzy by zajęli sie takimi własnie sprawami .
BartStep
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: czw 19:36, 25 sie 2005
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: BartStep »

Adam, zważ, że za komuny nie liczono się z ekonomią, wszystkie wskaźniki rosły i wciąż planowano coraz to nowe nadmuchane inwestycje. Ile z nich musianoby dziś skasować? Niektóe przedłużenia przydałyby się dziś, ale pamiętaj, że po 1989 wszystko się odwróciło, wręcz na głowie stanęło. A co do wyjazdow politykow... Nieźleby musieli pojeździć, zeby przejeść kasę o równowartości kosztów budowy linii tramwajowej;)
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Rozbudowa sieci...

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Masz rację Bart Step .Też pamiętam jak było za komuny i wiem ,że wszystko inaczej było liczone i mierzone.A obecnie tak mamy ,że na nic nie ma kasy. Po kolei:komunikacja leży,oświata leży,PKP leży,szpitale leżą, przemysł krajowy rozsprzedany,stan dróg i lic - katastrofa,sport leżyi tak mozna wymieniać. a co jest w nadmiarze:radni, przekręty i podróże służbowe. A najsmieszniejsze jest to co ostatnio przeczytałem ,iż miast o Warszawa liczy 600 radnych a San Francisko -ok.30/słownie trzydziestu/.A o ilu sprawach nie wiemy tak że jak by wszystko zliuczyć to nie wiem czy dużo trzeba by dołożyć by była linia nowa zbudowana lub dobudowana. Ale to jest temat rzeka na inny wątek.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Przepraszam ale i tak wolę tak, jak jest teraz.
Kolej leży nie dlatego, że nie ma na nią pieniędzy - ale dlatego, że jest źle robiona od strony PKP. Dobra kolej nie wymaga olbrzymich dotacji. Przejrzyj cegłę i zobaczysz ile tam absurdów. KrKD utrzymuje sie w ogóle BEZ DOTACJI i cienko przędzie ale przędzie. Pojedź do Czech. Tam umieją robić kolej a mieli sytuację jak my.

KM leży nie dlatego, że nie ma na nią pieniędzy - ale dlatego, że jest źle zarzadzana od strony UM (nie tylko Ł - bo to sie tyczy większości miast w Polsce). Zobacz jak robi się KM w Krakowie na przykład. A jednak da się?
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Plany ...

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Racja,racja -Kraków to miodzik, czytałemostatnio o planach Elbląga co do tramwajów -no i też mozna,Poznan też a Łódź cieniutko ale miejmy nadzieje bo musi cos się ruszyć. A Krośniewicka KD rzeczywiście ma duzy obszar i żyje bez dotacji.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

no cóż, jeszcze parę lat temu nie było cieniutko. Ale powoli powoli coś sie rusza. Wymiana busów (co prawda jakie są każdy wie), ŁT(R), bieżących remontów było na pocz. roku sporo, W-Z ciąg dalszy, Pomorska, Kilińskiego...
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

A ja ogólnie mysle tak- to ze szanowny Pan Wąsowicz wymienia tabor to bardzo dobrze-wole 30connetcto niz 30 ikarusów które nadaja sie na zyletki.
Badzmy optymistami-mysle ze kolejnym zakupem bedzie dodatkowa partia MB Citaro ktore sa moim zdaniem dobrymi autobusami.Zaleta wymiany taboru jest to ze konfort podrozy autobusem w Lodzi polepszy sie , a wiec byc moze bedzie wiecejn pasażerów.A zreszta nalezy byc wytrwałym w oczekiwaniu-daje tu przyklad Wrocławia-tyle meczyli sie z ikarami a teraz maja o wiele lepszy tobor niz tu w Lodzi.
ODPOWIEDZ