Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej
-
- Czasem wpada
- Posty: 82
- Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
- Lokalizacja: łódź
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
odp
Dzis byłem w Ozorkowie z okazji powrotu wąskotorówki i rzeczywiście fajnie by było Tramwaj, PKP normalnotorowa oraz wąskotorówka. Takie spotkanie 3 linii szynowych
-
- Czasem wpada
- Posty: 82
- Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
- Lokalizacja: łódź
Tramwaj do ŁSSE
Adam1022 pisze:Dzis byłem w Ozorkowie z okazji powrotu wąskotorówki i rzeczywiście fajnie by było Tramwaj, PKP normalnotorowa oraz wąskotorówka. Takie spotkanie 3 linii szynowych
Być może bardziej przydałoby się wydłuzyć ją przez blokowisko
(Nowe Miasto?) do Łódzkiej Strefy Ekonomicznej.
Oczywiście najlepiej od razu wariant z rozwidleniem, tzn jeden tor do strefy a drugi na Dworzec
Nie byłyby to bardzo długie odcinki: około 1,5 km do PKP oraz ok 1 km do ŁSSE.
Co do wąskotorówki: w związku z rozbiórką wielu odcinków na Kujawach
jest nadmiar szyn, które możnaby wykorzystać do odbudowy odcinka Ozorków Wąskotorowy - Ozorków Nowe Miasto.
Nie zrywam tego pomysłu z choinki - mówił o tym pan Barański, wiceprezes stowarzyszenia.
W Ozorkowie aby linia była bardziej oblegana należało by ją puscić tak: (Ozorków) Zgierska, Wyszyńskiego, Plac JP II, Starzyńskiego, Cegielniana, Konopnickiej, Zeromskiego, Stypułkowskiego, Łęczycka - DWORZEC PKP-OZORKÓW.
oraz drugi wariant: Zgierska, Wyszyńskiego, Starzyńskiego, Nowe Miasto, Adamówek - Ł.S.S.E.
Chodzi mi o to aby linia tramwajowa dojeżdzała to najważniejszego placu w centrum (JP II), następnie jechała Cegielnianą, Żeromskiego itd. aby zapewnic lepszy dojazd do szkoły przy Cegielnianej, Urzędu Gminy i Miasta w obliżu Stypułkowskiego.
Jeśli ktoś by sie uparł żeby linia jechała Wyszyńskiego, Listopadową i Łęczycką wtedy musiałby powstań 3 warianty (cegielniana, dworzec PKP, Ł.S.S.E.) a to już wogóle bez sensu.
Oczywiście stary odcinek na ulicy Południowej by został
oraz drugi wariant: Zgierska, Wyszyńskiego, Starzyńskiego, Nowe Miasto, Adamówek - Ł.S.S.E.
Chodzi mi o to aby linia tramwajowa dojeżdzała to najważniejszego placu w centrum (JP II), następnie jechała Cegielnianą, Żeromskiego itd. aby zapewnic lepszy dojazd do szkoły przy Cegielnianej, Urzędu Gminy i Miasta w obliżu Stypułkowskiego.
Jeśli ktoś by sie uparł żeby linia jechała Wyszyńskiego, Listopadową i Łęczycką wtedy musiałby powstań 3 warianty (cegielniana, dworzec PKP, Ł.S.S.E.) a to już wogóle bez sensu.
Oczywiście stary odcinek na ulicy Południowej by został
Kazik pisze:Pętla zamiast na Kurczakach to przy CZMP i podmiejski przez Starową Górę, Rzgów do Tuszyna
Wyobraźcie sobie tramwaj do 'Ptaka' i Tuszyn-Lasu!
Już kiedyś była linia do Tuszyna tyle, że przez Rudę Pabianicką. Odnośnie twojego pomysłu to nie ma szans. Sorry, że to powiem, ale na trasie nr 1 lepiej sprawdzi się autobus. Jedzie bardzo szybko bez prawie żadnych przystanków, pozatym po co tam budować tory, jak jest to chyba jedyna szeroka droga wyjazdowa z miasta która kończy swój długi bieg na Śląsku...
Spoko, przecie nikt tam już tramwaju nie będzie budował, bo gierkówką szybciej do Łodzi. Tyle, że jakby wydzielić tory na całej Rzgowskiej to tramwaj byłby szybciej w Centrum niż autobus. Mieszkańcom okolic CZMP i odwiedzającym ten obiekt i jego rejony taka linia robiłaby różnicę, natomiast Tuszyna te kilka minut już tak nie urządza
mogliby przedłużyć tory za krańcówką dąbrowskiego(chyba kiedyś tak planowano bo widziałem jakieś pozostałosci) na dąbrowskiego potem w wedmanowej i dalej na augustów. powstałaby wtedy nowa linia z chojen na widzew: kurczaki-rzgowska-dąbrowskiego-wedmanowej-rokicińska. obecna linia autobusowa 77 zostałaby skrócona do wiaduktu dąbrowskiego.
-
- Czasem wpada
- Posty: 82
- Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
- Lokalizacja: łódź
Tory są planowane na środku Rokicińskiej i chyba wzdłuż całej Hetmańskiej, ale gdzieś widziałem mapkę, na której szły wzdłuż Transmisyjnej (może ktoś się pomylił). Na upartego można je doprowadzić z czterech stron: j.w.; prosto Przybyszewskiego; Dąbrowskiego-Lodowa-Przybyszewskiego (Puszkina odpada bo autogiełda); wydłużając Dąbrowskiego przez pola do Transmisyjnej (taka ulica jest planowana ze względu na mające powstać wzdłuż niej fabryki). Najpewniejszy jest pierwszy wariant, bo wtedy na Olechów pjedzie np. '10'. Z problemów technicznych to przeszkadzają chyba tylko maszty linii wysokiego napięcia, poza tym jest wystarczjąco szeroko.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ