Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Pętla zamiast na Kurczakach to przy CZMP i podmiejski przez Starową Górę, Rzgów do Tuszyna
Wyobraźcie sobie tramwaj do 'Ptaka' i Tuszyn-Lasu!
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Adrian pisze:Już lepiej od Chochoła do Zielonego Romanowa. Nie można zakorkować Aleksandrowa i tak już jest :)
Bez sensu. Jesli juz ciagnac linie przez wies to po to, zeby dotrzec do jakiegos wiekszego skupiska ludzkiego, a nie zatrzymywac sie na jego oplotkach.
krwawy_ratlerek
Czasem wpada
Posty: 82
Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
Lokalizacja: łódź

Post autor: krwawy_ratlerek »

wydłużyc trase w ozorkowie do dworca PKP tak jak było w planach w latach 80-tych i wyremontowac całą trasę Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

To już lepszy pomysł Obrazek
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Dzis byłem w Ozorkowie z okazji powrotu wąskotorówki i rzeczywiście fajnie by było Tramwaj, PKP normalnotorowa oraz wąskotorówka. Takie spotkanie 3 linii szynowych
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

i to spotkanie trzech roznych rozstawow szyn Obrazek
krwawy_ratlerek
Czasem wpada
Posty: 82
Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
Lokalizacja: łódź

Post autor: krwawy_ratlerek »

zbudować im jeszcze jeden wspólny dworzec i było by naprawde super Obrazek
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Tramwaj do ŁSSE

Post autor: SzK »

Adam1022 pisze:Dzis byłem w Ozorkowie z okazji powrotu wąskotorówki i rzeczywiście fajnie by było Tramwaj, PKP normalnotorowa oraz wąskotorówka. Takie spotkanie 3 linii szynowych

Być może bardziej przydałoby się wydłuzyć ją przez blokowisko
(Nowe Miasto?) do Łódzkiej Strefy Ekonomicznej.

Oczywiście najlepiej od razu wariant z rozwidleniem, tzn jeden tor do strefy a drugi na Dworzec :)
Nie byłyby to bardzo długie odcinki: około 1,5 km do PKP oraz ok 1 km do ŁSSE.

Co do wąskotorówki: w związku z rozbiórką wielu odcinków na Kujawach
jest nadmiar szyn, które możnaby wykorzystać do odbudowy odcinka Ozorków Wąskotorowy - Ozorków Nowe Miasto.
Nie zrywam tego pomysłu z choinki - mówił o tym pan Barański, wiceprezes stowarzyszenia.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

W Ozorkowie aby linia była bardziej oblegana należało by ją puscić tak: (Ozorków) Zgierska, Wyszyńskiego, Plac JP II, Starzyńskiego, Cegielniana, Konopnickiej, Zeromskiego, Stypułkowskiego, Łęczycka - DWORZEC PKP-OZORKÓW.

oraz drugi wariant: Zgierska, Wyszyńskiego, Starzyńskiego, Nowe Miasto, Adamówek - Ł.S.S.E.

Chodzi mi o to aby linia tramwajowa dojeżdzała to najważniejszego placu w centrum (JP II), następnie jechała Cegielnianą, Żeromskiego itd. aby zapewnic lepszy dojazd do szkoły przy Cegielnianej, Urzędu Gminy i Miasta w obliżu Stypułkowskiego.

Jeśli ktoś by sie uparł żeby linia jechała Wyszyńskiego, Listopadową i Łęczycką wtedy musiałby powstań 3 warianty (cegielniana, dworzec PKP, Ł.S.S.E.) a to już wogóle bez sensu.

Oczywiście stary odcinek na ulicy Południowej by został Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Kazik pisze:Pętla zamiast na Kurczakach to przy CZMP i podmiejski przez Starową Górę, Rzgów do Tuszyna
Wyobraźcie sobie tramwaj do 'Ptaka' i Tuszyn-Lasu!

Już kiedyś była linia do Tuszyna tyle, że przez Rudę Pabianicką. Odnośnie twojego pomysłu to nie ma szans. Sorry, że to powiem, ale na trasie nr 1 lepiej sprawdzi się autobus. Jedzie bardzo szybko bez prawie żadnych przystanków, pozatym po co tam budować tory, jak jest to chyba jedyna szeroka droga wyjazdowa z miasta która kończy swój długi bieg na Śląsku...
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Spoko, przecie nikt tam już tramwaju nie będzie budował, bo gierkówką szybciej do Łodzi. Tyle, że jakby wydzielić tory na całej Rzgowskiej to tramwaj byłby szybciej w Centrum niż autobus. Mieszkańcom okolic CZMP i odwiedzającym ten obiekt i jego rejony taka linia robiłaby różnicę, natomiast Tuszyna te kilka minut już tak nie urządza
pan xy

Post autor: pan xy »

mogliby przedłużyć tory za krańcówką dąbrowskiego(chyba kiedyś tak planowano bo widziałem jakieś pozostałosci) na dąbrowskiego potem w wedmanowej i dalej na augustów. powstałaby wtedy nowa linia z chojen na widzew: kurczaki-rzgowska-dąbrowskiego-wedmanowej-rokicińska. obecna linia autobusowa 77 zostałaby skrócona do wiaduktu dąbrowskiego.
Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Bros »

Jeśli chodzi o tramwaj na olechów to z tego co wiem rada osiedla będzie się starać o dofinansowanie z unii na lata 2007-2013. Jeździłby prawdopodobnie po przybyszewskiego i wjeżdżałby w głąb osiedla.
krwawy_ratlerek
Czasem wpada
Posty: 82
Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
Lokalizacja: łódź

Post autor: krwawy_ratlerek »

może wkońcu sie uda - najlepszą moim zdaniem opcją byłoby połączenie z 2 stron od rokicińskiej i dąbrowskiego Obrazek z jedną wspólną krańcówką.
Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Bros »

no nie wiem, rokicińską zbudowali tak że wg mnie ciężko będzie zmieścić tam tramwaj chyba że środkiem między jezdniami chociaż wolałbym żeby jeździł z boku jezdni, co nie znaczy że tramwaj na rokicińskiej nie mógłby kursowaćObrazek
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

W mojej ocenie jest wystarczajaco duzo miejsca na tory tramwajowe. Zawsze jednak mozna dac parenascie metrow jednotorow, nawet w Niemczech stosuje sie takie rozwiazania. Tylko trzeba chciec ....
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

ZTCW Rokicinska byla projektowana od razu z mysla o miejscu na torowisko, wiec tu nie ma najmniejszego problemu.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Tory są planowane na środku Rokicińskiej i chyba wzdłuż całej Hetmańskiej, ale gdzieś widziałem mapkę, na której szły wzdłuż Transmisyjnej (może ktoś się pomylił). Na upartego można je doprowadzić z czterech stron: j.w.; prosto Przybyszewskiego; Dąbrowskiego-Lodowa-Przybyszewskiego (Puszkina odpada bo autogiełda); wydłużając Dąbrowskiego przez pola do Transmisyjnej (taka ulica jest planowana ze względu na mające powstać wzdłuż niej fabryki). Najpewniejszy jest pierwszy wariant, bo wtedy na Olechów pjedzie np. '10'. Z problemów technicznych to przeszkadzają chyba tylko maszty linii wysokiego napięcia, poza tym jest wystarczjąco szeroko.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Kazik pisze:D wydłużając Dąbrowskiego przez pola do Transmisyjnej

Jednoczesnie przecinając Olechowska. To jest chyba najlepszy pomysl. Ewentualnie mozna by doprowadzic tramwaj z 3 stron: Od Rokicińskiej, Przybyszewskiego i Dąbrowskiego :D
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

No świetnie, tylko po co. Tramwaj z Dąbrowskiego przez Olechowska to bzdura. Poza tym nie ma za bardzo miejsca by go do Hetmańskiej podprowadzić, bo są wszedzie bloki.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
ODPOWIEDZ