Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
plany ....
Wg mnie tramwaj powinien jeździć na Olechów by połączyc go szybką linią z centrum oraz tory powinny byc przedłużone do Matki Polki oraz na lotnisko Lublinek.
-
- Czasem wpada
- Posty: 82
- Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
- Lokalizacja: łódź
Z tego co wiem to były plany wydłuzenia ul. Hetmańskiej na południe i Dąbrowskiego na wschód i ich połączenia. Kto wie - może dalej na wschód też i skrzyżowania z Transmisyjną. Jeszcze kiedyś o uszy mi się obiło, że Dąbrowskiego miałaby dochodzić do torów PKP na Olechowie i tam miałby być dojazd do autostrady, ale nie jestem pewien czy to prawda czy tylko plotki.
Na dzień dzisiejszy, mysle że łatwiej byłoby MPK wybudowac tory wzdłuż ul. Przybyszewskiego lub Rokicińska-Hetmanska. Może kiedyś podczas rozbudowy Dąbrowskiego też wybudują tory. Ale znając polskie realia to cieszyłbym się gdyby chociaż jeden wariant był w 100% pewny, bo przecież już mieli budowac tory podczas modernizacji Rokicińskiej, ale poślizgi, przetargi itp doporowadziły do niezrealizowania tego pomysału wtedy.
Na dzień dzisiejszy, mysle że łatwiej byłoby MPK wybudowac tory wzdłuż ul. Przybyszewskiego lub Rokicińska-Hetmanska. Może kiedyś podczas rozbudowy Dąbrowskiego też wybudują tory. Ale znając polskie realia to cieszyłbym się gdyby chociaż jeden wariant był w 100% pewny, bo przecież już mieli budowac tory podczas modernizacji Rokicińskiej, ale poślizgi, przetargi itp doporowadziły do niezrealizowania tego pomysału wtedy.
-
- Czasem wpada
- Posty: 82
- Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
- Lokalizacja: łódź
Ponoć radni miasta po wakacjach mają zdecydowac czy w łodzi stanie IKEA (wszelkie konflikty z okolicznymi mieszkańcami ponoć zostały zażegnane i sklep ma stanąć niedługo - prace mogą rozpocząć się w tym roku ) - piszę o tym ponieważ w planach było przedłużenie linii tramwajowej do sklepu, czy ktoś wie coś więcej na ten temat i czy te plany nadal mają szanse na realizację?
Przypomniało mi się, że prywatny inwestor miał zbudować na wzniesieniach na Rogach (Strykowska/Opolska) ośrodek narciarski z hipermarketem, hotelem itp. Lokalizacja jest dobra, blisko Strykowa. Ostatnio żadnych nowych wiadomości nie słyszałem na temat tego ośrodka, ale gdyby został zbudowany to można by wydłużyć linie: 1 i 6, bo autobus linii 56 i 60 to za mało. Ponadto osiedle w okolicach Strykowskiej i Wypoczynkowej się buduje, a już wkrótce remont Strykowskiej, chyba nawet poszerzenie. Od ulicy Inflanckiej to nie będzie długi odcinek, ale może się okazać bardzo potrzebny.
Odnośnie tramwajów na Olechów to lepiej aby tramwaje jeździły tam przedłużoną Olechowską od Przybyszewskiego do Rokicińskiej. Zauważcie, że jeżeli osiedle rozbuduje się w tamtą stronę to dojście do al. Hetmańskiej zajmie wiele czasu. Krańcówka mogła by się znajdować przy ul. Przybyszewskiego wewnątrz osiedla. Na al. Hetmańskiej jest obecnie chyba nadto autobusów. Wystarczy spojrzeć na większośc kursów linii 55. Od ul. Zakładowej do Janowa jedzie praktycznie nikt. Jeżeli osiedle rozbuduje się w stronę o której mówiłem można by poprowadzić linię 55 np. tak: ..., Przybyszewskiego (do nowego odcinka Olechowskiej wewnątrz osiedla), Olechowską (Nową), Juranda ze Spychowa (dosyć szeroka ulica, dużo bloków oddalonych od niej), Hetmańska - JANÓW. Podobnie linia 64 zamiast na Czajkowskiego (zmiana trasy od krzyżówki Przybyszewskiego/Augustów).
Odnośnie tramwajów na Olechów to lepiej aby tramwaje jeździły tam przedłużoną Olechowską od Przybyszewskiego do Rokicińskiej. Zauważcie, że jeżeli osiedle rozbuduje się w tamtą stronę to dojście do al. Hetmańskiej zajmie wiele czasu. Krańcówka mogła by się znajdować przy ul. Przybyszewskiego wewnątrz osiedla. Na al. Hetmańskiej jest obecnie chyba nadto autobusów. Wystarczy spojrzeć na większośc kursów linii 55. Od ul. Zakładowej do Janowa jedzie praktycznie nikt. Jeżeli osiedle rozbuduje się w stronę o której mówiłem można by poprowadzić linię 55 np. tak: ..., Przybyszewskiego (do nowego odcinka Olechowskiej wewnątrz osiedla), Olechowską (Nową), Juranda ze Spychowa (dosyć szeroka ulica, dużo bloków oddalonych od niej), Hetmańska - JANÓW. Podobnie linia 64 zamiast na Czajkowskiego (zmiana trasy od krzyżówki Przybyszewskiego/Augustów).
Piszac o Olechowskiej pewnie miałes na mysli Ksiazat Polskich bo Olechowska nie dochodzi do Przybyszewskiego tylko do Zakładowej. Po Olechowskiej jeździ 72 i troche ciezko byloby przedłuzyc ja do Rokicinskiej bo z lekka zawadziłaby o pobliskie garaze, sale gimnastyczna i jakis stary cmentarz. Co do samego tramwaju to nie mógł by miec krancowki na Przybyszewskiego bo obecnie tam jest parking. A jesli by był to obsługiwałby tylko polowe osiedla. Osiedle teraz rozbudowuje się w kierunku południowym od Zakładowej i wschodnim od Hetmanskiej dlatego plany sa aby krancowka była w tamtym rejonie przy Hetmanskiej a tramwaj jechałby Rokicinska i Hetmanska (tak powiedział facet ze ZDiTu). Inaczej ludzie beda mieli strasznie daleko do autobusu na Zakładowej. Ja wcale nie uwazam ze na Hetmanskiej jest za duzo autobusów. Kazdy z nich dojezdza w inna dzielnice Łodzi. 55 do lotniska 72 na górną 96 do centrum i na teofilow a 98 takze do centrum i na retkinie. W godzinach porannych w kazdym autobusie ktory wyjedzie z Janowa przy Zakładowej nie ma juz wolnych miejsc siedzacych i robi sie tłok. Na 55 jezdza same krotkie i duzo czesc pasazerow stanowia studenci jezdzacy na Politechnike wiec nie zgodze sie z tym ze nikt nimi nie jeździ. Juranda ze Spychowa raczej zaden autobus nie pojedzie bo ona jest szeroka ale do najblizszej przecznicy na odcinku gora 100 metrow. Zagłoby jest szeroka na całej swej długosci i kiedys były plany zeby autobus jezdził tamtedy bo sa nawet zatoczki. Teraz jest szansa ze Ksiazat Polskich wydłuza do Rokicinskiej a przynajmniej do Zagłoby bo niedawno jakies prace prowadzili na Przybyszewskiego przy Ksiazat Polskich, mozliwe ze zbrojenie kładli pod nowa ulice.
Myślę, że przedłużona Olechowska nie wchodzi w grę. Prędzej chyba mogliby wydłużyć Zagłoby (tak jak planowano pierwotnie wybudować) do Rokicińskiej i wtedy mogliby np. puścić 85 tak: Janów - Hetmańska, Zagłoby, Rokicińska... i też jakieś rozwiązanie jest. Także chyba Książąt Polskich chcieli na północ do Rokicińskiej wybudować. Więc np. hipotetycznie "piątki" mogłyby wtedy jechać: Janów - Hetmańska, Zagłoby, Książąt Polskich, Przybyszewskiego... (oczywiście jeśli skrzyżowanie Zagłoby/Książąt Polskich by istniało po rozbudowie) i wtedy wilk byłby syty i owca cała.
Jednak patrząc realnie na dzień dzisiejszy, to miasto inwestuje w rozbudowę wchodniej i południowej części Olechowa, więc pociągnięcie tramwajów Rokicińską i Hetmańską (jeszcze dalej na południe za Zakładową, do Odnowiciela) jest jak najbardziej prawdopodobne, gdyż po wybudowaniu bloków na os. Olechów-Południe ludzie też będą mieć daleko do przystanku autobusowego Zakładowa/Hetmańska.
Swoją drogą mogliby Przybyszewskiego na odcinku Książąt Polskich - Hetmańska zaasfaltować. Byłaby to jakaś alternatywa dla Zakładowej, mieszkańców Janowa i odciążenie (ostatnio często) wypadkowego skrzyżowania Zakładowa/Hetmańska. Kiedyś, jak był wyścig pokoju i kolarze jechali Olechowską, Zakłądową i Hetmańską, objazd autobusowy był poprowadzony właśnie Przybyszewskiego po tych nieszczęsnych płytach...
Jednak patrząc realnie na dzień dzisiejszy, to miasto inwestuje w rozbudowę wchodniej i południowej części Olechowa, więc pociągnięcie tramwajów Rokicińską i Hetmańską (jeszcze dalej na południe za Zakładową, do Odnowiciela) jest jak najbardziej prawdopodobne, gdyż po wybudowaniu bloków na os. Olechów-Południe ludzie też będą mieć daleko do przystanku autobusowego Zakładowa/Hetmańska.
Swoją drogą mogliby Przybyszewskiego na odcinku Książąt Polskich - Hetmańska zaasfaltować. Byłaby to jakaś alternatywa dla Zakładowej, mieszkańców Janowa i odciążenie (ostatnio często) wypadkowego skrzyżowania Zakładowa/Hetmańska. Kiedyś, jak był wyścig pokoju i kolarze jechali Olechowską, Zakłądową i Hetmańską, objazd autobusowy był poprowadzony właśnie Przybyszewskiego po tych nieszczęsnych płytach...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiem, czy wiecie, ale kiedyś (jeszcze przed wojną) były plany zrobienia linii tramwajowej od al. Unii Lubelskiej głównymi alejkami przez park na Zdrowiu pzebijając się do Krakowskiej i dalej ul. Michałowicza do Krańcowej (tam chciano zeobić pętlę). Sądzę, że jak na tamte czasy to nawet niezły pomysł był, ale dziś już by nie wypalił
Olechów - no cóż, skoro tak wygląda sytuacja Olechowa to mój pomysł jest nie trafiony .
Odnośnie 55 to ja wiem, że panuje tam tłok, studenci jeżdzą tą linią, lecz są też takie kursy, że wiezie powietrze, dlatego właśnie proponuje, aby 55 w przyszłości jechało ulicami nowo rozbudowanego osiedla i na swoją trasę wracało już na ul. Zakładowej. Dużego kłopotu nikomu się nie narobi, a zapewni dojazd do nowej częsci osiedla.
Tak wogóle to sytuacja Olechowa i Janowa jest dosyć dziwna. Mimo, że na Janowie są nowe bloki to Olechów jest już troche stary, widać to po murach, to osiedle spokojnie ma 10 lat, może więcej. Zastanawiające jest to jak to osiedle wyglądało przed budową osiedla Janów. Można smiało powiedzieć, że było to osiedle-dziura lecz z dobrą komunikacją. Do dziś jadąc Przybyszewskiego i Zakładową od Czajkowskiego do Olechowskiej nie ma zabudowań nielicząc pojedynczych domów w okolicy cmentarza olechowskiego, cały czas tam pasą się krowy .
Patrząc na mape też widać dziurę a spoglądając na to, że osiedle buduje się w stronę Andrzejowa i na południe widać kolejną przy ul. Rokicińskiej.
Dziwy i cuda na tym osiedlu. Ważne aby tramwaj jeździł po tym Olechowie po w miarę obleganych ulicach, a nie po polu. Ja wiem, że takie klimaty są fajne, ale bez przesady.
@Vil. Owszem taki pomysł jest dobry. Jeżeli plany byłyby zrealizowane to tramwaj mógłby kursować aż do już nie istaniejącej krańcówki Cyganka/Złotno. Może tramwaj na Złotno pozostał by do dziś. Zauważcie, że z ul. Krakowskiej szczególnie z okolic Michałowicza cięzko dostać się do Śródmieścia. Linia 76 jedzie na Retkinię, 6 na Dworzec Kaliski, a do 9 trzeba sporo kawałek dojść.
Odnośnie 55 to ja wiem, że panuje tam tłok, studenci jeżdzą tą linią, lecz są też takie kursy, że wiezie powietrze, dlatego właśnie proponuje, aby 55 w przyszłości jechało ulicami nowo rozbudowanego osiedla i na swoją trasę wracało już na ul. Zakładowej. Dużego kłopotu nikomu się nie narobi, a zapewni dojazd do nowej częsci osiedla.
Tak wogóle to sytuacja Olechowa i Janowa jest dosyć dziwna. Mimo, że na Janowie są nowe bloki to Olechów jest już troche stary, widać to po murach, to osiedle spokojnie ma 10 lat, może więcej. Zastanawiające jest to jak to osiedle wyglądało przed budową osiedla Janów. Można smiało powiedzieć, że było to osiedle-dziura lecz z dobrą komunikacją. Do dziś jadąc Przybyszewskiego i Zakładową od Czajkowskiego do Olechowskiej nie ma zabudowań nielicząc pojedynczych domów w okolicy cmentarza olechowskiego, cały czas tam pasą się krowy .
Patrząc na mape też widać dziurę a spoglądając na to, że osiedle buduje się w stronę Andrzejowa i na południe widać kolejną przy ul. Rokicińskiej.
Dziwy i cuda na tym osiedlu. Ważne aby tramwaj jeździł po tym Olechowie po w miarę obleganych ulicach, a nie po polu. Ja wiem, że takie klimaty są fajne, ale bez przesady.
@Vil. Owszem taki pomysł jest dobry. Jeżeli plany byłyby zrealizowane to tramwaj mógłby kursować aż do już nie istaniejącej krańcówki Cyganka/Złotno. Może tramwaj na Złotno pozostał by do dziś. Zauważcie, że z ul. Krakowskiej szczególnie z okolic Michałowicza cięzko dostać się do Śródmieścia. Linia 76 jedzie na Retkinię, 6 na Dworzec Kaliski, a do 9 trzeba sporo kawałek dojść.
Olechów ma już ponad 15 lat bo sama parafia została erygowana w 1989 roku czyli 17 lat temu. Sam jestem ciekawy jak wtedy wygladał Olechów. Jeśli ktoś ma jakies fotki olechowa z przed 15 lat albo wczesniejsze to z chęcia obejrze. Janów jest troche młodszy bo pierwsze bloki powstały mniej niz 15 lat temu. Sam charakter osiedla jest zblizony do tych na zachodzie gdzie buduje sie domy i osiedla z dala od wielkomiejskiego "buszu" i hałasu.
Bros pisze:Sam charakter osiedla jest zblizony do tych na zachodzie gdzie buduje sie domy i osiedla z dala od wielkomiejskiego "buszu" i hałasu.
A wiesz dlaczego się tak robi? Bo w centrach nie ma miejsca. A u nas są kilometry ulic bez zabudowy w scisłym centrum, tysiące metrów kwadratowych placów i setki ruder w sercu miasta.
Wobec tego budowanie Olechowa, czyli miasta na wsi, jest pomyłką.
Taki mały OT
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ