Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej
-
- Stały bywalec
- Posty: 377
- Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
- Lokalizacja: Pabianice, Piaski
Na razie te 4 wnioski wyglądają bardzo marnie...Gazeta Wyborcza pisze:Temat komunikacji miejskiej zdominował wczorajsze obrady samorządu. Radni wywołali do trybuny osoby odpowiedzialne za transport i komunikację w mieście, by powiedziały, jakie są plany rozwoju transportu. Zobowiązali też prezydenta Kropiwnickiego, by do końca roku przygotował strategię rozwoju transportu w Łodzi. Mają być w niej dokładnie rozpisane plany dotyczące dróg i torowisk. I nie chodzi o to, by prezydent napisał, że będzie przebita nowa ulica czy wyremontowana linia tramwajowa, tylko konkretnie: kiedy.
Uchwałę zobowiązującą prezydenta do opracowania strategii przygotowali radni PO: Tomasz Kacprzak i Marcin Bugajski.
- Łódź się zmienia. Budujemy nowy Dworzec Fabryczny i nowe centrum miasta wokół EC1, rozwijają się łódzkie osiedla, co roku rośnie liczba samochodów. To wszystko powoduje, że musi powstać strategia rozwoju komunikacji - zaznacza Tomasz Kacprzak. W dokumencie ma być koniecznie uwzględnione, jak Łódź przygotuje się do zwiększonego ruchu turystycznego w 2016 r., kiedy zostaniemy Europejską Stolicą Kultury, jak będzie wyglądać organizacja ruchu po przebudowie dworca Łódź-Fabryczna i w jaki sposób "przesadzić" kierowców aut prywatnych do pojazdów transportu zbiorowego.
Potrzebę opracowania dokumentu poparli radni PO i PiS. Radni Lewicy wstrzymali się od głosu.
Na wczorajszej sesji Alina Giedryś, dyrektor ZDiT, nakreśliła kierunki rozwoju transportu w Łodzi. Oto najważniejsze wnioski:
* miasto dąży do ograniczenia transportu indywidualnego na rzecz zbiorowego,
* tramwaj jest ważniejszym środkiem transportu niż autobus,
* należy wyeliminować autobusy z centrum Łodzi,
* linie tramwajowe i autobusowe nie mogą się pokrywać.
Dyrektor Giedryś poinformowała, że po zakończeniu budowy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego rozpocznie się modernizacja linii tramwajowej wschód-zachód (także za pieniądze z UE). W przyszłości tory mają być wydłużone do osiedla na Olechowie.
Bartosz Domaszewicz z PO przypomniał o planach komunikacji rowerowej. Domaszewicz jest inicjatorem utworzenia w centrum Łodzi miejskiej wypożyczalni rowerów, takich, jakie działają np. w Barcelonie, Lyonie, Paryżu. Rower można będzie pożyczyć w jednym punkcie, przejechać przez centrum miasta i oddać w innym. Alina Giedryś powiedziała, że jeszcze w tym miesiącu będzie rozstrzygnięty przetarg na operatora wypożyczalni. A w kwietniu lub maju 2009 r. powinny już działać wypożyczalnie w centrum Łodzi. Ma być 50 wypożyczalni i 500 rowerów.
W przyszłym roku mają też ruszyć dwa parkingi typu "Park and Ride", czyli takie, na który kierowca zostawia auto, a po ścisłym centrum jeździ komunikacją zbiorową. Rachunek za parking upoważnia go do bezpłatnej jazdy MPK.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Coś nie za bradzo widac aby coś się miało zmienić
Gazeta Wyborcza pisze: * miasto dąży do ograniczenia transportu indywidualnego na rzecz zbiorowego,
Ta, jasne, jakoś tego nie widać.
No comments.* tramwaj jest ważniejszym środkiem transportu niż autobus,
* należy wyeliminować autobusy z centrum Łodzi,
A Alinke ze ZDiTu. Łódzka sieć tramwajowa jest dosyć gęsta w centrum ale bez przesady.
* linie tramwajowe i autobusowe nie mogą się pokrywać.
Też mi odkrycie...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez morton, łącznie zmieniany 1 raz.
Ze 200 tramwajów to oznacza kasację wszystkich Konstali, poza tym Łodzi nie stać chyba na razie na taki wydatek, a taki zakup oznacza w dodatku konieczność wymiany wszystkich torowisk, które nie nadają się dla pociągów niskopodłogowych. To jest zadanie na około 5-7 lat, a dobrze by było pozyskać jakąś pomoc z UE.
Jest celem, ale jeśli po prostu kupimy 200 nowych niskopodłogowców to po paru latach część będzie w opłakanym stanie. Celem jest dostosowanie wszystkich torowisk do nowoczesnych wagonów, dopiero potem możemy spokojnie pożegnać się z Konstalami.
A co do kasy to wyremontowane wagony można przecież sprzedać na Śląsk (po wymianie wózków)
A co do kasy to wyremontowane wagony można przecież sprzedać na Śląsk (po wymianie wózków)
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Najpierw tzreba wyremontować torowiska w mieście aby można było myślec o wymianie taboru . A remontór sporo jest potrzebnych. Do znudzenia będę pisał o ciągu Limanowskiego-Aleksandrowska. Stan torowiska jest w bardzo opłakanym stanie. I o ile po Limance tramwajarze jada bardzo wolno to na Aleksandrowskiej w okolicach Od Teofila do Szparagowej gnaja jak szaleni a skład się tak buja jak na karuzeli.
Co do Przybyszewskiego to pilny remont potrzebny jest od al. Śmigłego- Rydza do wiaduktu, potem przy Lodowej ( można by przerobić tą pętle na dwukierunkową.
Puszkina też potrzebuje remontu ( od Ronda Inwalidów po Rondo Sybiraków).
Do remontu nadaję się też Kopcińskiego (bez wiaduktu)., fragmenty Kilińskiego.
Pilny remont przydał by się Piłsudskiego i al. Mickiewicza ( od Kilińskiego po Piotrkowską, oraz dokończenie fragmentu przy estakadzie na al. Włókniarzy)
Z resztą długo by wymieniać odcinki do remontu, aż by głowa rozbolała
Dobrze, że remitują, jeżeli jedna trasa zostanie wyremontowana, można ją przedłużać np. trasa W-Z.
Puszkina też potrzebuje remontu ( od Ronda Inwalidów po Rondo Sybiraków).
Do remontu nadaję się też Kopcińskiego (bez wiaduktu)., fragmenty Kilińskiego.
Pilny remont przydał by się Piłsudskiego i al. Mickiewicza ( od Kilińskiego po Piotrkowską, oraz dokończenie fragmentu przy estakadzie na al. Włókniarzy)
Z resztą długo by wymieniać odcinki do remontu, aż by głowa rozbolała
Dobrze, że remitują, jeżeli jedna trasa zostanie wyremontowana, można ją przedłużać np. trasa W-Z.
http://zdit.uml.lodz.pl/index.php?str=64&id=497
w SIWZ w III tomie mozna poczytać, co ma uwzględniać analiza
w SIWZ w III tomie mozna poczytać, co ma uwzględniać analiza
Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej
Czy na Dabrowskiego (od petli do Puszkina) byly kiedykolwiek polozone tory tramwajowe? Pomijam fragmenty w ulicy na skrzyzowaniach.
Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej
Nigdy nie było tam linii tramwajowej.
Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej
Jakiś czas temu zaciekawił mnie ten temat bo na Dąbrowie Przemysłowej nadal są widoczne fragmenty torów ale nigdy nie przejechał po nich tramwaj.
Szukałem nawet informacji na ten temat i znalazłem kilka ciekawych ale nieoficjalnych informacji.
Plany były ambitne bo w latach 90. władze miasta chciały przedłużyć tramwaj z pętli Dąbrowa na Olechów przez Dąbrowskiego i Zakładową z czego pierwszy etap na lata 1990 - 1995 obejmował budowę torowiska na Dąbrowskiego, a kolejny etap planowany był na latach 1995 - 1999 czyli budowa torowiska na Olechów. Łączna trasa miała mieć około 10 km długości. Udało się zrealizować większość etapu pierwszego, zbudowano mosty tramwajowe i torowisko wzdłuż Dąbrowskiego również na skrzyżowaniach. Niektóre fragmenty zachowały się do dziś ale nigdy po tym torowisku nie przejechał tramwaj. Główną przyczyną zaniechania tego planu to zmiana ustroju i spowolnienie rozwoju przemysłu ale pewnie problem z budową wiaduktu mógł dorzucić swoje trzy grosze do zaniechania planu.
Szukałem nawet informacji na ten temat i znalazłem kilka ciekawych ale nieoficjalnych informacji.
Plany były ambitne bo w latach 90. władze miasta chciały przedłużyć tramwaj z pętli Dąbrowa na Olechów przez Dąbrowskiego i Zakładową z czego pierwszy etap na lata 1990 - 1995 obejmował budowę torowiska na Dąbrowskiego, a kolejny etap planowany był na latach 1995 - 1999 czyli budowa torowiska na Olechów. Łączna trasa miała mieć około 10 km długości. Udało się zrealizować większość etapu pierwszego, zbudowano mosty tramwajowe i torowisko wzdłuż Dąbrowskiego również na skrzyżowaniach. Niektóre fragmenty zachowały się do dziś ale nigdy po tym torowisku nie przejechał tramwaj. Główną przyczyną zaniechania tego planu to zmiana ustroju i spowolnienie rozwoju przemysłu ale pewnie problem z budową wiaduktu mógł dorzucić swoje trzy grosze do zaniechania planu.
Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej
Dąbrowskiego, z tego co pamiętam, miała prowadzić na Olechów i mieć formę 2 jezdnie + tramwaj. Fragmenty torów pochodzą pewnie z lat 80. albo i wcześniejszych. Płyty przygotowane pod torowisko na wiadukcie są prawdopodobnie z okresu budowy tegoż, czyli z lat 70.
Myślę, że po prostu lata 90. przyniosły większe problemy miastu, takie jak chociażby znaczna stopa bezrobocia i zaniechano wszelkich inwestycji infrastrukturalnych.
Myślę, że po prostu lata 90. przyniosły większe problemy miastu, takie jak chociażby znaczna stopa bezrobocia i zaniechano wszelkich inwestycji infrastrukturalnych.
Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej
Teraz chcą Broniewskiego uzbroić, a Dąbrowskiego z pętlą za Wirhpoolem byłoby lepiej.
Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej
Tramwaj do stref przemysłowych się nie sprawdza. Wystarczy wziąć jakiekolwiek miasto w dawnych "demoludach" i zobaczyć jak wygląda obsługa tramwajowa takich odcinków sieci. Na przykład w Koszycach (Słowacja) zbudowano linię tramwajową do huty. W dni wolne poza godzinami zmian kursuje tam tylko jedna linia co godzinę, bo na więcej nie ma zapotrzebowania. Jedynie w szczycie jest więcej kursów kilku linii. Tak samo na Dąbrowskiego skład byłby zapełniony jedynie w kilku kursach. W pozostałych woziłyby tramwaje powietrze, bo 69 i 77 wożą też pasażerów "tranzytem" między Dąbrową a Widzewem, więc mają frekwencję. W przypadku tramwaju odszedłby już ten potok pasażerski.