Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Piotrze, nie zauważyłeś, że to cytat Obrazek
Obrazek
Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Post autor: Piotr Ossowski »

@gothmucha i Karol

Za błąd przepraszam, bowiem podziw dla projektu spowodował, że nie zauważyłem cytatu.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Gazeta Wyborcza pisze:Temat komunikacji miejskiej zdominował wczorajsze obrady samorządu. Radni wywołali do trybuny osoby odpowiedzialne za transport i komunikację w mieście, by powiedziały, jakie są plany rozwoju transportu. Zobowiązali też prezydenta Kropiwnickiego, by do końca roku przygotował strategię rozwoju transportu w Łodzi. Mają być w niej dokładnie rozpisane plany dotyczące dróg i torowisk. I nie chodzi o to, by prezydent napisał, że będzie przebita nowa ulica czy wyremontowana linia tramwajowa, tylko konkretnie: kiedy.

Uchwałę zobowiązującą prezydenta do opracowania strategii przygotowali radni PO: Tomasz Kacprzak i Marcin Bugajski.

- Łódź się zmienia. Budujemy nowy Dworzec Fabryczny i nowe centrum miasta wokół EC1, rozwijają się łódzkie osiedla, co roku rośnie liczba samochodów. To wszystko powoduje, że musi powstać strategia rozwoju komunikacji - zaznacza Tomasz Kacprzak. W dokumencie ma być koniecznie uwzględnione, jak Łódź przygotuje się do zwiększonego ruchu turystycznego w 2016 r., kiedy zostaniemy Europejską Stolicą Kultury, jak będzie wyglądać organizacja ruchu po przebudowie dworca Łódź-Fabryczna i w jaki sposób "przesadzić" kierowców aut prywatnych do pojazdów transportu zbiorowego.

Potrzebę opracowania dokumentu poparli radni PO i PiS. Radni Lewicy wstrzymali się od głosu.

Na wczorajszej sesji Alina Giedryś, dyrektor ZDiT, nakreśliła kierunki rozwoju transportu w Łodzi. Oto najważniejsze wnioski:

* miasto dąży do ograniczenia transportu indywidualnego na rzecz zbiorowego,

* tramwaj jest ważniejszym środkiem transportu niż autobus,

* należy wyeliminować autobusy z centrum Łodzi,

* linie tramwajowe i autobusowe nie mogą się pokrywać.


Dyrektor Giedryś poinformowała, że po zakończeniu budowy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego rozpocznie się modernizacja linii tramwajowej wschód-zachód (także za pieniądze z UE). W przyszłości tory mają być wydłużone do osiedla na Olechowie.

Bartosz Domaszewicz z PO przypomniał o planach komunikacji rowerowej. Domaszewicz jest inicjatorem utworzenia w centrum Łodzi miejskiej wypożyczalni rowerów, takich, jakie działają np. w Barcelonie, Lyonie, Paryżu. Rower można będzie pożyczyć w jednym punkcie, przejechać przez centrum miasta i oddać w innym. Alina Giedryś powiedziała, że jeszcze w tym miesiącu będzie rozstrzygnięty przetarg na operatora wypożyczalni. A w kwietniu lub maju 2009 r. powinny już działać wypożyczalnie w centrum Łodzi. Ma być 50 wypożyczalni i 500 rowerów.

W przyszłym roku mają też ruszyć dwa parkingi typu "Park and Ride", czyli takie, na który kierowca zostawia auto, a po ścisłym centrum jeździ komunikacją zbiorową. Rachunek za parking upoważnia go do bezpłatnej jazdy MPK.
Na razie te 4 wnioski wyglądają bardzo marnie...
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Coś nie za bradzo widac aby coś się miało zmienić
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Gazeta Wyborcza pisze: * miasto dąży do ograniczenia transportu indywidualnego na rzecz zbiorowego,

Ta, jasne, jakoś tego nie widać.
* tramwaj jest ważniejszym środkiem transportu niż autobus,
No comments.
* należy wyeliminować autobusy z centrum Łodzi,

A Alinke ze ZDiTu. Łódzka sieć tramwajowa jest dosyć gęsta w centrum ale bez przesady.
* linie tramwajowe i autobusowe nie mogą się pokrywać.

Też mi odkrycie...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez morton, łącznie zmieniany 1 raz.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A jakieś dalsze wnioski? Że trzeba kupić z 50 nowych tramwajów, parę autobusów (mimo wszystko przegubów - ile można utrzymywać te 280.37?) i zmodernizować trochę torowiska (żeby na przynajmniej 1/3 linii mogły spokojnie jeździć niskopodłogowce)
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Tramwajów to trzeba będzie niedługo kupić tak ze 200, a autobusów rocznie po 20-30, żeby znowu nie było za parę lat katastrofy.

@morton - cieszmy się, że ZDiT jakimś cudem zauważył rzeczy, które dla nas są od dawna oczywiste...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ze 200 tramwajów to oznacza kasację wszystkich Konstali, poza tym Łodzi nie stać chyba na razie na taki wydatek, a taki zakup oznacza w dodatku konieczność wymiany wszystkich torowisk, które nie nadają się dla pociągów niskopodłogowych. To jest zadanie na około 5-7 lat, a dobrze by było pozyskać jakąś pomoc z UE.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Wydaje mi się, że kasacja Konstali jest w tym wypadku celem, a nie przeszkodą.
Pieniądze na zakup wagonów pewnie można pozyskać z UE. Na pewno będzie trochę kasy ze sprzedaży tuptusiów na złom Obrazek
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jest celem, ale jeśli po prostu kupimy 200 nowych niskopodłogowców to po paru latach część będzie w opłakanym stanie. Celem jest dostosowanie wszystkich torowisk do nowoczesnych wagonów, dopiero potem możemy spokojnie pożegnać się z Konstalami.

A co do kasy to wyremontowane wagony można przecież sprzedać na Śląsk (po wymianie wózków) Obrazek
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Najpierw tzreba wyremontować torowiska w mieście aby można było myślec o wymianie taboru . A remontór sporo jest potrzebnych. Do znudzenia będę pisał o ciągu Limanowskiego-Aleksandrowska. Stan torowiska jest w bardzo opłakanym stanie. I o ile po Limance tramwajarze jada bardzo wolno to na Aleksandrowskiej w okolicach Od Teofila do Szparagowej gnaja jak szaleni a skład się tak buja jak na karuzeli.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Według mnie pilniej remontu potrzebuje Przybyszewskiego, szczególnie na wiadukcie. Wagony ryją tam fartuchami o beton nawet przy bardzo powolnej jeździe.
Chester
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: śr 09:10, 10 paź 2007
Lokalizacja: Łódź Widzew Wschód

Post autor: Chester »

Co do Przybyszewskiego to pilny remont potrzebny jest od al. Śmigłego- Rydza do wiaduktu, potem przy Lodowej ( można by przerobić tą pętle na dwukierunkową.
Puszkina też potrzebuje remontu ( od Ronda Inwalidów po Rondo Sybiraków).
Do remontu nadaję się też Kopcińskiego (bez wiaduktu)., fragmenty Kilińskiego.
Pilny remont przydał by się Piłsudskiego i al. Mickiewicza ( od Kilińskiego po Piotrkowską, oraz dokończenie fragmentu przy estakadzie na al. Włókniarzy)
Z resztą długo by wymieniać odcinki do remontu, aż by głowa rozbolała Obrazek
Dobrze, że remitują, jeżeli jedna trasa zostanie wyremontowana, można ją przedłużać np. trasa W-Z.
polska
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: ndz 15:10, 01 paź 2006

Post autor: polska »

http://zdit.uml.lodz.pl/index.php?str=64&id=497

w SIWZ w III tomie mozna poczytać, co ma uwzględniać analiza Obrazek
WykoxPL
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: czw 21:31, 18 lut 2016
Lokalizacja: Łódź

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Post autor: WykoxPL »

Czy na Dabrowskiego (od petli do Puszkina) byly kiedykolwiek polozone tory tramwajowe? Pomijam fragmenty w ulicy na skrzyzowaniach.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Post autor: BB93 »

Nigdy nie było tam linii tramwajowej.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Post autor: eDragon55 »

Jakiś czas temu zaciekawił mnie ten temat bo na Dąbrowie Przemysłowej nadal są widoczne fragmenty torów ale nigdy nie przejechał po nich tramwaj.
Szukałem nawet informacji na ten temat i znalazłem kilka ciekawych ale nieoficjalnych informacji.
Plany były ambitne bo w latach 90. władze miasta chciały przedłużyć tramwaj z pętli Dąbrowa na Olechów przez Dąbrowskiego i Zakładową z czego pierwszy etap na lata 1990 - 1995 obejmował budowę torowiska na Dąbrowskiego, a kolejny etap planowany był na latach 1995 - 1999 czyli budowa torowiska na Olechów. Łączna trasa miała mieć około 10 km długości. Udało się zrealizować większość etapu pierwszego, zbudowano mosty tramwajowe i torowisko wzdłuż Dąbrowskiego również na skrzyżowaniach. Niektóre fragmenty zachowały się do dziś ale nigdy po tym torowisku nie przejechał tramwaj. Główną przyczyną zaniechania tego planu to zmiana ustroju i spowolnienie rozwoju przemysłu ale pewnie problem z budową wiaduktu mógł dorzucić swoje trzy grosze do zaniechania planu.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Post autor: BB93 »

Dąbrowskiego, z tego co pamiętam, miała prowadzić na Olechów i mieć formę 2 jezdnie + tramwaj. Fragmenty torów pochodzą pewnie z lat 80. albo i wcześniejszych. Płyty przygotowane pod torowisko na wiadukcie są prawdopodobnie z okresu budowy tegoż, czyli z lat 70.
Myślę, że po prostu lata 90. przyniosły większe problemy miastu, takie jak chociażby znaczna stopa bezrobocia i zaniechano wszelkich inwestycji infrastrukturalnych.
fireball
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: pt 09:52, 24 lut 2017

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Post autor: fireball »

Teraz chcą Broniewskiego uzbroić, a Dąbrowskiego z pętlą za Wirhpoolem byłoby lepiej.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plany rozbudowy łódzkiej sieci tramwajowej

Post autor: BB93 »

Tramwaj do stref przemysłowych się nie sprawdza. Wystarczy wziąć jakiekolwiek miasto w dawnych "demoludach" i zobaczyć jak wygląda obsługa tramwajowa takich odcinków sieci. Na przykład w Koszycach (Słowacja) zbudowano linię tramwajową do huty. W dni wolne poza godzinami zmian kursuje tam tylko jedna linia co godzinę, bo na więcej nie ma zapotrzebowania. Jedynie w szczycie jest więcej kursów kilku linii. Tak samo na Dąbrowskiego skład byłby zapełniony jedynie w kilku kursach. W pozostałych woziłyby tramwaje powietrze, bo 69 i 77 wożą też pasażerów "tranzytem" między Dąbrową a Widzewem, więc mają frekwencję. W przypadku tramwaju odszedłby już ten potok pasażerski.
ODPOWIEDZ