hytgar655 pisze:Zgodnie z artykułem na Wyborczej, na nową perspektywę planowane są:
1) CKD
2) CZMP
Za. Przy okazji remontu torowiska na Rzgowskiej do Kurczaków należy zadbać o budowę trasy na CZMP.
3) Tymienieckiego/Wróblewskiego/Czerwona
Tymienieckiego zdecydowanie nie. Łącznik między Pietryną a Polibudą przez Czerwoną i Wróblewskiego tak, ale przy okazji trzeba przebudować skrzyżowanie z Wólczańską, bo inaczej tramwaj z powodu głupich świateł (tam nie wiem, czy jest sens jakiegokolwiek przystanku, skoro nawet autobusy 74 go nie mają, a dopiero przy Pietrynie?) będzie tracić sporo czasu, przy ograniczonym do minimum szczęściu nawet do 3 minut. Łącznik stanowiłby w przyszłości dobrą alternatywę dla 16 i można byłoby nią dojechać, w zależności od siatki połączeń: na Zarzew, na Dąbrowę lub na Śląską.
4) Kopcińskiego/Palki
Ta trasa jest ważna z kilku powodów:
* alternatywny dojazd do zajezdni na Telefie
* alternatywa dla korków, w których stoją samochody i autobusy
* i oczywiście kwestie związane z dojazdem w obrębie UŁ i ASP, a także nekropolii na Dołach oraz innych ważnych obiektów w rejonie.
Jeżeli trasa zostanie zagospodarowana rozsądnie, widziałbym tam w pierwszej kolejności 18 (oby była całodniową przynajmniej od poniedziałku do soboty) oraz jakąś nową linię.
Jest tylko jeden problem. Przepustowość przyszłej krańcówki przy stacji kolejowej Marysin. Więc nowa linia musiałaby iść jakoś od Dąbrowy/Chojen przez Kopcińskiego i Palki, powiedzmy na Helenówek albo na Teofilów. Mogłaby być to nawet 4, ale jeśli argumentem przeciwko byłaby utrata dojazdu z Radogoszczy na Dworzec Łódź Fabryczna, to będzie to zdecydowanie lipa.
Alternatywą byłoby wybudowanie trasy na Brzezińskiej do rejonu Sikawy, tylko po co? Nie będzie na to pieniędzy.
Czy zostanie przyjęte rozwiązanie poprowadzenia linii przez Pankiewicza? Nie sądzę. Wszystko fajnie, bo dojazd praktycznie pod szpital mógłby ułatwić zadanie niepełnosprawnym (co może być przydatne), ale jeśli wkrótce ruszy przebudowa Wojska Polskiego (nie takie znowu wkrótce, bo za jakieś 1,5-2 lata), to bardziej prawdopodobnym logistycznie rozwiązaniem będzie właśnie skręt na poziomie przesiadkowa na Dołach.
+ remont tego, co remontu wymaga.
No to wtedy już na pewno musi polecieć Politechniki, te kawałki Przybyszewskiego i oczywiście wspomniana już Rzgowska.