Strona 1 z 1

Weksel na nowo

: czw 12:47, 08 lut 2018
autor: Maxx
Mając kilka M8CN można pokusić się o tramwajowe pętle zjazdowe np na Paderewskiego/Rzgowska lub Rzgowska/Chóralna. Obecnie pojemność pętli Kurczaki nie pozwala, aby tam skierować kolejną linię np 16.

Re: Tramwajowa pętla zjazdowa

: czw 13:03, 08 lut 2018
autor: BB93
Chodzi o weksle? Bo tramwajowa pętla zjazdowa niewiele mi mówi i chyba też innym użytkownikom.

Re: Tramwajowa pętla wekslowa

: czw 13:38, 08 lut 2018
autor: Kpc21
To nie są pętle :)

Re: Weksel na nowo

: czw 14:06, 08 lut 2018
autor: Maxx
W Łodzi brakuje miejsca na nowe pętle tramwajowe.

Re: Weksel na nowo

: czw 15:02, 08 lut 2018
autor: prof_klos
Można zauważyć, że na przestrzeni minionych lat w Polsce pojawiło się kilka miast eksploatujących ślepe zwieńczenia nowo budowanych linii. Są to Wrocław, Warszawa, a także Olsztyn. Zakończenie trasy wekslem niesie za sobą zaletę nikłej przestrzeni, którą zabrała by powierzchnia tradycyjnej pętli. Wymaga natomiast wprowadzenie do ruchu pojazdów dwukierunkowych. Poza końcami tras w formie weksla można wyróżnić dodatkowo krańce "liniowe", gdzie weksel mieści się w przebiegu jakieś trasy, gdzie bieg kończy dany wariant linii. Taki weksel powinien być jednak wyposażony w żeberko odstawcze, aby pojazdy kończące bieg nie tamowały ruchu innych tramwajów zmierzających dalej.
W Łodzi takie rozwiązanie raczej by się nie przyjęło. Poza tym kilkoma M8CN świata nie zwojujemy.

Re: Weksel na nowo

: czw 15:43, 08 lut 2018
autor: kuba_łódź
Przecież przyjadą 34 dwukierunkowe NF6D i ta dwukierunkowość zostanie zachowana. Wtedy będzie można myśleć o wekslach i innych cudach. Na razie mamy raptem 12 sprawnych dwukierunkowych wagonów (M8CN i 2 pozostałe M8C), nie wiem jak jest z M6S.

Re: Weksel na nowo

: czw 16:08, 08 lut 2018
autor: Marecky
kuba_łódź pisze:Przecież przyjadą 34 dwukierunkowe NF6D i ta dwukierunkowość zostanie zachowana. Wtedy będzie można myśleć o wekslach i innych cudach. Na razie mamy raptem 12 sprawnych dwukierunkowych wagonów (M8CN i 2 pozostałe M8C), nie wiem jak jest z M6S.
Nawet po przyjeździe NF6D będzie za mały procent taboru dwukierunkowego. Będą problemy z obsadą, pomyłki, "nie da się" itd.
Jak nawet nie można dostosować peronu do obsługi 15 przez tramwaje niskopodłogowe to o czym my tu mówimy...

Re: Weksel na nowo

: czw 16:21, 08 lut 2018
autor: kuba_łódź
Zawsze można liczyć na jakąś większą partię M8C lub innych nowszych dwukierunkowych wagonów za granicą, no ale to nie jest pewne źródło taboru. Pytanie do specjalistów - o ile droższy jest dwukierunkowy Swing/Jazz od jednokierunkowego ?

Re: Weksel na nowo

: czw 17:32, 08 lut 2018
autor: nowy1212
Ale chyba nie chcemy dwukierunkowych, bo teraz jest możliwość kupna M8C i podobno MPK nie jest tym zainteresowane. Wolimy w końcu Konstale, a problem z brakiem taboru zostawi się następcą.

Re: Weksel na nowo

: pn 15:11, 05 lip 2021
autor: CLIFF
A może zbudować pętlę weksel na ulicy Plac Pamięci Narodowej lub którymś wolnym pasie za Liściastą lub Truskawowej. Jakaś to by była namiastka pętli Julianów.

Re: Weksel na nowo

: pn 22:18, 05 lip 2021
autor: Kpc21
To już lepiej jakiś trójkąt manewrowy, jak na pętlę nie ma miejsca. Przynajmniej da się jednokierunkowcem zawrócić. Problem nadzoru toru przy cofaniu może da się obejść, nie wiem, jakimś ogrodzeniem, albo kamerą i ekranem?

Re: Weksel na nowo

: wt 05:42, 06 lip 2021
autor: Tominio
Trójkąt ze światłami uruchamianymi na czas objazdu może? Albo trójkąt z wekslem.

Re: Weksel na nowo

: wt 09:24, 06 lip 2021
autor: Tominio
Trójkąt mógłbyć pętlą awaryjną, której brakuje na Radogoszczu.