Nowi przewoźnicy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Marecky
Stały bywalec
Posty: 304
Rejestracja: pt 15:20, 12 sty 2018

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: Marecky »

Graficzny pisze:Wiek autobusu to akurat durny kryterium.
Może mieć nawet 20 lat a potrafi być w o wiele lepszym stanie jak jakis dziadowski 5-cio letni szrot.

Jakiś konkretny przykład z życia wzięty? 5 lat mają np. Merce Conecto 13XX i 23XX a trudno im coś zarzucić. Zarzutów do 405 z Koro jest co niemiara tak że szkoda czasu żeby je wymieniać. Nawet gdy porównasz korowskie 405 z Volvo 11XX to wyposażenie i niska podłoga na plus dla Volvo.
Pozdrawiam - Marek
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: nowy1212 »

No, ale mimo wszystko nie wiem czy nie lepszym pomysłem byłoby podanie maksymalnego przebiegu.
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 649
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: mateeusz »

Marecky pisze:Jakiś konkretny przykład z życia wzięty? 5 lat mają np. Merce Conecto 13XX i 23XX a trudno im coś zarzucić. Zarzutów do 405 z Koro jest co niemiara tak że szkoda czasu żeby je wymieniać. Nawet gdy porównasz korowskie 405 z Volvo 11XX to wyposażenie i niska podłoga na plus dla Volvo.
Zobaczymy jak te Conecto czy Volvo będą w wieku O405 z Koro, chociaż raczej do tego czasu już zdążymy się nimi ogolić. ;)
Wiek pojazdu ma znaczenie w przypadku mniejszej emisji spalin, natomiast stan techniczny pojazdu zależy bardziej od warunków eksploatacji i serwisu.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: Kpc21 »

Zdaniem radnych PiS Łódź, jako miasto wojewódzkie, powinna skupiać gminy ościenne i wprowadzać transport łódzkiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Ich zdaniem na temat „Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Miasta Łodzi do roku 2025” nie wypowiedzieli się pracownicy MPK. Uważają, że outsourcing w przyszłości przełoży się na wzrost cen biletów.
No ale przecież z tym pierwszym oddanie części linii w outsourcing się w żaden sposób nie przeczy, a to ostatnie wydaje się być bzdurą, chyba że wyłoniony operator zaoferuje wyższe stawki, niż są płacone MPK.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: prof_klos »

nowy1212 pisze:No, ale mimo wszystko nie wiem czy nie lepszym pomysłem byłoby podanie maksymalnego przebiegu.
Rozwiązanie umożliwia proste manipulacje przy cofnięciu liczników przebiegu. To nie jest trudny zabieg, szeroko stosowany przy np. odsprzedaży pojazdów, chociaż wchodzą przepisy, które umożliwią pewne ukrócenie tego procederu (logowanie przebiegu w rejestrze podczas kolejnych obowiązkowych badań technicznych).
mateeusz pisze:Zobaczymy jak te Conecto czy Volvo będą w wieku O405 z Koro, chociaż raczej do tego czasu już zdążymy się nimi ogolić. ;)
Wiek pojazdu ma znaczenie w przypadku mniejszej emisji spalin, natomiast stan techniczny pojazdu zależy bardziej od warunków eksploatacji i serwisu.
Też uważam, że współczesne autobusy nie dotrwają leciwego wieku, który prezentują czynne wozy klasy O405 i pochodne. W wyznaczniku wieku chodzi zasadniczo właśnie o stan techniczny - względnie młode wozy z założenia są sprawne i mniej kłopotliwe. Jest to swego rodzaju luźny wyznacznik, normę emisji spalin można ustalić osobnym zapisem w specyfikacji.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: Kpc21 »

Tyle, że właśnie te przebiegi są od jakichś 2 czy 3 lat już logowane w tym rejestrze przy każdym przeglądzie, tak więc bardzo prosto można sprawdzić, czy licznik nie został przed sprzedażą cofnięty.

Da się to też obejść, ale wymaga to dużo większych kombinacji (trzeba, bodajże, wyprowadzić pojazd za granicę i sprowadzić go ponownie do kraju -
wtedy staje się on w Polsce tak jakby całkowicie nowym pojazdem, z czystym kontem).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: Graficzny »

prof_klos pisze:
nowy1212 pisze:No, ale mimo wszystko nie wiem czy nie lepszym pomysłem byłoby podanie maksymalnego przebiegu.
Rozwiązanie umożliwia proste manipulacje przy cofnięciu liczników przebiegu.
Nowoczesne pojazdy nie mają już starych cyfr na ząbkach tylko są to liczby na digitalnym monitorze. Wątpię żeby to można było zmanipulować.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: Kpc21 »

I tym manipulują, to znaczy w osobówkach na pewno, może autobusów sprzedaje się tak mało, że nikomu nie opłacało się liczników z autobusów hakować.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SCEL
Stały bywalec
Posty: 280
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: SCEL »

Graficzny pisze:
prof_klos pisze:
nowy1212 pisze:No, ale mimo wszystko nie wiem czy nie lepszym pomysłem byłoby podanie maksymalnego przebiegu.
Rozwiązanie umożliwia proste manipulacje przy cofnięciu liczników przebiegu.
Nowoczesne pojazdy nie mają już starych cyfr na ząbkach tylko są to liczby na digitalnym monitorze. Wątpię żeby to można było zmanipulować.
Oczywiście, że da się to zmanipulować, wystarczy odpowiednie oprogramowanie i podpięcie się pod złącze diagnostyczne w pojeździe. Gdyby się nie dało tego robić to nie było by problemu z cofaniem liczników.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: mig »

Napinacie się zupełnie jakby przetarg ogłoszono, tymczasem jedyny FAKT w tej sprawie to wpisana do planu transportowego możliwość/zalecenie obsługi do 30% pracy przewozowej w trakcji autobusowej przez prywatnego przewoźnika/przewoźników. Nic więcej.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: px33 »

To i tak zmiana podejścia o 180 stopni, z "niech żyje nasze kochane MPK" na "może jak kiedyś w nieprzewidywalnej przyszłości zrzucimy trochę prac na prywaciarzy to uda się coś poprawić i oszczędzić".
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: mig »

Myślę, że to tylko kwestia czasu. Chyba tylko twardogłowi radni z PiSu bronią tej przegranej sprawy czyli monopolu MPK. Skoro MPK ma niewystarczające zasoby do wykonywania zadań (np. kadry, miejsce na zajezdniach) i nie widać na horyzoncie widoków na poprawę to trzeba będzie szukać tych zasobów gdzie indziej.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: TramMomentyStudenta »

Tylko pytanie, bo o ile z autobusami to da się zorganizować jakiegoś przewoźnika zewnętrznego szczególnie na podmiejskie okazy typu Z41, Z46 et cetera et cetera, o tyle z tramwajami może być już niemały problem, bo kiedyś funkcjonowały takie spółeczki, jak MKT czy TP, ale teraz trochę czarno widzę jakiegoś nowego organizatora przewozów tramwajowych. Coś kroju TP mogłoby się pojawić w przyszłości na linię 43, a po remontach w Zgierzu i Pabianicach też na 41 i 45. Ale czy są na to jakieś perspektywy?
Drugie primo. Zawsze wybory może wygrać PiS, a to np. w tegorocznych wyborach samorządowych - więc kto wie, czy ewentualna koncepcja nowych przewoźników przetrwa.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: Kpc21 »

Powstanie drugiej spółki tramwajowej jest kompletnie nierealne. Poza tym akurat z tramwajami MPK nie ma takich problemów, jak z autobusami. O motorniczego łatwiej, niż o kierowcę (uzyskanie uprawnień na kierowcę autobusu jest dużo droższe i MPK ma dużą konkurencję na rynku pracy dla kierowców) i taboru będzie raczej przybywać.

Nie wiem, co ma wspólnego z powyższym to, jaka opcja polityczna rządzi w radzie miejskiej. Moim zdaniem ci radni PiS po prostu wydają się nie mieć pojęcia na temat funkcjonowania transportu zbiorowego i trzeba im pewne rzeczy wtyłumaczyć.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SCEL
Stały bywalec
Posty: 280
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: SCEL »

Przecież wiadomo, że jeśli już to będą oddane linie autobusowe a nie tramwajowe. Nawet jakby ogłoszono przetarg na tramwaje to wątpię by się znalazła jakaś chętna firma. W przypadku autobusów, zorganizowanie taboru, zajezdni jest dużo prostsze.
ZEA1-7700
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: pn 00:23, 19 sty 2015
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: ZEA1-7700 »

Na 54 i Z45/46 jest liczenie pasażerów, więc może jednak jest coś na rzeczy. 58 też obstawianie Solarisami i Mercedesami. Chyba, że ktoś zna powód takiego stanu rzeczy?
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: prof_klos »

W sumie, gdyby Pabianice się uparły to dałoby radę zorganizować "wewnętrzną" komunikację pod banderą np. MZK. Miasto zakupiłoby we własnym zakresie na swoją zmodernizowaną linię, zaś za serwis i jakiś tor na Chocianowicach rozliczaliby się z MPK. Tyle, że to kompletnie bez sensu, bo wówczas ZDiT naliczałby z pewnością takiej firmie opłaty za jazdę po odcinkach łódzkich, wobec czego pewnie trasa wieńczyłaby się na rogatkach Łodzi. ;)
Po zaoraniu Tramwajów Podmiejskich i Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej powrót do korzeni byłby gigantycznym przejawem głupoty i hipokryzji władz Łodzi, stąd nie ma co nawet śnić o takich scenariuszach. Tramwaje ogranicza infrastruktura. Autobusy nie, stąd można się spodziewać, że incydentalnie - szczególnie w okresie wzmożonych objazdów - oferta przewozowa zostanie otwarta na przewoźników zewnętrznych tak, jak miało to miejsce pod obsługą linii zastępczych przez Forbus i PKS Łódź.

Prywatę widziałbym właśnie dla obsługi "zastępczych". Z45 i Z46 "zjadają" z osiem autobusów, Z41 "zje" kolejnych kilka brygad. To sporo.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: mig »

TramMomentyStudenta pisze:bo kiedyś funkcjonowały takie spółeczki, jak MKT czy TP, ale teraz trochę czarno widzę jakiegoś nowego organizatora przewozów tramwajowych. Coś kroju TP mogłoby się pojawić w przyszłości na linię 43, a po remontach w Zgierzu i Pabianicach też na 41 i 45.
Nie organizatora a przewoźnika raczej :P
Jest jeszcze jedna ważna bariera - pieniądze. Prywaciarzowi trzeba płacić na czas bo inaczej w przeciwieństwie do MPK z dnia na dzień zabierze swoje zabawki i tyle z tego będzie.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: Kpc21 »

Operatora, jak mamy być ściśli, według ustawy przewoźnik to ktoś, kto jeździ komercyjnie, a na zlecenie samorządu jeździ operator.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Funky Koval
Coś mówi
Posty: 29
Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: Funky Koval »

prof_klos pisze: Po zaoraniu Tramwajów Podmiejskich i Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej powrót do korzeni byłby gigantycznym przejawem głupoty i hipokryzji władz Łodzi, stąd nie ma co nawet śnić o takich scenariuszach. Tramwaje ogranicza infrastruktura. Autobusy nie, stąd można się spodziewać, że incydentalnie - szczególnie w okresie wzmożonych objazdów - oferta przewozowa zostanie otwarta na przewoźników zewnętrznych tak, jak miało to miejsce pod obsługą linii zastępczych przez Forbus i PKS Łódź.

.
Na pewno łatwiej jest ogłosić przetarg na autobusy. Bo wystarczy je kupić, mieć jakiś plac, jakiś budynek z serwisem (można go wynajmować) i gotowe.

A co do powrotu spółki dla tramwajów podmiejskich, niekoniecznie byłoby to przejawem głupoty i hipokryzji. Powiedziałbym że trwanie przy MPK, jeśli powrót MKT byłby korzystny, to byłaby głupota. Zajezdnia na Helenówku stoi pusta, sprowadzić używany tabor za grosze, jak to robiło MKT też do jakoś specjalnie skomplikowanych nie należy, skoro nawet MPK udało się kupić za grosze ponad 30 niskopodłogowych tramwajów. Szczerze mówiąc to podmiejskie gminy, marszałek powinny taką spółkę stworzyć i przywrócić tramwaje podmiejskie. Z pieniędzy UE wyremontować tory, odkupić od Łodzi Helenówek, sprowadzić używany tabor, najlepiej niskopodłogowy. Z czasem taka spółka mogłaby oferować obsługę linii miejskich, pewnie z zyskiem, po kosztach niższych od MPK.
ODPOWIEDZ