Nowi przewoźnicy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: prof_klos »

Funky Koval pisze:Skoro nawet MPK udało się kupić za grosze ponad 30 niskopodłogowych tramwajów.
Nie brałbym zakupu 30 używanych tramwajów przez wielką spółkę trzeciego co do wielkości miasta w Polsce równo z zakupem podobnej ilości wozów przez malutką spółkę MKT zawiadywaną częściowo przez gminy na wiejskiej linii. I to już ponad dziesięć lat prędzej, niż poczyniono to w MPK. MKT miało jaja, ot co. Ostatnie M6S z Bogestry ściągnięto zdaje się na niecały rok przed uśpieniem spółki... ale co się stało się nie odstanie.
Na "podmiejskich" pierw trzeba zadbać o tor. Pabianice prawie mają to w garści (pozostało otwarcie ofert przetargowych), Konstantynów łata co może, Lutomiersk nie ma sensu poza jazdą turystyczną w sezonie... A Zgierska linia to w zasadzie podłódzka odnoga. O Ozorkowie zapomnijmy. Chcieli przejąć MKT i TP, przejęli, uwalili linie, zgarnęli tabor do siebie - taki efekt. Ale ludzie mają szybszy dojazd (Do Ozorkowa i Zgierza), a poprzez zawirowania Pabianice ruszyły się do modernizacji, więc wyszło to poniekąd pośrednio na plus. Bez likwidacji MKT i TP Ozorków hulałby w najlepsze jeszcze i 10 lat. ;)

Temat zdaje się nie o tym, ale przemyciłem taką wstawkę w odpowiedzi Tobie.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: Kpc21 »

Ale na Helenówek chyba ma być przenoszony Zakład Techniki.

Nowe MKT... może miałoby sens jako jakaś spółka założona przez "podmiejskie" gminy, nawet (chyba lepiej) bez udziału Łodzi.

Tylko Łódź chyba wcale nie ma obowiązku wpuszczenia jej na swoje tory. W sumie nie wiem, jak to wygląda... no bo niby po drodze publicznej (a torowisko jest najczęściej częścią drogi publicznej) może sie poruszać każdy... Ale pobierać prąd z sieci trakcyjnej już niekoniecznie. Z tego co mi się kojarzy, Adamkiewicz każdy wyjazd na miejskie tory swoim taborem musi zgłaszać do MPK i musi mieć na każdy wyjazd pozwolenie.

Plus byłby taki, że gminy miałyby pełną władzę nad swoimi torami i nie byłyby zależne od MPK. Minus - mogłoby się (chyba) skończyć tym, że Łódź odmówiłaby wjazdu na jej tory i trzeba by się było przesiadać na granicach gmin.

I wątpię, by utrzymywanie takiej małej spółki tramwajowej miało uzasadnienie ekonomiczne. Nawet w świecie coś takiego jest raczej rzadkością. Kojarzy mi się, że dwie spółki tramwajowe - miejską i podmiejską - ma Bazylea. Ale to jest w Szwajcarii, oni są mega bogaci.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: STUDI »

Nie zgodzę się z opiniami:
Tramwaje to najgorszy syf w MPK. Traktowane jako najpodlejszy socjal dla plebsu. Zero komfortu, brak miejsc siedzących zważywszy na długie trasy i czasy przejazdów
Brak wysuwanych stopni przy dźwiach co oznacza bardzo trudne wsiadanie z poziomu jezdni także do taboru niskopodłogowe. Brak ogrzewania, hałas, wysoka.uciążliwość dla otoczenia. Praltycznie brak szybkich tras z w pełni wydzilon torowiskiem. Dowolność wysoka zawodność, brak preselekcja, brak przystanków przesiadkowy, ciasne przystanki, dysfukcyjny sieć, tabor nieadekwatny do potrzeb przewozowych. Tramwaje mogą jedynie podrzędną rolę transportową pełnić bo na głównych ciągach muszą być wspomagane autobusami. w tym także pośpiesznymi.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: STUDI »

Droga opina. PiS się nie zna. O tak obecna koalicja to się dopiero zna. Dowodem jest kompletny nokaut zbiorkomy za.icj kadencji i zakorkowane miasta. Stawianie też o niby tramwaju jako podstawowym środku transportu nie zważywszy na archaiczność sieci, która nie pozwala tramwajom pełnić takiej roli, stawianie na tabor niskopojny przy nieudolnych trasach. Decyzje znacznie ograniczające zdolność przewozową na głównych trasach poprze likwidację linii autobusowych jak 99, 98 czy wcześniej 95. Brak umiejętności planowania sieci linii co widać po tworzeniu linii 16 całkowicie podrzędnych a wymagających pogarszania oferty na przeciążonych relacjacmiedao do niedawna tworzenie tras które nie oferują podstawowego dojazdu do głównych ciągów jak 45 i 46. Tworzenie relacji przy małej liczbie tras przykłady to skrajny 2, 13, 14 łączące te same dwie dzielnice, kolejne.to 15 i 17, 1 i 6... Budowanie bezsensownych odcinków tras jak Węglowa. Brak budowy tras w gęsto zabudowanych dzielnicach np. Franciszkańska i "Nowotolarzewskiego". Puszczanie dużej liczby tras na małe osiedla 12, 15 na Stokach przy kednoczesnek ubogiej ofercie na dużych blokowiskach jak Łagiewnicka. Nieuzasadnione mnożenie linii tam gdzie główny potok przebiega w innym rejonie -Teofilów gdzie tramwaj praktycznie jest poza osiedlem mieszkaniowym. Brak działań na rozwiązanie błędów sieci - budowa WZ i brak rozjazdów na skrzyżowaniu Mickiewicza Żeeomskiego. Brak budowy łączników jak na Struga czy Czerwonej które nie tylko pozwoliłyby na elastyxznjeksze i bardziej optymalne poprowadzenia tras ale także na trasy objazdowe w trakcie remontów, zatrzymań, impez. Ogólny zarzut to skrajny niekompetencja której dowodem jest reforma a raczej reforma od której się po cichu odchodzi. Najważniejsze zarzuty to nie wprowadzenie komunikacji w białe plamy. Usiłwowanienprowadzenia w tych reonach tras jednokierunkowy które nie są żadną ofertą. Zmuszanie do przesiadek na njewydolme tramwaje w miejscach skrajnje nie nadających się do przesiadek. Tworzenie tras muchiwozów, likwidację licznych relacji. Zwinięcie komunikacji nocnej na przedmieściach. Uniemożliwienie dojazdu zbiorkomem osobom pracującym zmianowo (dojazd półtoragodzinny mocnymi plus kilometrowe spacery to nie dojazd). Brak możliwości powrotu do domu z centerum przy względnie wczesnej porze szczególnie w weekendy co skutecznie zniechęca do spędzenia wolnego czasu poza domem. N niszczenie doskonale funkcjonujących tras w imię błędnych założeń (linia 60), tworzenie absurdalnych linii nie będących ofertą przewozową (linia 60D rozkład niedzielny, linia mające kilka kursów w ciągu dnia). Najważniejsze NK iejs,y zarzut to ignorowanie potrzeb mieszkańców przypadek linii 57. Tela wypowiedź doediów to nie polityka transportowa a jedynie kupowanienoengłosów wśród pracowników MPK. Naprawdę obecni mają czego uczyć, beka na całego.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: STUDI »

Trzecia opinia niestety cały ten dokument o nazwie plan transportowy do 2025 nadaje się na śmietnik. Nie ma tam nawet próby naprawy licznych dysfunkcji sieci komunikacyjnej. Amatorski w sumie bełkot. Decyzje władz to po prostu skandal. Całkowity brak pomysłu na szybki transport na wielu trasach w mieście które to wymagają. Zatwierdzanie decyzji inwestycyjnych uniemożliwiających poprawę skrajnie niskiej przepustowości - przystanki a raczej mikroprzystanki. Stawianie na środek transportu który w naszych warinkachoże jedynie pełnić rolę drugorzędną z braku wysokoprzepistowych iszybkich tras. Brak możliwości skorzystania z kolei z racji ubogiej jej sieci na dodatek przebiegającej z daleko od gęstej zabudowy. W sieci tramwajowej brak nawet mglistych planów działań zwiększających bardzo niską niezawodność połączeń tramwajowych. Brak przystanków przesiadkowy poza jednym a i tak nie w pełni funkcjonalny (tylko tramwaje pomi regularnego organizowania tam przesiadek tramwaj autobus). Zbiorkomy w.Łodzi to tylko skansen i przechowalnia dla związkowych bonzów. Nie stanowi realnej oferty przewozowej zdolnej choćby nawiązać pr9bę konkurencji z transportem indywidualnym. Najgorzej to pycha i arogancja urzędnicza, króranw swoim mniemaniu wie lepiej od jak to określa hiłoty co jej potrzeba. Czasy przejazdu, jazda stadem (w większości spowodowana źle zaprojektowaną siatką linii) to ciodzieność. Osoby kończące późno pracę pozbawione braku dojazdu brak kursów linii dziennych przy braku komunikacji nocnej. Siatka linii nocnych nieopymalna, trasy pokręcone, przejazd długi, niepewna i niewygodna przesiadka na wspólnym przystanki nie przystowanym do tego celu na dodatek zastawionym parkującymi pojazdami.


Nie pisz postów jeden pod drugim tylko użyj opcji edytuj.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2283
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Ajenci w LTZ Łódź

Post autor: jan_defecto »

Z protokołu Komisji ds. Transportu Rady Miejskiej wynika, że będzie przetarg na obsługę komunikacji autobusowej do Zgierza i Ozorkowa, a także na inne linie, ale Pan Papierski nie doprecyzował.
30% usług zgodnie z umową powierzenia może być świadczona przez innych przewoźników.
Ciekawe czy przetargi będą na nówki czy używane.

Jak na nówki to powinny być one wyposażone tak samo jak nowe pojazdy kupowane do MPK. Jedyną możliwością odróżnienia powinna być naklejka z logiem przewoźnika i numer taborowy w innym zakresie. Najlepiej zrobić jeden duży przetarg na pakiet wozokilometrów przez 8-10 lat na około 100 wozów ze startem np. w połowie 2020 (powinno starczyć czasu na wszelkie procedury związane z przetargiem, budową zajezdni, zakupem wozów).

Jeżeli przetarg na używane to wymagania powinny być:
- przetarg na maksymalnie 5 lat
- norma emisji spalin EURO 5 (czyli rocznik minimum 2008)
- niska podłoga
- barwy łódzkie
- SIP (wyświetlacze diodowe + gadaczka + GPS + choinka mi wystarczy zwykła decha, nie musi być LCD)
- klimatyzacja
- biletomat/OPS - uważam, że po zakończeniu umowy na biletomaty w pojazdach powinniśmy przejść na system biletowy taki jak we Wrocławiu (oczywiście z możliwością taryfy przystankowej)
- klimatyzacja
- wpisać jakąś minimalną ilość okien uchylnych/przesuwnych w przestrzeni pasażerskiej pojazdu na wypadek awarii klimatyzacji (np. solówka 4 okna, przegub 6 okien)
- rampa dla wózków
- w przypadku przegubowców można odstąpić od wymogu czworga drzwi (rzadko się takie pojazdy trafiają na zachodzie) dopuszczając pojazdy trzydrzwiowe - o ile zrobią te przetargi mądrze i pojazdy będą puszczane na linie o mniejszym znaczeniu. Solówki 12 metrowe powinny mieć troje drzwi.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Ajenci w LTZ Łódź

Post autor: px33 »

- biletomat/OPS - uważam, że po zakończeniu umowy na biletomaty w pojazdach powinniśmy przejść na system biletowy taki jak we Wrocławiu (oczywiście z możliwością taryfy przystankowej)
A wiesz ile to kosztuje? Jeśli Mennica będzie skłonna sfinansować to z prowizji, nawet lekko podwyższonej, to spoko, ale o ile biletomat za ~50 tysięcy rozłożone na 10 lat to nie jest jakiś wielki koszt, tak wymiana całego systemu biletowego kosztowałaby jakieś kilkaset milionów. Naprawdę wątpię czy minimalnie wygodniejsze kupowanie biletów jest warte zwiększenia kosztów o jakieś 2 rzędy wielkości. Wrocław za ten bajer zapłaci przez 8 lat 175 milionów, a w Łodzi jeździ chyba trochę więcej pojazdów.

A z takim przetargiem trzeba by naprawdę solidnie to wszystko przekalkulować. Niedługo z linii schodzi Mobilis z warszawskimi U18, które mogłyby w zasadzie "od kopa" obsługiwać łódzkie linie - jeśli będą chętni jeździć za 6,5-7 zł to trzeba po prostu ustawić pod nich przetarg. Ale obawiam się, że gdyby Łódź chciała zakontraktować używane wozy na 5 lat (niebędące tymi Solarisami) to albo trzeba by rozbić taki przetarg na X pakietów po 10+2 brygad dla wszystkich okolicznych januszexów albo pogodzić się z tym że małe firmy nie będą miały zasobów do szybkiego załatwienia 30-50 pojazdów + kierowców, a duże firmy albo oleją przetarg albo policzą sobie nowe wozy za >10zł. Podsumowując - bez solidnego badania rynku albo trzeba iść w duzy pakiet nowych wozów (za ~8-8,50) albo liczyć się z porażką.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2283
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Ajenci w LTZ Łódź

Post autor: jan_defecto »

Dziękuje za rozjaśnienie sytuacji ajentów i komentarz dot. OPS (po nim przeczytałem artykuły o kosztach tego systemu w mniejszym
Wrocławiu).
Podejrzewam, że skoro myślą o przetargu najpierw na linie do Zgierza i Ozorkowa, a potem na inne to nie zrobią jednego dużego przetargu na nówki. Pewnie na obsługę linii do Zgierza i do Ozorkowa nie będzie jakiś wysokich wymagań. Podejrzewam, że wtedy będzie chętny jeden z przewoźników obecnie obsługujący Z45/Z46.
Też uważam, że najlepiej byłoby zrobić jeden duży przetarg na nówki (ogłosić go w miarę szybko, żeby najpóźniej od września 2020 zaczęła się obsługa) to się zgłoszą duże firmy i pewnie dadzą rozsądną cenę.
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 649
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: mateeusz »

MPK Łódź szuka podwykonawcy na 3 lata na za-tramwaje

Łódzkie MPK będzie posiłkować się usługami podwykonawcy. Od dziś miejski przewoźnik szuka firmy, które przez trzy lata będzie wykonywać kursy na dwóch zastępczych liniach autobusowych. Najlepiej klimatyzowanymi pojazdami oraz z biletomatami.

Łódzka spółka będzie przez trzy lata od momentu podpisania umowy współpracowała z podwykonawcą. Ten z kolei będzie miał od tej chwili 14 dni na przygotowanie się do uruchomienia przewozów. Jego autobusy zostaną skierowane do obsługi zastępczych linii Z45 i Z46. W trakcie obowiązywani umowy założono wykonanie pracy eksploatacyjnej w wymiarze do 2 328 500 wzkm.

Do wykonania tego zlecenia partner łódzkiego MPK będzie musiał podstawić przynajmniej sześć autobusów. Będzie to pięć przegubowców, każdy do przewozu min. 130 pasażerów oraz jeden klasy MAXI, któr zabierze na pokład przynajmniej 85 osób. Autobusy muszą posiadać przynajmniej trzy wejścia oraz niekoniecznie muszą być w pełni niskopodłogowe. Muszą one posiadać kasowniki typu R&G KRG-6 KM oraz diodowe wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości

W trakcie obowiązywania umowy wszystkie autobusy mają mieć nie więcej niż 10 lat. Będą je prowadzić kierowcy zatrudnieni na podstawie umów o pracę w wymiarze pełnego etatu.

Czas na warunki formalne postępowania, które nie są zbyt rozbudowane. Minimum w zakresie zdolności finansowej to 500 000 PLN. Warunek doświadczenia MPK uzna za spełniony jeśli w ciągu ostatnich 3 lat oferent wykonał co najmniej jeden kontrakt dotyczący przewozu osób, trwający minimum 12 następujących po sobie miesięcy, o wartości rocznej netto nie mniejszej niż 4 000 000 PLN. Do kompletu jeszcze wadium. Oferta musi posiadać zabezpiecznie na 200 000 PLN.

Termin składania ofert mija 5 kwietnia. MPK będzie je oceniać przy pomocy trzech prostych kryteriów. Najważniejsza jest cena, gdyż ma ona 95% wagi. Łącznie 5% można zdobyć za wprowadzenie do ruchu autobusów wyposażonych w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz biletomaty.
Żródło: http://infobus.pl/mpk-lodz-szuka-podwyk ... 12759.html
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: px33 »

Taki krótki czas od podpisania umowy do rozpoczęcia przewozów sugeruje, że już jest jakaś nagrana firma (albo więcej, i teraz będą rywalizować ceną). Kiedy Mobilis schodzi z U18?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: Kpc21 »

A może po prostu chodzi o Markab?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: Karol »

Mobilis miał zejść z końcem 2018, ale jeszcze trochę pojeżdżą (do 30.06.2019), i potem wejdzie Arriva na 54 szt. pojazdów MAN A23 Lion's City G. Dodam tylko, że ten przetarg miał otwarcie ofert rok temu...

Co do SU18 to powiedzmy sobie szczerze, większość z tych wozów to trupy, skrzypiąca harmonia, upał z klimatyzacji zimą i silnik, który ma już dosyć. Dodatkowo nie mają GPS i nawet ZTM ich nie widzi na swojej mapie :lol: Na 54 wozy jeździ 38 brygad, więc mogą spokojnie startować.
Obrazek
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: px33 »

Dodatkowo nie mają GPS i nawet ZTM ich nie widzi na swojej mapie :lol:
No ale to jest kwestia wymogów kontraktowych. Gdyby ZTM dopłacił to pewnie Mobilis dokupiłby modemy i/lub ustawił interfejs do ZTM-u. Macrosystem chyba ma gotowe rozwiązanie/-a współpracujące z formatami ZTM-u.

W ogóle te tablice o podwyższonej rozdzielczości wydają się wymogiem mocno sugerującym Mobilis bo nikt inny poza Warszawą nie zamawiał takich tablic 8-10 lat temu, a też nie wprowadzają na tyle dużej różnicy w jakości względem zwykłych żeby warto było sugerować przewoźnikowi zakup nowego kompletu. Tylko musieliby dogadać się z Macrosystemem w sprawie wsparcia kasowników zwykłych biletów albo domontować komplet RG ze śmietnika.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: STUDI »

W sumie to widać parcie do likwidacji Z45 i Z46.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: nowy1212 »

Ale to w dużej mierze kwestia tego, ze brakuje w Łodzi autobusów na linie zastępcze na czas remontów. No, a Z45 i Z46 chyba tak łatwo nie da się zlikwidować póki obowiązuje umowa tych gmin z MPK Łódź na obsługę połączeń. Skończy się umowa to pewno takie Z45 (cudem 45) zostanie, a Z46 to cos czuję, ze będzie systematycznie sprowadzane do roli jakiegoś busa docelowo z paroma kursami dziennie (bo pociąg...)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1622
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: kuba_bed »

Ja to bym zapytał dlaczego klimatyzacja i biletomaty "wyceniono" tylko na 5%? Niska podłoga (albo przynajmniej nieskowejściowy pojazd) i klimatyzacja to must have w 2019 roku, a tu daje się je jako opcje...
Strasznie dziwnie krótki czas na organizację tego wszystkiego. Któraś trasa w mieście będzie tak szybko zamykana?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: Kpc21 »

No bo może to pod Markab przetarg. Widocznie wielkość przewozów wykonywanych przez Markab na Z45/46 przekracza limit, do którego można zlecać przewozy bezprzetargowo, i o ile wcześniej zrobili to na podstawie przepisu pozwalającego na coś takiego w razie, gdy zachodzi zagrożenie utraty komunikacji na jakiejś trasie, to jak teraz jest już możliwość, by zrobić to "po Bożemu", to trzeba było tak to zrobić i ogłosić przetarg.

Przecież nawet w samym Zgierzu Markab wykonuje przewozy na podstawie przetargu, którego w dodatku mało nie wygrał zamiast niego bodaj Kris-Tour.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: STUDI »

W zasadzie to widać iż MPK oraz Łódź chcą się odspawać od Zgierza. Jest ukochana ŁKA i tylko ona ma być połączeniem Łodzi i Zgierza o czym już mówiono w 2007 roku. . Najpierw ten przetarg. Potem linie wyjęte z ŁTZ czyli sam Zgierz i Ozorków płacą bo te linie nie pełnią żadnej roli w łódzkim systemie komunikacji miejskiej a następnie likwidacja. Daję na to maks 5 lat. Sądzę że za tej kadencji władz samorządowych to nastąpi.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: Jordi »

Raczej wydaje mi się, że tu powoli mpk przewiduje co będzie za rok, gdy będą największe prace nad tunelem. A przegubów już dzisiaj brakuje na mieście, przez co w 70 rano ludzie nie mieszczą się do autobusów, co przyznał sam wicedyr ZDiT (swoją drogą ciekawe kiedy coś z tym zrobią).

Moim zdaniem to akurat dobry ruch.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Nowi przewoźnicy

Post autor: STUDI »

Tunel, daj spokój jak zwykle się urealni rozkłady. Tu jest parcie oraz by pozbyć się całkowicie tej relacji na rzecz ŁKA. Łódzkie to jedno z najmniej zurbanizowanych województw w Polsce, kosztowne inwestycje w kolej, która ma niestety marginalną rolę w regionie jakoś muszą być uzasadnione.
ODPOWIEDZ