Nowi przewoźnicy
Re: Nowi przewoźnicy
Ja uważam, że to top lektorów KM w Polsce.
A Boruszczak był bardzo dobry, tylko faktycznie jakość nagrań nieco pozostawiała do życzenia. Jakby nowe wszystkie nagrano to byłoby super.
Ale znowu czy to coś da, jak np. w najnowszych solarkach głośniki są TRAGICZNE?
A Boruszczak był bardzo dobry, tylko faktycznie jakość nagrań nieco pozostawiała do życzenia. Jakby nowe wszystkie nagrano to byłoby super.
Ale znowu czy to coś da, jak np. w najnowszych solarkach głośniki są TRAGICZNE?
Re: Nowi przewoźnicy
To właśnie dobrze że rozprasza - jakaś zbłąkana dusza nie przegapi komunikatu np. o przystanku NŻKpc21 pisze:Ten warszawski głos trochę rozprasza, bo brzmi jak lektor w filmie.
Nie tylko w tym stolica jest wzorem...Jordi pisze:Ja uważam, że to top lektorów KM w Polsce.
A Boruszczak był bardzo dobry, tylko faktycznie jakość nagrań nieco pozostawiała do życzenia. Jakby nowe wszystkie nagrano to byłoby super.
Ale znowu czy to coś da, jak np. w najnowszych solarkach głośniki są TRAGICZNE?
Przypuszczam że za słabą jakością zapowiedzi Boruszczaka mogła iść kompresja nagrań pod ówczesne sterowniki. W studio nagraniowym raczej nie zapisywano nagrań w jakichś mocno stratnych formatach.
Jakość głośników - tu już pewnie producent przyoszczędził... a w tramwajach swoje robi brak ekranowania na głośnikach i okablowaniu, ładnie wtedy słychać wszelkie przebicia z napędu
Re: Nowi przewoźnicy
MPK chyba nie jest zadowolone z BP Tour bo rzeczniczka MPK określiła współpracę jako "poprawna". Ciekawe co im nie pasuje
Re: Nowi przewoźnicy
Też mnie to sformułowanie "poprawne" zaciekawiło.
No ale nie mogą marudzić, tylko ogłaszać kolejny przetarg na 53ABCDE, 58AB, 60ABCD, 85AB i 87AB (to byłby porządny spory przetarg), bo przy budowie tunelu i nadganianiu TdŁ na bank braknie MPK kierowców i taboru dla zetek.
No i dobrze by było oddać te linie na 5, a nawet 7-8 lat i wtedy wymagać porządnych nowych autobusów.
No ale nie mogą marudzić, tylko ogłaszać kolejny przetarg na 53ABCDE, 58AB, 60ABCD, 85AB i 87AB (to byłby porządny spory przetarg), bo przy budowie tunelu i nadganianiu TdŁ na bank braknie MPK kierowców i taboru dla zetek.
No i dobrze by było oddać te linie na 5, a nawet 7-8 lat i wtedy wymagać porządnych nowych autobusów.
Re: Nowi przewoźnicy
58AB raczej nie, gdyż jest to linia na tabor mini, a firmy zazwyczaj takowego nie posiadają i musiałyby kupować specjalnie. Dwunastometrowców regularnie na Stokach sobie nie wyobrażam bo tam jest zbyt wąsko. Myślę że ajenci raczej na 53ABCDE, 54ABCD, 60ABCD, 82AB, 91.
Pozdrawiam - Marek
Re: Nowi przewoźnicy
Przecież tabor mini na 58AB nie jest obowiązkiem. Koro nigdy takim nie jeździło.
Jak za wąsko, jak przez prawie 20 lat Koro jeździło tam właśnie 12-metrowcami?Dwunastometrowców regularnie na Stokach sobie nie wyobrażam bo tam jest zbyt wąsko.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Nowi przewoźnicy
Trudno, żeby MPK było zadowolone skoro przez lata mówisz, że czegoś nie da się zrobić, po czym przychodzi prywaciarz i sam prosi o to o czym ty mówiłeś, że się nie da.nowy1212 pisze:MPK chyba nie jest zadowolone z BP Tour bo rzeczniczka MPK określiła współpracę jako "poprawna". Ciekawe co im nie pasuje
Re: Nowi przewoźnicy
Kpc21 pisze:Przecież tabor mini na 58AB nie jest obowiązkiem. Koro nigdy takim nie jeździło.
Jak za wąsko, jak przez prawie 20 lat Koro jeździło tam właśnie 12-metrowcami?Dwunastometrowców regularnie na Stokach sobie nie wyobrażam bo tam jest zbyt wąsko.
Jak tak na to patrzeć to nic nie jest obowiązkiem, potem mamy co wpisywać do działu "ciekawostki taborowe" w stylu Isuzu na 74 albo 73. Tylko że można być racjonalnym lub nie. Jest mega wąsko na pewnym odcinku i po co manewrować większymi autobusami gdy są na stanie przewoźnika małe autobusiki a linia 58 doskonale się nadaje na obsługę taborem mini. Jakie linie będą obsługiwać dodatkowe Isuzu które będą zakupione gdy się "pozbędziemy" takich linii jak np.58? Lepiej oddać 82+91 lub 82+90 na to samo wyjdzie.
Jeżeli BP Tour by był chętny na rozszerzenie współpracy a ma przegubowce to może przetarg na linię przegubową wyjeżdżającą poza miasto powinno się rozpisać np. 50 albo 78.
Pozdrawiam - Marek
Re: Nowi przewoźnicy
A co takiego zrobili czego MPK nie robiło?SCEL pisze:Trudno, żeby MPK było zadowolone skoro przez lata mówisz, że czegoś nie da się zrobić, po czym przychodzi prywaciarz i sam prosi o to o czym ty mówiłeś, że się nie da.nowy1212 pisze:MPK chyba nie jest zadowolone z BP Tour bo rzeczniczka MPK określiła współpracę jako "poprawna". Ciekawe co im nie pasuje
Re: Nowi przewoźnicy
Np skrócenie przerw na pętlach.
Re: Nowi przewoźnicy
Ojej czyli jednak niedasie faktycznie okazało się tylko niedasie,bo jak się chce to dasie
Re: Nowi przewoźnicy
Na takie rzeczy trzeba jednak patrzeć w szerszym kontekście. W BP Tourze nie ma związkowców, którzy podnieśliby krzyk przy większych cięciach przerw, prywaciarz bardziej patrzy na koszty i miałby proporcjonalnie z tego większy zysk (nie mówiąc już o opcji oszczędzenia jednej brygady).
Re: Nowi przewoźnicy
^^Tak czy inaczej widac, ze jest sens wprowadzac prywatnych przewoźników, bo pamietam, ze niektórzy wcześniej wieszczyli, ze to będzie katastrofa, bo z nimi jeszcze gorzej.
Kiedy się kończy umowa powierzenia (czy jakkolwiek to się nazywa)?
Kiedy się kończy umowa powierzenia (czy jakkolwiek to się nazywa)?
Re: Nowi przewoźnicy
To nie ma nic do rzeczy (chyba że ktoś chciałby się kompletnie pozbyć MPK, to wtedy faktycznie trzeba poczekać do końca umowy), praktycznie wszystkie miasta w Polsce funkcjonują na podstawie umów powierzenia.
Re: Nowi przewoźnicy
Nie no przecież niedawno ktoś pisał, ze teraz już takie umowy sa przez UE zakazane i będa musiały być przetargi...
Z resztą nie chodzi by wywalić MPK z obsługi, ale można zrobić 60% MPK i 40% firmy prywatne
Z resztą nie chodzi by wywalić MPK z obsługi, ale można zrobić 60% MPK i 40% firmy prywatne
Re: Nowi przewoźnicy
To ani forma umowy ani sama umowa nie staje na przeszkodzie. Pewną przeszkodą mogą być kwestie podziału obowiązków (rozkłady wiesza MPK, MPK ma całodobowy nadzór ruchu)
Re: Nowi przewoźnicy
MPK ma nadzór bo MPK jest jedynym przewoźnikiem, a BPTour jest podwykonawcą MPK. Miasta tej wielkości co Łódź gdzie spółka miejska ma 100% obsługi w ramach powierzenia to Wrocław i Poznań. Nie chodzi by wywalać MPK całkowicie ale jakby nawet te 30% obsługi przejęła prywatna firma, nadzór ruchu wrócił do ZDiT, rozwieszanie rozkładów też, to nagle MPK poczułoby, że jednak to nie ogon macha kotem a odwrotnie. Dzisiaj jest, tak MPK mówi nie zrobimy tego i co nam zrobicie. Jak MPK będzie czuło oddech konkurencji to też będzie inaczej.
Re: Nowi przewoźnicy
No i wiele niedasizmów będzie można obalić pokazując, że inni mogą
Re: Nowi przewoźnicy
No i przede wszystkim zniknąłby spór kompetencyjny, ostatnio relacje między ZDiT i MPK wyglądają tak, że każdy zrzuca na siebie winę, już nie mówiąc o tym że ostatnio oba podmioty potrafią wymyślić dwie różne trasy objazdów w jednej chwili
Re: Nowi przewoźnicy
Np. 86 przez Sterlinga i Jaracza . Chciałbym zobaczyć komunikat o powrocie na normalną trasę, bo się zmienił przewoźnik.nowy1212 pisze:No i wiele niedasizmów będzie można obalić pokazując, że inni mogą