Strona 6 z 13

Re: Nowi przewoźnicy

: śr 18:20, 16 paź 2019
autor: Kpc21
Zmiany:
– usunięto wymóg minimalnej długości rampy dla inwalidów (było 2,2 m, pytający wskazał, że 1,3 m to minimum wymagane normami),
– wyrażono zgodę na zatrudnianie kierowców na niepełny etat i na umowy B2B,
– sprecyzowano, że zapewnienie ewentualnej rezerwy jest w kwestii wykonawcy, ale pojazdy rezerwowe muszą spełniać te same wymagania techniczne,
– wskazano, że MPK u wykonawcy wdroży nowy system łączności z dyspozytorem, oparty o sieć LTE (do EDACS-a nie da się już kupić urządzeń),
– sprecyzowano wymogi co do ubioru kierowców,
– wprowadzono zapis o możliwości korzystania z zapleczy socjalnych MPK na pętlach,
– dopuszczono inną technologię ekranów dotykowych w biletomatach (obecne są oparte na podczerwieni, dopuszczono pojemnościowe – zmiana dla pasażerów raczej na minus, bo może być problem z obsługą w rękawiczkach),
– wykluczono możliwość zastępowania autobusów klasy mini przegubowymi,
– mają być kary (co prawda niewielkie – 150 zł za pojedynczy przypadek) za wystawienie pojazdu nieniskopodłogowego lub w innym malowaniu, niż pozostałe pojazdy; za wystawienie mniej pojemnego autobusu niż wymaga MPK będzie kara 300 zł dziennie.

Re: Nowi przewoźnicy

: ndz 09:40, 20 paź 2019
autor: STUDI
Kpc21 pisze: – dopuszczono inną technologię ekranów dotykowych w biletomatach (obecne są oparte na podczerwieni, dopuszczono pojemnościowe – zmiana dla pasażerów raczej na minus, bo może być problem z obsługą w rękawiczkach),
A dlaczego nie rezystancyjne ekrany? Są niezawodne, Rękawiczka nie przeszkadza. Ba, nawet padający wprost na ekran deszcz nie jest problemem.
Pojemnościowy jest złym pomysłem. Przecież nie potrzeba tam "gestures".

Jordi pisze: Taki, że Limanka nie ma wystarczającej liczby autobusów, a Volva ledwo jeżdżą i się w przeciągu kilku miesięcy doszczętnie rozpadną
Trwająca przebudowa tej zajezdni a w zasadzie budowa jej od nowa od postaw raczej nie pomoże reanimowaniu tych Volvo. Ponadto kwestia miejsca na Limance bo plac postojowy jest współdzielony w sumie z placem budowy,

Re: Nowi przewoźnicy

: ndz 19:46, 20 paź 2019
autor: Kpc21
Nie wiem, czy rezystancyjne nie są bardziej narażone na uszkodzenia, poza tym tam też różnie bywa z tym wyłapywaniem nacisku. Z jakiegoś powodu z ekranów rezystancyjnych w smartfonach wycofano się już dawno. I trzeba męczyć się z pojemnościowymi, które nie sprawdzają się w częstych przecież scenariuszach typu obsługa w rękawiczkach lub padający deszcz. No ale widocznie uznano, że rezystancyjne byłyby jeszcze gorsze. Gestury to dla mnie żaden argument – myślę, że od smartfona, którego nie da się używać w deszczu czy przez rękawiczki, wolałbym taki, w którym byłoby to możliwe nawet kosztem braku możliwości np. zmiany przybliżenia mapy za pomocą dwóch palców.

Re: Nowi przewoźnicy

: ndz 19:56, 20 paź 2019
autor: px33
Przecież nikt nie będzie specjalnie dla tego kontraktu robił nowej maszyny. Zapewne przetarg był pisany pod automaty Mery, a ktoś ma w magazynie jakieś inne i chciałby je użyć

Re: Nowi przewoźnicy

: pn 15:38, 21 paź 2019
autor: STUDI
Kpc21 pisze:Nie wiem, czy rezystancyjne nie są bardziej narażone na uszkodzenia, poza tym tam też różnie bywa z tym wyłapywaniem nacisku. Z jakiegoś powodu z ekranów rezystancyjnych w smartfonach wycofano się już dawno..
Rezystancyjne jednak rządzą w przemyśle w HMI. Tak mają wadę gestures nie zrobisz. Dlatego nie ma ich w smartfonach. Wymagają te ekrany kalibracji - prosta czynność z 5 - 6 dotyków w określonych miejsca i ekran skalibrowany. Pola elementów dotykowych powinny być względnie duże ale to nie jest problemem w takimzastosowaniu. Jedyne przeciw to ew to iż może te co dostępne to nie będą odpowiednio wandaloodporne. Mniejszy wynagany nacisk dla detekcji dotyku to niestety łatwiej będzie można rozwalić choć te w smartfonach to przecież już mowić o epidemii popękanych ekranów.

Re: Nowi przewoźnicy

: pn 19:44, 21 paź 2019
autor: Kpc21
No dobra, ale w smartfonach to one pękają raczej dlatego, że ludziom te smartfony spadają na ziemię. Nie wiem, jak ktoś musiałby taki biletomat skopać, żeby uzyskać podobny efekt. Nie mówiąc o tym, że to już ewidentny akt wandalizmu, i nie wiem, jak z tym w praktyce bywa (wyobrażam sobie, że kierowca będzie się bał delikwenta i nie wezwie dopóki nie opuści on mu autobusu, a wtedy, to już mogą go sobie szukać), ale raczej powinien skończyć się przyjazdem policji.

Choć szczerze, ja z moim poprzednim smartfonem miałem tak, że wiele razy mi upadał i nic się nie działo (a to nie było jeszcze żadne Gorilla Glass ani nic w tym stylu – choć te Gorilla są niby twardsze/bardziej odporne na zarysowania, więc pewnie też i bardziej kruche), aż w końcu pojawiło się poprzeczne pęknięcie podczas normalnego noszenia aparatu w kieszeni – pewnie od naprężeń spowodowanych różnicami temperatur.

Re: Nowi przewoźnicy

: pn 22:11, 21 paź 2019
autor: STUDI
Wbrew pozorom podczas noszenia w kieszeni łatwo o uszkodzenie ekranu. O zginanie całego telefonu łatwo a to przełoży się na odpowiednio duże naprężenie dla ekranu. Nie musi skopać, punktowe stosunkowo niezbyt silne uderzenie i po wyświetlaczu. OK koniec OT.

Re: Nowi przewoźnicy

: pt 12:52, 25 paź 2019
autor: Jordi
Oferty wpłynęły.

Jak wszystkie dokumenty będą okej to:
- Z41, Z43, Z45, Z46 dostaje BP Tour.
- 53ABCDE, 60ABCD dostaje Arriva.

Wszystkie oferty poniżej zakładanego budżetu. Prócz tych dwóch firm jedną opcją zainteresowany był Tim+Kris Tour, ale raczej przegrają z BP... O ile BP znowu czegoś nie odwaliło...

źródło: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 62957.html

Re: Nowi przewoźnicy

: ndz 23:39, 27 paź 2019
autor: Kuba
Jeśli chodzi o zadanie 1 - czyli linia Z45, Z46 - to przy założeniu, że jednak 100% będzie obsługiwane przegubami (nawet ta nocna brygada), to jeśli się nie rypnąłem nigdzie w obliczeniach to szacuję, że przewoźnicy mogli zaproponować w przybliżeniu następujące stawki za wzkm:
- BP Tour - ok. 7,24 zł netto
- TIM & Kris-Tour - ok. 8,54 zł netto
- Arriva - ok. 8,70 zł netto

Oczywiście jeśli jednak będzie solówka na nocce no to te stawki za przeguba będą nieco wyższe, także należy traktować to orientacyjnie.

Re: Nowi przewoźnicy

: pn 08:09, 28 paź 2019
autor: px33
Mimo wszystko dość drogo (jak za taki tabor, ale krótka umowa i szybki start na pewno nieźle tę cenę podbiły), a biorąc pod uwagę szacunek MPK na dwa razy wyższą kwotę, należałoby się zastanowić czy aby czasami kosmicznie nie przepłacamy za usługi MPK.

Re: Nowi przewoźnicy

: wt 13:08, 29 paź 2019
autor: Kuba
Wygląda na to, że jednak przepłacamy nieco mniej. :P
Pojawiło się na stronie MPK sprostowanie do informacji z otwarcia ofert. Okazuje się, że nasze inteligentne MPK podając szacunkową kwotę brutto jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia policzyło stawkę VAT 23%, a jak wiadomo usługi transportowe objęte są stawką 8%. :wink:

W efekcie wygląda na to, że oferty złożone w zadaniach 3 i 4 nieznacznie przekraczają budżet przewidziany przez MPK.
Dla zadania 3 będzie to kwota ok. 300 tys. zł, a dla zadania 4 - ok. 800 tys. zł.

Re: Nowi przewoźnicy

: wt 16:55, 29 paź 2019
autor: Kpc21
A to nie grozi anulacją przetargu? Budżet to jednak istotna informacja dla składających oferty, i jeśli był zaniżony, to mogą na tym stracić (gdyby był wyższy, daliby wyższe ceny).

Re: Nowi przewoźnicy

: wt 17:00, 29 paź 2019
autor: px33
To zamawiający ujawnia dopiero po otwarciu ofert, więc nie

Re: Nowi przewoźnicy

: pt 21:26, 08 lis 2019
autor: Jordi
BP Tour zakupił minimum 7 SU18 z 2010-11, które jeździły w Wawie. Przypisuje się ich zakup jako przygotowania do zadań w Łodzi.

Największy plus, to klima na pewno, a tak to SU III u nas są doskonale znane ;)

Re: Nowi przewoźnicy

: pt 14:55, 15 lis 2019
autor: Yakuzzi

Re: Nowi przewoźnicy

: pt 15:12, 15 lis 2019
autor: Jordi
Podobno oferują lepszy start niż MPK.

Re: Nowi przewoźnicy

: pt 15:15, 15 lis 2019
autor: px33
Ciekawe czy udałoby im się kupić reklamę na monitorach w MPK :D

Re: Nowi przewoźnicy

: pt 20:25, 15 lis 2019
autor: Kuba
Arriva ma dwie wersje ogłoszenia o pracę - jedno jest tradycyjne (wymagana kat. D), a drugie jest takie, w którym wymagają kat. B i też informują o możliwości przeszkolenia i nabycia stosownych uprawnień.

Re: Nowi przewoźnicy

: pt 22:27, 15 lis 2019
autor: Karol
Arriva bogata, udziałowcem Deutsche Bahn to może zrobić na początek lepsze wrażenie dla pracowników.

Re: Nowi przewoźnicy

: pt 19:18, 22 lis 2019
autor: Kuba
MPK unieważniło postępowanie w zakresie zadania nr 3 (linia Z41) i zadania nr 4 (linia 53 i 60 z wariantami), z uwagi na to, że jedyne złożone tam oferty przekraczają budżet przewidziany przez MPK.
http://www.mpk.lodz.pl/files/informacja ... 1_20_1.pdf

W dalszym ciągu czekamy na ostateczne rozstrzygnięcia w zakresie zadania nr 1 (Z45, Z46) oraz zadania nr 2 (43A, 43B).