Strona 11 z 13

Re: Nowi przewoźnicy

: sob 12:45, 28 mar 2020
autor: Intermodalny
BP Tour sprowadził na bazę na Tokarzewskiego dwudrzwiowego Citaro z 2017 roku kursującego do tej pory w Gdańsku (jako #8401) i w Gdyni (jako #8871).

ObrazekObrazek

https://www.facebook.com/BPTOUR.LUBLIN/ ... 2323663676

Re: Nowi przewoźnicy

: sob 12:53, 28 mar 2020
autor: Tomba
To te BP tour ma bazę w Mpo?

Re: Nowi przewoźnicy

: sob 13:25, 28 mar 2020
autor: Kpc21
Tak.

Re: Nowi przewoźnicy

: sob 15:26, 28 mar 2020
autor: px33
Komentarz mówi, że przyjechał na chwilę, może to po prostu przystanek po drodze do Gdańska. Zresztą nie mógłby wyjechać na łódzki kontrakt bo jest za krótki (ma 10 m albo coś koło tego) i ma za mało drzwi. Z tego co pamiętam, 12-metrowe wozy musiały mieć 3 pary, w 18-metrowych były dopuszczone też 3-drzwiowe.

Re: Nowi przewoźnicy

: pn 14:37, 27 kwie 2020
autor: Jordi
Ponowiono przetarg na podwykonastwo dla MPK na liniach Z41 i 60ABCD.


Ciekawe czemu 53ABCDE nie... I Z41 to mało sensu, jak oni za półtora roku mają to skończyć... A umowa na 3 lata :o

Re: Nowi przewoźnicy

: pn 15:39, 27 kwie 2020
autor: Kuba
Na Z41 umowa ma być na 2 lata, a na 60ABCD - na 3 lata.

Co do braku 53ABCDE to już mówiłem w tym wątku. Chodzi o gminę Nowosolna, która planuje uruchomić własną komunikację, dzięki czemu niektóre warianty linii 53, 54 czy 91 ulegną likwidacji i uda się odzyskać jakieś brygady.

Re: Nowi przewoźnicy

: pn 18:35, 27 kwie 2020
autor: px33
Ale realnie minie z pół roku zanim ktokolwiek zacznie jeździć (miesiąc na planowy czas przetargu, 2-3 tygodnie przedłużenia ze względu na pytania, 2-3 tygodnie rozstrzygania, 3 miesiące pomiędzy podpisaniem umowy a startem). Czyli, jeśli remont się nie przeciągnie, te 5 brygad MPK będzie musiało upchnąć gdzie indziej.

Na alfabecie znowu wymagania taborowe są cokolwiek dziwne (nie sądzę żeby opłacało się ściągać autobusy mini, które miałyby jeździć tylko przez dwa albo nawet jeden dzień), a SIWZ tym razem też nie precyzuje czy można samemu zmienić pojazd na większy - więc na 100% pojawi się takie pytanie.

Re: Nowi przewoźnicy

: pn 12:53, 04 maja 2020
autor: nowy1212
Ktoś wie jak tam BP Tour czy MPK idzie dobrze ta współpraca czy nie? I moze ktoś korzysta z tych linii i wie czy zapowiedzi działają itp?

Re: Nowi przewoźnicy

: pn 13:25, 04 maja 2020
autor: Mat
Na Z46 już w miarę dobrze zapowiedzi działają. Jedynie przy krańcówkach zapowiada na raz kilka przystanków ciągiem

Re: Nowi przewoźnicy

: pt 22:13, 22 maja 2020
autor: Kuba
Są pierwsze pytania potencjalnych oferentów w kolejnym przetargu na podwykonawstwo.
http://mpk.lodz.pl/files/dokumenty_21_05_2020.zip
Niektóre dotyczą podobnych kwestii.

Kilka pytań dotyczy długości taboru i tutaj MPK poszło na rękę definiując autobus solo jako pojazd o długości od 11,5 do 13,5 metra, a autobus mini - od 7,5 do 9,0 metra. Jeden z oferentów wskazał nawet wprost, że chodzi mu o dopuszczenie pojazdów o długości 12,76 m.

Część pytań dotyczyła możliwości wydłużenia kryterium wieku taboru do 13-14 lat. Podejrzewam, że chodzi głównie o autobusy przegubowe. Na rynku dostępne są jeszcze Solarisy U18 ex Mobilis z rocznika 2010, ale one się już nie łapią w kryteriach postawionych przez MPK, jednak MPK nie wyraża zgody na zmianę.

Dwa pytania dotyczyły wymiarów wyświetlaczy przednich/bocznych i tutaj MPK wyraziło zgodę na parametry podane przez oferentów.

MPK wyraziło również m.in. zgodę aby zamiast autobusu mini wysyłać autobus solo, a zamiast solo - przeguba Chodzi pewnie o to, aby w weekendy nie wysłać mini na "60" lub solo na "Z41", bo to potencjalnemu wykonawcy się nie opłaca (np. autobusy mini stałyby 5 dni w tygodniu nieużywane).

Re: Nowi przewoźnicy

: pt 22:40, 22 maja 2020
autor: Jordi
Ciekawe to 12.76. W necie głównie wyskakuje Scania Omni Link. To dopiero byłaby sensacja :o


Autobusy z 2010 podejrzewam zapytanie BP Tour. Najprościej dla nich byłoby wyłowić kolejne Solary z Wawy.

Re: Nowi przewoźnicy

: sob 00:08, 23 maja 2020
autor: px33
Na rynku dostępne są jeszcze Solarisy U18 ex Mobilis z rocznika 2010, ale one się już nie łapią w kryteriach postawionych przez MPK, jednak MPK nie wyraża zgody na zmianę.
41 jest na 2 lata.
Kilka pytań dotyczy długości taboru i tutaj MPK poszło na rękę definiując autobus solo jako pojazd o długości od 11,5 do 13,5 metra, a autobus mini - od 7,5 do 9,0 metra. Jeden z oferentów wskazał nawet wprost, że chodzi mu o dopuszczenie pojazdów o długości 12,76 m.
Trochę dziwię się, że ktoś nie spróbował uzyskać dopuszczenia 12m autobusu 2-drzwiowego jako mini. Patrząc na ogłoszenia, dwudrzwiowych autobusów jest dużo, dużo więcej i zwykle są wyraźnie tańsze - jedna czy dwie sztuki na weekendy i jako bardzo głęboka rezerwa mogłyby się sprawdzić.
Ciekawe to 12.76. W necie głównie wyskakuje Scania Omni Link. To dopiero byłaby sensacja :o
Taka? :P
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 97660a698d
Tylko jeśli one mają być w większej ilości dostępne od grudnia to zwycięzca będzie musiał solidnie przeciągnąć podpisanie umowy i start świadczenia usług - sprowadzenie, rejestracja, uruchomienie, dostosowanie wozów na pewno nie zajmie mniej niż 2 tygodnie.

W ogóle o ile w miarę tanich przegubów z 2011+ roku jest całkiem sporo, tak 3-drzwiowy autobus to na portalach z ogłoszeniami względna rzadkość. I, co ciekawe, sporo z nich to hybrydy albo CNG. To np. wygląda całkiem ciekawie https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 97660a698d
I w ogóle ciekawe, czy przewoźnicy będą się starali zunifikować tabor do jednej czy dwóch serii czy będą brali co jest i będą jeździć kilkoma różnymi typami.
Autobusy z 2010 podejrzewam zapytanie BP Tour. Najprościej dla nich byłoby wyłowić kolejne Solary z Wawy.
I/lub móc przez cały czas używać tam wozów z obecnego kontraktu. Swoją drogą, jeśli BP wygra alfabety, to na pewno na "starych" liniach pojawi się trochę krótkich wozów, więc będą mogli trochę oszczędzić.

Re: Nowi przewoźnicy

: sob 12:40, 23 maja 2020
autor: Kuba
Myślę, że nie tylko BP Tour byłby zainteresowany dopuszczeniem wozów z rocznika 2010. Przegubowych używek nie jest jakoś dużo na rynku. Tych mobilisowych Solarisów trochę jeszcze jest. Trafiły do Niemiec i sprzedają je niemieccy handlarze. Zawsze można ponownie sprowadzić do PL:
https://www.mobile.de/pl/autobusy/solar ... culatedbus

Niedawno trafiłem też na ogłoszenie sprzedaży przegubowych MB Conecto ex Warbus (rocznik 2016), no ale za cenę jednego takiego można by kupić ze trzy takie mobilisowe SU18.

Re: Nowi przewoźnicy

: sob 18:13, 23 maja 2020
autor: px33
Pytanie w jaki sposób będzie interpretowane to 12 lat. Zakładając start przewozów w grudniu tego roku i koniec na alfabetach w grudniu 2023, autobus z 2011 roku (a warto zauważyć, że połowa U18 z Mobilisu jest z rocznika 2011, w tym też niektóre z BP Toura) i zaokrąglanie wieku w dół (i/lub rozumienie zapisu "rocznikowo" jako "uznajemy że pojazd został zarejestrowany ostatniego dnia danego roku"), to te wozy powinny zostać zaakceptowane.
Mimo wszystko boję się, że trudniej może być z wozami krótkimi - na serwisach praktycznie nie ma 3-drzwiowych krótkich wozów. Chociaż może przewoźnicy mają jakieś swoje lepsze dojścia i są w stanie coś ciekawego znaleźć (taka Arriva w sumie może dość sporo wykombinować w ramach własnej grupy). Jeszcze chyba gdzieś stoi duża część wozów po Warbusie, ale to są raczej roczniki 2014-16, więc mogą być drogie i w kiepskim stanie technicznym

Re: Nowi przewoźnicy

: ndz 10:28, 24 maja 2020
autor: SCEL
12,7 metra ma też Scania Citywide i podejrzewam, że może chodzić o te autobusy ex Warbus z kontraktu w Jastrzębiu-Zdroju.

Re: Nowi przewoźnicy

: ndz 12:05, 24 maja 2020
autor: Jordi
Scania (mniej ważne który model) to będzie największą sensacją u nas, bo nigdy tego producenta w łódzkim KM nie było ;)

No te Citywide nie mają dekady, więc by pasowały.

Re: Nowi przewoźnicy

: ndz 13:29, 24 maja 2020
autor: px33
To leasingodawca musiałby nieźle zjechać z ceną. Rok temu te wozy były wystawione po 630 tysięcy ( http://infobus.pl/mleasing-i-warbus-spr ... 15102.html ). W zasadzie są gotowe do jazdy, wystarczy je przemalować, ale z drugiej strony podejrzewam, że potencjalni przewoźnicy celują raczej w coś w granicach 100-150 tysięcy - w takim przypadku może bardziej opłacić się kupić teraz wozy z 2010 roku, zajechać je i na ostatni rok kupić nowe 12-latki za grosze, albo cokolwiek co się akurat trafi.
Dodatkowo, 2019 rok był ciężki pod względem dostaw nowych autobusów, a jednak praktycznie żaden z tych wozów ex-Warbus pomimo korzystnej ceny się nie sprzedał - to może kiepsko świadczyć o stanie tych wozów.

Ponadto po 3-4 latach kontraktu w Łodzi te autobusy będą miały 7-8 lat, a odnoszę wrażenie że to najgorszy wiek dla niezagospodarowanego autobusu - przetargi, w których taki autobus mógłby wyjechać to rzadkość, pojazd wciąż ma wartość na tyle wysoką, że złomowanie raczej mija się z celem, i na tyle wysoką że chyba mało który przewoźnik komunalny będzie chciał taki autobus odkupić. Więc i koszt ewentualnego leasingu byłby istotnie wyższy niż w przypadku starocia, który po 2-3 latach poszedłby na złom, ewentualnie przy odrobinie szczęścia może udałoby się znaleźć dla niego jakieś zadanie u mniej wymagającego organizatora.

Re: Nowi przewoźnicy

: ndz 14:20, 24 maja 2020
autor: Karol
Jordi pisze:
ndz 12:05, 24 maja 2020
Scania (mniej ważne który model) to będzie największą sensacją u nas, bo nigdy tego producenta w łódzkim KM nie było ;)
Była kiedyś na testach
Obrazek

Re: Nowi przewoźnicy

: ndz 15:24, 24 maja 2020
autor: Jordi
O jednak :shock:

Ale to tylko chwilkę ;)

Re: Nowi przewoźnicy

: pn 07:25, 25 maja 2020
autor: SCEL
Co do autobusów po Warbusie, to fakt cena wysoka, ale długo te wozy stały i nie było na nie chętnych. Wiem, że leasingodawca zjechał z ceną i autobusy z moich informacji się już gdzieś upłynniły. Nie wiem, czy pytanie dotyczyło tych autobusów czy innych to tylko moje gdybanie.