Helenówek i inne zajezdnie.
Helenówek i inne zajezdnie.
Jaki jest stan zajezdni Helenówek? Chodzi mi o stan torów trakcji budynków.
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
Budynki są w stanie krytycznym. Grzyb wyżera bardzo ściany. Szyby są powybijane. Tory w miarę, jest tam kilka nowych zwrotnic. Sieć trakcyjna nie jest w najlepszym stanie, ale na chwilowe przyjęcie wagonów starczy
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
Tutaj masz nową zajezdnię
- Załączniki
-
- Image0001.jpg (80.46 KiB) Przejrzano 7512 razy
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
^^^^To czemu tylko 11A tam pojedzie? No chyba, ze nie tylko, ale z tego co widze to już sie tworzą nowe "zajezdnie", więc widać tak nie będzie.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
No na to wygląda, że tego typu zajezdni z każdą taką sytuacją będzie więcej i więcej. Oczywiście nikt jak dotychczas nie pomyślał o Tramwajowej. No i pętle nieużywane liniowo też mogłyby chwilowo służyć za zajezdnię.
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
A co niby Tramwajowa by pomogła? Ile składów by przyjęła? Co do nieużywanych pętli - obecnie są to tylko Widzew Stadion i Włókniarzy/Legionów. Dzisiaj wykorzystywane będą z tego co już widać Augustów, Retkinia, nieużywany odcinek Kościuszki i Żabieniec.
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
Zajezdnia marnieje z braku kasy?
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
W zajezdni Limanowskiego wyburzyli budynek biurowy ten przy bramie wjazdowej.Rozpoczyna się budowa chyba nowego biurowca
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
-
- Stały bywalec
- Posty: 460
- Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
Budynek wyburzony od ponad tygodnia. Z ciekawostek, uruchomiono drugą bramę od ulicy Grunwaldziej (przy Fredry).
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
Skoro też "i inne zajezdnie" to moje pytanie - czy ktoś zauważył by dzięki wybudowaniu tej nowej hali dla niskaczy poprawił sie ich stan?
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
Nowa hala miała poprawić warunki pracy a nie stan niskaczy. Stan niskaczy zależeć będzie od jakości obsługi.
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
No, ale to jest powiązane. Wcześniejsza hala była dostosowana do tramwajów wysokopodłogowych, wiec jak teraz jest dostosowana do niskaczy to prace powinny przebiegać po prostu szybciej. Poza tym były 2 stanowiska, a teraz są 4
Zatem skoro można teraz robić więcej tramwajów w jednym momencie to ciekawe czy to jest wykorzystywane.
No, ale na to pytanie (tj. czy jest postęp w kwestii stanu niskaczy) to raczej odpowie mi tylko ktoś kto jest zorientowany w temacie
Zatem skoro można teraz robić więcej tramwajów w jednym momencie to ciekawe czy to jest wykorzystywane.
No, ale na to pytanie (tj. czy jest postęp w kwestii stanu niskaczy) to raczej odpowie mi tylko ktoś kto jest zorientowany w temacie
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
Gdy ostatnio byłem na tej nowej hali to stały tam 3 niskacze - jeden Swing po jakiejś kolizji z uszkodzonym przodem, drugi chyba też - drzwi miał zaklejone czarną folią i jeden CR. Oprócz tego na lakierni był jakiś skład Konstali 3D. Przy którymś Swingu mechanicy chyba coś robili.
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
Czytałem na TP że w Krakowie w jednej z zajezdni budują nowe tory postojowe i mają one być docelowo zadaszone. Jest sens to robić? Auta jakoś stoją na powietrzu i nic im się specjalnie nie dzieje. No a jeśli jest sens to czemu u nas się tak nie robi?
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
Z tego co kojarzę to w Poznaniu w nowej zajezdni też wszystkie tramwaje stoją pod dachem. A tramwaj różni się tym od auta, że ma na dachu dość sporo gratów - które owszem są w skrzyniach odpornych na warunki zewnętrzne, ale widać niektórzy doszli do wniosku że lepiej nie ryzykować.
A u nas się pewnie tak nie robi dlatego że to kosztuje (i pytanie czy zrobienie zadaszenia nie wymagałoby likwidacji części torów - nie wiem czy między torami jest dość miejsca na filary). Możesz zapytać dlaczego w innych miastach prewencyjnie szlifuje się tory
A u nas się pewnie tak nie robi dlatego że to kosztuje (i pytanie czy zrobienie zadaszenia nie wymagałoby likwidacji części torów - nie wiem czy między torami jest dość miejsca na filary). Możesz zapytać dlaczego w innych miastach prewencyjnie szlifuje się tory
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
Każdy pojazd który jest garażowany wytrzymuje dłużej, to logiczne. Zimą wyjeżdżasz z garażu, auto czy wagon jest czysciutkie, szyby nie są zaparowane/zamarznięte. Garaż daje dużo dobrego i pozwala zaoszczędzić czas przed porannym ruszaniem. Na Telefonicznej między torami jest sporo miejsca, myślę że filary by dało radę wstawić. Między wagonami przechodzi bez problemu Ford Transit.
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
No to ciekawe czy w zaj Chocianowice coś w tej kwestii zrobią w końcu to będzie duża przebudowa więc jest okazja by chociaż część torów zakryć. Może to i kosztuje ale skoro faktycznie mozna lepiej zadbać o tabor to powinno się zwrócić
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
A właśnie: czy są już jakieś newsy ws. rezerwy zajezdniowej na czas przebudowy zajezdni Chocianowice? W końcu ma być przebudowane też torowisko na zewnątrz zajezdni, przez co będzie odcięty dojazd do tej zajezdni. Czy zastępstwo będzie w tym układzie należeć do Helenówka? Czy to będzie jakoś rozsiane, że część weźmie Tramwajowa, część Dąbrowskiego, część w ostateczności Telefa?
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
Ja bym przypuszczał, że prace będą organizowane tak, by wjazdu do zajezdni nie odciąć.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Helenówek i inne zajezdnie.
No ale i tak będzie odcięty na jakiś czas, bo z tego co wiem, jest taki weksel przed zajezdnią od strony centrum i chyba gdzieś w tym rejonie zaczną się prace.