Strona 1 z 2

Helenówek i inne zajezdnie.

: śr 18:06, 18 lip 2018
autor: Joxer
Jaki jest stan zajezdni Helenówek? Chodzi mi o stan torów trakcji budynków.

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: śr 19:54, 18 lip 2018
autor: Wojtek94
Budynki są w stanie krytycznym. Grzyb wyżera bardzo ściany. Szyby są powybijane. Tory w miarę, jest tam kilka nowych zwrotnic. Sieć trakcyjna nie jest w najlepszym stanie, ale na chwilowe przyjęcie wagonów starczy ;)

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: śr 20:02, 18 lip 2018
autor: domino
Tutaj masz nową zajezdnię :D

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: śr 20:06, 18 lip 2018
autor: nowy1212
^^^^To czemu tylko 11A tam pojedzie? No chyba, ze nie tylko, ale z tego co widze to już sie tworzą nowe "zajezdnie", więc widać tak nie będzie.

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: śr 20:11, 18 lip 2018
autor: TramMomentyStudenta
No na to wygląda, że tego typu zajezdni z każdą taką sytuacją będzie więcej i więcej. Oczywiście nikt jak dotychczas nie pomyślał o Tramwajowej. ;) No i pętle nieużywane liniowo też mogłyby chwilowo służyć za zajezdnię. ;)

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: śr 20:21, 18 lip 2018
autor: igor
A co niby Tramwajowa by pomogła? Ile składów by przyjęła? Co do nieużywanych pętli - obecnie są to tylko Widzew Stadion i Włókniarzy/Legionów. Dzisiaj wykorzystywane będą z tego co już widać Augustów, Retkinia, nieużywany odcinek Kościuszki i Żabieniec.

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: pt 18:19, 20 lip 2018
autor: Joxer
Zajezdnia marnieje z braku kasy?

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: śr 23:19, 25 lip 2018
autor: Josek102
W zajezdni Limanowskiego wyburzyli budynek biurowy ten przy bramie wjazdowej.Rozpoczyna się budowa chyba nowego biurowca

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: śr 23:23, 25 lip 2018
autor: Intermodalny
Budynek wyburzony od ponad tygodnia. Z ciekawostek, uruchomiono drugą bramę od ulicy Grunwaldziej (przy Fredry).

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: ndz 15:47, 17 lis 2019
autor: nowy1212
Skoro też "i inne zajezdnie" to moje pytanie - czy ktoś zauważył by dzięki wybudowaniu tej nowej hali dla niskaczy poprawił sie ich stan?

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: ndz 17:56, 17 lis 2019
autor: suomi
Nowa hala miała poprawić warunki pracy a nie stan niskaczy. Stan niskaczy zależeć będzie od jakości obsługi.

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: ndz 18:03, 17 lis 2019
autor: nowy1212
No, ale to jest powiązane. Wcześniejsza hala była dostosowana do tramwajów wysokopodłogowych, wiec jak teraz jest dostosowana do niskaczy to prace powinny przebiegać po prostu szybciej. Poza tym były 2 stanowiska, a teraz są 4
Zatem skoro można teraz robić więcej tramwajów w jednym momencie to ciekawe czy to jest wykorzystywane.

No, ale na to pytanie (tj. czy jest postęp w kwestii stanu niskaczy) to raczej odpowie mi tylko ktoś kto jest zorientowany w temacie

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: ndz 18:42, 17 lis 2019
autor: mateeusz
Gdy ostatnio byłem na tej nowej hali to stały tam 3 niskacze - jeden Swing po jakiejś kolizji z uszkodzonym przodem, drugi chyba też - drzwi miał zaklejone czarną folią i jeden CR. Oprócz tego na lakierni był jakiś skład Konstali 3D. Przy którymś Swingu mechanicy chyba coś robili.

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: ndz 11:02, 22 gru 2019
autor: nowy1212
Czytałem na TP że w Krakowie w jednej z zajezdni budują nowe tory postojowe i mają one być docelowo zadaszone. Jest sens to robić? Auta jakoś stoją na powietrzu i nic im się specjalnie nie dzieje. No a jeśli jest sens to czemu u nas się tak nie robi?

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: ndz 11:19, 22 gru 2019
autor: px33
Z tego co kojarzę to w Poznaniu w nowej zajezdni też wszystkie tramwaje stoją pod dachem. A tramwaj różni się tym od auta, że ma na dachu dość sporo gratów - które owszem są w skrzyniach odpornych na warunki zewnętrzne, ale widać niektórzy doszli do wniosku że lepiej nie ryzykować.
A u nas się pewnie tak nie robi dlatego że to kosztuje (i pytanie czy zrobienie zadaszenia nie wymagałoby likwidacji części torów - nie wiem czy między torami jest dość miejsca na filary). Możesz zapytać dlaczego w innych miastach prewencyjnie szlifuje się tory

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: ndz 14:05, 22 gru 2019
autor: Wojtek94
Każdy pojazd który jest garażowany wytrzymuje dłużej, to logiczne. Zimą wyjeżdżasz z garażu, auto czy wagon jest czysciutkie, szyby nie są zaparowane/zamarznięte. Garaż daje dużo dobrego i pozwala zaoszczędzić czas przed porannym ruszaniem. Na Telefonicznej między torami jest sporo miejsca, myślę że filary by dało radę wstawić. Między wagonami przechodzi bez problemu Ford Transit.

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: ndz 18:55, 22 gru 2019
autor: nowy1212
No to ciekawe czy w zaj Chocianowice coś w tej kwestii zrobią w końcu to będzie duża przebudowa więc jest okazja by chociaż część torów zakryć. Może to i kosztuje ale skoro faktycznie mozna lepiej zadbać o tabor to powinno się zwrócić

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: ndz 20:59, 22 gru 2019
autor: TramMomentyStudenta
A właśnie: czy są już jakieś newsy ws. rezerwy zajezdniowej na czas przebudowy zajezdni Chocianowice? W końcu ma być przebudowane też torowisko na zewnątrz zajezdni, przez co będzie odcięty dojazd do tej zajezdni. Czy zastępstwo będzie w tym układzie należeć do Helenówka? Czy to będzie jakoś rozsiane, że część weźmie Tramwajowa, część Dąbrowskiego, część w ostateczności Telefa?

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: ndz 21:32, 22 gru 2019
autor: Kpc21
Ja bym przypuszczał, że prace będą organizowane tak, by wjazdu do zajezdni nie odciąć.

Re: Helenówek i inne zajezdnie.

: ndz 22:20, 22 gru 2019
autor: TramMomentyStudenta
No ale i tak będzie odcięty na jakiś czas, bo z tego co wiem, jest taki weksel przed zajezdnią od strony centrum i chyba gdzieś w tym rejonie zaczną się prace.