Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2004
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: TramMomentyStudenta »

A może by tak zrezygnować tymczasowo (do przedłużenia al. Kościuszki lub ponownego otwarcia byłej Sukcesji) z sygnalizacji świetlnej w obrębie Targów Łódzkich? ;)
px33
Weteran
Posty: 5517
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: px33 »

Oj tak, albo nawet nie tak tymczasowo
Kpc21
Weteran
Posty: 7015
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: Kpc21 »

Zrezygnować to nie (studenci – ta sygnalizacja i przejścia, choć zlokalizowane w trochę złym miejscu, bardzo im pomagają; inna rzecz, że chwilowo uczelnia funkcjonuje zdalnie, ale to jest do czasu, a poza tym jakieś pojedyncze osoby tam nadal przychodzą), ale przekonfigurować tak, by Politechniki miała cały czas zielone poza przypadkami wzbudzenia sygnalizacji przez pieszego lub przez kierowcę wyjeżdżającego z/skręcającego do Sukcesji – jak najbardziej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2004
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: TramMomentyStudenta »

px33 pisze:
sob 21:21, 17 paź 2020
albo nawet nie tak tymczasowo
Kiedyś na pewno Sukcesja będzie otwarta ponownie, tylko pewnie pod inną nazwą i zapewne z innym właścicielem ;)
Kpc21 pisze:
sob 21:22, 17 paź 2020
Zrezygnować to nie (studenci – ta sygnalizacja i przejścia, choć zlokalizowane w trochę złym miejscu, bardzo im pomagają; inna rzecz, że chwilowo uczelnia funkcjonuje zdalnie, ale to jest do czasu, a poza tym jakieś pojedyncze osoby tam nadal przychodzą), ale przekonfigurować tak, by Politechniki miała cały czas zielone poza przypadkami wzbudzenia sygnalizacji przez pieszego lub przez kierowcę wyjeżdżającego z/skręcającego do Sukcesji – jak najbardziej.
Na tym poziomie działania sygnalizacja w ogóle nie jest potrzebna. Jak ktoś przechodzi, to kierowca zawsze może (a nawet musi) się zatrzymać. Potrzebne jest usprawnienie ruchu a nie jego sztuczne ograniczanie. Studenci oblegają to skrzyżowanie przede wszystkim w godzinach szczytu, czyli na poziomie 8-9 i później najczęściej od 14 do 17. A i to przeważnie w okolicach pełnej godziny (+/- 15 min). Skręcający np. dla skorzystania z kina zawsze mogą i muszą także ustąpić pierwszeństwa. Przy obecnych limitach korzystania z kin i tak samochodów na ogół dużo nie ma.
Kpc21
Weteran
Posty: 7015
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: Kpc21 »

Przejścia dla pieszych bez sygnalizacji przez wielopasmowe jezdnie nie są jednak zbyt bezpieczne dla pieszych... Co rusz słyszy się o wypadkach w takich miejscach. Wiem, że to z winy kierowców, niemniej, bezpieczeństwo pieszych jest chyba jednak ważniejsze.

A gdyby był tryb wzbudzany, to i tak niemal zawsze kierowcy jadący Politechniki mieliby zielone.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2004
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: TramMomentyStudenta »

No nie niemal zawsze, bo w godzinach szczytu jest jednak sporo studentów (niekoniecznie teraz, ale na ogół tak przecież jest), co może oznaczać więcej opóźnień np. tramwajów. Ogólnie to można by tak zrobić, że przy wzbudzaniu przez pieszych faza dla pieszych trwałaby tyle, co teraz, a następnie faza dla jadących prosto powinna trwać co najmniej 30 sekund nawet jeśli następne wzbudzenie przez pieszego będzie wcześniej. Tak czy tak jednak przydałoby się też automatyczne pierwszeństwo dla tramwajów (przynajmniej poza szczytem).
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2139
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: nowy1212 »

Podstawa to likwidacja lewoskretu w Sukcesję i umożliwienie zawracania przy Radwańskiej (dzisiaj mozna, ale tylko gdy jest sygnalizacja, a zezwolić zawsze).
Wtedy zostanie tylko faza PdP w poprzek Politechniki (i lewoskręt z Sukcesji, ale to chyba może byc wraz z PdP) i faza dla Politechniki N-S. To juz skróci cykl.
Kpc21
Weteran
Posty: 7015
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: Kpc21 »

Nie może być tryb w pełni wzbudzany? Z lewoskrętu do Sukcesji i tak rzadko będzie ktoś korzystać, więc nawet mimo tego, że blokuje on wszystkie relacje na skrzyżowaniu poza samochodami w kierunku od Wróblewskiego do Radawańskiej i północnym przejściem dla pieszych, raczej mógłby sobie funkcjonować. Byle tylko sygnalizacja nie działała w trybie cyklicznym.

Choć fakt, że wielkiej korzyści i tak z niego nie ma. Mnie się najczęściej zdarzało tam zawracać, czego i tak na skrzyżowaniu przy Sukcesji nie było wolno robić, trzeba było dojechać do Radwańskiej i tam zawrócić.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2139
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: nowy1212 »

Problem taki, ze tryb cykliczny w zwiazku z COVID może szybko powrócić stąd uważam, ze nalezy stosować rozwiązania dostosowane do obecnej rzeczywistości.
Kpc21
Weteran
Posty: 7015
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: Kpc21 »

To w marcu tryb cykliczny był nawet na przejściach z sygnalizacją poza skrzyżowaniami?

Wydaje mi się, że to trochę przesada, przyciski to nie jest raczej jakiś super istotny wektor przenoszenia zarazków... Już prędzej jest nim gotówka, a tej jakoś ludzie nadal używają, nie przełączyli się masowo na płacenie kartami; wręcz nawet znacznie wzrosło jej znaczenie, biorąc pod uwagę gwałtowny wzrost w wypłatach z bankomatów w marcu.

Nie wiem, jak inni, ale ja po prostu odruchowo po tym, jak dotykałem rękoma różnych powierzchni w przestrzeni publicznej, palców do gęby, nosa czy oczu nie ładuję. A po powrocie do domu od razu myję ręce.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ