Usprawnienia dla transportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: TramMomentyStudenta »

A może by tak zrezygnować tymczasowo (do przedłużenia al. Kościuszki lub ponownego otwarcia byłej Sukcesji) z sygnalizacji świetlnej w obrębie Targów Łódzkich? ;)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: px33 »

Oj tak, albo nawet nie tak tymczasowo
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: Kpc21 »

Zrezygnować to nie (studenci – ta sygnalizacja i przejścia, choć zlokalizowane w trochę złym miejscu, bardzo im pomagają; inna rzecz, że chwilowo uczelnia funkcjonuje zdalnie, ale to jest do czasu, a poza tym jakieś pojedyncze osoby tam nadal przychodzą), ale przekonfigurować tak, by Politechniki miała cały czas zielone poza przypadkami wzbudzenia sygnalizacji przez pieszego lub przez kierowcę wyjeżdżającego z/skręcającego do Sukcesji – jak najbardziej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: TramMomentyStudenta »

px33 pisze:
sob 21:21, 17 paź 2020
albo nawet nie tak tymczasowo
Kiedyś na pewno Sukcesja będzie otwarta ponownie, tylko pewnie pod inną nazwą i zapewne z innym właścicielem ;)
Kpc21 pisze:
sob 21:22, 17 paź 2020
Zrezygnować to nie (studenci – ta sygnalizacja i przejścia, choć zlokalizowane w trochę złym miejscu, bardzo im pomagają; inna rzecz, że chwilowo uczelnia funkcjonuje zdalnie, ale to jest do czasu, a poza tym jakieś pojedyncze osoby tam nadal przychodzą), ale przekonfigurować tak, by Politechniki miała cały czas zielone poza przypadkami wzbudzenia sygnalizacji przez pieszego lub przez kierowcę wyjeżdżającego z/skręcającego do Sukcesji – jak najbardziej.
Na tym poziomie działania sygnalizacja w ogóle nie jest potrzebna. Jak ktoś przechodzi, to kierowca zawsze może (a nawet musi) się zatrzymać. Potrzebne jest usprawnienie ruchu a nie jego sztuczne ograniczanie. Studenci oblegają to skrzyżowanie przede wszystkim w godzinach szczytu, czyli na poziomie 8-9 i później najczęściej od 14 do 17. A i to przeważnie w okolicach pełnej godziny (+/- 15 min). Skręcający np. dla skorzystania z kina zawsze mogą i muszą także ustąpić pierwszeństwa. Przy obecnych limitach korzystania z kin i tak samochodów na ogół dużo nie ma.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: Kpc21 »

Przejścia dla pieszych bez sygnalizacji przez wielopasmowe jezdnie nie są jednak zbyt bezpieczne dla pieszych... Co rusz słyszy się o wypadkach w takich miejscach. Wiem, że to z winy kierowców, niemniej, bezpieczeństwo pieszych jest chyba jednak ważniejsze.

A gdyby był tryb wzbudzany, to i tak niemal zawsze kierowcy jadący Politechniki mieliby zielone.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: TramMomentyStudenta »

No nie niemal zawsze, bo w godzinach szczytu jest jednak sporo studentów (niekoniecznie teraz, ale na ogół tak przecież jest), co może oznaczać więcej opóźnień np. tramwajów. Ogólnie to można by tak zrobić, że przy wzbudzaniu przez pieszych faza dla pieszych trwałaby tyle, co teraz, a następnie faza dla jadących prosto powinna trwać co najmniej 30 sekund nawet jeśli następne wzbudzenie przez pieszego będzie wcześniej. Tak czy tak jednak przydałoby się też automatyczne pierwszeństwo dla tramwajów (przynajmniej poza szczytem).
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: nowy1212 »

Podstawa to likwidacja lewoskretu w Sukcesję i umożliwienie zawracania przy Radwańskiej (dzisiaj mozna, ale tylko gdy jest sygnalizacja, a zezwolić zawsze).
Wtedy zostanie tylko faza PdP w poprzek Politechniki (i lewoskręt z Sukcesji, ale to chyba może byc wraz z PdP) i faza dla Politechniki N-S. To juz skróci cykl.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: Kpc21 »

Nie może być tryb w pełni wzbudzany? Z lewoskrętu do Sukcesji i tak rzadko będzie ktoś korzystać, więc nawet mimo tego, że blokuje on wszystkie relacje na skrzyżowaniu poza samochodami w kierunku od Wróblewskiego do Radawańskiej i północnym przejściem dla pieszych, raczej mógłby sobie funkcjonować. Byle tylko sygnalizacja nie działała w trybie cyklicznym.

Choć fakt, że wielkiej korzyści i tak z niego nie ma. Mnie się najczęściej zdarzało tam zawracać, czego i tak na skrzyżowaniu przy Sukcesji nie było wolno robić, trzeba było dojechać do Radwańskiej i tam zawrócić.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: nowy1212 »

Problem taki, ze tryb cykliczny w zwiazku z COVID może szybko powrócić stąd uważam, ze nalezy stosować rozwiązania dostosowane do obecnej rzeczywistości.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: Kpc21 »

To w marcu tryb cykliczny był nawet na przejściach z sygnalizacją poza skrzyżowaniami?

Wydaje mi się, że to trochę przesada, przyciski to nie jest raczej jakiś super istotny wektor przenoszenia zarazków... Już prędzej jest nim gotówka, a tej jakoś ludzie nadal używają, nie przełączyli się masowo na płacenie kartami; wręcz nawet znacznie wzrosło jej znaczenie, biorąc pod uwagę gwałtowny wzrost w wypłatach z bankomatów w marcu.

Nie wiem, jak inni, ale ja po prostu odruchowo po tym, jak dotykałem rękoma różnych powierzchni w przestrzeni publicznej, palców do gęby, nosa czy oczu nie ładuję. A po powrocie do domu od razu myję ręce.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: nowy1212 »

Powstaje nowy buspas w Łodzi tj na Przybyszewskiego (mniej wiecej między Snowalnianą, a Augustów) w kierunku wschodnim. Raczej nie wpłynie na upłynnienie ruchu, bo on był płynny, a na poprawe bezpieczeństwa w okolicy Czajkowskiego.

W kazdym razie warto odnotowac

https://rowerowalodz.pl/nowe-drogi/przy ... gawdG871Y8
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: nowy1212 »

Za Rowerowa Łódź
Może obiło się Wam o uszy, że w tym BIM trwa jakiś protest i że ci urzędnicy niechcąc podpisywać się pod dokumentami niezgodnymi z prawem złożyli wypowidzenia? No to jest trochę jak z Radiem Erewań.
W skrócie: ci urzędnicy od lat prowadzili własną szkołę interpretacji polskich przepisów. Ewenement na skalę Polski. I wszystko wskazuje że ich działania hamulcowych dobiegają końca, zaś wszystkim zabiegającym o poprawę warunków jazdy rowerem po Łodzi, sprawili jeden z najlepszych prezentów pod tegoroczną choinkę 🎄 Rok 2022 może być przełomowy!
Wrzucam, bo te zmiany mogą spowodować także zmiany dla MPK - oczywiście zależy kto ich zastapi, bo z drugiej strony przeciez gdyby Zdanowska była niezadowolona z ich pracy to by dawno ich zwolniła. Skoro tego nie zrobiła to widac jej odpowiadali*


*oczywiście ona moze nie miec pojęcia o BIM, ale ma przecież wice i innych wysoko postawionych urzędników - im ten BIM odpowiadał
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: px33 »

^^ Może z jakiegoś powodu właśnie zaczęła być niezadowolona?
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: nowy1212 »

Ci ludzie z tego co wiem przechodzą na emeryturę, więc raczej nie sadzę by była niezadowolona... W kazdym razie będą nastepcy to zobaczymy czy będą zmiany (i coś było na rzeczy) czy zmian nie będzie
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: geograf »

Jeśli przechodzą na emeryturę, to nic dziwnego, że mieli betonowe poglądy (tak, to ageizm, ale w tej branży tak po prostu jest).

Czy będzie lepiej? Rynek inżynierów/projektantów jest obecnie bardzo wysuszony i konkurencyjny - może być ciężko znaleźć chętnych za stawki urzędowe...
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: nowy1212 »

geograf pisze:
wt 11:19, 30 lis 2021
Jeśli przechodzą na emeryturę, to nic dziwnego, że mieli betonowe poglądy (tak, to ageizm, ale w tej branży tak po prostu jest).

Czy będzie lepiej? Rynek inżynierów/projektantów jest obecnie bardzo wysuszony i konkurencyjny - może być ciężko znaleźć chętnych za stawki urzędowe...
No ja jakiś czas temu widziałem, ze zatrudniono kogoś z... Bełchatowa i raczej to mi pachniało partyjniakiem, a nie ekspertem...

A czy trudno znaleźć inżynierów? Wg mnie to nie w tym leży problem. W Warszawie ci ludzie wykonują dobra robotę, we Wrocławiu jest podobnie jak w Łodzi choć troche lepiej jesli chodzi o BRD). W Poznaniu jak się pojawił Jaśkowiak to w centrum zmieniono mocno organizację ruchu.
Nie sadze by stawki w łodzi tak się rózniły od tych z Wrocławia czy Poznania in plus/minus. Tymczasem różnice są widoczne w różnych zagadnieniach.

Efekty prac takiej osoby to jednak wynikają czesto z tego jakie poglądy na transport ma prezydent i jego otoczenie.
Jesli mają betonowe poglądy to BIM będzie betonowy, jak mają liberalne to będzie liberalny BIM, a jak maja gdzieś tę kwestie to raczej spodziewac sie należy betonu, bo to znaczy, ze celem bedzie unikniecie kontrowersji, a konserwatywne podejście BIM własnie ten spokój daje.

Przecież od jakiegoś czasu już słychać, ze bywało nie raz, że ZDiT chciał wprowadzić sensowne zmiany, ale BIM je blokował. Nie wierze, ze takie problemy, jesli sa nagminne (a tak jest/było), nie sa przenoszone na jakiś wyższy szczebel.
Pytanie jest raczej czy władze Łodzi oczekuja zmian w tej kwestii czy oczekują kontynuacji. Ja obstawiam to drugie i przewiduję, ze większych zmian nie będzie.
SCEL
Stały bywalec
Posty: 280
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: SCEL »

nowy1212 pisze:
wt 12:34, 30 lis 2021
geograf pisze:
wt 11:19, 30 lis 2021
Jeśli przechodzą na emeryturę, to nic dziwnego, że mieli betonowe poglądy (tak, to ageizm, ale w tej branży tak po prostu jest).

Czy będzie lepiej? Rynek inżynierów/projektantów jest obecnie bardzo wysuszony i konkurencyjny - może być ciężko znaleźć chętnych za stawki urzędowe...
No ja jakiś czas temu widziałem, ze zatrudniono kogoś z... Bełchatowa i raczej to mi pachniało partyjniakiem, a nie ekspertem...
Możesz uargumentować swoje podejrzenie?
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: nowy1212 »

To tak
https://bip.uml.lodz.pl/urzad-miasta/og ... edniczych/

Czerwiec 2021
Zastępca Dyrektora Biura Inżyniera Miasta w Departamencie Strategii i Rozwoju
Marcin Nowak (z Bełchatowa) - wpisz w Google i powiedz mi gdzie widzisz by wykonywał coś z ruchem drogowym? Doświadczenie zebrane z Bełchatowa też na niewiele sie zda... Za to jest medialny i generalnie zajmował się rozwojem miasta, więc może departament dobry, ale docelowa komórka w urzedzie raczej nie za bardzo współgra. Oczywiście sie moge mylic stąd podejrzenia (fakt faktem, ze partyjny raczej nie jest)

Październik 2021
Kierownik Oddziału Zarządzania Ruchem na Drogach w Biurze Inżyniera Miasta w Departamencie Strategii i Rozwoju
Brak chetnych, ponowiono ofertę


Fakt faktem że 3 nowych (pod)inspektorów sie pojawiła jakiś czas temu tj w kwietniu i październiku, ale koniec końców wiadomo kto podejmuje kluczowe decyzje
MoBilny
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: pt 08:17, 20 sie 2021

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: MoBilny »

Ciekawe czy w końcu uregulują numerację tramwajów.
3 niby wróciła na Widzew, ale jest też 3B, które pewnie niebawem wróci na Kurczaki. Może pora zostawić 3 na Widzewie, a na Kurczaki wysłać np 19. Coś i tak musi pojechać z Chojen za dwa lata na Doły.
Tak samo 7 mogłaby zakorzenić się na Kurczakach, zastępując 11A. Koziny bez tramwaju będą jeszcze i tak z parę lat.
Fenomen linie Z też przydałoby się nazwać normalnie np 20.
Fakt w Łodzi nie wiadomo gdzie dana linia jeździ. Jakaś normalizacja powinna nastać.
Ostatnio zmieniony wt 14:49, 07 cze 2022 przez MoBilny, łącznie zmieniany 1 raz.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: geograf »

MoBilny pisze:
wt 14:20, 07 cze 2022
Coś i tak musi pojechać z Chojen za dwa lata na Doły.
Musi? Kiedyś 6 tak kursowała.
MoBilny pisze:
wt 14:20, 07 cze 2022
Tak samo 7 mogłaby zakorzenić się na Kurczakach, zastępując 11A.
7 nie kursowała na Kurczaki. Podobnie jak 11A. Skończmy z tym absurdem.

BTW - mail mocno niezgodny z tematem wątku.
ODPOWIEDZ