Usprawnienia dla transportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
A może by tak zrezygnować tymczasowo (do przedłużenia al. Kościuszki lub ponownego otwarcia byłej Sukcesji) z sygnalizacji świetlnej w obrębie Targów Łódzkich?
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Oj tak, albo nawet nie tak tymczasowo
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Zrezygnować to nie (studenci – ta sygnalizacja i przejścia, choć zlokalizowane w trochę złym miejscu, bardzo im pomagają; inna rzecz, że chwilowo uczelnia funkcjonuje zdalnie, ale to jest do czasu, a poza tym jakieś pojedyncze osoby tam nadal przychodzą), ale przekonfigurować tak, by Politechniki miała cały czas zielone poza przypadkami wzbudzenia sygnalizacji przez pieszego lub przez kierowcę wyjeżdżającego z/skręcającego do Sukcesji – jak najbardziej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Kiedyś na pewno Sukcesja będzie otwarta ponownie, tylko pewnie pod inną nazwą i zapewne z innym właścicielem
Na tym poziomie działania sygnalizacja w ogóle nie jest potrzebna. Jak ktoś przechodzi, to kierowca zawsze może (a nawet musi) się zatrzymać. Potrzebne jest usprawnienie ruchu a nie jego sztuczne ograniczanie. Studenci oblegają to skrzyżowanie przede wszystkim w godzinach szczytu, czyli na poziomie 8-9 i później najczęściej od 14 do 17. A i to przeważnie w okolicach pełnej godziny (+/- 15 min). Skręcający np. dla skorzystania z kina zawsze mogą i muszą także ustąpić pierwszeństwa. Przy obecnych limitach korzystania z kin i tak samochodów na ogół dużo nie ma.Kpc21 pisze: ↑sob 21:22, 17 paź 2020Zrezygnować to nie (studenci – ta sygnalizacja i przejścia, choć zlokalizowane w trochę złym miejscu, bardzo im pomagają; inna rzecz, że chwilowo uczelnia funkcjonuje zdalnie, ale to jest do czasu, a poza tym jakieś pojedyncze osoby tam nadal przychodzą), ale przekonfigurować tak, by Politechniki miała cały czas zielone poza przypadkami wzbudzenia sygnalizacji przez pieszego lub przez kierowcę wyjeżdżającego z/skręcającego do Sukcesji – jak najbardziej.
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Przejścia dla pieszych bez sygnalizacji przez wielopasmowe jezdnie nie są jednak zbyt bezpieczne dla pieszych... Co rusz słyszy się o wypadkach w takich miejscach. Wiem, że to z winy kierowców, niemniej, bezpieczeństwo pieszych jest chyba jednak ważniejsze.
A gdyby był tryb wzbudzany, to i tak niemal zawsze kierowcy jadący Politechniki mieliby zielone.
A gdyby był tryb wzbudzany, to i tak niemal zawsze kierowcy jadący Politechniki mieliby zielone.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
No nie niemal zawsze, bo w godzinach szczytu jest jednak sporo studentów (niekoniecznie teraz, ale na ogół tak przecież jest), co może oznaczać więcej opóźnień np. tramwajów. Ogólnie to można by tak zrobić, że przy wzbudzaniu przez pieszych faza dla pieszych trwałaby tyle, co teraz, a następnie faza dla jadących prosto powinna trwać co najmniej 30 sekund nawet jeśli następne wzbudzenie przez pieszego będzie wcześniej. Tak czy tak jednak przydałoby się też automatyczne pierwszeństwo dla tramwajów (przynajmniej poza szczytem).
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Podstawa to likwidacja lewoskretu w Sukcesję i umożliwienie zawracania przy Radwańskiej (dzisiaj mozna, ale tylko gdy jest sygnalizacja, a zezwolić zawsze).
Wtedy zostanie tylko faza PdP w poprzek Politechniki (i lewoskręt z Sukcesji, ale to chyba może byc wraz z PdP) i faza dla Politechniki N-S. To juz skróci cykl.
Wtedy zostanie tylko faza PdP w poprzek Politechniki (i lewoskręt z Sukcesji, ale to chyba może byc wraz z PdP) i faza dla Politechniki N-S. To juz skróci cykl.
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Nie może być tryb w pełni wzbudzany? Z lewoskrętu do Sukcesji i tak rzadko będzie ktoś korzystać, więc nawet mimo tego, że blokuje on wszystkie relacje na skrzyżowaniu poza samochodami w kierunku od Wróblewskiego do Radawańskiej i północnym przejściem dla pieszych, raczej mógłby sobie funkcjonować. Byle tylko sygnalizacja nie działała w trybie cyklicznym.
Choć fakt, że wielkiej korzyści i tak z niego nie ma. Mnie się najczęściej zdarzało tam zawracać, czego i tak na skrzyżowaniu przy Sukcesji nie było wolno robić, trzeba było dojechać do Radwańskiej i tam zawrócić.
Choć fakt, że wielkiej korzyści i tak z niego nie ma. Mnie się najczęściej zdarzało tam zawracać, czego i tak na skrzyżowaniu przy Sukcesji nie było wolno robić, trzeba było dojechać do Radwańskiej i tam zawrócić.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Problem taki, ze tryb cykliczny w zwiazku z COVID może szybko powrócić stąd uważam, ze nalezy stosować rozwiązania dostosowane do obecnej rzeczywistości.
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
To w marcu tryb cykliczny był nawet na przejściach z sygnalizacją poza skrzyżowaniami?
Wydaje mi się, że to trochę przesada, przyciski to nie jest raczej jakiś super istotny wektor przenoszenia zarazków... Już prędzej jest nim gotówka, a tej jakoś ludzie nadal używają, nie przełączyli się masowo na płacenie kartami; wręcz nawet znacznie wzrosło jej znaczenie, biorąc pod uwagę gwałtowny wzrost w wypłatach z bankomatów w marcu.
Nie wiem, jak inni, ale ja po prostu odruchowo po tym, jak dotykałem rękoma różnych powierzchni w przestrzeni publicznej, palców do gęby, nosa czy oczu nie ładuję. A po powrocie do domu od razu myję ręce.
Wydaje mi się, że to trochę przesada, przyciski to nie jest raczej jakiś super istotny wektor przenoszenia zarazków... Już prędzej jest nim gotówka, a tej jakoś ludzie nadal używają, nie przełączyli się masowo na płacenie kartami; wręcz nawet znacznie wzrosło jej znaczenie, biorąc pod uwagę gwałtowny wzrost w wypłatach z bankomatów w marcu.
Nie wiem, jak inni, ale ja po prostu odruchowo po tym, jak dotykałem rękoma różnych powierzchni w przestrzeni publicznej, palców do gęby, nosa czy oczu nie ładuję. A po powrocie do domu od razu myję ręce.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Powstaje nowy buspas w Łodzi tj na Przybyszewskiego (mniej wiecej między Snowalnianą, a Augustów) w kierunku wschodnim. Raczej nie wpłynie na upłynnienie ruchu, bo on był płynny, a na poprawe bezpieczeństwa w okolicy Czajkowskiego.
W kazdym razie warto odnotowac
https://rowerowalodz.pl/nowe-drogi/przy ... gawdG871Y8
W kazdym razie warto odnotowac
https://rowerowalodz.pl/nowe-drogi/przy ... gawdG871Y8
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Za Rowerowa Łódź
*oczywiście ona moze nie miec pojęcia o BIM, ale ma przecież wice i innych wysoko postawionych urzędników - im ten BIM odpowiadał
Wrzucam, bo te zmiany mogą spowodować także zmiany dla MPK - oczywiście zależy kto ich zastapi, bo z drugiej strony przeciez gdyby Zdanowska była niezadowolona z ich pracy to by dawno ich zwolniła. Skoro tego nie zrobiła to widac jej odpowiadali*Może obiło się Wam o uszy, że w tym BIM trwa jakiś protest i że ci urzędnicy niechcąc podpisywać się pod dokumentami niezgodnymi z prawem złożyli wypowidzenia? No to jest trochę jak z Radiem Erewań.
W skrócie: ci urzędnicy od lat prowadzili własną szkołę interpretacji polskich przepisów. Ewenement na skalę Polski. I wszystko wskazuje że ich działania hamulcowych dobiegają końca, zaś wszystkim zabiegającym o poprawę warunków jazdy rowerem po Łodzi, sprawili jeden z najlepszych prezentów pod tegoroczną choinkę Rok 2022 może być przełomowy!
*oczywiście ona moze nie miec pojęcia o BIM, ale ma przecież wice i innych wysoko postawionych urzędników - im ten BIM odpowiadał
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
^^ Może z jakiegoś powodu właśnie zaczęła być niezadowolona?
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Ci ludzie z tego co wiem przechodzą na emeryturę, więc raczej nie sadzę by była niezadowolona... W kazdym razie będą nastepcy to zobaczymy czy będą zmiany (i coś było na rzeczy) czy zmian nie będzie
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Jeśli przechodzą na emeryturę, to nic dziwnego, że mieli betonowe poglądy (tak, to ageizm, ale w tej branży tak po prostu jest).
Czy będzie lepiej? Rynek inżynierów/projektantów jest obecnie bardzo wysuszony i konkurencyjny - może być ciężko znaleźć chętnych za stawki urzędowe...
Czy będzie lepiej? Rynek inżynierów/projektantów jest obecnie bardzo wysuszony i konkurencyjny - może być ciężko znaleźć chętnych za stawki urzędowe...
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
No ja jakiś czas temu widziałem, ze zatrudniono kogoś z... Bełchatowa i raczej to mi pachniało partyjniakiem, a nie ekspertem...geograf pisze: ↑wt 11:19, 30 lis 2021Jeśli przechodzą na emeryturę, to nic dziwnego, że mieli betonowe poglądy (tak, to ageizm, ale w tej branży tak po prostu jest).
Czy będzie lepiej? Rynek inżynierów/projektantów jest obecnie bardzo wysuszony i konkurencyjny - może być ciężko znaleźć chętnych za stawki urzędowe...
A czy trudno znaleźć inżynierów? Wg mnie to nie w tym leży problem. W Warszawie ci ludzie wykonują dobra robotę, we Wrocławiu jest podobnie jak w Łodzi choć troche lepiej jesli chodzi o BRD). W Poznaniu jak się pojawił Jaśkowiak to w centrum zmieniono mocno organizację ruchu.
Nie sadze by stawki w łodzi tak się rózniły od tych z Wrocławia czy Poznania in plus/minus. Tymczasem różnice są widoczne w różnych zagadnieniach.
Efekty prac takiej osoby to jednak wynikają czesto z tego jakie poglądy na transport ma prezydent i jego otoczenie.
Jesli mają betonowe poglądy to BIM będzie betonowy, jak mają liberalne to będzie liberalny BIM, a jak maja gdzieś tę kwestie to raczej spodziewac sie należy betonu, bo to znaczy, ze celem bedzie unikniecie kontrowersji, a konserwatywne podejście BIM własnie ten spokój daje.
Przecież od jakiegoś czasu już słychać, ze bywało nie raz, że ZDiT chciał wprowadzić sensowne zmiany, ale BIM je blokował. Nie wierze, ze takie problemy, jesli sa nagminne (a tak jest/było), nie sa przenoszone na jakiś wyższy szczebel.
Pytanie jest raczej czy władze Łodzi oczekuja zmian w tej kwestii czy oczekują kontynuacji. Ja obstawiam to drugie i przewiduję, ze większych zmian nie będzie.
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Możesz uargumentować swoje podejrzenie?nowy1212 pisze: ↑wt 12:34, 30 lis 2021No ja jakiś czas temu widziałem, ze zatrudniono kogoś z... Bełchatowa i raczej to mi pachniało partyjniakiem, a nie ekspertem...geograf pisze: ↑wt 11:19, 30 lis 2021Jeśli przechodzą na emeryturę, to nic dziwnego, że mieli betonowe poglądy (tak, to ageizm, ale w tej branży tak po prostu jest).
Czy będzie lepiej? Rynek inżynierów/projektantów jest obecnie bardzo wysuszony i konkurencyjny - może być ciężko znaleźć chętnych za stawki urzędowe...
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
To tak
https://bip.uml.lodz.pl/urzad-miasta/og ... edniczych/
Czerwiec 2021
Październik 2021
Fakt faktem że 3 nowych (pod)inspektorów sie pojawiła jakiś czas temu tj w kwietniu i październiku, ale koniec końców wiadomo kto podejmuje kluczowe decyzje
https://bip.uml.lodz.pl/urzad-miasta/og ... edniczych/
Czerwiec 2021
Marcin Nowak (z Bełchatowa) - wpisz w Google i powiedz mi gdzie widzisz by wykonywał coś z ruchem drogowym? Doświadczenie zebrane z Bełchatowa też na niewiele sie zda... Za to jest medialny i generalnie zajmował się rozwojem miasta, więc może departament dobry, ale docelowa komórka w urzedzie raczej nie za bardzo współgra. Oczywiście sie moge mylic stąd podejrzenia (fakt faktem, ze partyjny raczej nie jest)Zastępca Dyrektora Biura Inżyniera Miasta w Departamencie Strategii i Rozwoju
Październik 2021
Brak chetnych, ponowiono ofertęKierownik Oddziału Zarządzania Ruchem na Drogach w Biurze Inżyniera Miasta w Departamencie Strategii i Rozwoju
Fakt faktem że 3 nowych (pod)inspektorów sie pojawiła jakiś czas temu tj w kwietniu i październiku, ale koniec końców wiadomo kto podejmuje kluczowe decyzje
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Ciekawe czy w końcu uregulują numerację tramwajów.
3 niby wróciła na Widzew, ale jest też 3B, które pewnie niebawem wróci na Kurczaki. Może pora zostawić 3 na Widzewie, a na Kurczaki wysłać np 19. Coś i tak musi pojechać z Chojen za dwa lata na Doły.
Tak samo 7 mogłaby zakorzenić się na Kurczakach, zastępując 11A. Koziny bez tramwaju będą jeszcze i tak z parę lat.
Fenomen linie Z też przydałoby się nazwać normalnie np 20.
Fakt w Łodzi nie wiadomo gdzie dana linia jeździ. Jakaś normalizacja powinna nastać.
3 niby wróciła na Widzew, ale jest też 3B, które pewnie niebawem wróci na Kurczaki. Może pora zostawić 3 na Widzewie, a na Kurczaki wysłać np 19. Coś i tak musi pojechać z Chojen za dwa lata na Doły.
Tak samo 7 mogłaby zakorzenić się na Kurczakach, zastępując 11A. Koziny bez tramwaju będą jeszcze i tak z parę lat.
Fenomen linie Z też przydałoby się nazwać normalnie np 20.
Fakt w Łodzi nie wiadomo gdzie dana linia jeździ. Jakaś normalizacja powinna nastać.
Ostatnio zmieniony wt 14:49, 07 cze 2022 przez MoBilny, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.
Musi? Kiedyś 6 tak kursowała.
7 nie kursowała na Kurczaki. Podobnie jak 11A. Skończmy z tym absurdem.
BTW - mail mocno niezgodny z tematem wątku.