MPK W OKRESIE COVID 19

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 536
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: Yakuzzi »

W zasadzie to większość linii cały czas jeździ na COVIDowych rozkładach z marca, więc co tu jeszcze ciąć?
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2021
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: TramMomentyStudenta »

16 niestety od października jeździ cały czas mimo odgórnego zawieszenia zajęć na uczelniach. Jest poza tym kilka linii autobusowych, które z palcem w nosie można uciąć. Np. 55 i 69 (którym poza godzinami dojazdów do pracy pasuje takt 30), 80 i 83 też raczej powinny międzyszczyty mieć co 30. To samo z międzyszczytami tramwajowe 6 i 7 (bo to de facto duble), 9 i 13 (zasadniczo również dubelki), oraz 15 i 17 (przy zeru studentach nie ma po co utrzymywać takich międzyszczytów; szczyty owszem, bo ludzie mimo wszystko pracują).
orzel
Coś mówi
Posty: 37
Rejestracja: wt 21:17, 04 lut 2020

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: orzel »

16 bym wywalił rzeczywiście, ale 30 minut częstotliwości w dni robocze w ciągu dnia dotyka najmocniej wszystkich pracujących w różnych dziwnych godzinach i pracowników zmianowych. Oraz starych ludzi jeżdżących po rynkach...
Jeśli szukać oszczędności, to może w weekendy? Soboty po 18 co 30 minut, niedziela od 8 do 14 co 20 minut, a pozostałe godziny co 30? To też będzie dotkliwe, ale jednak w mniejszym stopniu. Z drugiej jednak strony nie ma po co teraz jeździć po mieście 'rozrywkowo', ciemno też się szybko robi, więc i ruch będzie nikły.

Jaka by jednak ew. decyzja nie padła, musi ona zapaść dość szybko, bo w styczniu/lutym znów będziemy mieli rozprężenie i znoszenie obostrzeń.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2021
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: TramMomentyStudenta »

orzel pisze:
pt 20:55, 06 lis 2020
30 minut częstotliwości w dni robocze w ciągu dnia dotyka najmocniej wszystkich pracujących w różnych dziwnych godzinach i pracowników zmianowych. Oraz starych ludzi jeżdżących po rynkach...
Zmianowi to pestka. Akurat 55 i 69 mają dobre częstotliwości w godzinach zmian i one zdecydowanie powinny zostać.
Natomiast starsi raczej powinni unikać teraz skupisk takich jak choćby rynki. Wiem że to bardzo trudne, na ogół nikt za nich zakupów na rynku nie zrobi, ale jak ktoś pracuje zdalnie i nie jest przykładowo na kwarantannie, to raczej powinien wspomóc mamę, tatę czy na przykład starszą ciocię. A nawet i sąsiadkę, skoro mówimy o ochronie starszych.
orzel pisze:
pt 20:55, 06 lis 2020
Jeśli szukać oszczędności, to może w weekendy? Soboty po 18 co 30 minut, niedziela od 8 do 14 co 20 minut, a pozostałe godziny co 30? To też będzie dotkliwe, ale jednak w mniejszym stopniu. Z drugiej jednak strony nie ma po co teraz jeździć po mieście 'rozrywkowo', ciemno też się szybko robi, więc i ruch będzie nikły.
Weekendy to bardzo dobry pomysł na oszczędności. 30 minutowy takt zrobiłbym nawet i po 15-16 w soboty (z wyjątkiem linii magistralnych oraz 2, 6 i 12 oraz najważniejszych linii autobusowych, one mogłyby do 18 zostać przy takcie 15) oraz przez całą niedzielę (wyjątki jak poprzednio).
orzel pisze:
pt 20:55, 06 lis 2020
Jaka by jednak ew. decyzja nie padła, musi ona zapaść dość szybko, bo w styczniu/lutym znów będziemy mieli rozprężenie i znoszenie obostrzeń.
Myślę że znoszenie obostrzeń raczej będzie powolne. Szkoły - obstawiam że w styczniu do stacjonarnej wrócą klasy 1-3, a reszta ewentualnie hybrydowo i nie wiadomo, co ze studentami, myślę że na miesiąc do sesji nie opłaca się wracać (tym bardziej że większość wykładowców przestawiła się także na w większości zdalne laboratoria), więc ci pewnie wrócą dopiero w marcu (i też najprawdopodobniej na hybrydówkę). Natomiast ze względu na warunki pogodowe jest niestety większa skłonność do rozprzestrzeniania wirusów (nie tylko korony). Mówi się o szczepionce w styczniu dla służb i osób starszych, ale szczerze to wątpię, bardziej realna jest wczesna wiosna (przełom marca i kwietnia). Wydaje mi się, że żyć tak jakbyśmy byli w zielonej strefie, będziemy dopiero w kwietniu, bardziej nawet w drugiej jego połowie, wtedy i zakażeń będzie dużo mniej (sporo obywateli przechoruje plus lepsze warunki pogodowe plus właśnie szczepionka), i gospodarka raczej będzie wtedy bardziej odmrożona. Wtedy więc pewnie będzie mógł wrócić takt 15 jako bazowy.
Kuba
Administrator
Posty: 3600
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: Kuba »

Prototypowe urządzenie zwalczające wirusy w łódzkiej komunikacji miejskiej

17.11.2020 14:32 MPK-Łódź
kategoria: Koronawirus Aktualności - Transport i komunikacja


Łódź jako jedno z pierwszych miast w Polsce testuje prototypowe urządzenie do oczyszczania powietrza w komunikacji miejskiej.

Od wtorku, 17 listopada, pasażerowie linii 97 w jednym z autobusów mogą zobaczyć nietypowe, świecące na zielono, urządzenie. To prototypowy oczyszczacz powietrza, który wychwytuje niemal 100 proc. szkodliwych bakterii, wirusów i grzybów.

Zaproponowane przez firmę STER Group rozwiązanie AntiMicrobial+ łączy w sobie oczyszczanie powietrza (poprzez zastosowanie filtrów HEPA oraz promieniowania UV-C) oraz dezynfekcję powierzchni (dzięki automatycznemu procesowi ozonowania).

Urządzenia najpierw zatrzymują czynniki szkodliwe – alergeny, sierść, kurz, grzyby, pleśnie, a następnie są one likwidowane przy pomocy ozonu.

Co ważne urządzenie oczyszcza powietrze w trakcie podróży. Zaczyna działać wraz z uruchomieniem pojazdu. System działający w pojeździe bez przerwy daje nie tylko możliwość oddychania czystym powietrzem, ale również dodatkowo wymusza jego obieg, zapewniając, że całe powietrze z wnętrza jest cały czas filtrowane i oczyszczane.

Według producenta, w ciągu godziny pracy urządzenia, powietrze w pojeździe może być oczyszczone do 10 razy, czyli co 6 minut, a tyle wynosi najczęściej odstęp między przystankami.

- Urządzenie to służy, aby w trakcie jazdy, jak najbardziej zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów. Nie tylko w obecnej sytuacji epidemicznej, ale również we wszystkich innych porach roku. Zamontowane w urządzeniu filtry HEPA 14 filtrują niemal 100 procent wszelkich zanieczyszczeń. Nie tylko wirusów i bakterii, ale również alergenów i wszystkich innych szkodliwych czynników – mówi Marcin Szuławy z firmy STER.

W nocy na zajezdni, gdy pojazd jest unieruchomiony przeprowadzane jest automatyczne ozonowanie dzięki czemu cały pojazd jest dokładnie zdezynfekowany i rano biologicznie czysty może wyruszyć na linie.

- W środku zamontowane mamy dwa generatory ozonu, które działają dokładnie tak, jak ozon generowany jest naturalnie podczas burzy. Dzięki wyładowaniom koronowym ozon jest tworzony z tlenu i po procesie dezynfekcji się naturalnie rozpada – dodaje Marcin Szuławy.

W urządzeniu AntiMicrobial+ zastosowano filtry HEPA, które wychwytują pyły zawieszone, bakterie, wirusy, pyłki, zarodniki pleśni, sierść, roztocza, pigmenty farb, a nawet odpady radioaktywne i inne szkodliwe cząsteczki. HEPA stosowany jest nie tylko w odkurzaczach, klimatyzacjach, oczyszczaczach powietrza, ale również w cleanroomach. Sprawność filtrów HEPA 14 to 99,995 proc.

Urządzenie będzie testowane przez około 3 miesiące. Koszt jednego urządzenia to ok. 2 tys. zł (netto).

Jeśli urządzenie to sprawdzi się w eksploatacji zamontujemy je we wszystkich pojazdach, w których będzie to technicznie możliwe - mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź.

Dodatkowo od tego tygodnia MPK-Łódź rozpoczęło także testy dezynfektorów do rąk firmy PIXEL. To bezdotykowe urządzenia do podawania płynu dezynfekującego. Po podłożeniu pod nie dłoni rozpyla na ręce mgiełkę ze specjalnym płynem odkażającym.

Urządzenia zostały zamontowane na próbę w trzech autobusach i dwóch tramwajach. Zdania przewoźników z innych miasta co do montażu tego typu urządzeń są podzielone dlatego chcemy sprawdzić jak będzie się ono sprawowało w łódzkich pojazdach komunikacji miejskiej.
Tutaj zdjęcie zamontowanego urządzenia:
https://uml.lodz.pl/files/public/_proce ... b73f32.jpg

źródło: https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul ... 020/11/17/
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Tomba
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: Tomba »

Na chwilę dali 16,96AB i od 01.12 koniec
igor
Stały bywalec
Posty: 468
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: igor »

Dodatkowo "zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 3A, 3B, 7, 8, 12, 65A, 65B, 96C (linia uruchomiona we wszystkie dni tygodnia)". Zgaduję, że 3A i 7 tylko w szczycie.
Jordi
Gaduła
Posty: 1803
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: Jordi »

3A już kursuje tylko w szczycie ;)

8 pewno likwidacja tych godzinnych szczytów.

Co do 16 spodziewałem się tego. W zeszłym tygodniu dzień po dniu byłem przy Kaliskim po 16. Najwięcej pasażerów widziałem... 6 w stronę Teo...
Tomba
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: Tomba »

W końcu by przetrasowali tą felerną 16. Do tego użyłbym też 7 i 14. I tak 14 z Dąbrowy od Mickiewicza na Teofilów, zaś 16 z Karolewa -Kopernika i dalej jak dotąd do Pl. Niepodległości i dalej Przybyszewskiego na Widzew Agustów za 7. Wtedy i takt 15 minut dla 16 byłby wskazany.16 bez dobrego taktu, rzeczywiście nie ma sensu.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2139
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: nowy1212 »

^^Tylko to wyjdzie drożej

---
96AB też mnie nie dziwi bo nawet w szczycie mało osób. Choć trzeba przyznać że 96C ma ten przejazd bez sensu ale co poradzić
mig
Moderator
Posty: 3686
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: mig »

Jordi pisze:
czw 00:19, 26 lis 2020
8 pewno likwidacja tych godzinnych szczytów.
Nic z tych rzeczy, 7 także zostaje w podobnym kształcie.
Tomba
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: Tomba »

Wydumane. Likwidujemy 16, ale za to dajemy np 88 praktycznie po trasie 16 od Górniaka do Dw.Łd. Kaliska. Aby było oszczędnie to na Izusu. W przypływach dobroci pociągnąć te 88 łukiem do Dw. Łd. Chojny.
SoPelek
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: wt 18:02, 21 lis 2017

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: SoPelek »

Czy możesz przestać zaśmiecać każdy temat twoim widzimisię? Dzięki.
Tomba
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: Tomba »

Są tu ludzie co piszą większe głupoty i jakoś nikt im nie dziękuje.
Kuba
Administrator
Posty: 3600
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: Kuba »

Ten temat w dużej mierze stał się tematem gdzie wypisujemy albo komentujemy faktyczne działania MPK (czy ogólnie ZDiT, UMŁ) dot. KM w czasach COVID-19 - czyli zarówno zmiany w rozkładach jazdy, jak i inne np. dezynfekcja pojazdów, strefy buforowe itp.
Wtrącanie pomysłów z tworzeniem jakichś nowych linii jest tutaj raczej nie na miejscu. Na takie rzeczy mamy miejsce bardziej w wątku "Nasze wyobrażenia..."

Wracając do wątku, bo nie wiem czy było już o tym wspomniane, ale zauważyłem, że w NF6D kursujących na innych liniach niż 3AB, z racji na to że nie ma konieczności zmiany kierunku, strefa buforowa przy drugiej kabinie została zlikwidowana.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
AdameK3
Niemowa
Posty: 2
Rejestracja: śr 22:43, 09 wrz 2020

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: AdameK3 »

Kuba pisze:
śr 20:52, 09 gru 2020
Wracając do wątku, bo nie wiem czy było już o tym wspomniane, ale zauważyłem, że w NF6D kursujących na innych liniach niż 3AB, z racji na to że nie ma konieczności zmiany kierunku, strefa buforowa przy drugiej kabinie została zlikwidowana.
A czy przypadkiem od początku pandemii w NF6D na liniach, na których nie używa się drugiej kabiny (2, 8) nie było tej strefy?
NamonPL
Stały bywalec
Posty: 347
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: NamonPL »

A to już akurat od bardzo dawna. Jeśli M8CN/NF6D jeżdżą na liniach, gdzie nie trzeba zmieniać kabiny to strefa jest tylko po jednej stronie.

Abstrachując od tego, że nawet przy zmianie kabiny powinna być jedna strefa, ale związki MPK to rak.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2021
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: TramMomentyStudenta »

NamonPL pisze:
czw 06:54, 10 gru 2020
Abstrachując od tego, że nawet przy zmianie kabiny powinna być jedna strefa, ale związki MPK to rak.
Nie powinna. Powinny to przede wszystkim być wydzielone wagony dla linii 3AB. A swoją drogą te strefy to jednak pomysł od czapy, jeżeli wszyscy są w zbiorkomie w maseczkach (włącznie z prowadzącymi). Ułatwiają też przy okazji możliwość zachowania dystansu w pierwszym wagonie - w niewielkim stopniu, ale jest to możliwe, zwłaszcza wtedy kiedy obowiązuje limit, w przypadku NF6D to jest jednak kluczowe.
Tomba
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: Tomba »

Co z MPK w Sylwestra od 19-6?
Kpc21
Weteran
Posty: 7048
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: MPK W OKRESIE COVID 19

Post autor: Kpc21 »

Trochę jeszcze do Sylwestra czasu, więc pewnie nie ma jeszcze decyzji...

Przypuszczam, że linie nocne mogą wcześniej rozpocząć kursowanie. Bo komunikacja będzie potrzebna tylko potrzebującym dojechać do pracy, i to tej niewielkiej liczbie, która akurat w sylwestrową noc musi pracować.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ