Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: Jordi »

CLIFF pisze:
wt 19:27, 13 kwie 2021
3A dostanie Konstale. Za to 3B dostanie dużo M8CN i N6FD. Swingi to stoją na zajezdni zamiast kursować na 15 lub 17.
Piszesz byleby pisać?

3AB CAŁE są niskopodłogowe. Ponieważ 3A z 3B mają wspólne brygady.
CLIFF
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: czw 20:31, 25 mar 2021

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: CLIFF »

Bystrzaka. Dywagacje o niczym tu trwają zawsze. Może nie jestem z Mpk i Zdit, ale piszę.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: Jordi »

No właśnie raczej większość użytkowników tępi takie posty z bzdurami wziętymi nie wiadomo skąd, więc źle trafiłeś.

Wystarczyło spojrzeć na rozkład 3AB na stronie MPK, żeby wiedzieć, że 100% niska podłoga jest. A nie wyssane z palca "na 3A Konstale" ;)
CLIFF
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: czw 20:31, 25 mar 2021

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: CLIFF »

Pomyślałem, że trasa 3a nie wymaga dwukierunków. Fakt nie spodziewałem się, że łączone są kursy
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: mig »

NamonPL pisze:
czw 11:01, 15 kwie 2021
Jaka jest argumentacja, żeby zabrać tramwaje niskopodłogowe z Przybyszewskiego? Rozumiem, że dalej będziemy je trzymać na 17?
Nie przywiązywałbym się w najbliższym czasie do tego, że na danym ciągu jest/nie ma/powinna być niska podłoga. Dwukierunki będą uruchamiane tam gdzie nie będzie możliwości normalnego zawracania (najbliższa okazja prawdopodobnie od czerwca), a GT8N z tego co się mówi na mieście długo już nie pojeżdżą. Zaś w kwestii Cityrunnerów i Pes na zmiany się nie zanosi choć w warunkach dynamicznych zmian na sieci niczego nie da się na dłuższą metę wykluczyć.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: NamonPL »

To, że od czerwca będą potrzebne dwukierunki na Helenówek wiem, tylko że do czerwca mieliśmy/mamy ile czasu? I przez ten cały okres wykorzystanie taboru niskopodłogowego było/jest na śmiesznie niskim poziomie. Większość taboru stoi w zajezdniach mimo, że są brygady na których mogłoby kursować. Słucham, jak to uzasadnisz?
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: mig »

NamonPL pisze:
ndz 14:32, 18 kwie 2021
Większość taboru stoi w zajezdniach.
Czytając takie bzdury nie sądzę byśmy mieli o czym dyskutować, bez oparcia na faktach dyskusja do niczego nie prowadzi.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: NamonPL »

Miałem nadzieję, że to powiesz dlatego przestawię Ci konkretne liczby (dane oparte o rozkłady na dzień dzisiejszy).

Legenda: pojazd | dzień tygodnia -> x/y x=rozkładowe użycie/y=ilość pojazdów

Pesy 15'/18' | Soboty -> 18/34, Niedziele -> 14/34
M8CN | DP -> 9/14, Soboty -> 10/14, Niedziele -> 10/14
NF6D* | DP -> 24/33, Soboty -> 21/33, Niedziele -> 19/33
*NF6D dałem 33 bo 2 sztuki są obecnie w modernizacji.

Uprzedzając Twój argument, owszem kilka pojazdów zawsze musi być w rezerwie. Bądźmy jednak poważni kilka, a nie 14/30.

To jak? Bzdury czy fakty? :)
Ostatnio zmieniony ndz 15:41, 18 kwie 2021 przez NamonPL, łącznie zmieniany 2 razy.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: mig »

Bzdury. Zerknąłem na rozkłady przed chwilą tylko pobieżnie i już widzę, że sporo Ci się nie zgadza. Przykład - M8CN widzę w niedziele w liczbie 7 szt. na 17 i kolejnych kilka na 3AB. Mam wymieniać dalej?
CLIFF
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: czw 20:31, 25 mar 2021

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: CLIFF »

Bez tego widać, że stoją Swingi i Tramciusy. Popsute?
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: NamonPL »

mig pisze:
ndz 15:31, 18 kwie 2021
Bzdury. Zerknąłem na rozkłady przed chwilą tylko pobieżnie i już widzę, że sporo Ci się nie zgadza. Przykład - M8CN widzę w niedziele w liczbie 7 szt. na 17 i kolejnych kilka na 3AB. Mam wymieniać dalej?
A przepraszam to widać MPK łaskawie zaznaczyło w rozkładach po kilku tygodniach od kursowania M8CN na 17 na stronie brygady niskopodłogowe. Tydzień temu nie było tego jeszcze mimo iż rozkład był zmieniany według daty 28.03.2021.

Proszę, wymieniaj dalej. Zwróć szczególnie uwagę na Pesy 15'/18', ale na NF6D też warto spojrzeć :)

PS. Jeśli uważasz, że 10/14 tramwajów kursujących jest w porządku to nie mam więcej pytań :)
CLIFF
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: czw 20:31, 25 mar 2021

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: CLIFF »

10 dostaje te 15..
12 i 18 te 18...
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: mig »

@NamonPL: policz porządnie, poszukaj definicji słowa "większość" i wrócimy do dyskusji. I jeszcze jedno - demagogia to nie jest dobry sposób na zabłyśnięcie.
CLIFF
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: czw 20:31, 25 mar 2021

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: CLIFF »

Jednak zdit czuwa
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: NamonPL »

mig pisze:
ndz 15:48, 18 kwie 2021
@NamonPL: policz porządnie, poszukaj definicji słowa "większość" i wrócimy do dyskusji. I jeszcze jedno - demagogia to nie jest dobry sposób na zabłyśnięcie.
Proszę tutaj liczby z korektą M8CN:
Pesy 15'/18' | Soboty -> 18/34, Niedziele -> 14/34
M8CN | DP -> 9/14, Soboty -> 10/14, Niedziele -> 10/14
NF6D* | DP -> 24/33, Soboty -> 21/33, Niedziele -> 19/33
*NF6D dałem 33 bo 2 sztuki są obecnie w modernizacji.

I jeśli według przedstawiciela ZDiT-u (jeśli dobrze wywnioskowałem po konwersacjach na tym forum), stojące na zajezdni:
W soboty: 16 Pes 15'/18', 5 M8CN, 9 NF6D
W niedziele: 20 Pes 15'/18', 4 M8CN, 14 NF6D
Oczywiście kilka sztuk powinny być na rezerwie, ale to chyba nie 16,9,20,14. Czy się mylę?
CLIFF
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: czw 20:31, 25 mar 2021

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: CLIFF »

Pesy są drogie w eksplatacji
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: nowy1212 »

Trzeba przyznać, ze wynik NF6D jest fatalny - od dłuższego czasu te same wyniki w DP tj 22-25, a pojazdów dużo więcej. Rozumiem, ze 30 to nieosiągalny wynik, ale z 27-28 powinno być gwarantowane. Niby niewielka różnica, ale jednak 4-5 pojazdów wiecej sporo zmienia.
Zaczyna wychodzić na to, ze zakup tego modelu to był błąd, bo skoro od miesiecy MPK nie potrafi więcej zagwarantować NF6D no to widac ich sprawność jest niska (czyt. sa awaryjne). Wydaje sie, ze MPK nie powinno już kupować NF6D
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: px33 »

W cenie 5% nowego tramwaju to wciąż się opłaca. Przy czym na pewno trzeba zbadać co jest problemem i czy da się to niedrogo ogarnąć.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: nowy1212 »

Opłacać się opłaca ale nie ma sensu się nastawiać na ten model tylko w miarę możliwości szukać coś innego. Choć I wtedy obawiam się powtórki z rozrywki. Ciekawe jak się prezentuje sytuacja w Niemczech gdzie jeżdżą NF6D - też na 33 gwarantują 23 czy jednak statystyki są lepsze?

Problem jest od dawna wiec widać nic nie da się zrobić inaczej by to już poprawiono.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: NamonPL »

Problem nie leży w samych NF6D tylko w podejściu MPK do nich. Przecież z początku duża ilość problemów z NF6D wynikało ze słabym przeszkoleniem motorniczych i to przyznaje sam Papierski. Drugą kwestią jest serwisowanie na Telefonicznej, a wiemy że w przypadku tej zajezdni mocno kuleje. Żeby oceniać sprawność tych tramwajów należy najpierw zacząć od poprawy ich obsługi przez MPK.
ODPOWIEDZ