Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: px33 »

^^ Tak naprawdę nie bardzo jest "coś innego". Poza NF6D będą dostępne jeszcze GT6N z Jeny, ale to w małych ilościach i za kilka lat. No i słynne Helsinki, ale tu czekamy na to aż wreszcie ujawni się kupujący.

W ogóle to nie 33 tylko 32 - bo trwale wyłączone są na tę chwilę modernizowany 68 i 2 sztuki po wypadkach. No ale te 25-26 sztuk powinno być w planie, a na mieście z 28, tym bardziej że nie ma już sytuacji, że te tramwaje nie mają gdzie jeździć.

I jak to jest z 15/17? One już jeżdżą po trasie, tak jak wskazywałby rozkład? A jeśli tak, to czemu u licha nie są jak najmocniej obstawione w weekend Swingami, tak żeby uwolnić M8C np. na ciąg Przybyszewskiego.
CLIFF
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: czw 20:31, 25 mar 2021

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: CLIFF »

Mpk oszczedza na eksplatacji Pes i wogóle.
Ile czasu zajmie budowa Stacji Śródmieście?
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: mig »

NamonPL pisze:
ndz 17:08, 18 kwie 2021
mig pisze:
ndz 15:48, 18 kwie 2021
@NamonPL: policz porządnie, poszukaj definicji słowa "większość" i wrócimy do dyskusji. I jeszcze jedno - demagogia to nie jest dobry sposób na zabłyśnięcie.
Proszę tutaj liczby z korektą M8CN:
Pesy 15'/18' | Soboty -> 18/34, Niedziele -> 14/34
M8CN | DP -> 9/14, Soboty -> 10/14, Niedziele -> 10/14
NF6D* | DP -> 24/33, Soboty -> 21/33, Niedziele -> 19/33
*NF6D dałem 33 bo 2 sztuki są obecnie w modernizacji.

I jeśli według przedstawiciela ZDiT-u (jeśli dobrze wywnioskowałem po konwersacjach na tym forum), stojące na zajezdni:
W soboty: 16 Pes 15'/18', 5 M8CN, 9 NF6D
W niedziele: 20 Pes 15'/18', 4 M8CN, 14 NF6D
Oczywiście kilka sztuk powinny być na rezerwie, ale to chyba nie 16,9,20,14. Czy się mylę?
Wbrew temu co sugerujesz nigdzie nie napisałem, że jest z tym wspaniale. Potwierdzenie Twojej tezy postawionej kilka postów wyżej widzę tylko przy jednej pozycji - chyba, że źle rozumiem pojęcie większości. Krzykliwe hasła rzadko mają dużo wspólnego z rzeczywistością.
PS. Dzień roboczy dla Pes zgrabnie pominąłeś bo nie pasował do narracji?
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: NamonPL »

Ok to szybkie pytanie. Dużo pojazdów stoi (szczególnie weekendowo) na zajezdniach? Tak czy nie?
Jasno i precyzyjnie udowodniłem, że mamy sytuację karygodną gdzie od 16 do 20 Pes 15'/18', od 4 do 5 M8CN, od 9 do 14 NF6D weekendowo stoi na zajezdniach a na miasto wysyłamy Konstale. Co ZDIT zamierza z tym zrobić?

PS. Pominąłem też dla M8CN i NF6D jakbyś spojrzał, wiesz dlaczego? Z dwóch powodów:
1. Wykorzystanie jest na przyzwoitym poziomie
2. W soboty i niedziele wykorzystanie jest na niższym poziomie w DP.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: px33 »

Pesy w robocze mają niezłe wykorzystanie, więc tym bardziej pojawia się pytanie, dlaczego w weekend stoją skoro są sprawne. To, że przez blisko 5 lat nie udało się dostosować do nich innej trasy jest żenujące.
I jeśli te liczby tak wyglądają to naprawdę nie widzę innego rozwiązania jak wystawienie Pes w weekend na całe 15/17 od dnia, kiedy wrócą na stałą trasę. A jeśli to jednak szkodzi tym tramwajom, to jak najszybsze dostosowanie ŁTR.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: mig »

NamonPL pisze:
pn 16:58, 19 kwie 2021
Ok to szybkie pytanie. Dużo pojazdów stoi (szczególnie weekendowo) na zajezdniach? Tak czy nie?
Jasno i precyzyjnie udowodniłem, że mamy sytuację karygodną gdzie od 16 do 20 Pes 15'/18', od 4 do 5 M8CN, od 9 do 14 NF6D weekendowo stoi na zajezdniach a na miasto wysyłamy Konstale. Co ZDIT zamierza z tym zrobić?
W pewnym stopniu jestem w stanie się zgodzić, coś można poprawić zwłaszcza w kwestii wykorzystania Swingów w weekendy. Jednakże manipulacją i absolutnym nadużyciem było stwierdzenie, że większość stoi. To po prostu nieprawda i wszelkie takie fake newsy spotkają się z moją stanowczą reakcją. A co zamierza zrobić z tym ZDiT to musisz zapytać o to ZDiT a nie tutaj.

Co do M8CN - tajemnicą poliszynela jest, że niezbyt udana modernizacja ma wpływ na liczbę brygad obsadzonych tymi wagonami.
Z kolei 3 NF6D są odstawione do modernizacji, na pozostałe trwa nieustanne polowanie naszych "mistrzów kierownicy" - ciągle jakiś wagon stoi rozbity i czeka na naprawę. Dlatego jeśli chodzi o te dwa typy w mojej opinii nie ma dużego pola do poprawy.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: NamonPL »

Dobra, jeśli uważasz że 49% jest ok, ale 50% już nie to zostawię to bez komentarza.

Co do M8CN - ostatnio prezes Papierski na komisji Transportu mówił, że te tramwaje są najmniej awaryjne i ich eksploatacja jest najtańsza (tańsza nawet od 805). Zatem, gdzie leży problem?
Co do NF6D - sorry, ale podstawowe utrzymanie taboru i odpowiedni serwis (a wiemy, że Telefoniczna ma z tym problem) nie jest żadnym argumentem do wysyłania mniejszej ilości taboru niskopodłogowego na miasto. Wszystkie 3 typy należy wysyłać w większej ilości bo jest możliwość tylko "nie da się".

EDIT w związku z aktualizacją rozkładów od 25.04
>Udział GT8N zwiększy się o 1 sztukę dla każdego dnia tygodnia
>Udział Swingów zwiększy się o 1 sztukę dla każdego dnia tygodnia
>Udział NF6D zwiększy się o 1 sztukę w DP

Chyba ktoś czytał tę dyskusję i postanowił zwiększyć DRASTYCZNIE obsadę taborową. Cyrk xD
Ostatnio zmieniony pt 08:46, 23 kwie 2021 przez NamonPL, łącznie zmieniany 1 raz.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: nowy1212 »

M8CN są akurat na Chocianowicach
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: px33 »

No ale jeśli mają plan na poziomie 10/14 (czy może raczej 10/13 bo zwykle któryś jest długotrwale odstawiony), czyli 71-76%, to chyba nie jest z nimi aż tak źle. Do tego przynajmniej jeden musi być sprawny na rezerwę, bo teraz przecież jeżdżą na linii dwukierunkowej.

A, i powtórzę się z pytaniem - 15/17 jeżdżą po właściwej trasie czy objazdem?
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: NamonPL »

nowy1212 pisze:
czw 20:48, 22 kwie 2021
M8CN są akurat na Chocianowicach
I?
px33 pisze:
czw 21:00, 22 kwie 2021
No ale jeśli mają plan na poziomie 10/14 (czy może raczej 10/13 bo zwykle któryś jest długotrwale odstawiony), czyli 71-76%, to chyba nie jest z nimi aż tak źle. Do tego przynajmniej jeden musi być sprawny na rezerwę, bo teraz przecież jeżdżą na linii dwukierunkowej.

A, i powtórzę się z pytaniem - 15/17 jeżdżą po właściwej trasie czy objazdem?


Żaden z M8CN nie jest długotrwale unieruchomiony. 2499, który kilka miesięcy przechodził drobny remont na Tramwajowej już dawno wrócił do służby liniowej.

15 i 17 jeżdżą na właściwych trasach.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: px33 »

^^ To czemu, u licha, w weekendy całe te linie nie są wystawione z ET1, głównie na Swingach? A M8CN na liniach, na których to byłoby przydatne.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: NamonPL »

Wydaje mi się, że nawet ZDIT tego nie wie. Widać nikomu to nie przeszkadza bo taki stan rzeczy utrzymuje się od długiego czasu.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: mig »

NamonPL pisze:
czw 12:59, 22 kwie 2021
Dobra, jeśli uważasz że 49% jest ok, ale 50% już nie to zostawię to bez komentarza.
Dobrze wiesz, że nie chodzi o 49 ani 50%. Nie kłam.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: nowy1212 »

NamonPL pisze:
czw 22:35, 22 kwie 2021
nowy1212 pisze:
czw 20:48, 22 kwie 2021
M8CN są akurat na Chocianowicach
I?
No napisałeś że jest problem z NF6D I M8CN bo wszyscy wiemy jak jest z utrzymaniem tramwajów ma Telefonicznej to tylko sprostowałem że M8CN są w ET2 :) I tyle, nic więcej
px33 pisze:
czw 23:03, 22 kwie 2021
^^ To czemu, u licha, w weekendy całe te linie nie są wystawione z ET1, głównie na Swingach? A M8CN na liniach, na których to byłoby przydatne.
Bo tak wygląda świetna współpraca MPK i ZDiT. No i pewno mało komu ma tym zależy bo przecież to się nie opłaca działać skoro za chwilę i tak zmiany (tak jakby w przyszłości niby miało być inaczej - remonty to standard - były, są i będą)
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: NamonPL »

mig pisze:
pt 07:38, 23 kwie 2021
NamonPL pisze:
czw 12:59, 22 kwie 2021
Dobra, jeśli uważasz że 49% jest ok, ale 50% już nie to zostawię to bez komentarza.
Dobrze wiesz, że nie chodzi o 49 ani 50%. Nie kłam.
Nawet 1 tramwaj stojący niepotrzebnie na zajezdni to problem, a wykazałem że jest ich dużo, dużo więcej. Rozumiem, że PR to słabo wygląda, ale to są fakty ;)
Naprawdę nie rozumiem dlaczego tak usilnie od początku tego stanu rzeczy bronisz.
nowy1212 pisze:
pt 08:11, 23 kwie 2021
NamonPL pisze:
czw 22:35, 22 kwie 2021
nowy1212 pisze:
czw 20:48, 22 kwie 2021
M8CN są akurat na Chocianowicach
I?
No napisałeś że jest problem z NF6D I M8CN bo wszyscy wiemy jak jest z utrzymaniem tramwajów ma Telefonicznej to tylko sprostowałem że M8CN są w ET2 :) I tyle, nic więcej


Faktycznie moja pomyłka, już poprawiłem. Dzięki :D
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: mig »

NamonPL pisze:
pt 08:48, 23 kwie 2021
Naprawdę nie rozumiem dlaczego tak usilnie od początku tego stanu rzeczy bronisz.
Nie bronię tego stanu rzeczy tylko upominam się o rzetelność. Rozumiem narzekania, że wykorzystanie taboru tramwajowego nie jest optymalne - częściowo nawet podzielam ten pogląd - ale wypisywanie haseł typu "większość tramwajów niskopodłogowych stoi w zajezdniach" nie ma z nią z nic wspólnego. Mniej zorientowani w tej tematyce wyrabiają sobie własne zdanie na postach także z tego forum i szkoda by robili to w oparciu o nieprawdziwe informacje. Nie sprowadzajmy tego forum do poziomu komentarzy pod artykułami Expressu czy Onetu.
orzel
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: wt 21:17, 04 lut 2020

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: orzel »

Chyba już czwarty post widzę w temacie potocznego użycia słowa 'większość', chociaż wiadomo jaka była istota narzekań.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: NamonPL »

Dokładnie. Największym problemem jest niezrozumienie użycia jednego ze słów. Ale to, że po 19, 13 czy 12 wagonów stoi bez sensu na zajezdni już nie, tylko ubiera się to w słowa "nie jest optymalne".
Solar
Bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: Solar »

A czy w całym tym ferworze walki i wyliczania ile tramwajów stoi w niedziele na Telefonicznej ktokolwiek spróbował policzyć dlaczego tak jest i raczej będzie?

Telefoniczna w niedziele wystawia razem 63 brygady (zaznaczam, że gdzieś się mogłem o 1-2 brygady pomylić), natomiast w dni robocze samych brygad niskopodłogowych, bez Konstali, wyjeżdża z tej zajezdni ponad 80 sztuk. Linie 3 (która ma kilka brygad z Chocianowic), 10, 11, 12 i 15 są w niedziele w pełni obsługiwane taborem niskopodłogowym, 9 w większości, a 2 i 8 w połowie.

Swingi mogą wyjechać jednocześnie jedynie na trasy 10, 12 i 17, Cityrunnery nie wjadą na Aleksandrowską. Przy założeniu, że 17 przechodzi na Telefoniczną żeby wykorzystać Swingi, to siedem brygad musi powędrować w drugą stronę. A to z kolei obniży współczynnik wykorzystania NF6D. I jeżeli jeszcze przyjąć, że M8CN przejmuje 7, to linia przechodząca z Telefonicznej na Chocianowice traci z obsługi praktycznie w całości wagony niskopodłogowe.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego

Post autor: nowy1212 »

A w soboty jak to wygląda?
ODPOWIEDZ