Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
^^ Tak naprawdę nie bardzo jest "coś innego". Poza NF6D będą dostępne jeszcze GT6N z Jeny, ale to w małych ilościach i za kilka lat. No i słynne Helsinki, ale tu czekamy na to aż wreszcie ujawni się kupujący.
W ogóle to nie 33 tylko 32 - bo trwale wyłączone są na tę chwilę modernizowany 68 i 2 sztuki po wypadkach. No ale te 25-26 sztuk powinno być w planie, a na mieście z 28, tym bardziej że nie ma już sytuacji, że te tramwaje nie mają gdzie jeździć.
I jak to jest z 15/17? One już jeżdżą po trasie, tak jak wskazywałby rozkład? A jeśli tak, to czemu u licha nie są jak najmocniej obstawione w weekend Swingami, tak żeby uwolnić M8C np. na ciąg Przybyszewskiego.
W ogóle to nie 33 tylko 32 - bo trwale wyłączone są na tę chwilę modernizowany 68 i 2 sztuki po wypadkach. No ale te 25-26 sztuk powinno być w planie, a na mieście z 28, tym bardziej że nie ma już sytuacji, że te tramwaje nie mają gdzie jeździć.
I jak to jest z 15/17? One już jeżdżą po trasie, tak jak wskazywałby rozkład? A jeśli tak, to czemu u licha nie są jak najmocniej obstawione w weekend Swingami, tak żeby uwolnić M8C np. na ciąg Przybyszewskiego.
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
Mpk oszczedza na eksplatacji Pes i wogóle.
Ile czasu zajmie budowa Stacji Śródmieście?
Ile czasu zajmie budowa Stacji Śródmieście?
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
Wbrew temu co sugerujesz nigdzie nie napisałem, że jest z tym wspaniale. Potwierdzenie Twojej tezy postawionej kilka postów wyżej widzę tylko przy jednej pozycji - chyba, że źle rozumiem pojęcie większości. Krzykliwe hasła rzadko mają dużo wspólnego z rzeczywistością.NamonPL pisze: ↑ndz 17:08, 18 kwie 2021Proszę tutaj liczby z korektą M8CN:
Pesy 15'/18' | Soboty -> 18/34, Niedziele -> 14/34
M8CN | DP -> 9/14, Soboty -> 10/14, Niedziele -> 10/14
NF6D* | DP -> 24/33, Soboty -> 21/33, Niedziele -> 19/33
*NF6D dałem 33 bo 2 sztuki są obecnie w modernizacji.
I jeśli według przedstawiciela ZDiT-u (jeśli dobrze wywnioskowałem po konwersacjach na tym forum), stojące na zajezdni:
W soboty: 16 Pes 15'/18', 5 M8CN, 9 NF6D
W niedziele: 20 Pes 15'/18', 4 M8CN, 14 NF6D
Oczywiście kilka sztuk powinny być na rezerwie, ale to chyba nie 16,9,20,14. Czy się mylę?
PS. Dzień roboczy dla Pes zgrabnie pominąłeś bo nie pasował do narracji?
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
Ok to szybkie pytanie. Dużo pojazdów stoi (szczególnie weekendowo) na zajezdniach? Tak czy nie?
Jasno i precyzyjnie udowodniłem, że mamy sytuację karygodną gdzie od 16 do 20 Pes 15'/18', od 4 do 5 M8CN, od 9 do 14 NF6D weekendowo stoi na zajezdniach a na miasto wysyłamy Konstale. Co ZDIT zamierza z tym zrobić?
PS. Pominąłem też dla M8CN i NF6D jakbyś spojrzał, wiesz dlaczego? Z dwóch powodów:
1. Wykorzystanie jest na przyzwoitym poziomie
2. W soboty i niedziele wykorzystanie jest na niższym poziomie w DP.
Jasno i precyzyjnie udowodniłem, że mamy sytuację karygodną gdzie od 16 do 20 Pes 15'/18', od 4 do 5 M8CN, od 9 do 14 NF6D weekendowo stoi na zajezdniach a na miasto wysyłamy Konstale. Co ZDIT zamierza z tym zrobić?
PS. Pominąłem też dla M8CN i NF6D jakbyś spojrzał, wiesz dlaczego? Z dwóch powodów:
1. Wykorzystanie jest na przyzwoitym poziomie
2. W soboty i niedziele wykorzystanie jest na niższym poziomie w DP.
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
Pesy w robocze mają niezłe wykorzystanie, więc tym bardziej pojawia się pytanie, dlaczego w weekend stoją skoro są sprawne. To, że przez blisko 5 lat nie udało się dostosować do nich innej trasy jest żenujące.
I jeśli te liczby tak wyglądają to naprawdę nie widzę innego rozwiązania jak wystawienie Pes w weekend na całe 15/17 od dnia, kiedy wrócą na stałą trasę. A jeśli to jednak szkodzi tym tramwajom, to jak najszybsze dostosowanie ŁTR.
I jeśli te liczby tak wyglądają to naprawdę nie widzę innego rozwiązania jak wystawienie Pes w weekend na całe 15/17 od dnia, kiedy wrócą na stałą trasę. A jeśli to jednak szkodzi tym tramwajom, to jak najszybsze dostosowanie ŁTR.
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
W pewnym stopniu jestem w stanie się zgodzić, coś można poprawić zwłaszcza w kwestii wykorzystania Swingów w weekendy. Jednakże manipulacją i absolutnym nadużyciem było stwierdzenie, że większość stoi. To po prostu nieprawda i wszelkie takie fake newsy spotkają się z moją stanowczą reakcją. A co zamierza zrobić z tym ZDiT to musisz zapytać o to ZDiT a nie tutaj.NamonPL pisze: ↑pn 16:58, 19 kwie 2021Ok to szybkie pytanie. Dużo pojazdów stoi (szczególnie weekendowo) na zajezdniach? Tak czy nie?
Jasno i precyzyjnie udowodniłem, że mamy sytuację karygodną gdzie od 16 do 20 Pes 15'/18', od 4 do 5 M8CN, od 9 do 14 NF6D weekendowo stoi na zajezdniach a na miasto wysyłamy Konstale. Co ZDIT zamierza z tym zrobić?
Co do M8CN - tajemnicą poliszynela jest, że niezbyt udana modernizacja ma wpływ na liczbę brygad obsadzonych tymi wagonami.
Z kolei 3 NF6D są odstawione do modernizacji, na pozostałe trwa nieustanne polowanie naszych "mistrzów kierownicy" - ciągle jakiś wagon stoi rozbity i czeka na naprawę. Dlatego jeśli chodzi o te dwa typy w mojej opinii nie ma dużego pola do poprawy.
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
Dobra, jeśli uważasz że 49% jest ok, ale 50% już nie to zostawię to bez komentarza.
Co do M8CN - ostatnio prezes Papierski na komisji Transportu mówił, że te tramwaje są najmniej awaryjne i ich eksploatacja jest najtańsza (tańsza nawet od 805). Zatem, gdzie leży problem?
Co do NF6D - sorry, ale podstawowe utrzymanie taboru i odpowiedni serwis (a wiemy, że Telefoniczna ma z tym problem) nie jest żadnym argumentem do wysyłania mniejszej ilości taboru niskopodłogowego na miasto. Wszystkie 3 typy należy wysyłać w większej ilości bo jest możliwość tylko "nie da się".
EDIT w związku z aktualizacją rozkładów od 25.04
>Udział GT8N zwiększy się o 1 sztukę dla każdego dnia tygodnia
>Udział Swingów zwiększy się o 1 sztukę dla każdego dnia tygodnia
>Udział NF6D zwiększy się o 1 sztukę w DP
Chyba ktoś czytał tę dyskusję i postanowił zwiększyć DRASTYCZNIE obsadę taborową. Cyrk xD
Co do M8CN - ostatnio prezes Papierski na komisji Transportu mówił, że te tramwaje są najmniej awaryjne i ich eksploatacja jest najtańsza (tańsza nawet od 805). Zatem, gdzie leży problem?
Co do NF6D - sorry, ale podstawowe utrzymanie taboru i odpowiedni serwis (a wiemy, że Telefoniczna ma z tym problem) nie jest żadnym argumentem do wysyłania mniejszej ilości taboru niskopodłogowego na miasto. Wszystkie 3 typy należy wysyłać w większej ilości bo jest możliwość tylko "nie da się".
EDIT w związku z aktualizacją rozkładów od 25.04
>Udział GT8N zwiększy się o 1 sztukę dla każdego dnia tygodnia
>Udział Swingów zwiększy się o 1 sztukę dla każdego dnia tygodnia
>Udział NF6D zwiększy się o 1 sztukę w DP
Chyba ktoś czytał tę dyskusję i postanowił zwiększyć DRASTYCZNIE obsadę taborową. Cyrk xD
Ostatnio zmieniony pt 08:46, 23 kwie 2021 przez NamonPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
M8CN są akurat na Chocianowicach
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
No ale jeśli mają plan na poziomie 10/14 (czy może raczej 10/13 bo zwykle któryś jest długotrwale odstawiony), czyli 71-76%, to chyba nie jest z nimi aż tak źle. Do tego przynajmniej jeden musi być sprawny na rezerwę, bo teraz przecież jeżdżą na linii dwukierunkowej.
A, i powtórzę się z pytaniem - 15/17 jeżdżą po właściwej trasie czy objazdem?
A, i powtórzę się z pytaniem - 15/17 jeżdżą po właściwej trasie czy objazdem?
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
I?
px33 pisze: ↑czw 21:00, 22 kwie 2021No ale jeśli mają plan na poziomie 10/14 (czy może raczej 10/13 bo zwykle któryś jest długotrwale odstawiony), czyli 71-76%, to chyba nie jest z nimi aż tak źle. Do tego przynajmniej jeden musi być sprawny na rezerwę, bo teraz przecież jeżdżą na linii dwukierunkowej.
A, i powtórzę się z pytaniem - 15/17 jeżdżą po właściwej trasie czy objazdem?
Żaden z M8CN nie jest długotrwale unieruchomiony. 2499, który kilka miesięcy przechodził drobny remont na Tramwajowej już dawno wrócił do służby liniowej.
15 i 17 jeżdżą na właściwych trasach.
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
^^ To czemu, u licha, w weekendy całe te linie nie są wystawione z ET1, głównie na Swingach? A M8CN na liniach, na których to byłoby przydatne.
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
Wydaje mi się, że nawet ZDIT tego nie wie. Widać nikomu to nie przeszkadza bo taki stan rzeczy utrzymuje się od długiego czasu.
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
No napisałeś że jest problem z NF6D I M8CN bo wszyscy wiemy jak jest z utrzymaniem tramwajów ma Telefonicznej to tylko sprostowałem że M8CN są w ET2 I tyle, nic więcej
Bo tak wygląda świetna współpraca MPK i ZDiT. No i pewno mało komu ma tym zależy bo przecież to się nie opłaca działać skoro za chwilę i tak zmiany (tak jakby w przyszłości niby miało być inaczej - remonty to standard - były, są i będą)
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
Nawet 1 tramwaj stojący niepotrzebnie na zajezdni to problem, a wykazałem że jest ich dużo, dużo więcej. Rozumiem, że PR to słabo wygląda, ale to są fakty
Naprawdę nie rozumiem dlaczego tak usilnie od początku tego stanu rzeczy bronisz.
Faktycznie moja pomyłka, już poprawiłem. Dzięki
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
Nie bronię tego stanu rzeczy tylko upominam się o rzetelność. Rozumiem narzekania, że wykorzystanie taboru tramwajowego nie jest optymalne - częściowo nawet podzielam ten pogląd - ale wypisywanie haseł typu "większość tramwajów niskopodłogowych stoi w zajezdniach" nie ma z nią z nic wspólnego. Mniej zorientowani w tej tematyce wyrabiają sobie własne zdanie na postach także z tego forum i szkoda by robili to w oparciu o nieprawdziwe informacje. Nie sprowadzajmy tego forum do poziomu komentarzy pod artykułami Expressu czy Onetu.
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
Chyba już czwarty post widzę w temacie potocznego użycia słowa 'większość', chociaż wiadomo jaka była istota narzekań.
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
Dokładnie. Największym problemem jest niezrozumienie użycia jednego ze słów. Ale to, że po 19, 13 czy 12 wagonów stoi bez sensu na zajezdni już nie, tylko ubiera się to w słowa "nie jest optymalne".
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
A czy w całym tym ferworze walki i wyliczania ile tramwajów stoi w niedziele na Telefonicznej ktokolwiek spróbował policzyć dlaczego tak jest i raczej będzie?
Telefoniczna w niedziele wystawia razem 63 brygady (zaznaczam, że gdzieś się mogłem o 1-2 brygady pomylić), natomiast w dni robocze samych brygad niskopodłogowych, bez Konstali, wyjeżdża z tej zajezdni ponad 80 sztuk. Linie 3 (która ma kilka brygad z Chocianowic), 10, 11, 12 i 15 są w niedziele w pełni obsługiwane taborem niskopodłogowym, 9 w większości, a 2 i 8 w połowie.
Swingi mogą wyjechać jednocześnie jedynie na trasy 10, 12 i 17, Cityrunnery nie wjadą na Aleksandrowską. Przy założeniu, że 17 przechodzi na Telefoniczną żeby wykorzystać Swingi, to siedem brygad musi powędrować w drugą stronę. A to z kolei obniży współczynnik wykorzystania NF6D. I jeżeli jeszcze przyjąć, że M8CN przejmuje 7, to linia przechodząca z Telefonicznej na Chocianowice traci z obsługi praktycznie w całości wagony niskopodłogowe.
Telefoniczna w niedziele wystawia razem 63 brygady (zaznaczam, że gdzieś się mogłem o 1-2 brygady pomylić), natomiast w dni robocze samych brygad niskopodłogowych, bez Konstali, wyjeżdża z tej zajezdni ponad 80 sztuk. Linie 3 (która ma kilka brygad z Chocianowic), 10, 11, 12 i 15 są w niedziele w pełni obsługiwane taborem niskopodłogowym, 9 w większości, a 2 i 8 w połowie.
Swingi mogą wyjechać jednocześnie jedynie na trasy 10, 12 i 17, Cityrunnery nie wjadą na Aleksandrowską. Przy założeniu, że 17 przechodzi na Telefoniczną żeby wykorzystać Swingi, to siedem brygad musi powędrować w drugą stronę. A to z kolei obniży współczynnik wykorzystania NF6D. I jeżeli jeszcze przyjąć, że M8CN przejmuje 7, to linia przechodząca z Telefonicznej na Chocianowice traci z obsługi praktycznie w całości wagony niskopodłogowe.
Re: Objazdy w okresie budowy tunelu średnicowego
A w soboty jak to wygląda?