Dworzec tramwajowy Piotrkowska - Centrum

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Gość

Dworzec tramwajowy Piotrkowska - Centrum

Post autor: Gość »

Witam.

Czytam sobie to forum od jakiegoś czasu, to mój pierwszy post tutaj, zatem witam wszystkich.

Podczas wędrówek po sieci znalazłem coś takiego:

[url=http://www.ipt_lodz.toya.net.pl/proj/proj_1/DTC.html]http://www.ipt_lodz.toya.net.pl/proj/proj_1/DTC.html[/url]

Co sądzicie o takim pomyśle? Moim zdaniem genialne w swojej prostocie. Zdarza mi się skręcać z Piłsudskiego w prawo w Kościuszki i to na ogół jest tragedia ze względu właśnie na tłumy pędzące przez przejście. A to rozwiązanie wygląda naprawdę nowocześnie i funkcjonalnie. I nie jest niemożliwe do realizacji.

Nie jestem z tym projektem w żaden sposób związany-po prostu mi się spodobał, a tematyce forum odpowiada chyba jak najbardziej.

Pozdrawiam

Ariser
krwawy_ratlerek
Czasem wpada
Posty: 82
Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
Lokalizacja: łódź

Post autor: krwawy_ratlerek »

widziałem już ten projekt chociaż link nie działe Obrazek wygląda i brzmi sensownie tylko najpierw trzeba zrealizować (albo zacząć realizację) ŁTR, żeby w ogóle myślec o dworcu wspólnym dla trasy WZ i ŁTR, póki co pozostaje on odległym, niespełnionym marzeniem - co nie zmienia faktu, że pomysł jest b. dobry Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

[url=http://www.ipt_lodz.toya.net.pl/proj/proj_1/DTC.htm]http://www.ipt_lodz.toya.net.pl/proj/proj_1/DTC.htm[/url] - teraz jest dobry adres;)
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Pomysl nie zly, tylko wg moznaby tam zrobic przystanek autobusowy i tramwajowy w jednym Obrazek Szkoda, ze projekt nigdy nie doczeka sie realizacji. UM powie nie_da_sie, czytaj: nie chce nam sie, szkoda kasy (przeciez trzeba remontowac koscioly w Gdansku, organizowac wycieczki do Izraela itd.), po co to komu itp. Do tego trzeba by zmieniac trase ŁTR-u (nie wiem na ile jest to mozliwe ..) Ostatnoi tez slyszalem, ze Kropa sprzedal tereny na poludnie od Mickiewicza jakiejs firmie, ktora ma tam zbudowac Hotel. Dlatego bardzo mi przykro ale jeszcze przez dlugi czas pozostaniemy na "komunikacyjnym drzewie" ObrazekObrazek
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Znowu te wycieczki. Ile razy trzeba pojechać do Izraela, żeby przepadł jakiś milionik na dworzec? Poza tym hotel ma być po północnej stronie.
Pomysł moim zdaniem ma sens tylko jeśli jezdnie Mickewicza pójdą estakadą. Jeśli już budować w tamtej okolicy dworzec to autobusowy, bo przystanek pod Centralem to taki mały dworzec właśnie
pan xy

Post autor: pan xy »

Świetny pomysł!!!
Już się romarzyłem...
pan xy

Post autor: pan xy »

przed chwilą przyszło mi do głowy to że mogliby to zrobić pod ziemią, chociaż wiem że to w ogóle nie realne
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

I nie potrzebne.
pan xy

Post autor: pan xy »

potrzebne. nierealne.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Potrzebne ale nie pod ziemia ...
pan xy

Post autor: pan xy »

tak, ale jeśli miasto sprzedałoby działkę pod hotel naprzeciwko centralu to może nie byłoby miejsca?
pan xy

Post autor: pan xy »

a poza tym chodziło mi o głębokość na jakiej są przejścia podziemne. chyba wystarczyło. nie?
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Przejścia podziemne zasypać i już po problemie.
A serio - jeśli jakakolwiek segregacja w pionie, to tylko pod ziemię a nie na estakadę. Tylko, że nie tramwaj, a samochody.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Niech sie dusza we wlasnych spalinach ! Obrazek
pan xy

Post autor: pan xy »

można by i tak ale wydaje mi się że łatwiej by było zrobić tunel dla tramwajów.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Raczej nie łatwiej, a po za tym jak robić coś, to już z głową a nie po najmniejszej linii oporu.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Kiedyś planowano, że te jezdnie Mickiewicza, które są pod wiaduktami na Żeromskiego będą się kończyć (wychodzić na powierzchnię) przy Sienkiewicza tzn. skrzyżowanie z Kościuszki byłoby bezkolizyjne. Generalnie trasa W-Z powinna być średnicowa z jak najmniejszą ilością świateł,za to z płytkimi tunelami. Wtedy tramwaje śmigałyby na poziomie chodnika, krzyżując się z poprzecznymi jezdniami, lub jechałyby pod ziemią bez skrętu w Kościuszki. Opcja Underground ma tę zaletę, że tramwaje nie stoją podczas marszów na Pietrynie.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Za to nie ma tez jak zorganizowac objazdow i w razie awarii i tak stoją.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Kiedyś to by się puściło po Tuwima, ale nie wyobrażam sobie tam razem samochodów i tramwajów
pan xy
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: pn 09:11, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pan xy »

według mnie to one mogłyby wieźdzać pod ziemię na piotrkowskiej(między żwirki a mickiewicza) a wyjeżdzac na kościuszki
ODPOWIEDZ