Przedłużenie ulicy Karskiego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
BartStep
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: czw 19:36, 25 sie 2005
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: BartStep »

Jeśli chodzi o Kilińskiego, to w wieloletnim planie jest ona przewidziana do poszerzenia. Proszę sobie zobaczyć, gdzie postawiono blok między Rewolucji a Włókienniczą. Jest cofnięty w stosunku do pierwotnej linii zabudowy. Najnowsze wyburzenie to przy Wigury, przedstawiłem je na fotach. Między Wigury a Abramką Kilińskiego już jest szeroka. Tu i tam coś się zburzy i będzie szeroko. Przydałoby się najbardziej między Narutowicza a trasą WZ. Ale to lata miną.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jeżeli miasto nie odrzuci projektu IPT o poszerzeniu Narutowicza i Zielonej to dobrze. Pozatym szansa jest coraz większa, bo przecież ma powstać bulwar Narutowicza.

(Zaraz usłysze te pesymistyczne komenterze ObrazekObrazek)

@Kazik. Na Rzgowskiej to ja nie widzę potrzeny. Jedzie się przyjemnie, tylko na światłach przy Broniewskiego czasem trzeba stać. Pozatym tam to torowisko jest w dobrym stanie.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Adrian pisze:Jedzie się przyjemnie, tylko na światłach przy Broniewskiego czasem trzeba stać.

Przez to skrzyzowanie 70 i 75 maja na Dabrowie po 3-4 minuty spoznienia ... Gdyby nie przystanki Broniewskiego/Kilinskiego i Rzgowska/Bankowa to autobusy mogły by omijać to skrzycowanie: ..., Rzgowska, Mazurska (Odynca), Kilinskiego, Broniewskiego ..., w druga strone: Broniewskiego, Kilinskiego, Śląska, Rzgowska, ... Niestety ale jest jeszcze ten dziki dworzec pksu i busikow, na ktore przesiadaja sie pasazerowie 70 i 75 Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

W zasadzie to linie 70 i 75 jadąc na Dąbrowe z CZMP jadą według rozkładu - średnio 3 minuty. One skręcają w prawo, więc nawet jak nie mają zielonego światła to przy zielonej strzałce spokojnie skręcają. Gorzej jak tiry zastawią drogę, ale tak to jest tylko w międzyszczyscie i szczycie popołudniowym.

W drugą stronę to kwestia świateł - za krótko jest zielone do skrętu w lewo.

P.S. Dobrze, że nie mieszkamy w Warszawie, tam są często korki nie porównywalne z Łodzią Obrazek.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Acha, opóźnienia na Dąbrowie to wina korków na Rzgowskiej przy Kurczakach i Łazowskiego.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Poszerzenie Kilińskiego między Północną a Piłsudskiego to ogromna ilość wyburzeń. Na Rzgowskiej obecnie nie ma potrzeby poszerzać, ale jak już jest miejsce to trzeba je zachować, kiedyś na pewno się przyda. Skrzyżowanie jest generalnie do bani, za dużo faz, za mało pasów, zaczyna mi brakować przejścia podziemnego jak widzę tramwaj do którego nie mam jak dobiec. Najdłużej to stoi tu akurat 52. Słyszałem coś o wydłużeniu Jana Pawła II do Rzgowskiej, w okolice CZMP. ZDiT rozpisało przeterg na studium wykonalności. Tyle, że teraz więcej TIRów wali ze Strykowa i Dąbrowy, więc po Broniewskiego. Pomyślcie, że kiedyś był tam tramwaj
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Najdłużej napewno nie stoi 52 tylko tramwaje 5 i 6 oraz 70 i 75 skręcające w lewo z Broniewskiego w Rzgowską.

O planach wydłuzenia J.P. II slyszałem, bo w pobliżu, gdzie trasa będzie się łączyć z Rzgowską mieszkam. Są dwa plany: 1. przez Ustronną, a 2. przez Giełdową (oczywiście ulice zostaną wydłuzone, poszerzone, wyremontowane).

Krótszy wariant był też taki, aby J.P. II wydłużyć do Śląskiej wzdłuż torów kolejowych, tak aby tiry omijały skrzyżowanie Rzgowska/Broniewskiego/Paderewskiego i R.L.L.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Adrian pisze:Krótszy wariant był też taki, aby J.P. II wydłużyć do Śląskiej wzdłuż torów kolejowych, tak aby tiry omijały skrzyżowanie Rzgowska/Broniewskiego/Paderewskiego i R.L.L.

Jeszcze zwiekszyc ruch tirow na Śląskiej? :o
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Boże... nowy odcinek od Pabianickiej do Rzgowskiej wyjeżdzający w pobliżu Śląskiej, Bankowej, a nie skierowanie tirów na Śląską. Odcinek na Śląskiej istanieje od lat i nie korzystają z niego wszyscy, więc po wydłużeniu J.P. II też ruch nie wzrośnie. Wszystkie drogowzkazy pokazują, że jadąc na Katowice należy jechac Broniewskiego, tamtędy też przechodzi krajowa 14-stka i nikt nagle nie będzie jechał inaczej. Pozatym to nie mój pomysł!

Użyłem wykrzykników, więc zaraz usłysze kolejne teksty typu "Nie podniecaj się". Obrazek
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Ha! Otóż właśnie skierowanie TIRów na Śląską do mającej powstać Nowo-Konstytucyjnej. Wydłużona Śląska i nowa Ustronna nie są rozpatrywane alternatywnie tylko wspólnie, ze skrzyżowaniem między os.Kurak a torami kolejowymi
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Nowo-Konstytucyjna? nie słyszałem nic o tym. Czy ma się ona łaczyć z Gojawiczyńskiej?
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Ja też o tym nie słyszałem, ale nawet gdyby chcieli tak zrobić, to się nie da.
Może lepiej wydłużyć Niciarnianą wzdłuż torów do Dąbrowskiego/Gojawiczyńskiej ???
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

O Niciarce myslałem kiedyś. Przydał by się wjazd od wschodu na Dąbrowe i Zarzew. Na pewno odciązylo by to Tatrzańska. Na 90% miejsce jest. Problem jest dopiero przy Polmozbycie. Jeśli chcielibyśmy połączyć Nowo-Gojawiczynskiej z Niciarniane to trzeba by było zlikwidować parę ogródków dzialkowych. Można by też połączyć nową drogę z Kaszyńskiego, która wychodzi na Przybyszewskiego koło stacji benzynowej, tylko na drodze znow stoją ogródki działkowe. Trzeci wariant: Zawodowa. Tylko to wymaga drobnej przebudowy Przybyszewskiego i ustawienia nań kolejnych świateł.

Mapka:
Obrazek

Na mapce jest bład, gdyż ulica Kaszynskiego jest w miejscu, w którym przebiega zielony wariant. Kształt ogródkow dzialkowych jest troche niedokładny, ponieważ rysowałem je recznie. W rzeczywistosci dochodza troche bardziej na polnoc ale gdybym tak narysował to rysunek bylby mniej czytelny Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Pomysł jest bardzo fajny, myślę ze można by przy okazji wykupić grunty działek i stworzyć tam miejsce dla nowych fabryk Dąbrowy Przemysłowej.

Spoglądając na mapę warto by tez wybudować drogę od Przybyszewskiego do Piłsudskiego.

Obrazek

Łączyła by się z ul. Zawodową i częściowo mogła przechodzić przez Milionową. Włączona by była w skrzyżowanie na którym skręca się z Piłsudskiego do Geanta. Była by gotowa sygnalizacja.

P.S. Rysunek zrobiony w minutę Obrazek.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Nowo-Konstytucyjna w skrócie:początek
od Strykowskiej na pn od torów, wiadukt kolejowy,dalej między cm.Doły a PKSem, włączenie do obecnej Konstytucyjnej w okolicach szpitala na Czechosłowackiej (po zachodniej stronie), przez park 3 Maja, obok Delegatury UMŁ Łódź Widzew, wzdłuż zakładów Widzewa Przem., obok Statoila, między działkami a osiedlem, wiadukt nad torami, między osiedlem Kurczaki a zakładami, na pd od Kolumny łuk i dalej w stronę Pabianic.


Jak wkleić mapę, bo teraz to brzmi tak, jaby mi się przyśniło?
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Jest taka strona jak: miejsce.info - tam można wybrać miasto Łódź i tworzyć mapki. Starałem się według twojego opisu taką mapę-trasę stworzyć, ale nie wiem czy dobrze:
http://miejsce.info/zobacz/?7e55371dff9da866d2de50836b22804a
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Tylko na drodze stoi Geant, bo Carrefoura i Polmozbyt da sie ominac Obrazek
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

morton pisze:Tylko na drodze stoi Geant, bo Carrefoura i Polmozbyt da sie ominac ;)
Géant też się da ominąć. Można połączyć z tą drogą wyjazdową z parkingu, co się krzyżuje z Piłsudskiego. Ja myślę, że gorzej będzie za tym skrzyżowaniem. Może być podobna sytuacja jak z wydłużeniem Karskiego.

Po drugiej stronie Piłsudskiego (przeciewnej do hipermarketu) jest skwer. Tam sporo ludzi odpoczywa, głównie ze Starego Widzewa i Zbiorczej. Ludzie mogą się burzyć.

Z drugiej strony jest dla niech alternatywa. Stary Widzew ma park 3 Maja, a mieszkańcy Zbiorczej i okolic też jakiś park (nie znam nazwy) i ogródki działkowe.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

@Kuba
Mniej więcej właśnie o to chodzi, dokładnej lokalizacji nie ma. Można się jej domyślać po nieużytkach, skwerach, ogródkach działkowych. Polmozbyt od zachodu, Geant od wschodu, niekoniecznie ma się pokrywać z Zygmunta. Skwer przy Piłsudskiego raczej jest do likwidacji, za to Park nad Jasieniem będzie rozbudowywany.
J.S.

Post autor: J.S. »

Pozatym szansa jest coraz większa, bo przecież ma powstać bulwar Narutowicza.

Opowiadasz glupoty niesamowite. Akurat bulwar przyczyni sie do ograniczenia ruchu samochodowego, wiec co tu ma poszerzanie do rzeczy? Malo tego, postuluje sie, aby Zielona od Gdanskiej (albo Zeromskiego) do Piotrkowskiej stala sie przy tej okazji ciagiem PIESZYM! Nie wiem, czy trafiles w dobra epoke, ale generalnie teraz jest tendencja do uspokajania ruchu w srodmiesciach, a wiec poszerzanie ulic to jakby inna bajka.
ODPOWIEDZ