Chwilowe zmiany tras
W związku z pożarem hali Polmozbyt (przy ul. Przybyszewskiego 199) zmienioną trasą kursowały autobusy linii 96, tj. z Janowa do skrzyżowania Przybyszewskiego/Lodowa normalną trasą, następnie ulicami: Lodowa, Dąbrowskiego, Tatrzańska, od przystanku Przybyszewskiego/Tatrzańska powrót na standardową trasę.
W niedzielę 11.11 będziemy mieć tradycyjne objazdy w związku z uroczystościami przed Katedrą. Nie-tradycyjnie trasa autobusu zastępczego będzie prowadzić przez Politechniki (w związku z remontem Wólczańskiej). De facto autobus zastępczy po trasie tramwaju będzie miał tylko jeden przystanek a reszta trasy jakiś kilometr dalej w związku z czym zapewne pojedzie pusty. Moje pytanie brzmi - czemu tęgie głowy w ZDiT nie skierują autobusu zastępczego od Piotrkowskiej - Tymienieckiego, Sienkiewicza i Brzeźną? Zachowana zostałaby relacja i obsłużone w zasadzie wszystkie przystanki pozbawione tramwaju. Czy skrzyżowanie Piotrkowska-Tymienieckiego też jest zwykle zamykane przy takich okazjach i nie ma mozliwości zamknąć Piotrkowskiej dopiero za skrzyżowaniem?
Zwykle jest otwarte i Policja kieruje ruch samochodów właśnie w ten sposób. MPK może mieć awersję do skrętu autobusem, zwłaszcza przegubowym, z Piotrkowskiej w prawo w Tymienieckiego (wysepka przystankowa). Jutro komplikować sytuację może fakt, że zapewne tam ustawią się tramwaje do parady po uroczystościach.
pawelczyk pisze:Tyle, że między wysepką przystankową a skrętem w prawo jest tam jeszcze dobrych kilkanaście metrów. Autobus przegubowy spokojnie by sobie tam poradził.
MPK/ZDiT/policja nie wpuszcza autobusów na Piotrkowską "bo nie". Tłumaczenia są zawsze bełkotliwe i niewiarygodne (nieustalone pierwszeństwo na skrzyżowaniach, ryzyko zablokowania drzwi o krawędź przystanku, niedostosowanie cudsystemu sterowania ruchem do kursowania autobusów - jakby do kursowania tramwajów był przystosowany), a 57 zamiast pojechać na czas remontu PATem jeździ naokoło i jeszcze stoi sobie w korkach na lewoskręcie we Wróblewskiego
Ciekawe tylko jakim cudem już chyba we wszystkich dużych miastach w Polsce autobusy poruszają się po PATach, albo wręcz po torowiskach w pasie rozdzielczym (Wrocław, pl. Grunwaldzki i to od ilu lat!) i jakoś ten rzekomo nierozwiązywalny problem nie występuje.
A PKS zasuwa po pasach nielegalnie, zresztą bywa i tak, że stoi w korku razem z samochodami
A PKS zasuwa po pasach nielegalnie, zresztą bywa i tak, że stoi w korku razem z samochodami
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tomasz.bu, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak samo "nielegalnie" jak Koro czy darmobusy na Narutowicza. A przecież inaczej nie wjadą np. na przystanek przy pl. Dąbrowskiego.Tomasz.bu pisze:A PKS zasuwa po pasach nielegalnie, zresztą bywa i tak, że stoi w korku razem z samochodami
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Remont Legionów (I etap): http://zdit.uml.lodz.pl/pl/news/pokaz/896/Remont_ul_Legionow
W Łodzi to chyba norma, że remontuje się ulice i torowiska tramwajowe jak idzie zima. A że nie pora na to, to co tam...
Remont Legionów potrwa z miesiąc, to jakoś się przemęczymy, ale Przybyszewskiego to ponad 6 miesięcy, jak nie dłużej. 3 do Placu zdubluje nieco 16a, więc może lepiej ją zawiesić na czas remontu Przybyszewskiego, a samą 3 choć w wersji ekstremalnej, nawet z A puścić na trasie Helenówek -Plac Niepodległości oraz Żabieniec-Plac Niepodległości w takcie co 7 i 8 minut, a jak otworzą Łagiewnicką dodatkowo wzmocnić 4 i 5 do 4 kursów zachowując 3 co 10 minut,
Remont Legionów potrwa z miesiąc, to jakoś się przemęczymy, ale Przybyszewskiego to ponad 6 miesięcy, jak nie dłużej. 3 do Placu zdubluje nieco 16a, więc może lepiej ją zawiesić na czas remontu Przybyszewskiego, a samą 3 choć w wersji ekstremalnej, nawet z A puścić na trasie Helenówek -Plac Niepodległości oraz Żabieniec-Plac Niepodległości w takcie co 7 i 8 minut, a jak otworzą Łagiewnicką dodatkowo wzmocnić 4 i 5 do 4 kursów zachowując 3 co 10 minut,
Linia 3 na trasie Północna - pl. Niepodległości nie ma sensu lepiej jakby pojechała dalej Przybyszewskiego i Śmigłego-Rydza na Śląską jakoś 5 lat temu nie było to problemem. Linia dla której wprowadza się objazd powinna jechać możliwie jak najdłużej swoją trasą w przypadku linii 3 powinno być to skrzyżowanie Przybyszewskiego-Śmigłego-Rydza
KOMUNIKAT 153/12
W związku z prowadzeniem prac torowych na ul. Kilińskiego na odcinku od Mazurskiej do pętli dw. Łódź Chojny, na podstawie organizacji ruchu zatwierdzonej przez Zarząd Dróg i Transportu, od godz. 21:15 do zjazdów do zajezdni w kolejne noce od 22/23 listopada do 30 listopada na 1 grudnia 2012r. ulegnie zmianie trasa tramwajów linii 1, jednocześnie zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza linia Z1:
linia 1
STRYKOWSKA – Strykowska, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Kilińskiego, Dąbrowskiego, Śmigłego-Rydza, Niższa – ŚLĄSKA
Zmiana trasy obowiązuje w obu kierunkach
linia Z1
DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY – Kilińskiego, Dąbrowskiego, Kraszewskiego, łącznikiem między Kraszewskiego a Kilińskiego, Kilińskiego, Broniewskiego, Rzgowska, Śląska – DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY
- Wykaz przystanków linii Z1
- dworzec Łódź Chojny – tymczasowy
- Kilińskiego – Broniewskiego – tymczasowy
- Kilińskiego – Dąbrowskiego – nocny
- Kilińskiego – Broniewskiego – tymczasowy
- Broniewskiego – Rzgowska – autobusowy
- Rzgowska – Bankowa – autobusowy
Między Mazurską a Malczewskiego zdjęto wszystkie płotki odgradzające tory od chodnika, postawiono "40", "roboty drogowe" i "zwężenie jezdni", na krańcówce wysypano kilka wywrotek piachu, też mnie ciekawi co to będzie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tomass94, łącznie zmieniany 1 raz.