Chwilowe zmiany tras

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Bo to tylko taka ściema "podział kompetencji" ZDiT/MPK. Po to by można byłoa "zwalić" na kogoś.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

BULL pisze:Na Politechniki Żeromskiego Gdańskiej powinien na stałe chodzić autobus.
Przecież to byłby idiotyzmw sytuacji, gdy dokładnie tak samo jeździ kursujący co 6 minut tramwaj. Jeśli nie mamy na co wydawać pieniędzy, to lepiej zwiększyć częstotliwość kursowania innych linii niż dokładać autobus tam gdzie tramwaj jednej z bardziej niezawodnych linii podjeżdża praktycznie co chwilę.

Natomiast brakuje bezpośredniej linii - czy to autobusu, czy tramwaju, bez znaczenia - łączącej Kaliski z Politechniką.
kuba_bed pisze:Uchwala, ale takie informacje też nie powinny się znaleźć na stronie przewoźnika, tylko organizatora. Do góry nogami jest to przewrócone, niestety.
Ale w podawaniu ich także przez przewoźnika nic złego chyba nie ma. Bo na stronie ZDiT też są - choć fakt, że powinny być lepiej dostępne: http://zdit.uml.lodz.pl/pl/strona/Bilety/71
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Same idiotyzmy. Dla mnie idiotyzmem jest trasa 12 12a i 15 15a. Co mi po tramwaju co 6 minut, który jedzie w jednym kierunku i zmusza do wielu przesiadek.

15 tki mają często zatrzymania lub któraś wypada. 9a i 13 śledzą 96 i co kasują którą?
Dojazd z Politechniki do Kaliskiej jest. 15 15a i 12. A co z Rzgowa na Kaliski nic nie ma? Innym karzecie przesiadać się a sami byczycie się 50.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Kpc21 pisze:Ale w podawaniu ich także przez przewoźnika nic złego chyba nie ma. Bo na stronie ZDiT też są - choć fakt, że powinny być lepiej dostępne: http://zdit.uml.lodz.pl/pl/strona/Bilety/71
Uważam, że na stronie przewoźnika taka informacja jest zbędna, zresztą tak samo jak masa innych, które nie dotyczą bezpośrednio przedsiębiorstwa. Od podawania takich informacji jest organizator, a z tym wiadomo jak jest :) I jak jest z podziałem kompetencji.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

BULL pisze:Same idiotyzmy. Dla mnie idiotyzmem jest trasa 12 12a i 15 15a. Co mi po tramwaju co 6 minut, który jedzie w jednym kierunku i zmusza do wielu przesiadek.

A można by 27 i 8 z 2000r. :D Tyle, że przy tej 50tce bardziej przydałoby się 2026.
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Cały czas mówię. Monotonie 15tek naprawdę rozwiązałaby
linia na Szczecińską, na Radiostację, na Wycieczkową. Z 20 to
byłby problem. Jest namiastka 20tki w postaci 72. Ewentualnie moźna ją wydłużyć
do dworca i dalej na Maratońską za 98A.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

kuba_bed pisze:50 to tak zachęca do jazdy nią, że hoho. Właśnie spojrzałem w MyBus to jeden z autobusów był spóźniony ponad półtorej godziny.[...]
Ale połączenie jest. Opóźnienia mogą wynikać po części z korków i utrudnień związanych z remontami na Trasie WZ. Wcześniej jakoś tak dużych opóźnień nie było (nie to, że nie było wcale), więc miejmy nadzieję, że w listopadzie tego nie będzie.
Z 50 fakt, że nie zachęca swoją częstotliwością do jeżdżenia z kaliskiego na Politechnikę i to się raczej nie zmieni w listopadzie. Trzeba albo długo czekać albo sonlbie dopasować autobus. Wraca pomysł powrotu 50A na kaliski.
Jest jeszcze opcja tramwaju, który łączyłby Politechnikę z kaliskim, a dalej z Retkinią albo z Kozinami i Żabieńcem. Taka objazdowa 14, która ostatnio jeździła i nie zbierała zbytnio zainteresowania.
Pytanie, co (z jaką częstotliwością) przebije tramwaje z kaliskiego z możliwością przesiadki na 15(A). Przecież większość tak właśnie dojeżdża i częstotliwość ich chyba zadowala.
BULL pisze:[...]Co mi po tramwaju co 6 minut, który jedzie w jednym kierunku i zmusza do wielu przesiadek. 
15 tki mają często zatrzymania lub któraś wypada.[...]
Jako jedna linia (z wariantem) nie jedzie w jednym kierunku, bo dowozi i na Kurczaki i na Chocianowice, a w kierunku północnym do ŁTRu. Już widzę zainteresowanie na to Twoje wydłużone 59 czy 78A.
Już Ci to kiedyś wyjaśniałem. Nie możesz dublować tramwaju autobusem tylko dlatego, że jest ryzyko zatrzymania! W takim wypadku np. po ŁTRze (na którym też są często zatrzymania) też puściłbyś autobus?
Kpc21 pisze:Ale w podawaniu ich także przez przewoźnika nic złego chyba nie ma.[...]
Zgadzam się. Większość nie odróżnia kompetencji ZDiTu i MPK i przepisów taryfowych będzie szukała na stronie MPK. Przecież one dotyczą też MPK więc krzywda się nikomu nie dzieje, a ludzie przynajmniej nie będą narzekać, że ich tam nie ma.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 2 razy.
Mateusz

EA-1 8-)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Mat pisze:Z 50 fakt, że nie zachęca swoją częstotliwością do jeżdżenia z kaliskiego na Politechnikę i to się raczej nie zmieni w listopadzie. Trzeba albo długo czekać albo sonlbie dopasować autobus.
Ale student nie wybiera, o której godzinie kończą mu się zajęcia. Jak ma dopasować sobie autobus? :)
Jest jeszcze opcja tramwaju, który łączyłby Politechnikę z kaliskim, a dalej z Retkinią albo z Kozinami i Żabieńcem. Taka objazdowa 14, która ostatnio jeździła i nie zbierała zbytnio zainteresowania.
Moje zbierała, często nią jeździłem. Co prawda 50 było o tyle lepsze, że dowoziło pod sam dworzec, ale nie zawsze dawało się z 50 skorzystać.

Z przesiadką nawet na Kopernika/Żeromskiego (o Mickiewicza/Żeromskiego już w ogóle nie wspominam) problem jest taki, że jest ona czasochłonna, szczególnie jeśli porównać czas na przesiadkę z ogólnym czasem podróży.
Pytanie, co (z jaką częstotliwością) przebije tramwaje z kaliskiego z możliwością przesiadki na 15(A). Przecież większość tak właśnie dojeżdża i częstotliwość ich chyba zadowala.
Jak 12 będzie co 6 minut, to będzie lepiej. Ale nadal inia bezpośrednia dużo lepsza.
Zgadzam się. Większość nie odróżnia kompetencji ZDiTu i MPK i przepisów taryfowych będzie szukała na stronie MPK. Przecież one dotyczą też MPK więc krzywda się nikomu nie dzieje, a ludzie przynajmniej nie będą narzekać, że ich tam nie ma.
Bo u nas się przyjęło, że komunikacja miejska = MPK. To powinno wyglądać tak, że MPK to tylko przewoźnik - a pasażera w zasadzie nie powinno interesować, kto go wozi (tzn. nie mówię że źle jeśli się tym interesuje, ale to nie powinno być konieczne). System komunikacji miejskiej powinien mieć swoją markę (u nas jest niby LTZ, ale jak zapytasz pasażera, co to LTZ, nie będzie miał pojęcia), i pod tą marką powinna pojawiać się informacja pasażerska, powinny być wydawane bilety, no i powinna jeździć cała komunikacja miejska.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Mamy 72 za 20. 26 i 27 tyle lat sprawdzały się. Realia się zmieniły. Na Politechniki
od czas ich skasowania nastała monotonia 15tek i konieczność uzasadnionych
przesiadek.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Obrazek Kpc21
Mi też w pewnym sensie 14 pasowało, ale widziałem ile osób nią jeździ w porównaniu do innych linii. Przez większość dnia roboczego (może poza szczytem) solówki dały by radę ją obsłużyć. ZDiT nie puści linii bespośredniej bo przy Mickiewicza (wiem, bieganie po schodach) i przy Kopernika będziesz miał tramwaje z taką częstotliwością, że nawet fakt przesiadki przebije tą linię bezpośrednią. A nie dasz jej z częstotliwością konkurencyjną, bo nawet solówki będą jeździły pustawe.
Chyba, że jakaś szczytówka w dni robocze np. od RLL przez Politechniki, Kopernika i np. do Bratysławskiej (chyba najbliższa pętla). Ale to by była częstotliwość nie częstsza niż 10-12 min, a 15(A) i 12(A) masz co 6 chyba.
Trzeba by zbadać czy w ogóle by było zainteresowanie linią bezpośrednią, czy to tylko widzi mi się dla wygody, bo połączenie (lepsze z przesiadką) jest.
Mateusz

EA-1 8-)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Przesiadki przy Mickiewicza na Żeromskiego nie brałbym w ogóle pod uwagę. W ogóle należałoby rysować schematy tak, by wychodziło z nich, że przystanki są daleko i nie pozwalają na przesiadkę. Bo tak jest w praktyce (i dochodzą do tego schody).

Jak nie mam innej opcji, to się tam przesiadam, ale wolę jednak przesiadkę przy Kopernika, mimo że jest dalej.

Z 12 co 6 minut może i będzie lepiej. Ale często wyglądało to tak, że kończąc zajęcia i korzystając z przesiadki 15-12, nie dawało rady zdążyć na pociąg do Łowicza, a 50 czy 14 już nie było z tym problemu.

W sumie w sytuacji, gdy pociągi z Łowicza będą jeździć przez Pabianicką na Widzew, nie będzie to aż tak potrzebne. Ale jechać z uczelni do Pabianickiej i się tam przesiadać na pociąg na Kaliski, to jednak jest cofanie się. Co nie znaczy, że sam tak nie robiłem - ale to w sytuacji, gdy na pociąg i tak trzeba by było dość długo czekać. A mimo tego, nawet, dojazd z przesiadką na Kaliski groził spóźnieniem się na pociąg, a jadąc na Pabianicką czekało się tam jeszcze kilkanaście minut (dobrze że wynaleziono smartfony i Aero2, można było zawsze wejść na ŁFK czy FPW i jakoś spędzić ten czas Obrazek ).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Od dnia 22 października 2015, ulegnie zmianie trasa linii 12

KOMUNIKAT 177/15

W związku dopuszczeniem do ruchu tramwajowego trasy W-Z na odcinku Wyszyńskiego - al. Włókniarzy na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu od dnia 22 października 2015, ulegnie zmianie trasa linii 12 oraz zostaje uruchomiona linia 8

linia 8
CHOCHOŁA – Aleksandrowska, Limanowskiego, Włókniarzy, Bandurskiego, Karolewska, Bratysławska, Wyszyńskiego – WYSZYŃSKIEGO

WYSZYŃSKIEGO - Wyszyńskiego, Bratysławska, Karolewska, Bandurskiego, Włókniarzy, Limanowskiego, Aleksandrowska - CHOCHOŁA

Linia 8 – przebieg tymczasowy

linia 12
WYSZYŃSKIEGO – Wyszyńskiego, Karolewska, Bratysławska, Bandurskiego, Włókniarzy, Kopernika, Gdańska, Zielona, Narutowicza, Konstytucyjna, Pomorska, działki, Telefoniczna - STOKI

STOKI – Telefoniczna, działki, Pomorska, Konstytucyjna, Narutowicza, Zielona, Gdańska, Kopernika, Włókniarzy, Bandurskiego, Karolewska, Bratysławska, Wyszyńskiego - WYSZYŃSKIEGO

Jednocześnie zostaną uruchomione następujące przystanki tramwajowe:

- WYSZYŃSKIEGO – odjazdowe dla tramwajów

- WYSZYŃSKIEGO – przyjazdowy dla tramwajów

- Wyszyńskiego - blok 270/311 – kierunek zachodni

- Wyszyńskiego - blok 270/311 – kierunek wschodni

- Wyszyńskiego – Armii Krajowej – kierunek zachodni

- Wyszyńskiego - Armii Krajowej – kierunek wschodni

- Wyszyńskiego - Retkińska – kierunek zachodni

- Wyszyńskiego - Retkińska – kierunek wschodni

- Wyszyńskiego – Centrum Handlowe Piaski– kierunek zachodni

- Wyszyńskiego – Centrum Handlowe Piaski – kierunek wschodni

- Wyszyńskiego - Bandurskiego – kierunek zachodni

- Wyszyńskiego - Bandurskiego – kierunek wschodni

- Bratysławska – Wróblewskiego – kierunek południowy

- Bratysławska – Wróblewskiego – kierunek północny

- Bratysławska – Wileńska – kierunek północny

- Karolewska – Wileńska - kierunek południowy

- Bandurskiego - Dworzec Łódź Kaliska – kierunek wschodni

- Bandurskiego – Dworzec Łódź Kaliska – kierunek zachodni

- Włókniarzy – Mickiewicza – kierunek północny

- Włókniarzy – Mickiewicza – kierunek południowy

Uwaga: Na al. Wyszyńskiego na odcinku od ul. Retkińskiej do pętli Wyszyńskiego (wraz z pętlą) będzie się odbywał również ruch autobusów komunikacji zbiorowej
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez pawlak, łącznie zmieniany 2 razy.
Biletomat
Stały bywalec
Posty: 319
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Biletomat »

Linia 8 ponoć ma mieć takt w robocze co 10 minut
zaś linia 12 w dni robocze co 7,5 minut

zostaje linia Z10 ponoć z obecną częstotliwością.
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Który z Was jest od podawania komunikatów na stronach ZDIT lub MPK?

A wiecie co z 5 lub 14?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Hurra. Ale w takich pięknych okolicznościach przyrody mogliby puścić 98 przez Mickiewicza (nawet bez przystanku pod Hiltonem jak się nie da). Skrócenie części Z10 do Kaliskiego też chyba jakoś bardzo głupie by nie było
Biletomat
Stały bywalec
Posty: 319
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Biletomat »

linia 5 zostaje na STAŁE w obecnej relacji [Chochoła - Strykowska]
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

BULL pisze: A wiecie co z 5 lub 14?

A co ma być?
5 inaczej nie pojedzie jak dotychczas. 14 tki nie ma sensu puszczać na tydzień na Retkinię by ją stamtąd zabrać.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Dotrus pisze:linia 5 zostaje na STAŁE w obecnej relacji [Chochoła - Strykowska]

Nie wiadomo jeszcze, co zrobią po otwarciu Kilińskiego. Dodajmy, że 5 była najbardziej obłożoną linią po Kilińskiego, to raczej nie będzie na STAŁE w obecnej relacji plus od września nowy system BEZ tej relacji na 100% :D
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Tramwajowa Łódź to strona Zdit?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Ta na Facebooku? Wygląda raczej na prowadzoną przez jakiegoś miłośnika komunikacji.

Profil ZDiT-u nazywa się Trans Łódź.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ