Chwilowe zmiany tras
Przecież to byłby idiotyzmw sytuacji, gdy dokładnie tak samo jeździ kursujący co 6 minut tramwaj. Jeśli nie mamy na co wydawać pieniędzy, to lepiej zwiększyć częstotliwość kursowania innych linii niż dokładać autobus tam gdzie tramwaj jednej z bardziej niezawodnych linii podjeżdża praktycznie co chwilę.BULL pisze:Na Politechniki Żeromskiego Gdańskiej powinien na stałe chodzić autobus.
Natomiast brakuje bezpośredniej linii - czy to autobusu, czy tramwaju, bez znaczenia - łączącej Kaliski z Politechniką.
Ale w podawaniu ich także przez przewoźnika nic złego chyba nie ma. Bo na stronie ZDiT też są - choć fakt, że powinny być lepiej dostępne: http://zdit.uml.lodz.pl/pl/strona/Bilety/71kuba_bed pisze:Uchwala, ale takie informacje też nie powinny się znaleźć na stronie przewoźnika, tylko organizatora. Do góry nogami jest to przewrócone, niestety.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Same idiotyzmy. Dla mnie idiotyzmem jest trasa 12 12a i 15 15a. Co mi po tramwaju co 6 minut, który jedzie w jednym kierunku i zmusza do wielu przesiadek.
15 tki mają często zatrzymania lub któraś wypada. 9a i 13 śledzą 96 i co kasują którą?
Dojazd z Politechniki do Kaliskiej jest. 15 15a i 12. A co z Rzgowa na Kaliski nic nie ma? Innym karzecie przesiadać się a sami byczycie się 50.
15 tki mają często zatrzymania lub któraś wypada. 9a i 13 śledzą 96 i co kasują którą?
Dojazd z Politechniki do Kaliskiej jest. 15 15a i 12. A co z Rzgowa na Kaliski nic nie ma? Innym karzecie przesiadać się a sami byczycie się 50.
Uważam, że na stronie przewoźnika taka informacja jest zbędna, zresztą tak samo jak masa innych, które nie dotyczą bezpośrednio przedsiębiorstwa. Od podawania takich informacji jest organizator, a z tym wiadomo jak jest I jak jest z podziałem kompetencji.Kpc21 pisze:Ale w podawaniu ich także przez przewoźnika nic złego chyba nie ma. Bo na stronie ZDiT też są - choć fakt, że powinny być lepiej dostępne: http://zdit.uml.lodz.pl/pl/strona/Bilety/71
Ale połączenie jest. Opóźnienia mogą wynikać po części z korków i utrudnień związanych z remontami na Trasie WZ. Wcześniej jakoś tak dużych opóźnień nie było (nie to, że nie było wcale), więc miejmy nadzieję, że w listopadzie tego nie będzie.kuba_bed pisze:50 to tak zachęca do jazdy nią, że hoho. Właśnie spojrzałem w MyBus to jeden z autobusów był spóźniony ponad półtorej godziny.[...]
Z 50 fakt, że nie zachęca swoją częstotliwością do jeżdżenia z kaliskiego na Politechnikę i to się raczej nie zmieni w listopadzie. Trzeba albo długo czekać albo sonlbie dopasować autobus. Wraca pomysł powrotu 50A na kaliski.
Jest jeszcze opcja tramwaju, który łączyłby Politechnikę z kaliskim, a dalej z Retkinią albo z Kozinami i Żabieńcem. Taka objazdowa 14, która ostatnio jeździła i nie zbierała zbytnio zainteresowania.
Pytanie, co (z jaką częstotliwością) przebije tramwaje z kaliskiego z możliwością przesiadki na 15(A). Przecież większość tak właśnie dojeżdża i częstotliwość ich chyba zadowala.
Jako jedna linia (z wariantem) nie jedzie w jednym kierunku, bo dowozi i na Kurczaki i na Chocianowice, a w kierunku północnym do ŁTRu. Już widzę zainteresowanie na to Twoje wydłużone 59 czy 78A.BULL pisze:[...]Co mi po tramwaju co 6 minut, który jedzie w jednym kierunku i zmusza do wielu przesiadek.
15 tki mają często zatrzymania lub któraś wypada.[...]
Już Ci to kiedyś wyjaśniałem. Nie możesz dublować tramwaju autobusem tylko dlatego, że jest ryzyko zatrzymania! W takim wypadku np. po ŁTRze (na którym też są często zatrzymania) też puściłbyś autobus?
Zgadzam się. Większość nie odróżnia kompetencji ZDiTu i MPK i przepisów taryfowych będzie szukała na stronie MPK. Przecież one dotyczą też MPK więc krzywda się nikomu nie dzieje, a ludzie przynajmniej nie będą narzekać, że ich tam nie ma.Kpc21 pisze:Ale w podawaniu ich także przez przewoźnika nic złego chyba nie ma.[...]
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 2 razy.
Mateusz
EA-1
EA-1
Ale student nie wybiera, o której godzinie kończą mu się zajęcia. Jak ma dopasować sobie autobus?Mat pisze:Z 50 fakt, że nie zachęca swoją częstotliwością do jeżdżenia z kaliskiego na Politechnikę i to się raczej nie zmieni w listopadzie. Trzeba albo długo czekać albo sonlbie dopasować autobus.
Moje zbierała, często nią jeździłem. Co prawda 50 było o tyle lepsze, że dowoziło pod sam dworzec, ale nie zawsze dawało się z 50 skorzystać.Jest jeszcze opcja tramwaju, który łączyłby Politechnikę z kaliskim, a dalej z Retkinią albo z Kozinami i Żabieńcem. Taka objazdowa 14, która ostatnio jeździła i nie zbierała zbytnio zainteresowania.
Z przesiadką nawet na Kopernika/Żeromskiego (o Mickiewicza/Żeromskiego już w ogóle nie wspominam) problem jest taki, że jest ona czasochłonna, szczególnie jeśli porównać czas na przesiadkę z ogólnym czasem podróży.
Jak 12 będzie co 6 minut, to będzie lepiej. Ale nadal inia bezpośrednia dużo lepsza.Pytanie, co (z jaką częstotliwością) przebije tramwaje z kaliskiego z możliwością przesiadki na 15(A). Przecież większość tak właśnie dojeżdża i częstotliwość ich chyba zadowala.
Bo u nas się przyjęło, że komunikacja miejska = MPK. To powinno wyglądać tak, że MPK to tylko przewoźnik - a pasażera w zasadzie nie powinno interesować, kto go wozi (tzn. nie mówię że źle jeśli się tym interesuje, ale to nie powinno być konieczne). System komunikacji miejskiej powinien mieć swoją markę (u nas jest niby LTZ, ale jak zapytasz pasażera, co to LTZ, nie będzie miał pojęcia), i pod tą marką powinna pojawiać się informacja pasażerska, powinny być wydawane bilety, no i powinna jeździć cała komunikacja miejska.Zgadzam się. Większość nie odróżnia kompetencji ZDiTu i MPK i przepisów taryfowych będzie szukała na stronie MPK. Przecież one dotyczą też MPK więc krzywda się nikomu nie dzieje, a ludzie przynajmniej nie będą narzekać, że ich tam nie ma.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Mi też w pewnym sensie 14 pasowało, ale widziałem ile osób nią jeździ w porównaniu do innych linii. Przez większość dnia roboczego (może poza szczytem) solówki dały by radę ją obsłużyć. ZDiT nie puści linii bespośredniej bo przy Mickiewicza (wiem, bieganie po schodach) i przy Kopernika będziesz miał tramwaje z taką częstotliwością, że nawet fakt przesiadki przebije tą linię bezpośrednią. A nie dasz jej z częstotliwością konkurencyjną, bo nawet solówki będą jeździły pustawe.
Chyba, że jakaś szczytówka w dni robocze np. od RLL przez Politechniki, Kopernika i np. do Bratysławskiej (chyba najbliższa pętla). Ale to by była częstotliwość nie częstsza niż 10-12 min, a 15(A) i 12(A) masz co 6 chyba.
Trzeba by zbadać czy w ogóle by było zainteresowanie linią bezpośrednią, czy to tylko widzi mi się dla wygody, bo połączenie (lepsze z przesiadką) jest.
Mi też w pewnym sensie 14 pasowało, ale widziałem ile osób nią jeździ w porównaniu do innych linii. Przez większość dnia roboczego (może poza szczytem) solówki dały by radę ją obsłużyć. ZDiT nie puści linii bespośredniej bo przy Mickiewicza (wiem, bieganie po schodach) i przy Kopernika będziesz miał tramwaje z taką częstotliwością, że nawet fakt przesiadki przebije tą linię bezpośrednią. A nie dasz jej z częstotliwością konkurencyjną, bo nawet solówki będą jeździły pustawe.
Chyba, że jakaś szczytówka w dni robocze np. od RLL przez Politechniki, Kopernika i np. do Bratysławskiej (chyba najbliższa pętla). Ale to by była częstotliwość nie częstsza niż 10-12 min, a 15(A) i 12(A) masz co 6 chyba.
Trzeba by zbadać czy w ogóle by było zainteresowanie linią bezpośrednią, czy to tylko widzi mi się dla wygody, bo połączenie (lepsze z przesiadką) jest.
Mateusz
EA-1
EA-1
Przesiadki przy Mickiewicza na Żeromskiego nie brałbym w ogóle pod uwagę. W ogóle należałoby rysować schematy tak, by wychodziło z nich, że przystanki są daleko i nie pozwalają na przesiadkę. Bo tak jest w praktyce (i dochodzą do tego schody).
Jak nie mam innej opcji, to się tam przesiadam, ale wolę jednak przesiadkę przy Kopernika, mimo że jest dalej.
Z 12 co 6 minut może i będzie lepiej. Ale często wyglądało to tak, że kończąc zajęcia i korzystając z przesiadki 15-12, nie dawało rady zdążyć na pociąg do Łowicza, a 50 czy 14 już nie było z tym problemu.
W sumie w sytuacji, gdy pociągi z Łowicza będą jeździć przez Pabianicką na Widzew, nie będzie to aż tak potrzebne. Ale jechać z uczelni do Pabianickiej i się tam przesiadać na pociąg na Kaliski, to jednak jest cofanie się. Co nie znaczy, że sam tak nie robiłem - ale to w sytuacji, gdy na pociąg i tak trzeba by było dość długo czekać. A mimo tego, nawet, dojazd z przesiadką na Kaliski groził spóźnieniem się na pociąg, a jadąc na Pabianicką czekało się tam jeszcze kilkanaście minut (dobrze że wynaleziono smartfony i Aero2, można było zawsze wejść na ŁFK czy FPW i jakoś spędzić ten czas ).
Jak nie mam innej opcji, to się tam przesiadam, ale wolę jednak przesiadkę przy Kopernika, mimo że jest dalej.
Z 12 co 6 minut może i będzie lepiej. Ale często wyglądało to tak, że kończąc zajęcia i korzystając z przesiadki 15-12, nie dawało rady zdążyć na pociąg do Łowicza, a 50 czy 14 już nie było z tym problemu.
W sumie w sytuacji, gdy pociągi z Łowicza będą jeździć przez Pabianicką na Widzew, nie będzie to aż tak potrzebne. Ale jechać z uczelni do Pabianickiej i się tam przesiadać na pociąg na Kaliski, to jednak jest cofanie się. Co nie znaczy, że sam tak nie robiłem - ale to w sytuacji, gdy na pociąg i tak trzeba by było dość długo czekać. A mimo tego, nawet, dojazd z przesiadką na Kaliski groził spóźnieniem się na pociąg, a jadąc na Pabianicką czekało się tam jeszcze kilkanaście minut (dobrze że wynaleziono smartfony i Aero2, można było zawsze wejść na ŁFK czy FPW i jakoś spędzić ten czas ).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Od dnia 22 października 2015, ulegnie zmianie trasa linii 12
KOMUNIKAT 177/15
W związku dopuszczeniem do ruchu tramwajowego trasy W-Z na odcinku Wyszyńskiego - al. Włókniarzy na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu od dnia 22 października 2015, ulegnie zmianie trasa linii 12 oraz zostaje uruchomiona linia 8
linia 8
CHOCHOŁA – Aleksandrowska, Limanowskiego, Włókniarzy, Bandurskiego, Karolewska, Bratysławska, Wyszyńskiego – WYSZYŃSKIEGO
WYSZYŃSKIEGO - Wyszyńskiego, Bratysławska, Karolewska, Bandurskiego, Włókniarzy, Limanowskiego, Aleksandrowska - CHOCHOŁA
Linia 8 – przebieg tymczasowy
linia 12
WYSZYŃSKIEGO – Wyszyńskiego, Karolewska, Bratysławska, Bandurskiego, Włókniarzy, Kopernika, Gdańska, Zielona, Narutowicza, Konstytucyjna, Pomorska, działki, Telefoniczna - STOKI
STOKI – Telefoniczna, działki, Pomorska, Konstytucyjna, Narutowicza, Zielona, Gdańska, Kopernika, Włókniarzy, Bandurskiego, Karolewska, Bratysławska, Wyszyńskiego - WYSZYŃSKIEGO
Jednocześnie zostaną uruchomione następujące przystanki tramwajowe:
- WYSZYŃSKIEGO – odjazdowe dla tramwajów
- WYSZYŃSKIEGO – przyjazdowy dla tramwajów
- Wyszyńskiego - blok 270/311 – kierunek zachodni
- Wyszyńskiego - blok 270/311 – kierunek wschodni
- Wyszyńskiego – Armii Krajowej – kierunek zachodni
- Wyszyńskiego - Armii Krajowej – kierunek wschodni
- Wyszyńskiego - Retkińska – kierunek zachodni
- Wyszyńskiego - Retkińska – kierunek wschodni
- Wyszyńskiego – Centrum Handlowe Piaski– kierunek zachodni
- Wyszyńskiego – Centrum Handlowe Piaski – kierunek wschodni
- Wyszyńskiego - Bandurskiego – kierunek zachodni
- Wyszyńskiego - Bandurskiego – kierunek wschodni
- Bratysławska – Wróblewskiego – kierunek południowy
- Bratysławska – Wróblewskiego – kierunek północny
- Bratysławska – Wileńska – kierunek północny
- Karolewska – Wileńska - kierunek południowy
- Bandurskiego - Dworzec Łódź Kaliska – kierunek wschodni
- Bandurskiego – Dworzec Łódź Kaliska – kierunek zachodni
- Włókniarzy – Mickiewicza – kierunek północny
- Włókniarzy – Mickiewicza – kierunek południowy
Uwaga: Na al. Wyszyńskiego na odcinku od ul. Retkińskiej do pętli Wyszyńskiego (wraz z pętlą) będzie się odbywał również ruch autobusów komunikacji zbiorowej
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez pawlak, łącznie zmieniany 2 razy.
Dotrus pisze:linia 5 zostaje na STAŁE w obecnej relacji [Chochoła - Strykowska]
Nie wiadomo jeszcze, co zrobią po otwarciu Kilińskiego. Dodajmy, że 5 była najbardziej obłożoną linią po Kilińskiego, to raczej nie będzie na STAŁE w obecnej relacji plus od września nowy system BEZ tej relacji na 100%
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
Ta na Facebooku? Wygląda raczej na prowadzoną przez jakiegoś miłośnika komunikacji.
Profil ZDiT-u nazywa się Trans Łódź.
Profil ZDiT-u nazywa się Trans Łódź.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)