MPK Łódź pisze:KOMUNIKAT 164/17
W związku z organizowanym biegiem Łódź Business Run, który odbędzie się w Łodzi w dniu 3 września 2017 r. w godz. 9:30 – 14:30 (trasa: ŁDK, Traugutta, Sienkiewicza, Moniuszki, Piotrkowska /zawracanie przy Nawrot/ Piotrkowska, Tuwima, Kilińskiego /zawracanie przy Narutowicza/, Kilińskiego, ŁDK) na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu ulegną zmianie trasy linii 1, 5, 12B, 13, 53A, 53B, 53C, 53D, 53E, 57, 80, 83, 86, 88A
linia 1
z pętli Doły do skrzyżowania Kilińskiego-Narutowicza bez zmian, następnie: Narutowicza, Zieloną, Kościuszki, Mickiewicza, Piłsudskiego do Kilińskiego i dalej obecną trasą
z pętli Chojny do skrzyżowania Kilińskiego-Piłsudskiego bez zmian, a następnie Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki, Zieloną, Narutowicza i od Kilińskiego powrót na trasę
linia 5
z pętli Dw. Łódź Żabieniec do skrzyżowania Kilińskiego-Narutowicza bez zmian, następnie: Narutowicza, Zieloną, Kościuszki, Mickiewicza, Piłsudskiego do Kilińskiego i dalej obecną trasą.
z pętli Kurczaki do skrzyżowania Kilińskiego-Piłsudskiego bez zmian, a następnie Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki, Zieloną, Narutowicza i od Kilińskiego powrót na trasę
linia 12B
z pętli Retkinia do skrzyżowania Piłsudskiego-Kilińskiego bez zmian, następnie Piłsudskiego, Kopcińskiego, Narutowicza i dalej obecną trasą.
z pętli Stoki do skrzyżowania Narutowicza-Kopcińskiego bez zmian, a następnie Kopcińskiego, Piłsudskiego i dalej swoją trasą na Retkinie
linia 13
z pętli Teofilów do skrzyżowania Narutowicza-Kilińskiego bez zmian, następnie: Kilińskiego, Rodziny Poznańskich, P.O.W, do Narutowicza i dalej obecną trasą.
z pętli Śląska do skrzyżowania Narutowicza-P.O.W bez zmian, a następnie P.O.W., Rodziny Poznańskich, Kilińskiego i od ul. Narutowicza powrót na swoją trasą
linie 53A, 53B, 53C, 53D, 53E z pętli Nowosolna / Brzeziny / Skoszewy / Kalonka / Zjazdowa do skrzyżowania Narutowicza / POW bez zmian, następnie ul. P.O.W., Rodziny Poznańskich do pętli Łódź Fabryczna.
linia 57
z pętli Łódź Fabryczna do skrzyżowania Rodziny Poznańskich-P.O.W bez zmian, następnie: P.O.W, Narutowicza, Zieloną, Kościuszki, Radwańską, Wólczańską i dalej obecną trasą.
z pętli Karpacka do skrzyżowania Radwańska-Kościuszki bez zmian, następnie Kościuszki, Zieloną, Narutowicza i dalej obecną trasą.
linia 80
z pętli Janów do skrzyżowania Tuwima-Kilińskiego bez zmian, następnie Kilińskiego, Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki, Struga i dalej obecną trasą.
w przeciwnym kierunku bez zmian
linia 83
z pętli Wydawnicza do skrzyżowania Tuwima-Kilińskiego bez zmian, następnie: Kilińskiego, Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki, Struga i dalej obecną trasą.
w przeciwnym kierunku bez zmian
linia 86
z pętli Łódź Fabryczna do skrzyżowania Rodziny Poznańskich - P.O.W. bez zmian, następnie: P.O.W, Narutowicza do Kilińskiego, Jaracza i dalej obecną trasą.
w przeciwnym kierunku bez zmian
linia 88A
z pętli Lotnisko do skrzyżowania Zamenhofa / Kościuszki bez zmian, następnie: Kościuszki, Zieloną, Narutowicza, P.O.W, Rodziny Poznańskich do pętli Łódź Fabryczna.
z pętli Łódź Fabryczna do skrzyżowania Tuwima-Kilińskiego bez zmian, następnie: Kilińskiego, Piłsudskiego, Mickiewicza i dalej obecną trasą.
Autobusy na trasach objazdów zatrzymywać się będą na istniejących przystankach autobusowych dziennych i nocnych oraz na przystankach tramwajowych zlokalizowanych na ul. Kilińskiego.
Ponadto dla linii 88A uruchomiony zostanie tymczasowy przystanek Mickiewicza – Kościuszki w kier. zach. (zlokalizowany za skrzyżowaniem).
Dodatkowe informacje są dostępne pod całodobowymi numerami telefonów: 42 638 90 20 801 301 309
Chwilowe zmiany tras
Re: Chwilowe zmiany tras
Re: Chwilowe zmiany tras
MPK Łódź pisze: KOMUNIKAT 166/17
W związku z pracami sieciowymi prowadzonymi w ul. Konstantynowskiej (na odcinku od al. Unii Lubelskiej do ul. Krakowskiej) na podstawie organizacji ruchu zatwierdzonej przez Zarząd Dróg i Transportu w godzinach około 20:00 – 3:15 w dniach 5/6, 6/7, 7/8 września 2017r. ulegną zmianie trasy:
- tramwajów linii 9B, 43A,
- autobusowej komunikacji zastępczej linii 43B (czasowe wydłużenie do pętli Naftowa/Włókniarzy)
- uruchomiona zostanie dodatkowa autobusowa komunikacja zastępcza linia Z43 (w relacji Naftowa/Włókniarzy – Konstantynów Ł.)
linia 9B
kursuje w relacji Olechów – Legionów (jak linia 9A)
linia 43A
PÓŁNOCNA – Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Legionów, Włókniarzy, Limanowskiego, Aleksandrowska – DW. ŁÓDŹ ŻABIENIEC
Zmiany tras ww. linii tramwajowych obowiązują w obu kierunkach jazdy
linia 43B
LUTOMIERSK – Kilińskiego, Kościuszki, 3. Maja, DW 710, Lutomierska, Jana Pawła II, Łódzka, Konstantynowska, Włókniarzy, Naftowa - NAFTOWA / WŁÓKNIARZY
NAFTOWA / WŁÓKNIARZY – Naftowa, Legionów, Konstantynowska, Krakowska, Minerska, Wilsona, Krańcowa, Konstantynowska, Łódzka, Jana Pawła II, Lutomierska, DW 710, 3. Maja, Kościuszki, plac Jana Pawła II, Zielona, Kilińskiego – LUTOMIERSK
linia Z43
KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI (pl. Wolności) – Jana Pawła II, Łódzka, Konstantynowska, Włókniarzy, Naftowa – NAFTOWA / WŁÓKNIARZY
NAFTOWA / WŁÓKNIARZY – Naftowa, Legionów, Konstantynowska, Krakowska, Minerska, Wilsona, Krańcowa, Konstantynowska, Łódzka, Jana Pawła II – KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI (pl. Wolności)
Na wydłużonym odcinku trasy autobusy komunikacji zastępczej będą zatrzymywać się na wysokości istniejących przystanków tramwajowych oraz na przystankach autobusowych stałych i tymczasowych:
w kierunku Konstantynowa i Lutomierska:
- Naftowa – Włókniarzy (przystanek tymczasowy)
- Legionów – Włókniarzy (A)
- Konstantynowska – Z.O.O. (na wysokości przystanku tramwajowego)
- Krakowska – Konstantynowska (A)
- Krańcowa – Konstantynowska (przystanek tymczasowy)
dalej autobusy będą zatrzymywać się na wysokości przystanków tramwajowych,
w kierunku Łodzi od Konstantynowa Łódzkiego do Konstantynowska-Krańcowa autobusy będą się zatrzymywać na wysokości przystanków tramwajowych następnie:
- Konstantynowska przed Krzemieniecką (przystanek tymczasowy przed mostkiem w kierunku wschodnim)
- Konstantynowska – Z.O.O. (A)
- Konstantynowska – Uni Lubelskiej (A)
- Naftowa – Włókniarzy (przystanek tymczasowy)
Na odcinku Konstantynów Łódzki – Lutomiersk autobusy będą zatrzymywać się jak obecnie.
Dodatkowe informacje są dostępne pod całodobowymi numerami telefonów: 42 638 90 20 0-801 301 309
Re: Chwilowe zmiany tras
Czyżby Tramicusy miały się pojawić na Przybyszewskiego/Kilińskiego?
KOMUNIKAT 169/17
W dniu 10 września w godz. 11:00 – 12:30 zostanie wyłączona z ruchu ul. Piotrkowska na odcinku: Piłsudskiego – pl. Reymonta zmianie ulegną trasy:
- tramwajów linii 2, 3, 6, 11B
- uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza linia Z11
linia 2
DW. ŁÓDŹ DĄBROWA – Dąbrowskiego, Rydza Śmigłego, Przybyszewskiego, Kilińskiego, Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki, Zachodnia, Limanowskiego, Aleksandrowska – TEOFILÓW
linia 3
AUGUSTÓW – Rokicińska, Puszkina, Przybyszewskiego, Kilińskiego, Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki, Zachodnia, Zgierska, Dolna, Łagiewnicka, Warszawska - WYCIECZKOWA
linia 6
KURCZAKI – Rzgowska, pl. Niepodległości, Piotrkowska, Przybyszewskiego, Kilińskiego, Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki, Zachodnia, Ogrodowa, Północna, Franciszkańska, Wojska Polskiego – DOŁY
linia 11B
HELENÓWEK - Zgierska, Zachodnia, Kościuszki, Mickiewicza, Piłsudskiego, Kilińskiego, Przybyszewskiego, Piotrkowska, rondo Lotników Lwowskich, Pabianicka - CHOCIANOWICE - IKEA
Zmiany tras ww. linii obowiązują w obu kierunkach jazdy
Tramwaje na trasach objazdu zatrzymują się na istniejących przystankach
linia Z11
PL. NIEPODLEGŁOŚCI – Piotrkowska, Czerwona, Wólczańska, Mickiewicza, Kościuszki – KOŚCIUSZKI/MICKIEWICZA
KOŚCIUSZKI/MICKIEWICZA – Kościuszki, Radwańska, Wólczańska, Czerwona, Piotrkowska, Rzgowska – PL. NIEPODLEGŁOŚCI
Linia Z11 kursować będzie z częstotliwością co 10 min..
Autobusy linii Z11 będą zatrzymywały się na nw. przystankach autobusowych:
w kierunku północnym:
- Pl. Niepodległości (pętla)
- Piotrkowska – Pl. Niepodległości
- Piotrkowska – Czerwona
- Wólczańska – Czerwona
- Wólczańska – Skorupki
- Wólczańska – Radwańska
- Kościuszki – Mickiewicza
w kierunku południowym:
- Kościuszki – Mickiewicza
- Kościuszki – Wólczańska
- Radwańska – Wólczańska
- Wólczańska – Skorupki
- Wólczańska – Czerwona
- Czerwona – Piotrkowska
- Piotrkowska – Pl. Niepodległości
Dodatkowe informacje są dostępne pod całodobowymi numerami telefonów: 42 638 90 20 801 301 309
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Chwilowe zmiany tras
Znając realia, to puszczą wysokie. A Wólczańską to już otworzyli, że przystanki w obie strony?
Re: Chwilowe zmiany tras
Już dość dawno, co najmniej miesiąc temu.
Re: Chwilowe zmiany tras
Niedawno tez był taki objazd i wtedy napisali, ze wysokopodłogowe, więc teraz zapewne będzie to samo.TramMomentyStudenta pisze:Znając realia, to puszczą wysokie.
Swoją droga na tablicach SIP powinny być piktogramy jeśli tramwaj ma niską podłogę.
Re: Chwilowe zmiany tras
Zdit miał to kupić w ramach zamówienia uzupełniającego z rok temu, ale jakoś im nie wyszło.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Chwilowe zmiany tras
A mówię, że wysokie, bo taki Citek czy Tramicus raczej nie będzie w stanie przejechać przez Kilińskiego/Przybyszewskiego - szanse powodzenia są nawet mniejsze niż 0,1%. Prędzej spodziewać się tego po NF6D, tyle, że jego z 14 tak szybko nie zdejmą (podobno po zmianach rozkładu planowanych na X ma lecieć na 12). Ale w tej chwili to już schodzimy z tematu
Re: Chwilowe zmiany tras
Nasze tablice to niech zaczną poprawnie działać. Nie ma co dokładać extrasów jak info na nich jest OKDP.nowy1212 pisze: Swoją droga na tablicach SIP powinny być piktogramy jeśli tramwaj ma niską podłogę.
Re: Chwilowe zmiany tras
Nie przesadzajmy. Co prawda system ma kilka błędów w założeniach (liczenie czasów tylko dla uruchomionych kursów, nieuwzględnianie dużego przyspieszenia w predykcji, predykcja tylko na podstawie czasu rozkładowego razy % przejechanej odległości) i dość sporo problemów technicznych - o dziwo poprzedni system wydawał się bardziej niezawodny - ale dla jakichś 90-95% przypadków działa i szacuje czasy ze znośną dokładnością.
Re: Chwilowe zmiany tras
Czy ja wiem dla mnie czasu odjazdu na tablicach SIP maja jednak niezbyt duży związek z rzeczywistościa. Przede wszystkim nie biorą pod uwagę OSSR co jest po prostu dziwne bo to przecież ta sama firma robiła więc jakby jej zapłacono to by zrobiła co trzeba.
Re: Chwilowe zmiany tras
Ta sama firma dostarczała, bo w rzeczywistości związek między komponentami systemu jest dość luźny (w sumie wydaje mi się tylko SCATS czyli podsystem od świateł dostaje listę pojazdów ze współrzędnymi z CNR R&G, na dodatek chyba bez żadnych metadanych typu linia czy opóźnienie). Podsystem od KM to CNR R&G, produkt praktycznie "z półki", chyba bez żadnych dużych usprawnień dla Łodzi.
A tak poza tym to nawet mając informacje z OSSR bardzo trudno wymyślić skuteczny i stabilny (czasy nie mogą skakać o 2 minuty co 30 sekund, już lepiej żeby były lekko niewłaściwe) algorytm podawania danych. Tak naprawdę jedyna sytuacja, w której informacja o sygnalizacji przyniosłaby natychmiastową korzyść to taka, w której pojazd stoi na jednych światłach przed danym przystankiem - i tutaj pasażer rzeczywiście może zyskać na informacji że autobus przyjedzie 1,5 minuty później bo dokładnie tyle będzie stał na światłach.
A poza tym to wydaje mi się, że zupełnie przyzwoitą prognozę można dostać biorąc pod uwagę czas rozkładowy skorygowany o wartości związane z ruchem, bieżące (wyliczane odcinkowo na podstawie ostatnich kilkudziesięciu minut) i historyczne (na podstawie danych z podobnych okresów podobnych dni). I tylko tej korekty brakuje.
A tak poza tym to nawet mając informacje z OSSR bardzo trudno wymyślić skuteczny i stabilny (czasy nie mogą skakać o 2 minuty co 30 sekund, już lepiej żeby były lekko niewłaściwe) algorytm podawania danych. Tak naprawdę jedyna sytuacja, w której informacja o sygnalizacji przyniosłaby natychmiastową korzyść to taka, w której pojazd stoi na jednych światłach przed danym przystankiem - i tutaj pasażer rzeczywiście może zyskać na informacji że autobus przyjedzie 1,5 minuty później bo dokładnie tyle będzie stał na światłach.
A poza tym to wydaje mi się, że zupełnie przyzwoitą prognozę można dostać biorąc pod uwagę czas rozkładowy skorygowany o wartości związane z ruchem, bieżące (wyliczane odcinkowo na podstawie ostatnich kilkudziesięciu minut) i historyczne (na podstawie danych z podobnych okresów podobnych dni). I tylko tej korekty brakuje.
Re: Chwilowe zmiany tras
Bez przesady można napisac odpowiednio algorytm by dobrze szacował czas za to sie przecież płaci informatykom.px33 pisze: A tak poza tym to nawet mając informacje z OSSR bardzo trudno wymyślić skuteczny i stabilny (czasy nie mogą skakać o 2 minuty co 30 sekund, już lepiej żeby były lekko niewłaściwe) algorytm podawania danych.
No ja juz kilka razy stałem na Piotrkowska Centrum i czekałem na tą 10 zdecydowanie dłużej niż wskazywała tablcia, bo tramwaj stał niemiłosiernie długo przy KaliskimTak naprawdę jedyna sytuacja, w której informacja o sygnalizacji przyniosłaby natychmiastową korzyść to taka, w której pojazd stoi na jednych światłach przed danym przystankiem - i tutaj pasażer rzeczywiście może zyskać na informacji że autobus przyjedzie 1,5 minuty później bo dokładnie tyle będzie stał na światłach.
No rzeczywiście to dobry pomysłA poza tym to wydaje mi się, że zupełnie przyzwoitą prognozę można dostać biorąc pod uwagę czas rozkładowy skorygowany o wartości związane z ruchem, bieżące (wyliczane odcinkowo na podstawie ostatnich kilkudziesięciu minut) i historyczne (na podstawie danych z podobnych okresów podobnych dni). I tylko tej korekty brakuje.
Czyli co oficjalnie można stwierdzić, ze OSSR nie moze nadać priorytetu MPK bo nie ma takich danych?w sumie wydaje mi się tylko SCATS czyli podsystem od świateł dostaje listę pojazdów ze współrzędnymi z CNR R&G, na dodatek chyba bez żadnych metadanych typu linia czy opóźnienie
Re: Chwilowe zmiany tras
Może, ale nie będzie to optymalne (insiderzy z ZDiT-u, poprawcie mnie jeśli się mylę i jak bardzo), bo system wie, że tramwaj przyjedzie (detekcja jest na podstawie GPS i czujników fizycznych kilkadziesiąt metrów przed światłami) i powiedzmy że może sobie oszacować kiedy, ale za to zupełnie nie wie jaki tramwaj to będzie. Więc np. jeśli tramwaj dojeżdża do Waltera-Janke to nie wiadomo czy to będzie 10 jadąca prosto czy 14, która nie przetnie jezdni; albo jak dojeżdża do marszałków to też system o pożądanym kierunku jazdy dowiaduje się dopiero w momencie zablokowania zwrotnicy.
Re: Chwilowe zmiany tras
Ja słyszałem, ze detekcji an podstawie GPS nie ma, ale może ktoś źle napisał.px33 pisze:Może, ale nie będzie to optymalne (insiderzy z ZDiT-u, poprawcie mnie jeśli się mylę i jak bardzo), bo system wie, że tramwaj przyjedzie (detekcja jest na podstawie GPS i czujników fizycznych kilkadziesiąt metrów przed światłami) i powiedzmy że może sobie oszacować kiedy, ale za to zupełnie nie wie jaki tramwaj to będzie. Więc np. jeśli tramwaj dojeżdża do Waltera-Janke to nie wiadomo czy to będzie 10 jadąca prosto czy 14, która nie przetnie jezdni; albo jak dojeżdża do marszałków to też system o pożądanym kierunku jazdy dowiaduje się dopiero w momencie zablokowania zwrotnicy.
No i bez sensu, ze system nie wie co to za linia. A zapewne też nie wie czy pojazd jest opóxniony?
Re: Chwilowe zmiany tras
W CSR dobry rok temu powiedzieli mi, że detekcja z GPS działa na podstawie stref (do systemu trafia informacja o tym, że pojazd wjechał w strefę X metrów od świateł), przy czym domyślam się, że SCATS dostaje całą listę pojazdów i sam liczy, które są blisko świateł.
Re: Chwilowe zmiany tras
Nieuwzględnianie doraźnych objazdów jest też dużym problemem. W takich sytuacjach system byłby wyjątkowo przydatny, no ale wtedy się właśnie nie sprawdza.px33 pisze:Nie przesadzajmy. Co prawda system ma kilka błędów w założeniach (liczenie czasów tylko dla uruchomionych kursów, nieuwzględnianie dużego przyspieszenia w predykcji, predykcja tylko na podstawie czasu rozkładowego razy % przejechanej odległości) i dość sporo problemów technicznych - o dziwo poprzedni system wydawał się bardziej niezawodny - ale dla jakichś 90-95% przypadków działa i szacuje czasy ze znośną dokładnością.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Chwilowe zmiany tras
Tzn to jest lekko zrozumiałe, bo jak tramwaj załóżmy 6 zjedzie z trasy i skręci w Legionów to OSSR nie będzie wiedział czy on jedzie dalej Gdańską czy na Koziny.Kpc21 pisze: Nieuwzględnianie doraźnych objazdów jest też dużym problemem. W takich sytuacjach system byłby wyjątkowo przydatny, no ale wtedy się właśnie nie sprawdza.
Tu by była potrzebna koordynacja osoby zarządzającej tablicami SIP i pracownikiem MPK co wprowadza dane o utrudnieniach na stronie MPK. Pytanie tylko też czy da się to sensownie zorganizować no bo ja widze kilka problemów, ale no na pewno powinno się poprawić kwestię dłuższych objazdów trwających kilka godzin.
Bo w przypadku krótkich problemów to nie wiem czy to by się dało sensownie rozwiazać, choć oczywiście swiat jest duży i można dowiedzieć się jak to gdzie indziej rozwiazano.
Re: Chwilowe zmiany tras
Fakt, trybu objazdowego mocno brakuje. To znaczy coś tam jest, ale na dniach otwartych ani pracownik CSR ani ja nie byliśmy w stanie wykminić jak to u licha skonfigurować.
Ale zrobienie tego tak żeby działało (i to kompleksowo) wcale nie wygląda na jakieś strasznie trudne zadanie. Wystarczy dać dyspozytorowi narzędzie do wyklikiwania objazdu (na mapie albo nawet z listy - to powinno wytrenowanemu operatorowi zajmować jakąś minutę na jedną trasę) - mając objazd w systemie możemy już absolutnie wszystko generować automatycznie - komunikaty na tablice, na stronę, na facebooka, informację pojazdową, nawet jakieś informacje na monitorkach, komunikaty dla prowadzących. Przy odrobinie zacięcia można też w ten sposób ogarnąć objazdy planowane (informacja dla pasażerów byłaby wcześniej, a do SIP poszłoby w momencie rozpoczęcia), np. przy procesjach.
Ale zrobienie tego tak żeby działało (i to kompleksowo) wcale nie wygląda na jakieś strasznie trudne zadanie. Wystarczy dać dyspozytorowi narzędzie do wyklikiwania objazdu (na mapie albo nawet z listy - to powinno wytrenowanemu operatorowi zajmować jakąś minutę na jedną trasę) - mając objazd w systemie możemy już absolutnie wszystko generować automatycznie - komunikaty na tablice, na stronę, na facebooka, informację pojazdową, nawet jakieś informacje na monitorkach, komunikaty dla prowadzących. Przy odrobinie zacięcia można też w ten sposób ogarnąć objazdy planowane (informacja dla pasażerów byłaby wcześniej, a do SIP poszłoby w momencie rozpoczęcia), np. przy procesjach.
Re: Chwilowe zmiany tras
Kto wymyslił by 13 wjeżdzala na Fabryczny ?
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka