Chwilowe zmiany tras
Re: Chwilowe zmiany tras
Zastanawia mnie sens takiej trasy dla 18. Odetnie się od tej linii Fabryczny, a tamte okolice to w sumie chyba najważniejsze generatory ruchu na tej trasie.
Można było:
– puścić 18 przez Zieloną, Kościuszki – wada: ktoś wsiądzie przy Kaliskim licząc na dojazd do Stajni i zostanie niemile zaskoczony przez to, że tramwaj skręci w Kościuszki, i to bez przystanku (niby można by wprowadzić na trasie objazdu kółko przez Żwirki, ale to bez sensu – to duża strata czasu) – ale i tak na trasie WZ nie jest to zbytnio oblegana linia, a dojazd do Stajni zapewniają już bardzo sprawnie 10 i 14,
– podzielić 18 na dwie podlinie: Retkinia-Stajnia i Fabryczny-Telefoniczna – to chyba jednak gorsza opcja, zachowa się najmniej potrzebne relacje, a ominie te najbardziej przydatne.
W sumie nawet robienie tego kółka przez Żwirki byłoby niegłupie, bo wiązałoby się wprawdzie ze stratami czasu (szczególnie w szczycie – korki na Żwirki), ale zarazem pozwoliłoby zachować tę relację Fabryczny-Stajnia. Choć z drugiej strony, bez tego kółka i tak prosta przesiadka drzwi w drzwi wystarcza, by do tej Stajni dotrzeć, a poza tym zachowane są możliwości przesiadek na wszystkie linie, jakie przez Stajnie jadą (choć na innych przystankach).
Swoją drogą, nigdzie ZDiT nie wspomina, że na samej ulicy Kilińskiego na czas naprawy ma zostać wprowadzony ruch wahadłowy.
Można było:
– puścić 18 przez Zieloną, Kościuszki – wada: ktoś wsiądzie przy Kaliskim licząc na dojazd do Stajni i zostanie niemile zaskoczony przez to, że tramwaj skręci w Kościuszki, i to bez przystanku (niby można by wprowadzić na trasie objazdu kółko przez Żwirki, ale to bez sensu – to duża strata czasu) – ale i tak na trasie WZ nie jest to zbytnio oblegana linia, a dojazd do Stajni zapewniają już bardzo sprawnie 10 i 14,
– podzielić 18 na dwie podlinie: Retkinia-Stajnia i Fabryczny-Telefoniczna – to chyba jednak gorsza opcja, zachowa się najmniej potrzebne relacje, a ominie te najbardziej przydatne.
W sumie nawet robienie tego kółka przez Żwirki byłoby niegłupie, bo wiązałoby się wprawdzie ze stratami czasu (szczególnie w szczycie – korki na Żwirki), ale zarazem pozwoliłoby zachować tę relację Fabryczny-Stajnia. Choć z drugiej strony, bez tego kółka i tak prosta przesiadka drzwi w drzwi wystarcza, by do tej Stajni dotrzeć, a poza tym zachowane są możliwości przesiadek na wszystkie linie, jakie przez Stajnie jadą (choć na innych przystankach).
Swoją drogą, nigdzie ZDiT nie wspomina, że na samej ulicy Kilińskiego na czas naprawy ma zostać wprowadzony ruch wahadłowy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Chwilowe zmiany tras
A wg mnie najlepiej by było zawiesić na taki czas 18 i tyle. Też uważam że taki objazd nie ma sensu, więc lepiej sobie darować wozenie powietrza.
Re: Chwilowe zmiany tras
Tzn. przerzucić kursy linii 18 na 12.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Chwilowe zmiany tras
Nie można. Nie ma łuków N-W. Jeśli jakiś tramwaj jedzie tak awaryjnie, robi w obie strony kółko przez Żwirki, w obu przypadkach przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.Kpc21 pisze:Zastanawia mnie sens takiej trasy dla 18. Odetnie się od tej linii Fabryczny, a tamte okolice to w sumie chyba najważniejsze generatory ruchu na tej trasie.
Można było:
– puścić 18 przez Zieloną, Kościuszki – wada: ktoś wsiądzie przy Kaliskim licząc na dojazd do Stajni i zostanie niemile zaskoczony przez to, że tramwaj skręci w Kościuszki, i to bez przystanku (niby można by wprowadzić na trasie objazdu kółko przez Żwirki, ale to bez sensu – to duża strata czasu) – ale i tak na trasie WZ nie jest to zbytnio oblegana linia, a dojazd do Stajni zapewniają już bardzo sprawnie 10 i 14
Trasa objazdowa 18 przez Kopcińskiego ma tę zaletę, że uzupełni brak 14 między Piotrkowską a Kopcińskiego. Niby 8 i 10AB nie są na tym odcinku przepełnione, ale zawsze to krótsze czekanie na przesiadkę na Marszałkach.
Re: Chwilowe zmiany tras
Najważniejsze skrzyżowanie w mieście nie ma pełnej gwiazdy? Bez sensu, że na tym przyoszczędzono...
Z tego, co dzisiaj widziałem, w zasadzie zablokowany jest tylko tor w kierunku południowym. W kierunku północnym tramwaje mogłyby jechać normalnie.
Z tego, co dzisiaj widziałem, w zasadzie zablokowany jest tylko tor w kierunku południowym. W kierunku północnym tramwaje mogłyby jechać normalnie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Chwilowe zmiany tras
^^Może obawiają się drgań czy coś? Wiadomo tramwaj trochę waży, więc jakaś ziemia mogłaby się osunąć. No, ale nie wiem to tylko moje domysły.
Re: Chwilowe zmiany tras
Jest to możliwe, też mi to przyszło do głowy. Może się pod tymi torami podkopują, czy coś.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Chwilowe zmiany tras
Kręcenie takich kółek w godzinach szczytu to tylko generowanie chaosu nie tylko dla pasażerów 18 ale i dla pasażerów innych linii z powodu konieczności załączenia dodatkowych faz w rejonie Piotrkowskiej Centrum. Zanim ta 18 by objechała okolicę zdążyłbym dojechać na Fabryczny z przesiadką przy Zielonej.Kpc21 pisze:Można było:
– puścić 18 przez Zieloną, Kościuszki – wada: ktoś wsiądzie przy Kaliskim licząc na dojazd do Stajni i zostanie niemile zaskoczony przez to, że tramwaj skręci w Kościuszki, i to bez przystanku (niby można by wprowadzić na trasie objazdu kółko przez Żwirki, ale to bez sensu – to duża strata czasu) – ale i tak na trasie WZ nie jest to zbytnio oblegana linia, a dojazd do Stajni zapewniają już bardzo sprawnie 10 i 14,
– podzielić 18 na dwie podlinie: Retkinia-Stajnia i Fabryczny-Telefoniczna – to chyba jednak gorsza opcja, zachowa się najmniej potrzebne relacje, a ominie te najbardziej przydatne.
W sumie nawet robienie tego kółka przez Żwirki byłoby niegłupie, bo wiązałoby się wprawdzie ze stratami czasu (szczególnie w szczycie – korki na Żwirki), ale zarazem pozwoliłoby zachować tę relację Fabryczny-Stajnia. Choć z drugiej strony, bez tego kółka i tak prosta przesiadka drzwi w drzwi wystarcza, by do tej Stajni dotrzeć, a poza tym zachowane są możliwości przesiadek na wszystkie linie, jakie przez Stajnie jadą (choć na innych przystankach).
Re: Chwilowe zmiany tras
Od dnia 8 lutego 2019 r. w związku z trwającą awarią wodociągową na ul. Kilińskiego w rejonie ul. Tuwima zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 1,5,18 (przebieg zmienioną trasą).
Re: Chwilowe zmiany tras
Cały czas o tym piszemy
Z kółkiem przez Żwirki nie ma żadnych dodatkowych faz. Jedyna dodatkowa relacja to przejazd na wprost Kościuszki, ale taka faza chyba i tak istnieje dla aut. Czy nie? Kościuszki dla aut z północy pewnie włącza się też wtedy, gdy tramwaje z Kościuszki skręcają do stajni, ale dla aut z południa... jak one przejeżdżają na wprost Kościuszki, to z pewnością na wprost Kościuszki mogą też przejechać tramwaje.Kręcenie takich kółek w godzinach szczytu to tylko generowanie chaosu nie tylko dla pasażerów 18 ale i dla pasażerów innych linii z powodu konieczności załączenia dodatkowych faz w rejonie Piotrkowskiej Centrum. Zanim ta 18 by objechała okolicę zdążyłbym dojechać na Fabryczny z przesiadką przy Zielonej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Chwilowe zmiany tras
Oczywiście, że są - Piotrkowska/Żwirki i Kościuszki/Żwirki. Kolejne 5 kursów na Piotrkowskiej między Żwirki a Piłsudskiego gdzie są już 33 kursy w godzinie zatkałoby okolicę.
Re: Chwilowe zmiany tras
Poza tym no co takie kółko dużo czasu by zajęło. Jaki sens tego? Zaden.
A jak tam popularność 18 na objezdzie? Ktoś widział?
A jak tam popularność 18 na objezdzie? Ktoś widział?
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Chwilowe zmiany tras
A to jest problem, bo obecnie zdarza się, że od Centralu jadą trzy tramwaje (w takich skupiskach najczęściej jest 14 jako pierwszy skład), a trzeci z tych składów na Piotrkowska/Żwirki traci bagatela dwa cykle. To może nie jest chorobliwie dużo, ale daje gwarantowane 2 minuty opóźnienia. 18 mogłaby robić tym składom kolejną minutę opóźnienia i w dodatku sama mogłaby być opóźniana. Ma to sens?mig pisze:Kolejne 5 kursów na Piotrkowskiej między Żwirki a Piłsudskiego gdzie są już 33 kursy w godzinie zatkałoby okolicę.
W obecnej sytuacji, gdy brakuje 14, 18 na odcinku Central-Marszałków jest jak najbardziej przydatna choćby w szczycie.
A swoją drogą, to wolałbym, gdyby ta awaria wodociągowa została możliwie szybko usunięta, bo 1 i 5 obecnie też robią problemy innym na ŁTR...
Re: Chwilowe zmiany tras
Można wysiąść i się przesiąść do poprzedniego tramwajunowy1212 pisze:Poza tym no co takie kółko dużo czasu by zajęło.
Tory na Kilińskiego w kierunku północnym nadal nie są zajęte. Ciekawe, czy faktycznie brak możliwości jazdy tamtędy tramwajów w tą stronę ma jakieś uzasadnienie (np. niebezpieczeństwo osunięcia się ziemi w wykopie i zagrożenie dla pracujących tam ludzi), czy wynika wyłącznie z niedbałości.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Chwilowe zmiany tras
Dziś rano kurs 78 z Aleksa o 4.22 przez Rąbień.Policja blokowała wjazd z Wojska Polskiego w kierunku Łodzi objazd Konstantynowska Rąbien-Szczecińska.Tak samo policja blokowała wjazd w Aleksandrowską -Szczecińska w kieunku Aleksa.
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
Re: Chwilowe zmiany tras
Dlaczego nadal trwa zamknięcie torowe na Kilińskiego? Gdy dzisiaj tam byłem, nie prowadzono już żadnych prac i przejazd dla samochodów był udrożniony – co prawda nie uzupełniono brakującego asfaltu/betonu, tylko wstawiono tam ze dwie płyty ażurowe, ale może to ze względu na aurę niesprzyjającą układaniu nawierzchni drogowych.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Chwilowe zmiany tras
Gdzieś wyczytałem, ze beton jaki wylano musi się odpowiednio związać, więc tramwaje mają wrócić pod koniec tego tygodnia.
Re: Chwilowe zmiany tras
https://lodz.tvp.pl/41375922/pijany-kie ... ba-zginelaJosek102 pisze:Dziś rano kurs 78 z Aleksa o 4.22 przez Rąbień.Policja blokowała wjazd z Wojska Polskiego w kierunku Łodzi objazd Konstantynowska Rąbien-Szczecińska.Tak samo policja blokowała wjazd w Aleksandrowską -Szczecińska w kieunku Aleksa.
Re: Chwilowe zmiany tras
W związku z rozpoczęciem przebudowy ul. Ogrodowej (na odcinku: Gdańska – Zachodnia) na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu od dnia 3 marca 2019 r. (niedziela) do odwołania zmianie ulegną trasy autobusów linii 87A, 87B.
linie 87A, 87B
Z pętli Żubardź do skrzyżowania Drewnowska / Karskiego bez zmian, następnie: Drewnowską, Zachodnią, Ogrodową, Północną i dalej stałymi trasami.
Zmiany tras obowiązują w obu kierunkach jazdy
https://www.facebook.com/notes/mpk-%C5% ... 364478887/
linie 87A, 87B
Z pętli Żubardź do skrzyżowania Drewnowska / Karskiego bez zmian, następnie: Drewnowską, Zachodnią, Ogrodową, Północną i dalej stałymi trasami.
Zmiany tras obowiązują w obu kierunkach jazdy
https://www.facebook.com/notes/mpk-%C5% ... 364478887/
Re: Chwilowe zmiany tras
Co oni na tym odcinku Ogrodowej mieli robić? Woonerf? O ile ogólnie jestem zwolennikiem woonerfu, to woonerf w tym miejscu byłby IMO przesadą.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)