Chwilowe zmiany tras

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

I co jeździ na tym dwukierunkowym 46?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Już trochę za późno by sprawdzić w realu Obrazek
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Od poniedziałku 8 września zmienią się trasy dwóch linii autobusowych – 79 i 83, które w obu kierunkach ominą ul. Liściastą objazdem przez ul. Św. Teresy. Uruchomione zostaną cztery przystanki tymczasowe:
- Św. Teresy – Stadion Start w kierunku wschodnim;
- Św. Teresy – Zgierska w obu kierunkach;
- Św. Teresy – Kalinowa w obu kierunkach;
- Zgierska – Liściasta w obu kierunkach.
ZDiT
P.S. Nie pierwszy już raz urzędnicy podają błędne informacje dot. numeracji linii (często także przebiegu tras). Niestety dowodzi to tylko ich wielkiej niekompetencji. Nie dziwmy się później, że mamy komunikację miejską jaką mamy...
Piotrek
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: pt 00:03, 02 mar 2007
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: Piotrek »

Kpc21 pisze:I co jeździ na tym dwukierunkowym 46?

Jeździło M6S i skład 805 złączonych tyłkami, bo taki jechał na 46 przed ostatnim kursem do Ozorkowa...
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

domino pisze:Niestety dowodzi to tylko ich wielkiej niekompetencji.

Raczej wynik braku zainteresowania "wierchówki" władz tym co wyprawiają podwładni. Pełna samowolka i przy okazji nikt za nic nie odpowiada bo nikt niczego od nich nie wymaga.
bombardier
Czasem wpada
Posty: 99
Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009

Post autor: bombardier »

We wrześniu zamknięte zostaną częściowo dwa duże skrzyżowania na trasie W-Z na Retkini. Utrudnienia napotkamy na skrzyżowaniach: Wyszyńskiego z Armii Krajowej i Wyszyńskiego - Bandurskiego

Cały tekst: http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,16582604,Trasa_W_Z__Zamkna_dwa_skrzyzowania__beda_utrudnienia.html#ixzz3CLxtun2C
tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Post autor: tornado »

Dziwne, że nikomu nie przeszkadza linia 15 co 20 minut. To chyba najgorsza częstotliwość tej linii w historii jej istnienia. Moim zdaniem, żeby ukrócić te dylematy, co zrobić by na Politechniki i Pomorskiej (w trakcie objazdów) by wszystko się zgadzało, może pora pozostawić 15 co 10 minut na Kurczaki, na trasie Telefoniczna - Pomorska-Legionów-Konstytucyjna dać nową linię 17 (co 15 minut pn-pt oraz 20 minut (sb-nd), a dla mieszkańców Rudy dać linię 18 na trasie starej 46A (co 20 minut - pn-nd). Proste rozwiązania są jednak nieakceptowalne....
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

tornado pisze:Dziwne, że nikomu nie przeszkadza linia 15 co 20 minut.

A dlaczego ma przeszkadzać. Na al. Politechniki na przystankach jakoś nie ma pasażerów. Ponadto linia 15 jest dublowana przez 6tkew i 16tke. Obydwie linie tez Kurczaków. Na Pomorskiej jest jeszcze 4ka i 7 mka.
I tak za często kursują tam tramwaje. Na dodatek każda z tych linii omija ścisłe centrum więc korzystniejszym jest jechać 55 i 77 do Piotrkowskiej i tak wsiąść tramwaj. 72 jedzie opłotkami prze z Wólczańską a dalej na południe jest już względnie blisko do RLL i ŁTR'u. Trasa WZ rozgrzebana to w sumie innych przesiadek brak.
Ba, co tam Al.Politechniki. Paderewskiego wieczorem mamy 15 tke co 40 minut i równie rzadko 16tkę. Na dodatku kursy niemal stadem.
no ale tam podstawą dojazdu co centrum był i jest autobus 57 a nie tramwaj.


Tylko czas zajęć na Polibudzie trochę zapewni popytu ale nie przez cały dzień i nie w weekendy. Niestety to nie "złote lata" PRL'u i wielkich zakładów przy Al. Politechniki. Za PRL'u zlikwidowano linie tramwajowe jadące do Piotrkowskiej (bo przegub na al. Politechniki szybciej jechał) zaś o ironio losu to obecnie to autobusy 55 i 77 stały się podstawą dojazdu z okolic Al.Politechniki.


Linia z Rudy przez Al. Politechniki. Tylko po co? Centrum omija.
Węzeł przy Centralu da nową możliwą relację z południa łodzi przez Piotrkowska na Widzew. Jeśli już nowa lniia z Rudy to widziałbym ją tak - IKEA - Pabianicka - Piotrkowska - al Kościuszki - al. Piłsudskiego - ....
Nawet tylko do Starego Widzewa dla szczytówki akurat co najwyżej do pętli Augustów.

Linia 17. Panowano odtworzyć wyjazd z pętli Legionów na ul. Legionów.
więc linia 17 - Teleofoniczna - Pomorka - Legoinów. W niedzielę, święta i popołudnia sobót okresie letnim wydłużona na Zdowie (w godiznach tzw. spacerowych)_.

Dla studentów wystarczy dodatkowa szczytówka kursująca od 7:30 do około 9:30 - 10tej i od 13:00 to do 15:30 - 16:00.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

STUDI pisze:Dla studentów wystarczy dodatkowa szczytówka kursująca od 7:30 do około 9:30 - 10tej i od 13:00 to do 15:30 - 16:00.

To chyba nie zdajesz sobie sprawy w jakich porach trwają zajęcia. Kiedy się zaczynają, a kiedy kończą. To nie szkoła podstawowa.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

A z tym na studiach jest bardzo różnie. Bywa, że jest się na uczelni 4 godziny (a nawet mniej), bywa że ma się zajęcia od 8:15 do 18:00. Więc cięzko się tu jakąkolwiek szczytówką wpasowywać.

A swoją drogą, na Pomorskiej jest całkiem sporo szkół ponadgimnazjalnych. No ale można przyjąć, że 10-minutowa częstotliwość im wystarcza. Najwyżej XII LO będzie mieć krótszy WF Obrazek
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

SEC pisze: To chyba nie zdajesz sobie sprawy w jakich porach trwają zajęcia. Kiedy się zaczynają, a kiedy kończą. To nie szkoła podstawowa.

A co z tego że może jedna z grup 10 studentów skończy o 19-tej?

Bo jakoś nie widać było nigdy w 15tce poza szczytem aby do późna wieczorem były dzikie tłumy w tramwaju. Chyba że było zatrzymanie. ...

Dla 5 osób mamy puscic 4 dodatkowe brygady. Płacić za to? Albo inaczej: jendoczęśnie ciąć takty na podstawowych liniach by kilka studentów nie musiło poczekać 6 - 7 minut dłużej na przystanku?

Skończysz tę zabawę w studia to i znormalnienie Twoje spojrzenie na kwestie popytu generowanego przez studentów.

Kpc21 pisze:A z tym na studiach jest bardzo różnie. Bywa, że jest się na uczelni 4 godziny (a nawet mniej), bywa że ma się zajęcia od 8:15 do 18:00. Więc cięzko się tu jakąkolwiek szczytówką wpasowywać.
I co 3/4 studentów całej uczelni ma akuerat jednego dnia te t godziny zajęć dokładnie o tej samej porze a innego wszyscy od 8-mej do 18tje.? Czy gdzies padło z mojej strony że po 16 tej nie będzie kursowac tramwaj?
Kpc21 pisze: A swoją drogą, na Pomorskiej jest całkiem sporo szkół ponadgimnazjalnych. No ale można przyjąć, że 10-minutowa częstotliwość im wystarcza. Najwyżej XII LO będzie mieć krótszy WF :)
No bo 10 minut poczekania to będzie tragedia dla gimbusów.
A ten WF to całej szkoły naraz, tak?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ale budowanie miejskiej komunikacji w oparciu o regularne przejazdy grupki ludzi (uczniów, studentów) to droga donikąd. Coś takiego ma sens w przypadku kursów do fabryk, gdzie duża liczba ludzi pracuje w stałych godzinach i można dorzucić trochę kursów, ale w przypadku stricte miejskiego transportu rozsądna częstotliwość na ważnych ciągach powinna być zachowana przez cały czas.
Zresztą w sytuacji, w której miasto i tak płaci za całość kosztów funkcjonowania MPK wyraźnie widać że kursy specjalne i miedzyszczyty tak naprawdę nie przynoszą większej oszczędności bo żeby ten międzyszczyt uzyskać trzeba albo dłużej trzymać pojazdy na pętli (co kosztuje - amortyzację pojazdu, który nie pracuje i czas pracy kierującego) albo wysyłać je do zajezdni, co też kosztuje (i jeśli zmianę robi jeden kierujący to też trzeba mu zapłacić za pracę, tylko trochę mniej)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

px33 pisze:Ale budowanie miejskiej komunikacji w oparciu o regularne przejazdy grupki ludzi (uczniów, studentów) to droga donikąd. Coś takiego ma sens w przypadku kursów do fabryk, gdzie duża liczba ludzi pracuje w stałych godzinach i można dorzucić trochę kursów, ale w przypadku stricte miejskiego transportu rozsądna częstotliwość na ważnych ciągach powinna być zachowana przez cały czas.
Nie do końca bo jak by tak statystycznie przeanalizować liczbę studentów i te różne pory zajęć to i tak uzyskasz szczyty w dwóch porach dnia.
Kiedy jest górka w liczbie studentów kończących / zaczynających zajęcia dodatkowo linia szczytowa. bowiem dość szybko takie potoki się rozproszą. w kierunków różnych osiedli i dzielnic. Wystarczy tylko nie robić tego błędu gdy znowu jak przed reforma pomiędzy 17-tą i 18-tma mamy wydłużone przerwy pomiędzy kursami. W dni robocze żal utrzymać takt a jakoś jednak nie zal puszczać gęsto tramwaje o 5-tej rano w niedziele.
będzie podobnie jak przy terenach przemysłowych tylko te szczyty bardziej rozmyte. Po przemysłowej dzielnicy wystarczą czasem tylko po dwa kursy na porę zmian zaś dla uczelni nie co dłuższe okres wsparcia podstawowych linii.

Jakby podsumowąć godziny zajęć jakie ja małem na swoich studiach to te poza typowym zakresem 8 - 15 to było co najwyżej 10% całości.
Czyli nawet przebijać to nie więcej jak 20%-30% ogólnej liczby studentów nie wbije się w schemat 7:30 - 9:30 13:30 - 15:30. A im dalej od tych por to mniejszy odsetek. Nie powiesz mi że pomiędzy 180-19 to 50% ogólnej liczby studentów ma akurat zajęcia pomijam celowść prowadzenia takich jak się jest zmęczonym po cąłym dniu).
Jak masz godzinne okienko w panie zajęć to nie będziesz jechał do domu i z powrotem.
Obecnie to już widać ze powoli sie likwiduje rozstrzelenie obiektów uczelnie po całym mieście. Polibuda w latach PRL'u nie miała z tym większego problemu- praktycznie wsio w jednym miejscu. UŁ miał znacznie gorzej ale nowe budynki jednak już są lokalizowane w jednej części miasta.

Nie pamiętasz tego że kiedyś akademiki to był nawet praktycznie poza miastem jak np przy Rogowskiej. Jeszcze wcżeśniej Arturówek miała doklejoną nazwę osiedle studenckie

Ponadto jeśli zwiększone obłożenie będzie tylko na fragmencie trasy to po co wypychać z zajezdni więcej brygad dla całej trasy? Nie lepiej poprawić kursownanie na pozostałych trasach w godzinach 16 - 19?
px33 pisze: Zresztą w sytuacji, w której miasto i tak płaci za całość kosztów funkcjonowania MPK wyraźnie widać że kursy specjalne i miedzyszczyty tak naprawdę nie przynoszą większej oszczędności bo żeby ten międzyszczyt uzyskać trzeba albo dłużej trzymać pojazdy na pętli (co kosztuje - amortyzację pojazdu, który nie pracuje i czas pracy kierującego)
To co piszesz jest prawdą tylko gdy trzymamy sie nieelastycznego schematu tylko dwóćh taktów - szczytowego i normalnego.
px33 pisze: albo wysyłać je do zajezdni, co też kosztuje (i jeśli zmianę robi jeden kierujący to też trzeba mu zapłacić za pracę, tylko trochę mniej)

Nie wymieniłeś trzeciej możiwości ale to nie dziwie bo jej praktycznie brak w łodzi. Rezerwy trzyma na czas awarii zatrzymań.
W głównych dwóch szczytach praktycznie wsio kursuje na dodatek często i ew wypadniecie jednego kursu nie jest tak dotkliwe, zaś podstawieni rezerwy trwa za długo. Zaś w międzyszczycie cześć brygad jest rezerwą stojąca w równych miejsca miast aby ew. reakcja na zakłócenia była jak najkrótsza.
Ponadto te przerwy na posiłki organizować wystarczy w międzyszczycie. Po kiego wała wypuszczą jedna brygadę na jedno kółko? kolejna oszczędność.
Po trzecie można tak ustawić zmiany nawet niektóre krótsze że zachodząc na siebie dadzą ten dodatkowy intensywny w liczbie kursów szczyt.
Masz kilak narzędzi do zagpospodarowanie "nadmiaru" na czas międzyszczytu. Wg mnie nie jest to aż tak dotkliwe dla kosztów.

Zaś ten obecny model dwóch różnych taktów przy okazji powoduje to że kończąc pracę o 17:00 to dojazd jest "po zbóju" na wielu trasach. Akurat przejście pomiędzy różnymi taktami jest takie że nagle masz 25 - 30 minutową przerwę w kursach tramwajów. Bardzo zachęcające do porzucenia autka.
Szczyt za wcześnie się kończy i mimo że nadal jest spore zapotrzebowanie mamy takt wieczorny. Nie jest to dobrze czyż nie?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

zmiany tras

Post autor: Josek101 »

74 jezdzi objazdem przez ul.Złotno -Legnicka
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

MPK na Facebooku pisze:Zmiany tras tramwajów linii 4, 7, 15, 15A, 43 w związku z awarią wodociągową w ulicy Pomorskiej
Szanowni Państwo,

W związku z koniecznością usunięcia awarii wodociągowej w ul. Pomorskiej przy Rondzie Solidarności tor w kier. pl. Wolności, od godziny 18:00 w dniu 13 listopada do odwołania zmianie ulegną trasy tramwajów linii 4, 7, 15, 15A, 43.

linia 4 będzie kursować w relacjach: Dąbrowa - Radiostacja i Helenówek - Koziny

I wariant trasy - kierowanie od godz. 17:42 (4/1 z Dąbrowy)
z pętli Dąbrowa trasa skrócona do pętli - RADIOSTACJA

I wariant trasy - kierowanie od godz. 17:39 (4/5 z Helenówka)
z pętli Helenówek - do pl. Wolności bez zmian następnie Legionów, Cmentarną, Srebrzyńską do pętli Koziny


linia 7 z pętli Śląska do skrzyżowania Kopcińskiego - Narutowicza bez zmian a następnie Narutowicza, Zieloną, Legionów - Legionów / Włókniarzy

linie 15/15A z pętli Kurczaki i Chocianowice Ikea do skrzyżowania Gdańska - Zielona bez zmian następnie Zielona, Narutowicza, Pomorska - Telefoniczna

linia 43 z Lutomierska do skrzyżowania Legionów - Zachodnia bez zmian następnie Zachodnią, Ogrodową, Północną, Franciszkańską, Wojska Polskiego - Strykowska

Zmiany przebiegu ww. linii obowiązują w obu kierunkach jazdy

Tramwaje linii 46 w nocnych kursach wyjazdowych z ET-1 w kierunku Ozorkowa będą wyjeżdżały trasą: Telefoniczna, Narutowicza, Zielona, Legionów, Konstantynowska, pętla Zdrowie, Konstantynowska, Legionów do pl. Wolności.

Uruchomiony zostanie autobus za tramwaj na trasie:

POMORSKA (CSK) – Pomorska, pl. Wolności, Legionów, Gdańska, Struga, Żeromskiego, 6 Sierpnia, Gdańska, Legionów, Pomorska - POMORSKA (CSK)

Autobusy komunikacji zastępczej będą zatrzymywać się na istniejących przystankach autobusowych i na wysokości przystanków tramwajowych. Częstotliwość co ok. 15 min. Pierwszy odjazd z Pomorska (CSK) o godz. 17:45, ostatni o godz. 22:45 z Pomorska (CSK)

https://www.facebook.com/notes/mpk-%C5%82%C3%B3d%C5%BA-sp-z-oo/zmiany-tras-tramwaj%C3%B3w-linii-4-7-15-15a-43-w-zwi%C4%85zku-z-awari%C4%85-wodoci%C4%85gow%C4%85-w-ulicy/746678098721060
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MKM2010, łącznie zmieniany 1 raz.
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Co za dziwolągi zrobili z 4 i 7. Naprawdę nie można było puścić 4 przez Kilińskiego Narutowicza Zielona Kościuszki Żwirki Piotrkowska Rzgowska Dąbrowskiego -Dąbrowa?
Tak w ogóle to po co 4 i 5 chodzą na dziwacznych objazdach ? Coś się stanie jak 4 i 5 pojadą właśnie Kilińskiego Narutowicza Zielona Kościuszki Żwirki Piotrkowska ? przecież chodziła 7 i jakoś ŁTR przeżył, więc dodatkowe 3 kursy też....., a może skręt z Zielonej nie działa albo zbyt opóźni przejazd? Bronią się przed skierowaniem na ŁTR czegokolwiek... tylko czemu?
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Bez sensu jest taki objazd bo 7 mogła pojechać spokojnie przez ŁTR ze Śląskiej na Koziny bo taka tymczasowa trasa uniemożliwia dojazdu tej linii do Koziny i jest skróconą wersją linii 13.
Co do 4 to też można wepchnąć na ŁTR od Narutowicza do Przybyszewskiego a jak nie to zostawić tak jak teraz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

43 na Doły - czegoś takiego chyba jeszcze nie było.

No i przydałaby się informacja, czy zmiany mają obowiązywać jeszcze jutro, a jeśli tak, to czy zetka będzie nadal jeździć co 15 minut, czy zrobią po ludzku częstotliwość 6-minutową, tak jak kursuje 15. Ale MPK oczywiście w tej kwestii milczy.

Zabranie 7 z Kozin to oczywiście głupota. Można tak robić przy stałych zmianach, natomiast przy zmianie doraźnej - skąd ktoś ma wiedzieć, że chcąc dojechać na Koziny ma wsiąść w 4, a nie w 7?

Najlepiej by w okolicach pl. Wolności (np. Nowomiejska/Północna) tramwaj 4 zmianiał oznakowanie na 7.

Tu odbija się likwidacja łuku Narutowicza-Kilińskiego.

Co do ewentualnego przetrasowania 7 - wg mnie to za duże odstępstwo od stałej trasy. Zachowana byłaby w zasadzie tylko relacja, a najbardziej liczą się przecież przystanki pośrednie.

I jeszcze jedno. 4 z południa skrócone do Radiostacji - a jak tam się przesiąść na zetkę? Powinno dojeżdżać do Telefonicznej. Albo zetka nie do CKD, tylko przez Konstytucyjną na Radiostację.

W obecnej chwili łódzka sieć tramwajowa jest niepełnosprawna. Tramwaj z Telefonicznej na linię jadącą z pl. Wolności w kierunku Helenówka musi wyjezdżać przez Zdrowie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Tak, tak. 7 przez ŁTR, 4 przez ŁTR. A co na obecnych trasach? KZ z Dąbrowy po Śmigłego-Rydza do placu Wolności?
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

To 4 i 7 są ukrytą KZ? Sama 13 7 14 kiedyś wystarczała, a teraz co...
ODPOWIEDZ