informacja o autobusach MPK
informacja o autobusach MPK
cześć! czy ktoś z szanownych Userów mógłby mi podać (w miarę możliwości) aktualny wykaz linii autobusowych obsługiwanych przez poszczególne zajezdnie? wraz z ilością brygad i informacją o typie taboru jakim te linie są obsługiwane: mini, solo czy może przegub HF lub LF (i czy często zdarzają się wyjatki od takich regół? np przegu na nie przegubowej linii...)
z góry dziekuję za odpowiedź, pozdrawiam !
z góry dziekuję za odpowiedź, pozdrawiam !
Autobusów można się domyślić po adnotacji na rozkładzie jazdy: 'dojeżdża do przystanku ...' i dalej do najbliższej zajezdni, ale to niekoniecznie musi działać, poza tym np. z pl.Dąbrowskiego lub Chojen mogą jechać w dowolną stronę.
W przypadku tramwajów jest na rozkładzie podana nawet trasa zjazdu do zajezdni, tylko nie pamiętam, czy również na rozkładach internetowych.
W przypadku tramwajów jest na rozkładzie podana nawet trasa zjazdu do zajezdni, tylko nie pamiętam, czy również na rozkładach internetowych.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
odp
Co znaczą te litery i cyfry przy numerze linii?
Pewnie chodzi o to, że przy liniach autobusowych są wypisane numery zajezdni obsługujących daną linie. A co do obsługi linii to ja dołożę od siebie, że (z moich obserwacji) linię 76 w dni robocze obsługuje ZKA-2 i ZKA-3, a w Soboty, Niedziele i Święta tylko ZKA-2, chociaż czasami ZKA-1 też wystawi jeden autobus na tą linię. A 74 w dni robocze obsługuje prawie zawsze tylko ZKA-3, a w Soboty, Niedziele i Święta ZKA-3 i jedną brygadę ZKA-2. Tyle co wiem.
99 w dni robocze 10 brygad z Nowych Sadów i 2 z Limanowskiego - same przeguby
59 wszystko Limanowskiego - same przeguby
89 dni robocze 2 krótkie Limanowskiego, w weekendy 1 krótki Nowe Sady
84 dni robocze 2 mini Nowe Sady, w weekendy 1 mini Nowe Sady
73 dni robocze 6 krókich Limanowskiego, w weekendy 4 krótkie Limanowskiego (do niedawna była jeszcze brygada weekendowa NS, juz nie ma)
79 dni robocze 4 krótkie Limanowskiego, w weekendy 2 krótkie Limanowskiego
Na razie tyle:)
59 wszystko Limanowskiego - same przeguby
89 dni robocze 2 krótkie Limanowskiego, w weekendy 1 krótki Nowe Sady
84 dni robocze 2 mini Nowe Sady, w weekendy 1 mini Nowe Sady
73 dni robocze 6 krókich Limanowskiego, w weekendy 4 krótkie Limanowskiego (do niedawna była jeszcze brygada weekendowa NS, juz nie ma)
79 dni robocze 4 krótkie Limanowskiego, w weekendy 2 krótkie Limanowskiego
Na razie tyle:)
Proszę skasować poprzedni post
Najlepiej byłoby zrobić tabelkę ale szkoda czasu.
Oznaczenia
na początku numer linii - dalej ilość brygad obsługiwanych w szczycie/poza szczytem, rodzaj: k-krótki d-długi m-mini
np
65 1 0 k 8 5 d - 1 brygada w szczycie krótki, 5 brygad poza szczytem przegub + 3 brygady w szczycie dodtakowo przegub (czyli razem 8 brygad)
76 3 1 k 3 3 d w szczycie 3 krótkie poza 1, cały dzień 3 przeguby (szczyt i poza)
Z reguły brygady całodzienne (jeżdzące cały czas w szczycie i poza) mają numery od 1, natomiast brygady szczytowe mają numery od najwyższej całodziennej). Np w przypadku 96 gdzie jest 16 brygad w szczycie i 9 poza, wszystkie całodzienne mają numery od 1 do 9, stojąc np. pół dnia na przystanku powinnismy widzieć po kolei kolejne brygady (1,2,3 itd).
W szczycie pomiędzy nimi wchodzą szczytowe (9,10 itd do 16).
To że brygada ma numer 1 to nie oznacza że wyjeżdza pierwsza, np pierwszy kurs z Rojnej po godz 4 ma 96/5.
EA-1
50 1 1 k
52 2 0 k
54 4 4 k
55 11 6 k
57 8 8 d
61 2 1 k
64 2 0 k
69 2 2 k 2 0 d
70 10 5 d
71 3 2 k
72 5 1 k
75 6 5 k
77 1 1 k 2 2 d
80 3 2 k
82 5 3 k
86 1 1 d
90 2 1 k
91 3 2 k
92 2 1 k
95 3 3 d
96 2 0 d
98 2 1 d
EA-2
52 5 2 k 3 2 d
57 10 8 d
61 1 1 k
62 6 3 m
63 3 2 m
65 1 0 k 8 5 d
68 4 2 m
69 7 2 k 5 5 d
72 2 2 k
76 3 1 k 3 3 d
77 3 3 d
83 4 0 k 4 2 d
84 2 2 m
85 7 3 d
86 3 0 k 4 4 d
93 1 1 m
98 10 6 m
99 10 5 m
EA-3
50 6 4 k
51 4 2 k 4 2 d
53 4 2 k
56 1 1 k
59 6 3 d
60 5 3 k (5 brygada obecnie to 2 kursy do Strykowa)
64 8 6 k
65 2 2 d(brygady nr 5 i 7 z tego 7 niski - kiedyś były obdwie niskie)
66 2 1 k
67 2 1 k
73 6 4 k
74 5 5 k
76 2 0 k 2 1 d (brygady nr 4 -niski, nr 7 - przegub oraz 9 i 11 krótki)
78 3 0 k 7 5 d - brygady od 1 do 7 to prawie cały czas lub wyłącznie kursy do Aleksandrowa - (nominalnie przegub) natomiast brygady 8 i 10 (szczytowe) mają chyba tylko po 1 kursie do Aleksandrowa reszta jako 78A a brygada 9 wyłącznie jako 78A (Rojna)
79 4 2 k
81 5 4 d
83 6 3 k
85 2 2 d
87 5 3 d
88 3 1 k
89 2 2 k
95 3 3 d
96 14 9 d
99 2 2 d - brygady nr 2 i 4 z tego nr 4 niskopoddłogowy (kiedyś były obydwie)
Do tego dochodzą trambusy, artbusy, L-ki i inne cuda
Rezerwy liniowe
EA-1:
R11 Wydawnicza
R12 Rokicińska - krótki
R13 Szpital CZMP
R11,R31 zawieszone
EA-2
R21 Maratońska - krótki
R22 Kusocińskiego - długi
R23 Karpacka - długi
EA-3
R31 Plac Dąbrowskiego - krótki
R32 Szczecińska - długi
R33 Świtezianki - długi
Linia 51 rano do Zgierza robią kursy R32 R33 (jako brygady 9 i 10), po ich wykonaniu po godz 7 stają się rezerwami liniowymi.
Ntomiast po południu ana 51A jadą krótkie wozy jako brygady 7 i 8
W soboty i niedziele jest jeszcze oczywiście inaczej (mniej brygad do tego niektóre zajezdnie niektóre brygady/linie obsługuj np tylko w sobotę lub niedzielę)
Najlepiej byłoby zrobić tabelkę ale szkoda czasu.
Oznaczenia
na początku numer linii - dalej ilość brygad obsługiwanych w szczycie/poza szczytem, rodzaj: k-krótki d-długi m-mini
np
65 1 0 k 8 5 d - 1 brygada w szczycie krótki, 5 brygad poza szczytem przegub + 3 brygady w szczycie dodtakowo przegub (czyli razem 8 brygad)
76 3 1 k 3 3 d w szczycie 3 krótkie poza 1, cały dzień 3 przeguby (szczyt i poza)
Z reguły brygady całodzienne (jeżdzące cały czas w szczycie i poza) mają numery od 1, natomiast brygady szczytowe mają numery od najwyższej całodziennej). Np w przypadku 96 gdzie jest 16 brygad w szczycie i 9 poza, wszystkie całodzienne mają numery od 1 do 9, stojąc np. pół dnia na przystanku powinnismy widzieć po kolei kolejne brygady (1,2,3 itd).
W szczycie pomiędzy nimi wchodzą szczytowe (9,10 itd do 16).
To że brygada ma numer 1 to nie oznacza że wyjeżdza pierwsza, np pierwszy kurs z Rojnej po godz 4 ma 96/5.
EA-1
50 1 1 k
52 2 0 k
54 4 4 k
55 11 6 k
57 8 8 d
61 2 1 k
64 2 0 k
69 2 2 k 2 0 d
70 10 5 d
71 3 2 k
72 5 1 k
75 6 5 k
77 1 1 k 2 2 d
80 3 2 k
82 5 3 k
86 1 1 d
90 2 1 k
91 3 2 k
92 2 1 k
95 3 3 d
96 2 0 d
98 2 1 d
EA-2
52 5 2 k 3 2 d
57 10 8 d
61 1 1 k
62 6 3 m
63 3 2 m
65 1 0 k 8 5 d
68 4 2 m
69 7 2 k 5 5 d
72 2 2 k
76 3 1 k 3 3 d
77 3 3 d
83 4 0 k 4 2 d
84 2 2 m
85 7 3 d
86 3 0 k 4 4 d
93 1 1 m
98 10 6 m
99 10 5 m
EA-3
50 6 4 k
51 4 2 k 4 2 d
53 4 2 k
56 1 1 k
59 6 3 d
60 5 3 k (5 brygada obecnie to 2 kursy do Strykowa)
64 8 6 k
65 2 2 d(brygady nr 5 i 7 z tego 7 niski - kiedyś były obdwie niskie)
66 2 1 k
67 2 1 k
73 6 4 k
74 5 5 k
76 2 0 k 2 1 d (brygady nr 4 -niski, nr 7 - przegub oraz 9 i 11 krótki)
78 3 0 k 7 5 d - brygady od 1 do 7 to prawie cały czas lub wyłącznie kursy do Aleksandrowa - (nominalnie przegub) natomiast brygady 8 i 10 (szczytowe) mają chyba tylko po 1 kursie do Aleksandrowa reszta jako 78A a brygada 9 wyłącznie jako 78A (Rojna)
79 4 2 k
81 5 4 d
83 6 3 k
85 2 2 d
87 5 3 d
88 3 1 k
89 2 2 k
95 3 3 d
96 14 9 d
99 2 2 d - brygady nr 2 i 4 z tego nr 4 niskopoddłogowy (kiedyś były obydwie)
Do tego dochodzą trambusy, artbusy, L-ki i inne cuda
Rezerwy liniowe
EA-1:
R11 Wydawnicza
R12 Rokicińska - krótki
R13 Szpital CZMP
R11,R31 zawieszone
EA-2
R21 Maratońska - krótki
R22 Kusocińskiego - długi
R23 Karpacka - długi
EA-3
R31 Plac Dąbrowskiego - krótki
R32 Szczecińska - długi
R33 Świtezianki - długi
Linia 51 rano do Zgierza robią kursy R32 R33 (jako brygady 9 i 10), po ich wykonaniu po godz 7 stają się rezerwami liniowymi.
Ntomiast po południu ana 51A jadą krótkie wozy jako brygady 7 i 8
W soboty i niedziele jest jeszcze oczywiście inaczej (mniej brygad do tego niektóre zajezdnie niektóre brygady/linie obsługuj np tylko w sobotę lub niedzielę)
Z ciekawostek można dodać R31 robiące dodatkowo kółko na 77 pomiędzy 12 a 14 (stąd pojawiające się Volvo na 77).
Ponieważ sprawnych przegubów nie ma zbyt dużo stąd często pojawiają się krótkie wozy na brygadach nominalnie obsługiwanych wyłącznie przez przeguby (szczególnie w przypadku Nowych Sadów które mają teraz sporo krótkich wozów). Dlatego widzimy Citaro czy gnioty na 57 albo 70 czy 85 (tam teoretycznie nie powinien jeździć krótki autobus).
Rzadziej w drugą stronę - przegub za krótki. Np zajezdnia Limanowskiego większość lini ma na autobusy krótkie ale wystawia 2 rezerwy liniowe przegubowe więc przegub może pojawiać się na krótkich liniach.
Przed dostawą gniotów i mini na Nowe Sady, kiedy większosć krótkich to były sypiące się Migi często na liniach krótkich jeździły Ikarusy.
Albo jak dyspozytor ma sprawny przegub a nie ma sprawnego krótkiego (najczesciej to jednak jest w drugą stronę) to wyśle przegub na krótką linie aby pokryć czymkolwiek.
Podany schemat przydziału linii zmienia się tak średnio raz - dwa na rok. Ostatnio trochę częściej ze względu na dostawy nowych wozów na Nowe Sady - ostatnio zwiększono ilość brygad na 98 (zanim zaczęło jeździć na Nowy Józefów było 10 brygad poźniej 11 a teraz 12). Przjęcie przez mini obsługi linii 62 63 i 68 (wcześniej 62 i 63 oraz 93 EA-1 i 68 na spółkę z EA-2) oraz 84 (wcześniej EA-3).
Jeszcze przed wakacjami EA-1 obsługiwało przegubami 83 i 85 (po 2 brygady) teraz już nie obsługuje, 72 wcześniej w dzień roboczy wyłącznie EA-1 teraz na spółkę z EA-2, 50 wcześniej EA-2 2 brygady teraz EA-1, 2 lata temu 57 obsługiwane przez EA_1 tylko przez 3 brygady teraz po połowie z EA-2), zniknęło 95/1 obsługiwane przez Nowe Sady podczas wakacji. 76 coraz bardziej obsługiwane przez Limanowskiego (4 brygady) jeszcze do niedawana tylko 1. Oraz przesunięcia brygad na innych liniach: 52,69,77,80,83,86.
Ponadto coraz więcej brygad jest obsługiwanych nominalnie przez krótkie wozy: 52,69,76,80,83,86 - większosc z nich jeszcze 2 lata temu w większości były obsługiwane przez przegubowe Ikarusy.
Ponieważ sprawnych przegubów nie ma zbyt dużo stąd często pojawiają się krótkie wozy na brygadach nominalnie obsługiwanych wyłącznie przez przeguby (szczególnie w przypadku Nowych Sadów które mają teraz sporo krótkich wozów). Dlatego widzimy Citaro czy gnioty na 57 albo 70 czy 85 (tam teoretycznie nie powinien jeździć krótki autobus).
Rzadziej w drugą stronę - przegub za krótki. Np zajezdnia Limanowskiego większość lini ma na autobusy krótkie ale wystawia 2 rezerwy liniowe przegubowe więc przegub może pojawiać się na krótkich liniach.
Przed dostawą gniotów i mini na Nowe Sady, kiedy większosć krótkich to były sypiące się Migi często na liniach krótkich jeździły Ikarusy.
Albo jak dyspozytor ma sprawny przegub a nie ma sprawnego krótkiego (najczesciej to jednak jest w drugą stronę) to wyśle przegub na krótką linie aby pokryć czymkolwiek.
Podany schemat przydziału linii zmienia się tak średnio raz - dwa na rok. Ostatnio trochę częściej ze względu na dostawy nowych wozów na Nowe Sady - ostatnio zwiększono ilość brygad na 98 (zanim zaczęło jeździć na Nowy Józefów było 10 brygad poźniej 11 a teraz 12). Przjęcie przez mini obsługi linii 62 63 i 68 (wcześniej 62 i 63 oraz 93 EA-1 i 68 na spółkę z EA-2) oraz 84 (wcześniej EA-3).
Jeszcze przed wakacjami EA-1 obsługiwało przegubami 83 i 85 (po 2 brygady) teraz już nie obsługuje, 72 wcześniej w dzień roboczy wyłącznie EA-1 teraz na spółkę z EA-2, 50 wcześniej EA-2 2 brygady teraz EA-1, 2 lata temu 57 obsługiwane przez EA_1 tylko przez 3 brygady teraz po połowie z EA-2), zniknęło 95/1 obsługiwane przez Nowe Sady podczas wakacji. 76 coraz bardziej obsługiwane przez Limanowskiego (4 brygady) jeszcze do niedawana tylko 1. Oraz przesunięcia brygad na innych liniach: 52,69,77,80,83,86.
Ponadto coraz więcej brygad jest obsługiwanych nominalnie przez krótkie wozy: 52,69,76,80,83,86 - większosc z nich jeszcze 2 lata temu w większości były obsługiwane przez przegubowe Ikarusy.
Chciałem sprostować kilka błędów. Na 67 jeździ tylko jedna brygada a nie jak podałem 2 z tego 1 w szczycie. Chociaż nie dokońca prawda.
Rano na 67 jedzie R31 i robi 1 dodatkowy kurs dowożąc ze Zjazdowej dzieci do szkoły na Janosika (zawraca przy Wyżynnej na starej krańcówce) i jedzie na Plac Dąbrowskiego.
Wogóle z tą R31 to śmieszna sprawa bo właściwie trudno nazwać ją rezerwą liniową bo wykonuje stałe regularne przewozy rano na 67 a po południu na 77.
Natomiast na 56 wchodzi jeszcze jedna brygada. 88/2 (szczytowa) po swojej pracy jedzie na 56/2 natomiast 56/1 ma w tym czasie przerwę na posiłek
96 podałem że ma 2 brygady szczytowe z Kilińskiego - tak miało być ale do tej pory (tak jak wcześniej) ma 2 brygady całodzienne.
Rano na 67 jedzie R31 i robi 1 dodatkowy kurs dowożąc ze Zjazdowej dzieci do szkoły na Janosika (zawraca przy Wyżynnej na starej krańcówce) i jedzie na Plac Dąbrowskiego.
Wogóle z tą R31 to śmieszna sprawa bo właściwie trudno nazwać ją rezerwą liniową bo wykonuje stałe regularne przewozy rano na 67 a po południu na 77.
Natomiast na 56 wchodzi jeszcze jedna brygada. 88/2 (szczytowa) po swojej pracy jedzie na 56/2 natomiast 56/1 ma w tym czasie przerwę na posiłek
96 podałem że ma 2 brygady szczytowe z Kilińskiego - tak miało być ale do tej pory (tak jak wcześniej) ma 2 brygady całodzienne.
Błąd jest przy 75, bo ta linia jest chyba obsługiwana teoretycznie długimi. Są braki w opisie brygad linii 80.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.