Wszystkich Świętych

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Trójskłady na linii 15 przydałyby się na codzień w porannym szczycie, kiedy prawie nie da się wejść do tramwaju np. przy rondzie Lotników Lwowskich.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

O tak. Rano takie rozwiązanie by się przydało bo mnie nieraz nie było miło jak nie zmieściłem się właśnie na Rondzie Lotników Lwowskich do 15... Czasami jak znalazło się miejsce na schodach to było mi bardzo miło ale to w tym miejscu rano akurat rzadkość...
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Na pewno wpływ na mniejszą ilość linii dodatkowych ma fakt, że w tym roku ruch na cmentarzach rozłoży się na 3 dni.
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

kuba_bed pisze:O tak. Rano takie rozwiązanie by się przydało bo mnie nieraz nie było miło jak nie zmieściłem się właśnie na Rondzie Lotników Lwowskich do 15... Czasami jak znalazło się miejsce na schodach to było mi bardzo miło ale to w tym miejscu rano akurat rzadkość...
I to jest najfajniejsze, jak prywatne busy jeżdżą przepełnione to od razu nagonka, kontrole etc.
Ale jak już tramwaje czy autobusy takie jeżdżą to już nikogo to nie obchodzi :) 15 powinna wrócić do starej częstotliwości, przynajmniej w szczycie.
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

Czy na 41 będą chociaż "normalne" składy?
ZAWSZEAB1
Coś mówi
Posty: 37
Rejestracja: śr 23:47, 29 sie 2007
Lokalizacja: ŁÓDŹ-Zarzew

Post autor: ZAWSZEAB1 »

MNK pisze:Czy na 41 będą chociaż "normalne" składy?

Tak, solówki.
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/start.jsp pisze:# Informacja o zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w związku z Uroczystością Wszystkich Świętych (w dniach 30 października - 1 listopada)
- uruchomione będą tramwajowe linie specjalne D1 D2
Ciekawych rzeczy się dowiadujemy :lol:
Obrazek
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Szkoda że wzmocnienia nie są wpisane w rozkłady i nigdy nie wiadomo kiedy można na nie trafić. A przecież jakieś rozkłady muszą być, żeby prowadzący wiedzieli kiedy wyruszyć w trasę. Dzisiaj bardzo dobrze wzmocniona była 15 (tramwaj odjeżdżał co ok. 7 minut, a więc lepiej niż w dni powszednie). Frekwencja przeciętna. Moim zdaniem są linie zdecydowanie bardziej nadające się na duże wzmocnienia w okolicach 1.11 i akurat 15 wcale bym nie wzmacniał.
Natomiast zupełnie nie rozumiem (jak zawsze zresztą) dlaczego 52 nie może jeździć swoja trasą?! Zwłaszcza że na mapce ZDiT jest napisane, że zamkniecie Kurczaków nie obowiązuje MPK i Taxi. (http://www.zdit.uml.lodz.pl/_plik.php?id=2300). Wszystkie miasta zachęcają do korzystania przy odwiedzaniu cmentarzy z komunikacji miejskiej, a u nas każdego roku uparcie skazuje się 52 na stanie w dużych korkach na Św. Wojciecha i Sternfelda.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Adamix pisze:Natomiast zupełnie nie rozumiem (jak zawsze zresztą) dlaczego 52 nie może jeździć swoja trasą?!

No coś Ty?! Jeszcze by ktoś dojechał...
A Tymczasem w Warszawie (taki zgrabniejszy spis wyskoczył np. z 2008r.):
W związku z uruchomieniem cmentarnych linii autobusowych z ruchu zostaną wyłączone następujące ulice:

# Królewska na odcinku pl. Grzybowski - Mazowiecka,

# ciąg ulic Starzyńskiego i Szwedzka od Jagiellońskiej do Letniej,

# estakada południowa ul. Starzyńskiego - nad Rondem Starzyńskiego,

# 11 Listopada od Letniej do Starzyńskiego,

# Odrowąża na odcinku od Starzyńskiego do Budowlanej,

# Wysockiego na odcinku od Syrokomli do Budowlanej,

# Budowlana na odcinku od Rembielińskiej do Św. Wincentego, oraz od Wysockiego do Ogińskiego,

# Chodecka na odcinku od Budowlanej do Wyszogrodzkiej,

# Gościeradowska,

# Św. Wincentego na odcinku od Odrowąża do Gilarskiej,

# Kołowa na odcinku od Św. Wincentego do Handlowej,

# Smoleńska na odcinku od Św. Wincentego do Witebskiej,

# Borzymowska na odcinku od Św. Wincentego do Gościeradowskiej,

# Wólczyńska na odcinku od Reymonta do Sokratesa oraz od Sokratesa do Wóycickiego,

# Arkuszowa na odcinku od Estrady do Wólczyńskiej,

# zachodnia jezdnia ul. Okopowej na odcinku od Anielewicza do ronda Zgrupowania AK "Radosław",

# Powązkowska na odcinku od Okopowej do Trasy AK,

# parking przy bramie bocznej Cmentarza Powązkowskiego Komunalnego (d. Wojskowego),

# Opłotek,

# Palisadowa,

# Wóycickiego od wjazdu na parking przy Bramie Głównej do wjazdu na parking przy Bramie Południowej Cmentarza Północnego,

# Mehoffera na odcinku od Modlińskiej do Myśliborskiej,

# Majolikowa na odcinku od Pomorskiej do Mehoffera,

# Korkowa na długości Cmentarza w Marysinie Wawerskim,

# Grzybowa na odcinku od Zygmunta III do Długiej,

# Ryżowa na odcinku od Kleszczowej do Dzieci Warszawy.
#
Linie cmentarne

Autobusy będą odjeżdżać w kierunku cmentarzy, jak co roku, z trzech punktów Warszawy - ul. Królewskiej, pl. Narutowicza i Ronda Wiatraczna. Linie autobusowe będą oznaczone dwucyfrową liczbą poprzedzoną literą C - np. C07, C74.

W sumie zostaną uruchomione 23 linie:

# C07 na trasie ŻERAŃ FSO - NOWODWORY

# C09 na trasie CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ. - METRO MŁOCINY

# C10 na trasie CM. PÓŁNOCNY-BRAMA ZACH. - KRÓLEWSKA

# C11 na trasie CM. BRÓDNOWSKI (ŚW.WINCENTEGO) - POWĄZKI-CM. WOJSKOWY

# C12 na trasie KRÓLEWSKA - CM. WOLSKI - POWĄZKI-CM. WOJSKOWY

# C13 na trasie CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ. - CM.BRÓDNOWSKI (ŚW.WINCENTEGO)

# C14 na trasie CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ. - POWĄZKI-CM. WOJSKOWY

# C22 na trasie PL. WILSONA - POWĄZKI-CM. WOJSKOWY

# C25 na trasie PL. NARUTOWICZA - CM. BRÓDNOWSKI (ŚW.WINCENTEGO)

# C27 na trasie KRÓLEWSKA - CM. BRÓDNOWSKI (ŚW.WINCENTEGO)

# C42 na trasie KRÓLEWSKA - CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ.

# C50 na trasie CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ. - CM. PÓŁNOCNY-BRAMA ZACH.

# C51 na trasie WIATRACZNA - POWĄZKI-CM. WOJSKOWY

# C56 na trasie BRÓDNO-PODGRODZIE - CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ.

# C63 na trasie PL. NARUTOWICZA - POWĄZKI-CM. WOJSKOWY

# C69 na trasie WIATRACZNA - CM. BRÓDNOWSKI (ŚW.WINCENTEGO)

# C70 na trasie DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) - POWĄZKI-CM. WOJSKOWY

# C76 na trasie KRÓLEWSKA - CM. BRÓDNOWSKI (ODROWĄŻA)

# C80 na trasie PL. TRZECH KRZYŻY - POWĄZKI-CM. WOJSKOWY

# C81 na trasie PL. WILSONA - POCIECHA

# C84 na trasie PL. NARUTOWICZA - CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ.

# C88 na trasie WIATRACZNA - CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ.

# C90 na trasie KRÓLEWSKA - POWĄZKI-CM. WOJSKOWY.

Dodatkowo uruchomiona zostaje linia autobusowa zastępcza Z7 na trasie: PL. HALLERA - ELSNERÓW zastępująca na tym odcinku linię 170.

Zmiany trasy obejmą w dniach 1-2 października linie: 103, 104, 115, 122, 126, 127, 134, 139, 142, 151, 155, 156, 160, 161, 162, 169, 170, 176, 180, 181, 183, 199, 204, 409, 500, 506, 527, 701, 718, 724, 732 oraz linie nocne: N02, N14, N41, N64, N91.

W tym czasie zawieszone zostaną linie: 140, 202, 300.

Komunikacja miejska wzbogaci się także o dwie linie tramwajowe: 40 (ANNOPOL - CM. WOLSKI) oraz 45 (PL. NARUTOWICZA - METRO MŁOCINY).
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/299867.html
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Obserwacje z dziś (od 11.00 do 16.00)
- 52 przeładowane i jeżdżące rzadko w dodatku głównie na krótkich wozach, dojeżdżały wzmocnienia (lub rezerwa za jakąś awarię)
- ul. Kurczaki oczywiscie byłaby w pełni przejezdna dla autobusu, z resztą trochę cwaniaków w samochodach korzystało z pustej jezdni.
- o dziwo pustki na Rzgowskiej - ruch samochodów dużo mniejszy niż w zwykły dzień roboczy!
- sporo ludzi w "szóstkach"
- 15, 5, D1 - luźne.
- 81, 87, 57 - raczej pełne
- 50(A) w okolicach dworca - pustawe; wzmocnienia mogłyby spokojnie jeździć na trasie skróconej do Pl. Niepodległości
- tablice świetlne na przystankach ŁTR wypluwały komunikat o tym, ze pokazują nieprawdę. Eeech.
norbertkomusinski
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: pt 11:24, 13 lis 2009
Lokalizacja: Piaski, Pabianice

Post autor: norbertkomusinski »

Tomasz.bu pisze: - 81, 87, 57 - raczej pełne
Raczej !?
Obserwacje z dziś (od 08.00 do 16.00)
76, 83, 60, 51, 53, 69 (A), 84 , 81, 87, 57, 96, 78A - Mega przepełnione
D2 - Umiarkowanie
70A - Częstotliwość co 10 / 15 minut - PUSTE !!
7 - Bardzo przepełnione
55A - puste
76 - jeździło z częstotliwością 15 / 13 minut
69 - Jeździło z częstotliwością 15 / 10 minut
13 - Jeździło z częstotliwością 15 minut - dublowała się z 7
2 - Jeździło co 10 minut i załadowana do pełności i dobrze że jeździła legionów. Powinna ona tędy jeździć w wszystkich świętych

Z ciekawostek na 95A Volvo B10L (nr tab nie widziałem ani brygady)
Szczecińska była całkowicie zablokowana. Autobusy jeździły w kierunku pętli pod prąd
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez norbertkomusinski, łącznie zmieniany 1 raz.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

norbertkomusinski pisze: Szczecińska była całkowicie zablokowana. Autobusy jeździły w kierunku pętli pod prąd

CO?! Szczecińska była dwukierunkowa, przy czym ruch w kierunku miasta był dopuszczony jedynie dla komunikacji miejskiej.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

@norbert No to widocznie w ciągu dnia sytuacja się zmieniała dość dynamicznie. Ja np. jechałem 2 około 14.30 z Pl. Niepodległości do Gdańskiej i w wagonie jechało tak 5-10 osób zależnie od odcinka. Dalej siódemką na Stary Cmentarz - zajęte miejsca siedzące i kilka stojących. Jechałem też przed 16.00 60(A) z Dołów na pl. Dąbrowskiego - napełnienie jak wyżej.
76 rzeczywiście widziałem zawalone, 75 - niemal puste na Rzgowskiej w kierunku Widzewa.
Zasadniczo to poza kierowaniem 52 w Sternfelda widzę 2 solidne pomyłki:
- D2 przez Kilińskiego zamiast Kopcińskiego. Tak byłaby chociaż niezła przesiadka w autobusy na Doły dla jadących z Zarzewa
- wytłukiwanie wozokilometrów po lesie przez 51A i 56. Wzmocnieniem obsługi Dołów na tej relacji powinna być linia Dw. fabryczny - Pl. Dąbrowskiego - Palki/Wojska Polskiego.
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

norbertkomusinski pisze: 70A - Częstotliwość co 10 / 15 minut - PUSTE !!

No bo jak takie 70A/8 od 15 (co najmniej) jeździ na tyłku /5 (w kier. CZMP), /3 (w kier. dworca) a potem /1 (w kier. CZMP) to to /8 puste. Np. 70/1 o 15:49 z dworca; od Przybyszewskiego do Łazowskiego było nabite.
norbertkomusinski
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: pt 11:24, 13 lis 2009
Lokalizacja: Piaski, Pabianice

Post autor: norbertkomusinski »

o3r pisze:
norbertkomusinski pisze: Szczecińska była całkowicie zablokowana. Autobusy jeździły w kierunku pętli pod prąd

CO?! Szczecińska była dwukierunkowa, przy czym ruch w kierunku miasta był dopuszczony jedynie dla komunikacji miejskiej.
Na Wareckiej jeździły pod prąd. Jak i od Wareckiej do Wersalskiej na Szczecińskiej.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Z uwagi na funkcjonowanie pętli autobusowej przy ul. Szczecińskiej po północnej stronie cmentarza i konieczności dopuszczenia na tej ulicy ruchu autobusów w obu kierunkach nie zostanie formalnie wprowadzony jeden kierunek ruchu znakami informacyjnymi D-3 -"droga jednokierunkowa"...

Po moich obserwacjach nie zgodzę się z tym aby "96" jeździło nabite. Jechałem nim kilka razy dzisiaj i było dosyć luźno. Najdłuższy odcinek jaki nim dzisiaj pokonałem to z Olechowa na Teofilów ok. godz. 9-10 - przez cały odcinek można było znaleźć nawet miejsca siedzące. Podobnie w kier. przeciwnym (z Teofilowa do centrum) ok. 14.00.

55A jeździło pustawe, ale to chyba dlatego, że jeździło po 55 w dość krótkich odstępach czasu.

W ogóle uważam, że wczoraj był większy tłok na ulicach i w KM niż dzisiaj.
- D2 przez Kilińskiego zamiast Kopcińskiego. Tak byłaby chociaż niezła przesiadka w autobusy na Doły dla jadących z Zarzewa
Jadący z Zarzewa mogli wsiąść w 96 lub ewent. 82, aby przesiąść się w coś jadącego na Doły. Ale fakt faktem, że np. wczoraj widziałem, jak puste D2 jeździło za pełną "3".
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Kuba pisze:Jadący z Zarzewa mogli wsiąść w 96 lub ewent. 82, aby przesiąść się w coś jadącego na Doły.

To w ramach "Łódź stawia na tramwaj"? Bez sensu. Na Kilińskiego nic nie ma, a w dni wolne od pracy, to tam nic nie ma po dwakroć. Tramwaj po Kopcińskiego jedzie wydzielonym torowiskiem i daje możliwość łatwej przesiadki na Pl. Dąbrowskiego, a 96 nie, a przesiadkę - tylko w jedną stronę. Wytłukuje się wozokilometry na liniach, które co prawda z jednej strony mają cmentarz, ale potem jadą donikąd przez całe miasto (vide: 3, 7, 51A, 56, 57, 96), a potem jest płacz, że nie starcza na porządne obsadzenie poszczególnych linii.
Solar
Bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Post autor: Solar »

Adamix pisze:Natomiast zupełnie nie rozumiem (jak zawsze zresztą) dlaczego 52 nie może jeździć swoja trasą?! Wszystkie miasta zachęcają do korzystania przy odwiedzaniu cmentarzy z komunikacji miejskiej, a u nas każdego roku uparcie skazuje się 52 na stanie w dużych korkach na Św. Wojciecha i Sternfelda.
Tomasz.bu pisze:- ul. Kurczaki oczywiscie byłaby w pełni przejezdna dla autobusu, z resztą trochę cwaniaków w samochodach korzystało z pustej jezdni..
Od strony Sternfelda policja skutecznie zastawiła wjazd w Kurczaki. Ok. 18:00 stały tam trzy samochody policyjne. Od Rzgowskiej, rzeczywiście każdy mógł wjechać. Zwłaszcza okoliczni mieszkańcy, którzy wiedzą jak jest zorganizowny ruch w tej okolicy we Wszystkich Świętych. 52 powinno jeździć Kurczakami, ale tylko jeżeli policja blokowałaby także wjazd od Rzgowskiej wpuszczając jedynie autobusy. Druga sprawa jest taka, że na odcinku od Sternfelda do wejśca na cmentarz nie ma jak przejechać. Chodnik zastawiony przez kramarzy, ludzie idą środkiem ulicy. 52 i tak musiałoby uciekać w Sternfelda.

69 i 77 podjeżdżają bezpośrednio pod wejście na cmentarz Zarzew. Co z tego, skoro sporo ludzi wysiada już przy "Lodowej 88" i idzie na pieszo. Nie musze dodawać, że są na miejscu szybciej niż autobus.
Nie orientuje się jak wyglądała sytuacja na Puszkina, ale może lepszym wyjściem byłoby puszczenie 69 i 77 Dąbrowskiego, Puszkina, Andrzejewskiej (wcześniej wyłączonej z ruchu samochodowego) i Lodową do cmentarza.
Tomasz.bu pisze:- D2 przez Kilińskiego zamiast Kopcińskiego. Tak byłaby chociaż niezła przesiadka w autobusy na Doły dla jadących z Zarzewa
Myślę, że w takim wypadku lepszym rozwiązaniem byłaby 7 jeżdżąca przez te trzy dni z Kozin na Zarzew wzmocniona dodatkowym taborem.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Solar, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Solar pisze:Przydałaby się chociaż jakaś tekturowa tablica z przodu, z wyraźnym napisem typu: "Cmentarz Kurczaki" albo wspomniane wcześniej "Łokietka Sternfelda".

Nie po to autobus ma wyświetlacz, żeby jeździł z "jakąś tekturową tablicą". Już się wystarczająco MPK popisało ze szrottablicami w D1 i D2.
52 powinno jeździć Kurczakami, ale tylko jeżeli policja blokowałaby także wjazd od Rzgowskiej wpuszczając jedynie autobusy.

Policjanci i tak stoją w okolicy.
Druga sprawa jest taka, że na odcinku od Sternfelda do wejśca na cmentarz nie ma jak przejechać. Chodnik zastawiony przez kramarzy, ludzie idą środkiem ulicy. 52 i tak musiałoby uciekać w Sternfelda.

Dałoby się tak przeorganizować ludzi i kramy, żeby zawracało Kurczaki - Szumna - Łokietka - Sternfelda - Kurczaki, a w najgorszym wypadku Kurczaki - Sternfelda - Powszechna - Szumna - Łokietka - Sternfelda - Kurczaki.
ODPOWIEDZ